Resogun

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 21 дек. 2014

Напоследък shoot-em-up игрите преживяват своеобразен мини Ренесанс, за което свидетелства и скорошната поява на Geometry Wars 3. Освен, че е още по-впечатляващ визуално аркаден шутър, Resogun обаче е специална с още нещо – това е първата PlayStation 4 игра, която изоставя частично своята ексклузивност и се появява на други платформи. Разбира се, предвид че издател на играта е Sony Computer Entertainment, няма как тя да напусне пределите на PlayStation вселената, но анонсът за PS3 и PS Vita версии на играта определено зарадва собствениците на тези платформи.

Че Resogun е много добра игра ни подсказва още факта, че тя има резултат от 84 пункта в Metacritic,

включително и няколко „перфектни“ оценки 10 от 10. Тя е създадена от финландското студио Housemarque, което преди това се отличи със страхотни PlayStation ексклузиви като Super Stardust и Dead Nation. Всъщност с аркадния си характер и визуалните експлозии, които ви заливат от екрана на телевизора, Resogun спокойно може да се приеме за духовен наследник на Super Stardust.

И понеже стана дума за графиката, нека направо кажем, че тя е страхотна. Не в смисъла на реалистични анимации и образи, а на една невероятна цветна феерия от пиксели, лазери и експлозии, която се развихря пред очите ви. Много от игрите на Sony Computer Entertainment идват с важния надпис за опасността от епилептични припадъци и нуждата от редовни почивки, но едва ли това е било по-актуално от Resogun. На огромен телевизор играта е като постоянна бомбардировка на сетивата. Усещането е страхотно, главозамайващо и наистина изисква периодично да отместите поглед от екрана.

Resogun ви представя историята си за около 5 секунди,

но тя е достатъчна, за да постави основите на онова, което трябва да правите в играта – вашата задача е да спасявате оцелели хора в един постапокалиптичен sci-fi свят. Дизайнът на нивата изглежда като модерна интерпретация на класическите аркадни шутъри особено като имате предвид, че движението е предимно по хоризонтална посока и непрекъснато имате възможност да виждате какво става на заден план в цилиндричното по форма ниво.

Играта представлява едно непрекъснато препускане напред и назад, събиране на оцелели и връщането им в спасителния кораб, избягване и унищожаване на врагове и изучаване на техните навици и посоки на движение. За щастие спасяването на хората не е задължително условия, но ви дава допълнителни точки и възможност за повече животи, бомби и други ъпгрейди. Самото управление е максимално просто – левият стик е за движение, а десният за стрелба. С L1 ускорявате временно кораба си, за да се измъкнете от вражеския обстрел, а с R1 активирате Overdrive, който за няколко секунди забавя времето и ви дава супер мощно оръжие. R2 пък взривява бомба, унищожаваща всичко в определен радиус около себе си. Просто е, но

когато около кораба ви завали цветен дъжд от пиксели, усещането е страхотно.

Въпреки че играта ви предоставя няколко нива на трудност, съобразени с възможностите ви, началото може да е малко объркващо, най-вече защото няма ясен туториъл, очертаващ основните елементи. Въпреки това аркадният характер на Resogun се усвоява бързо и преди да се усетите вече ловко ще маневрирате с вашия кораб, спасявайки оцелели и унищожавайки колоритни босове.

Същият този аркаден характер е и единствената потенциална слабост на Resogun. Ако не обичате игри с точкови постижения и не искате да се връщате отново и отново към дадено ниво, за да подобрите своите и на приятелите си резултати, Resogun може да свърши прекалено бързо. Играта е създадена с идеята за многократно изиграване и постигане на все по-високи резултати и овладяване до съвършенство на прецизните движения и маневри. Но дори и да не си падате по подобен тип задочни съревнования, нейният динамичен характер и екзотична визия я правят задължително попълнение в колекцията на всеки PlayStation собственик.

Автор: Александър Рангелов