Ratchet & Clank

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 фев. 2003

Накратко

Ratchet & Clank е типичният “платформър” – бягаш, скачаш, събираш бонуси и разбиваш чудовища на пух и прах в неповторим “анимационен” стил. Просто и неангажиращо… на пръв поглед. И точно като със семките – хване ли те веднъж крастата, спасение няма. Поне докато не видиш дъното на пакетчето или в случая – финалните надписи. Там е и разликата между добрия и скапания платформър (или jump ‘n’ run, ако предпочитате) – при единия те хваща “крастата”, а при другия скуката.

Геймплей

Както вече казах – прост и прилепчив като последния грипен вирус, за който още няма ваксина. В случая с Ratchet & Clank, обаче, всичко това е подплатено с безброй хитроумни и невероятно забавни елементи, повечето от които едва ли сте срещали преди. Нищо чудно – става въпрос за авторите на Medievil и Spyro. Тия момчета просто знаят как да ни забавляват.

Анимации

Казах го веднъж, ще го повторя пак – става въпрос за Insomniac! Това е може би единственият дивелъпър освен Naughty Dog (Crash Bandicoot, Jak&Daxter), чийто аниматори могат да мерят сили с “повелителите на движението” от Disney. Съветвам ви не само да изиграете Ratchet & Clank, но и да погледате как някой друг я играе, защото докато се потите с джойпад в ръка, като нищо може да изпуснете някой дребен детайл, който като нищо може да ви накара да се търкаляте по пода от смях. И в никакъв случай не прескачайте нито една междинна анимация – движенията и озвучаването на героите са феноменални!

Арсенал

Да откриваш новите оръжия и да ги изпробваш върху пълчищата “злодеи” в играта е удоволствие само по себе си. Прозвуча доста кръвожадно, но в действителност в оръжията на Ratchet & Clank създават точно толкова насилие, колкото в тези на кой да е анимационен филм. Както и да е. Нямам място да изброя пълния списък, но поне мога да спомена “Suck Cannon”-а, който засмуква по-дребните гадове и после ги изстрелва като ракети. А какво ще кажете за оръжие с кодово название R.Y.N.O. (Rip Ya a New One – в свободен превод – “отворих ти нова дупка”)? Или пък за огнехвъргачка, кръстена Pyrocictor? Или за Glove of Doom, който пуска по няколко малки роботчета-камикадзе, които се спускат подир най-близкия противник? Списъкът продължава още, и още…

“Играчки”

Джеймс Бонд определено би позеленял от завист, ако видеше с какви хитроумни приспособления разполага “колегата” Рачет. Сред фаворитите ми е т.нар. Slingshot, изстрелващ енергиен лъч, с който нашият главен герой се прехвърля над по-големи пропасти. Не звучи като чак революционно, но самото му използване е абсолютен купон. Точно като при оръжията и списъкът с “джаджите” е доста дълъг, пък и не искам да ви развалям изненадата, дето се вика. Може би тук му е мястото да спомена и за специалните движения на Рачет, повечето от които най-вероятно ще видите за пръв път в тази игра. Всъщност не е важно дали сте ги виждали преди или не. По-важното е, че в Ratchet & Clank е адски забавно да ги използвате.

Звукови ефекти и музика

Какво да кажа повече от това, че ми доставя удоволствие дори да се разхождам по менютата на тази игра, просто заради съпровождащите звуци. Естествено звуковите ефекти в самата игра са на същото ултра високо ниво, но – както вече казах около сто пъти! – какво друго бихме могли да очакваме от Insomniac. Музиката е по-скоро прилична, отколкото забележителна, но иначе си върши чудесно работата – да бъде перфектния фон на действието. Не мога да се сдържа  и да похваля за пореден път озвучаването на ролите. За него мога само да кажа, че е на нивото на добър Disney филм. Мога само да се надявам някоя игра от тоя калибър да се появи някой ден, с озвучени на нужното ниво български диалози, защото хлапетата (а и не само те) категорично ще си умрат от кеф.

Автор: Ивелин Иванов