facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Rise of the Argonauts
Ревю | 01.02.2009 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Liquid Entertainment
Издател:
Codemasters
Жанр:
Ролева игра, Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
77.00 лв.
купи играта »

плюсове

Кървави битки

Нетипична система за изучаване на умения

Добър графичен дизайн

минуси

Твърде опростени RPG елементи

Често забива

Не може да бърникате визуалните настройки

Гръцката митология е един от най-благодатните извори, от които разработчиците на игри могат да черпят вдъхновение. Прословути герои, антични чудовища, мощни артефакти и епични пътешествия – какво повече ви трябва за една яка геймка? Очевидно нещо повече, ако съдим по това, което е излязло под името Rise of the Argonauts.

Целта на Liquid, разгласявана във всеки един рекламен трейлър по темата, бе да наблегнат на силните страни на жанра – добра история, развитие на героя и важни решения, които оказват влияние на съдбата ви. Същевременно авторите са сметнали за необходимо да пренебрегнат изцяло онези досадни елементи на RPG-тата, които ги правят толкова неприветливи за мнозина – безкрайни менюта, тромаво боравене с инвентара, десетки статистики, по-голямата част от които нямате представа за какво служат, и т.н. Крайният резултат обаче не е толкова добър, колкото се надявахме.
Още в самото начало ваша милост ще надене галошите на

митичния Язон

Той е млад воин и крал на Йолк, чиято жена бива убита в деня на тяхната сватба. В желанието си да я върне от отвъдното, той се качва на гигантския боен кораб “Арго” и се отправя на опасно приключение в търсене на митичното Златно руно. Дотук всичко звучи многообещаващо.

Уви, играта започва мудно. След като отблъснете нападателите от родния си град, ви очаква поне половин час лутане из Йолк и водене на дълги и не особено впечатляващи разговори, преди да отпътувате за Делфи и да се срещнете с Оракула. Това никак не е забавно. Всъщност е и един от основните проблеми на Rise of the Argonauts. Шматкането напред-назад и диалозите обхващат твърде съществена част от геймплея на играта, а битките – на фона на всичко останало изглеждат по-скоро като изключение, а не като неотменна част от действието.

Щом се качите на „Арго” и напуснете Йолк


обаче, оставяйки града в ръцете на вашия чичо Пелей, нещата стават с една идея по-интересни. След като потърсите съвет от Оракула, той ще ви изпрати на три различни острова, всеки един от които е покровителстван от отделен бог. Къде ще отидете първо, зависи единствено от вас и от това какви заповеди ще дадете на Арго – човека, построил вашият величествен кораб. На плавателния съд ще откриете всичко, от което имате нужда – олтари на четирите основни божества, които наглеждат приключението ви – Арес, Аполон, Атина и Хермес; вашите спътници, които са се присъединили към вас по време на странстванията ви и с които може да разговаряте и да научавате повече за тяхното минало... Тук складирате и цялата екипировка, която ще откриете по пътя си.

Бойната система

поне на базата на трейлърите, подвизаващи се в мрежата, изглеждаше умопомрачително добре. На практика обаче тя няма нищо общо с God of War, както поне аз тайничко се надявах, и има своите кусури, но определено е най-интересният елемент в тази игра.

Язон е вещ в използването на три вида оръжия – меч, копие и боздуган – и ги носи със себе си през цялото време. С първото той изпълнява бързи и поразяващи атаки. С копието умело се справя с противници от безопасно разстояние. А с боздугана, който е най-тромавото оръжие от трите, нанася изключително силни удари. Язон е въоръжен и с щит, с който не само че може да парира част от ударите, но и да удря противниците си и за момент да ги зашеметява.
С течение на времето може да научавате и един куп

нови умения, обвързани с даден бог

от гръцката митология. Liquid са подходили изключително нестандартно в това отношение. По време на вашето приключение ще ви се наложи да изпълнявате най-различни подвизи. Едни от тях са свързани с убийството на определен брой хора, други включват помагането на човек беда, а трети - преодоляването на тежки предизвикателства. Съборете на земята 30 противника и ще спечелите Knockdown. Срещнете се с Оракула и ви очаква Seeker of Truth. Още в Йолк например, стига да решите да потренирате с вашите войници, може да спечелите подвига Duelist. Дори самите диалози ви носят подобни награди, като например Words of Courage. За тази цел трябва просто да изберете пет реплики, които да бъдат по-агресивни, за да се харесате на Арес.

Впоследствие ще имате възможност да посветите всички тези натрупани подвизи на даден бог по ваш избор и по този начин да овладеете някое специално умение, свързано с него. Например Rampage, което ще направи атаките ви в пъти по-мощни, когато бъде активирано. Или пък Spirit Trail, което ще оставя двойник зад гърба ви, който да изпълнява ролята на примамка, всеки път, когато избегнете вражеска атака.

Истински кеф е да видите на забавен каданс как героят ви разбива черепа на противника си и кръвта бликва във всевъзможни посоки. Или пък как го набучва на копието си и го премята през своя гръб. За съжаление по-голямата част от уменията, както и описаните специални движения, са пасивни или се изпълняват автоматично без ваша намеса или конкретна комбинация от удари, което наистина е жалко и определено намалява цялостния кеф от клането.
Друг елемент от бойната система остава почти напълно пренебрегнат - това са

вашите спътници - Аргонавтите

Прословути гръцки герои като Херкулес, Ахил, Пан и Аталанта могат да ви придружават по време на вашите приключения, но – уви – нямате абсолютно никакъв контрол над тях и действията им. Макар и да се справят относително прилично и сами, би било наистина чудесно, ако можеше да им даваме простички команди като например да атакуват конкретен противник. Или пък да променяме поведението им по някакъв начин. Не – Liquid са решили, че нямаме нужда и от този елемент и така битките в по-голямата си част си остават чисто и просто едно безсмислено помпане на левия и десния бутон на мишката.

В желанието си да опростят играта

Liquid Entertainment са стигнали още по-далече. Дори в настройките на Rise of the Argonauts няма да откриете нещо съществено, особено в графичните. Освен резолюция, друго не може да промените – нито детайлността на текстурите, нито антиалайзинга и нито разните визуални филтри... Вярно, играта изглежда прилично и на стандартните си настройки. Все пак това е Unreal Engine 3. Но липсата на кустомизация лишава по-голямата част от геймърите от възможността да нагодят изискванията на играта към своята щайга. Единственият начин да я пуснете на по-ниски детайли е като изберете Rise of the Argonauts - Low Detail от стартовото меню на Windows-а. Честно казано, не мога да си представя що за човек е взел подобно малоумно решение и е изрязал всички графични настройки. Но това е положението.

Що се отнася до звуковото оформление – то не е чак толкова зле, колкото всички пищят. Репликите са озвучени прилично, а диалозите са добре написани. Макар че от време на време ще ставате свидетели и на някой потресаващо тъп разговор от типа на „Херкулес: Язон, мислех си”. И отговор – „Язон: Аз също.” Но като цяло подобни неща са изключение и историята по-скоро е увлекателна и добре разказана. Навсякъде из света ще срещате и малки паметници, от които ще научите повече за гръцката митология, стига да имате търпението да ги прочетете.
За съжаление истината е една – Rise of the Argonauts не е това, което очаквах. Фактът, че тя изхвърля играча на десктопа периодично, също не помагаше кой знае колко по време на отчаяните ми опити да я харесам. Яд ме е на Liquid, защото това можеше да бъде една жестока игра. Те имаха всички предпоставки да я направят такава – добра концепция, богата митология, от която да черпят вдъхновение и увлекателна история. Нещо много сериозно обаче се е объркало по време на реализацията...
 


Просто, та дрънка

Общо взето Liquid са постарали да направят всичко елементарно. Особено RPG елементите. Героят няма инвентар в пълния смисъл на думата или пък статистики, които подобрява с времето. Той не трупа експририънс и не качва нови нива. От противниците не изпадат предмети, които събирате, а видът на оръжията и броните, които ще откриете по време на странстванията си, е крайно ограничен. На екрана няма да откриете нито информация за кръвта си, нито компас, а за да стигнете до картата на играта, която е изключително неясна и допотопна, трябва да отидете в основното меню, натискайки Esc, и да я изберете оттам, което в един момент става адски досадно. Друг основен проблем при RPG елементите, които както вече стана дума – са минимални, е че не може да усетите колко всъщност силен става Язон с течение на времето, което на практика отнема голяма част от кефа. Еди-коя-си броня ви увеличава издръжливостта и кръвта, но с колко точно...?
 
системни изисквания
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, 128 MB 3D Video, Win XP/Vista
напиши коментар
 

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 03.04.2009, 13:03 ?. :

Добра игра лесна е за превъртане но очаквах повече.

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 03.04.2009, 14:59 ?. :

На мен пък играта ми се стори като голям провал. Нито графиката ми хареса, нито геймплея. Много претупана игра.

380 мнения
профил »
des каза на 03.04.2009, 19:18 ?. :

напълно съм съгласен.При мен малко се получи като Хелгейт-очаквах съвсем едно,а излезе съвсем друго.Играта е пълна скука.Не е чак толкова забавна.Много ми се щеше да я играя с джойстика (първото ми РПГ,превъртяно с джойстик),ама...само с желанието си останах.Не мисля,че играта си заслужава изгубеното време

721 мнения
профил »
Grav3man каза на 16.07.2009, 09:51 ?. :

Играта наистина няма много екшън и RPG елементи в нея но историята и си е много готина. Има доста интересни идеи но и доста интересни... лоши идеи. Иначе има много проточени разговори, които дразнят, а и накря излиза, че сигурно 2/3 от цялата игра минават в такива дрънканици. Графиката горе долу ми хареса, превсе че на места е доста зле, дори много зле. Не знам дори някъде детайлите и текстурите имаха грозен дизаин и бяха доста ръбести, което мразя най-много! Иначе играта става за загуба на време, но определено омръзва след 2то или 3то превъртане.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Rise of the Argonauts

Превю:
Прословути герои, странни чудовища, мощни артефакти и епични пътешествия – всичко това ни очаква в Rise of the Argonauts.

Чийт:
Прекаленият стремеж към опростяване на някои ключови за жанра елементи доведе до същинска гръцка трагедия, за която вече има кодове и нещата стават по-лесни.

ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78