Resident Evil 2 Remake

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 апр. 2019

Преиграването на познати игри, били те и в нови “дрешки”, често може да доведе до не толкова вълнуващо преживяване. Хорърите също не правят изключение от това правило. Но с римейка на Resident Evil 2, Capcom показва уважение към оригинала, като същевременно се стреми да даде на зловещата атмосфера и напрегнатия геймплей забележим ъпгрейд. По този начин този римейк на класическата сървайвъл хорър играто показва, че серията все още може да предложи ужасяващо преживяване като никоя друга поредица. Вие отново играете като Леон Кенеди или Клеър Редфийлд. Действието се развива в Racoon City, където Т-Вирус епидемията е създала орди от зомбита и други гротескни чудовища, водещи до поредица от опасни и предизвикващи кошмари срещи за двамата герои. Докато сюжетите на двамата герои имат сходни истории и се провеждат на едни и същи места, във всеки един от тях съществуват различни второстепенни герои и уникални предизвикателства, които придават уникалност на всяка една от кампаниите.

В традиционния Resident Evil, вие сте натоварени с оцеляването през нощта и преодоляването на кошмарни създания и трудни пъзели, с които ще се сблъскате из заразените улици на града, в тесните, слабо осветени зали на полицейското управление и в подземните коридори. RE2 все така добре създава добра смесица, от иначе подценения подход в повечето днешни заглавия стил на оцеляване от оригиналните игри и рефлексно-ориентиран геймплей от по-нови заглавия. Трудността в играта е ескалираща: с напредъка ресурсите ви намаляват, а чудовищата стават страховити и по-сложни; с разгръщането на сюжетната линия, всеки следващ момент доставя все по-силно чувство на отчаяние в сравнение с предхождащите го. Постепенното покачване на трудността води до това, че дори най-малките победи могат да се почувстват като големи победи, но нямаш да имаш време да ѝ се насладите, защото често ще се озовеш в следващата битка, преди да го разберете.

Ако сте сред тези, които са играли оригинала, ще влезете с някаква идея за какво иде реч, но не разчитайте много на това, защото римейкът обновява някои места и срещи. Въпреки че много локации и техните оформления са сходни (с изключение на добавянето на съвсем нова област и нов враг, с които да се справите) събитията в тях са нови. Други събития, като изненадващи нападения, не се случват, когато очаквате, или стая, която преди сте свързвали с неизбежна гибел – сега в нея ще ви очаква убежище, в което да се скриете от преследващ ви враг. Разбира се това “разбърква” представата ви за играта (ако сте имали такава), но погледнете и от добрата страна – играта е все така вълнуваща.

Ранните Resident Evil игри имат в известна степен и репутация на мелодрама, често неволно, но RE2 римейка вкарва по-сериозен тон, който прави една по-вълнуваща история. Не всичко от класическите части в това отношение обаче е изхвърлено – героите разчупват тежката атмосфера тук-там с някоя хумористична реплика, но като цяло начинът, по който сюжета е поднесен в римейка е много по-убедителен, внушавайки на играча чувство за отчаяние. Това е изключително осезаемо в някои по-тихи моменти, в които героите се опитват да разсъждават върху събитията, които предстоят. Дори второстепенните герои получават допълнително съдържание в римейнкиа (например обречения лейтенант от полицията Марвин Брана или Робърт Кендо). Както вече споменах по-горе, кампанията може да се изиграе, както с Клер, така и с Леон, и след като завършите кампанията с единия, играта ще ви подкани да я преминете и с втория персонаж. По този начин вие ще може да видите едни и същи събития от различна гледна точка, а това от своя страна създава едно по-добро цялостно усещане.

Римейкът предлага впечатляващо ниво на детайлите, дори по време на битките. Много от тях се случват на класическите места, но сега са усъвършенствани визуално, бидейки модерно анимирани и рендирани. Най-постоянната заплаха за физическата цялост на вашият герой са зомбитата и бързо ще се научите да ги откривате сред пейзажа. А пейзажа бързо се превръща хвърчаща плът от немъртвите, с които се сблъсквате. Въпреки, че с настоящия римейк RE2 може да се счита за най-страшната игра в поредицата, тя не прекалява с пехтиите и кървищата, използвайки ги в количество, което допълва хоръра, но не и което го замества.

От всичко казано дотук можем да заключим, че Resident Evil 2 е не просто перфектен римейк на оригинала, но е и една изключително добра игра и рядък представител на един не особено популярен жанр в наши дни – сървайвъл хоръра. Въпреки, че зомби патакламите никак не са малко, почти никоя от тези игри не може да се доближи нито на метър до атмосферата, която ви очаква в RE2 и истински напрегнатия геймплей, който тя предлага. Играта предлага напрегнати и гротескни ситуации, които первъзхождат всичко показано в поредицата до този момент. За тези от вас, които са запознати с оригиналната игра – ще имате възможност отново да се потопите в една подобрена и осъвременена версия на играта. За всички останали – очаква ви една среща, с един от най-ярките представители на истинския хорър в гейминга.

Автор: Гералд Гетов