Respawn са изпитали трудности да убедят Lucasfilm за Star Wars Jedi: Fallen Order

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Star Wars Jedi: Fallen Order е вече няколко месеца на пазара и оценките за нея с доста положителни, или поне повече отколкото тези за текущата филмова трилогия. Играта предложи оригинална история, която се развива по времето на т.нар. „Заповед 66“, при която поради заповед на император Палпатин войските на клонираните се обръщат срещу джедаите и ги избиват, а оцелелите биват преследвани.

В началото обаче било доста трудно за Respawn да убедят Lucasfilm, че игра с акцент върху Силата е добра идея. Гейм директорът на Star Wars Jedi: Fallen Order споделя: „Казах им „Какво ще кажете, ако направим игра за джедаи и Силата? Те обаче не бяха съвсем съгласни с тази идея и върнаха въпрос „А какво мислите за бластери или наемни убийци?“. Това обаче не съответства на желанията в екипа. Можеха да ме помолят да направим рейсинг игра, но не мисля, че някой в екипа би бил доволен от резултатите“.

Той споделя за трудностите, през които е преминал по време на преговорите с Lucasfilm, които контролират всичко свързано със Star Wars вселената. Според него Lucasfilm са много предпазливи (да, видяхме последната трилогия…), когато става въпрос за тяхната вселена и специално когато става въпрос за джедаи.

Конкретно за идеята играта да бъде за наемниците (по-известни с английското название „bounty hunters“), Respawn не са били особено въодушевени, тъй като през последните няколко години две заглавия на тази тематика са били обявени, като и двете – спрени в последствие. Първото е „Star Wars 1313”, а второто „Project Ragtag”, което се разработваше от бившето студио Visceral Games.

Джедаите са „Светия граал“. За да направиш игра за джедаи ти трябва да си го заслужил. Имаше малко колебания, но в крайна сметка ми заявиха: „Добре, можем да проведем среща за да обсъдим игра за чувствителни към Силата, но не джедаи“. След което играта излезе и имаше „Джедаи“ в името си” – завършва Стиг Асмусен.

С оглед на последвалите събития, можем да кажем, че Respawn са направили правилното решение, дори ако наемниците (и бебето Йода) са много повече на почит в момента във вселената на Star Wars, отколкото джедаите.