facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3, Xbox One
 
   
 
Red Faction: Guerilla
Ревю | 13.06.2009 | автор: Ивелин Г. Иванов


оценка:
Производител:
Volition
Издател:
THQ
Жанр:
Екшън
Платформа:
PS3, Xbox One
сайт на играта »
Цена:
129 лв.
купи играта »

плюсове

Не сте виждали подобни разрушения, ама наистина

Играта предлага и нужния инструментариум, за да й се насладите на max

Мултиплейърът би трябвало да е истинско събитие

минуси

История, каква история?

На моменти изкуственият интелект е твърде... изкуствен

Графиката е прилична, точка по въпроса

Казано накратко – всичко видяно вече в демото на Red Faction: Guerilla се оказа самата истина. До този момент на пазара няма игра с по-впечатляващ модел на разрушенията. И не стига това, ами Volition са се възползвали от услугите на Havoc – един от най-„достоверните” физични енджини през последните години. Може да се напише една малка поема за това какъв невероятен купон е сриването до основи дори на една дворска тоалетна в новия RF, камо ли на няколко етажна сграда. Но не мислете, че всичко това не се случва, преди да сте успели да си поемете дъх. Не. Физиката на играта се грижи

разните му там марсиански архитектурни приумици да се рушат точно като по Discovery Science

– постепенно и драматично. И, о да, всичко това определено се отразява на геймплея. С две думи – в света на Red Faction: Guerilla няма вечни прикрития. Никоя преграда не е достатъчно дебела, за да спре мистър Мейсън и неговия верен чук. Ако ли пък рушенето с примитивни оръдия на труда му се стори твърде монотонно занимание, той винаги може да прибегне към услугите на приличен арсенал от всевъзможни устройства, които правят „Бум!” Самите експлозии са не по-малко ефектни – огън, прах и дим, хвърчащи наоколо камъни, парчета метал и стена. Volition са се сетили още, че не е зле да има и малки „газови бутилчици” (не знам как иначе да ги кръстя J), които Мейсън да може да разнася наоколо и да поставя на правилните места. За останалото се сещате –

един точен изстрел и ”кабууум!”

Създателите на Guerilla дори са пръснали мини предизвикателства по картата, кръстени „demolition challenge”. Там в рамките на определено време трябва да успеете да причините максимални разрушения, като стратегическото разполагане на въпросните газови бутилки играе ключова роля за вашия успех. Забавно, без майтап.

Престрелките също играят ключова роля в геймплея и като такива просто трябва да са не по-малко забавни. Още една отметка за Volition в тази графа. Не бих отличил по-специално някои от елементите в тази част на Red Faction: Guerilla. Накратко всичко тук работи еднакво добре, без да те кара да възкликнеш от възхищение. Не бих казал, че оръжията (с малки изключения) са кой знае колко оригинални или пък прицелването и камерата са пипнати особено добре. Но резултатът е налице –

в Guerilla се стреля без грижи

и това се вписва чудесно в общата формула на играта.

Колкото до „отворения свят”, всичко тук отново си е по местата. Навигацията по картата е лесна и удобна, управлението на превозните средства – купон само себе си, а усещането, че нанасяш изненадващи удари на врага и това оказва съответното влияние, е (почти) убедително. Може би наистина нямаше да е зле, ако злодеите от IDF говореха малко по-често помежду си по радиостанциите. Защото, така както стоят нещата в момента, реакцията на врага се свежда кажи-речи до изсипването на нови и нови подкрепления срещу Мейсън и компания. Не липсват и откровено комични ситуации, в които току-що сте изравнили със земята вражеска структура, само за да установите, че на не повече от двадесетина метра от нея командосите на IDF така и не са разбрали за случилото се.

Моята голяма „златна ягодка”

(така май се казваха анти-Оскарите) отива за историята, типажите и като цяло за фикцията на играта. Едва ли ще ви се прище, дори за минута, в цялата игра, да се идентифицирате с мистър Мейсън. И нищо чудно – кой би искал да бъде не особено интелигентен, не особено очарователен и като цяло не много наясно с мотивите си... миньор? Нашият главен герой не успява да блесне дори на фона на меко казано скучния останал „каст” на играта. Историята, доколкото я има, носи очарованието на избелял от годините плакат на Слънчев бряг, в неговата версия от 70-те години на миналия век. Или както се казваше в оня виц за Марс – абе не е зле, ама атмосферата я няма...

Въпреки всичко, особено като се има предвид кое време на годината е (в смисъл – не е като да имаме кой знае какъв избор, нали?), Red Faction: Guerilla е едно повече от добро забавление за парите си. Искрено съжалявам, че не можах да тествам мултиплейъра на играта, защото там би трябвало да грейнат с пълна сила немалкото й сериозни достойнства. Колкото до сингълплейър частта – дано някой ден доживеем да пробваме и друга игра с отворен свят (освен GTA), която да не счита интересната фабула и запомнящите се герои за излишен лукс. 

напиши коментар
 

29 мнения
профил »
master_117 каза на 16.06.2009, 09:06 ?. :

Ще я видим когато излезе за PC .

4 мнения
профил »
dante_666 каза на 16.06.2009, 10:01 ?. :

тва ве4е ще е не6то чко не като малоумнич прототъп или както бе6е в които просто варви6 и избива6 некакви а боината система е супер малоумна простоска4а6 на бутоните абе супер тъпо графиката е грозна

220 мнения
профил »
Маце Борко каза на 16.06.2009, 11:31 ?. :

Доста ясен, красноречив и изчерпателен коментар. Мерси.

350 мнения
профил »
dprime каза на 12.01.2011, 18:31 ?. :

Доста малоумен коментар от малоумен човек за добра игра.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 16.06.2009, 12:18 ?. :

Всичко хубаво ама... дали ще я портнат за ПЦ идните 2-3 години? Не е ли кофти да чакаш нещо няколко години докато излизе, а след това и още няколко докато го портнат... пффффф.

@ dante_666 : 40вЕк0, н@п@рв0 мИ ра36и прЕдст@витЕ 3@ к0мEнт@р!!11!

29 мнения
профил »
master_117 каза на 16.06.2009, 13:56 ?. :

За пц трябва да излезе през август

1 мнения
профил »
долу_админа каза на 16.06.2009, 13:13 ?. :

Не работя за Volition, но чисто фенски съм доволен от оценката, поставена в ревюто. Аз бих дал пет звезди и половина, но и без това такова нещо като половин звезда не ми се е мяркало от небосвода.. поне на трезвена глава :D Не съм съгласен с някои коментари от ревюто:

"Не бих казал, че оръжията (с малки изключения) са кой знае колко оригинални или пък прицелването и камерата са пипнати особено добре. Но резултатът е налице – в Guerilla се стреля без грижи"

Хем контролите били калпави, хем стрелбата - немай грижа! Взимай предвид скучната логика и далеч не тъй скучната ми геймърска практика, подобно положение е.. невъзможно. Гаранция за x360, не знам за PS3. Камерата е повече от адекватна, особено като се има предвид какви колосални зрелища и е за задача да отразява. Прицелването и стрелбата поне за мен не са по-неудобни от тези в Halo. Хедшотите не са проблем (не и на играта), както и прецизният, поетапен погром с Nano rifle-а.

"Управлението на превозните средства – купон само себе си"

Изненадан съм, че шофьорлъка из Марс се споменава като преимущество, защото в този си вид заслужава единствено критика. Всички превозни средства в играта се управляват по един и същи калпав, аркаден начин - като GTA3 с cheat-а за лесно управление. Тази олигофренска лекота, с която джипките завиват и катерят скалисти местности би могла да се дължи и на условията на Марс, но крайният резултат е, че ако не беше приличната симулация на хидравлика (при offroad изпълнения в Badlands например), управлението нямаше да притежава никаква субстанция. Положителният ефект от всичко това е, че размазването в/на някое Марсианско село действително е адският купон. Но шофирането - то е там по-скоро като извинение.

"Едва ли ще ви се прище, дори за минута, в цялата игра, да се идентифицирате с мистър Мейсън. И нищо чудно – кой би искал да бъде не особено интелигентен, не особено очарователен и като цяло не много наясно с мотивите си... миньор?"

Първо, миньорите са едни корави пичове. Този факт не подлежи на по-нататъшно обсъждане. Колкото до мосю Мейсън, той представлява инкарнация на тъй-наречения от Wikipedia "reluctant hero" - класически темерут с "топки", който, въпреки собственото си желание, неохотно се превръща в герой. Ролята му е много добре реализирана, разбира се със задължителните абсурдни лафчета, които изтърсва в най-напечените моменти. Истина е, че в играта се идентифицирах повече като "пича с чука", отколкото с Ник Мейсън, но това го дължа повече на разрушителната стихия на Чука, отколкото на, признавам, плоския сюжет.

Та.. айде ревю на Prototype ?

80 мнения
профил »
Lord of the dreams каза на 16.06.2009, 19:08 ?. :

Всъщност анти-Оскарите се казват Златни малинки (Golden Raspberry).Иначе статията е перфектна.

4 мнения
профил »
dante_666 каза на 16.06.2009, 19:25 ?. :

sorry за коментара по горе ама се прецаках с прототипа и сега ме е яд

15 мнения
профил »
epedos каза на 18.06.2009, 14:32 ?. :

ЗЛАТНА МАЛИНКА е... един гугъл можеше да му удариш - 10 секунди време е...

Професионалисти сте, майка му стара... аз ли да дойда да ви върша работата?
С удоволствие бих...

71 мнения
профил »
Klm каза на 19.06.2009, 22:26 ?. :

Патакютец!!!!Само да излезе за ПЦ лелеее!!!Колко я чаках таз игра!!!

35 мнения
профил »
Chavo1234 каза на 25.06.2009, 11:15 ?. :

Men lichno ne mi xaresva no abe za razcukvane ne e losha samata igra ama men ne me kefi!!!Ne koi znae kakvo!!

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 02.07.2009, 00:47 ?. :

Мега яка игра. Кътим мивки и неможем да се спрем

1565 мнения
профил »
n00b каза на 05.07.2009, 20:11 ?. :

Надценена игра. Ходиш и взривяваш като идиот, почти без идея защо ...

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 06.07.2009, 12:18 ?. :

Е как без идея бе? Много си тъп нали това е партизанска война кво да прави еидн партизанин освен да взривява мостове и реактори и после да бяга.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.07.2009, 13:12 ?. :

Тъп е на майка ти сина, щото 2 думи вярно не може да напише.

39 мнения
профил »
Side каза на 11.09.2009, 22:21 ?. :

n00b-името ти ми изразява коментара

13 мнения
профил »
Phantom каза на 14.09.2009, 00:39 ?. :

Страшна игра. Пробвах я преди малко и съм силно впечатлен. Да ви питам нещо - имам някакъв странен лаг на мишката(може би и клавиатурата) в играта. Имаше го същото и във Velvet Assassin. С безжична мишка и клавиатура съм. Ама в CS нямам такива проблеми, както и в windows средата. Ама дразни.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Red Faction: Guerilla

Превю:
Ето, че 5 години след втората част на играта, сме на прага на премиерата на новото издание на поредицата, която мнозина смятаха за мъртва и погребана.

ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Red Faction: Armageddon 39
Red Faction: Guerilla 12
Red Faction 2
Red Faction
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Destiny 70
Shank 53
Dragon's Crown 29
Grand Theft Auto V 29
Red Dead Redemption - PCM2.0 21
Grand Theft Auto: Chinatown Wars 17
Killer is Dead 12
Shadow Complex 9
Anarchy Reigns 7
God of War II 6