Red Faction: Armageddon

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Изглежда, че животът на Марс с нищо не е по-хубав от този, който някогашните заселници на Червената планета са оставили на Земята в търсене на по-спокойно бъдеще. След период на относително спокойствие, породено от успешните усилия на Алек Мейсън и геймърите, на Марс се появява нов враг, който практически опустошава повърхността на планетата. До момента все още не се знае кой точно е той, но появата му принуждава оцелелите заселници да се скрият под земята. Но и там мъките им не свършват – извънземни нападат колониите и избиват всеки, който попадне на пътя им. Не знам за друго, но изглежда, че новата игра от поредицата Red Faction

напълно оправдава името си

Armageddon. За капак на всичко хората започват да подозират, че Дариус Мейсън, далечен потомък на Алек и нов главен герой в играта, има нещо общо със случващото се. Така в света на играта на THQ ще трябва както да се справите с враговете на колонистите, така и да изчистите името си.

За разлика от миналогодишната Guerilla, Armageddon е друг тип игра. Отвореният свят е заменен от линейни нива, зад които прозира желанието на Volition да направят нещо като свой вариант на Gears of War. Вместо огромен и готов за изследване свят, в който може да скитате и да изпълнявате странични задачи, сега вече имаме епично екшън-приключение от трето лице с драматична история. Няма лошо, стига да е направено както трябва.

Е3 демото на играта

показа сцена, в която Дариус трябва да ескортира конвой от бежанци, придвижващ се през вражеска територия. Така успяхме да видим някои промени в бойната система, които явно ще намерят място в новата игра. Например динамитът от Guerilla, който може да се взривява от разстояние, изглежда сега няма да присъства. Вместо това обаче Volition ни показаха това, което продуцентът на играта Джим Буун нарича „основното оръжие в Armageddon” – Magnet Gun.

Концепцията зад него е относително проста, но разнообразието, което може да се постигне с употребата, му е впечатляващо. Магнитното оръдие действа по следния начин: стреляте по един предмет, след което по втори и в резултат първият предмет полита със страшна сила към втория. В демото Дариус го използва, за да запрати – буквално – една сграда по нападащите извънземни. Спокойно обаче може да направите и обратното и да залепите враговете си в сгради и други конструкции.

Друг показан предмет бе Ехо – специален костюм, с чиято помощ може да летите ниско над земята и да се врязвате в сгради или групи врагове.
Накрая видяхме и познатия nano-forge, който този път е значително променен. От средство за разчленяване на врагове, превозни средства и сгради, сега с негова помощ може да ремонтирате и да осъществявате креативна дейност. Използвайки уреда върху разрушени предмети, ще може да ги върнете обратно в началното им състояние. По този начин може да си изградите прикритие от разрушена конструкция или да подкарате счупена кола. Вероятно nano-forge ще има и други приложения, но засега авторите мълчат за тях.

И отново разрушение  

За разлика от предната игра от поредицата, този път действието се развива почти изцяло под земята, което на пръв поглед не дава много възможности за прословутото разрушение, с което е прочута Red Faction. Изглежда, че Volition са подходили двустранно към този въпрос. Спокойно, разрушения ще има, и то както си му е реда, но на някои места ще бъдат ограничени в интерес на цялостния геймплей. Още една подробност – теренът остава неразрушаем, което може да разочарова някои, защото щеше да бъде интересно да видим игра, която позволява манипулацията на земната повърхност, подобно на Fracture за Xbox 360.

Като цяло Red Faction: Armageddon се очертава като интересно заглавие, което ще се опита да промени леко геймплея, докато същевременно остане вярно на поредица. THQ залагат доста на играта, но дали надеждите им са оправдани, ще разберем през март 2011 г.

Автор: Иво Цеков