Resident Evil: Revelations 2 – Episode 4

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 апр. 2015

На този етап вече можем да кажем очевидното – Resident Evil 2: Revelations се оказа добра стъпка за Capcom и едноименната хорър поредица, от която и компанията, и интелектуалната ѝ собственост имаха голяма нужда. Ако това заключение не ви изненадва, то ето ви и още нещо – играта има два завършека и единият от тях ще ви остави значително по-удовлетворени от другия. Типично в стила на старите хорър игри – а и на ретро гейминга като цяло – някъде дълбоко скрит в епизодите съществува един момент, който може да промени изцяло хода на играта. Проблемът е, че мнозинството геймъри чисто и просто ще го подминат, тъй като не знаят какво и къде трябва да направят, в резултат на което ще пропуснат по-добрия финал. Всъщност, ако имате възможност да паузирате за секунда и да се замислите, вероятно ще разберете, че сцената не е маловажна, но точно тогава едва ли ще ѝ обърнете нужното внимание.

Дали това е най-добрият начин за приключване на играта е въпрос, по който може да се коментира, но е факт, че въпросният край включва и доста атрактивна битка с хеликоптер и снайпер. Звучи като дозата екшън, която носи така нужния свеж полъх след значително по-бавния ход на действието до момента. Затова, ако искате да се възползвате максимално от това, което Revelations 2 ви предлага, задължително вижте как точно трябва да стигнете до този край.

Последният четвърти епизод носи името Metamorphosis и въпреки, че поставя край на приключението, не е задължително да е най-добрият. Така например, ако сте почитатели на двойката Клеър и Мойра, вероятно ще се разочаровате от това, че тяхното присъствие този път е доста кратичко. Епизодът започва с тях, но след 15-тина минути вече ще ги оставите зад гърба си, за добро или лошо. На свой ред, Бари – друг всеобщ любимец – и Наталия са значително по-добре представени, пътят им този път ще ги отведе в обгазени тунели, пъзели с придвижване и задължителното зловещо имение с мрачни подземия. До този момент балансът между двойките и героите бе отличен, но сега нещата приключват с един почти сюрреалистичен сегмент, в който действието се сменя доста бързо от едната в другата крайност. Все пак, това е Resident Evil и нищо сюрреалистично никога не е било чуждо на серията.

Имайки предвид, че това е последният епизод, вече няма никакви изненади по отношение на геймплея – добре конструираната асиметрична структура продължава практически непроменена и е все така забавна както в сингъл плейър, така и в кооперативен режим. При липсата на нови врагове, Capcom прибягва до класически похват, пускайки ви един срещу друг срещу практически всички чудовища, които сте виждали до момента. Така ако има някой определен тип, който не ви допада или ви е труден за убиване, бъдете сигурни, че ви чака една последна схватка за която трябва да съберете сили.

Този боен сегмент идва точно преди заключителната бос битка и на всички е ясно, че екипът добре осъзнава, че е време за приключване. Още един час игра щеше да добави нещо към количеството, но със сигурност щеше да развали качеството. Добре е, че сезонът завършва в този момент, защото създателите на играта явно са разбрали докъде се простира максимумът. Така балансът между пъзели, битки и шантава история се запазва и сигнализира за едно истинско завръщане към златните години на Resident Evil.

В Metamorphosis присъстват доста екстри за отключване, включително алтернативни костюми, огнестрелни оръжия и картинки. Всичко това е в добавка към вече познатите режими на „невидимите врагове“ и ограниченото време, с които може да повторите кампанията. Raid mode също получава заключителното си съдържание и закономерно се превръща в истинска паралелна игра, която може да продължите дълго след края на кампанията. За игра, която е с толкова достъпна цена, тук съдържанието, което получавате, определено е адски много.

Единият край е по-добър от другия, но Resident Evil: Revelations 2 си е страхотно постижение като цяло. Взет по отделно, последният епизод е по-слаб от предния, но като имате предвид важността му за цялата история, просто сте задължени да го пробвате. Затова отделете още няколко часа, опитайте се да постигнете добрия край и се насладете на шантавия хорър с марка Resident Evil.

Автор: Александър Рангелов