Ratchet&Clank: QForce

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 19 авг. 2012

Всеки истински PlayStation почитател ще ви каже, че Ratchet и Clank са двама герои, които никога няма да ви писнат или пренаситят. Миналата есен видяхме кооперативната All 4 One, през юни се появи HD трилогията от PS2 класики от поредицата, а тази есен пък ни очаква съвсем нова игра от популярната платформър серия. Тя носи името Full Frontal Assault за PAL региона, където ще се продава на диск, докато подобно на Quest for Booty преди време, американската версия ще се разпространява само през PSN и под името Full Frontal Assault. Какво обаче могат да очакват феновете от двете страни на Океана –

хумор, екшън и забавления с марка Insomniac!

Докато работи по новата си Facebook игра и първия мултиплатформен проект, студиото очевидно няма намерение да се откаже от марката Ratchet&Clank, която пази ревниво толкова години. Историята в QForce започва малко след събитията от All 4 One, като злополучният и добре познат псевдо-супергерой Copernicus Leslie Qwark вече е загубил президентското кресло (друг е въпросът как изобщо успя да го спечели, нали?!) и се скита немил-недраг из галактиката. Любимата ни двойка пътешественици Ratchet и Clank го посещават, за да му вдъхнат малко кураж, но точно тогава зъл враг от миналото надига глава и нещата отново придобиват размерите на галактически кошмар.

За щастие симпатичният ломбакс и неговият духовит механизиран приятел са наблизо и това стартира събитията в QForce. Задачката е обичайната – накажете лошите, обезвредете техния засега все още мистериозен предводител и спасете света. Щипката новост обаче се крие другаде и тя е включването на т.нар. tower defence елемент в цялата сингъл кампания.

Да защитим кулата

Съвсем буквално при това. В началото на всяко ниво Ratchet стартира от позиция на върха на кула, която трябва да защитава. Пак там се намира и арсенал, откъдето ломбаксът може да се сдобие с първото си оръжие. В духа на поредицата то няма да бъде особено мощно, а по-скоро нещо съвсем конвенционално като добрия стар Combustor. На този етап играта по нищо не се различава от досегашните приключения. Ratchet има относително голяма карта, по която може да се движи, да събира нови оръжия и неостаряващите болтчета, като пътьом отвява всичката извънземна напаст, която може да се изпречи пред него.

Тед Прайс и екипът му обещават, че арсеналът в QForce ще съдържа нещо като колекция от най-добрите оръжия от предни Ratchet&Clank игри, обогатени с няколко съвсем оригинални средства за елиминиране на врага. Всеки път, когато стигнете до арсенал, ще може да смените настоящото си оръжие с някое от трите предложения, които се намират там. В допълнение, ако изследвате внимателно картата може да се натъкнете и на допълнителни възможности за въоръжаване като скрит извънземен храм, в чиито недра може да откриете… да речем, нещо интересно. Освен това познатите ни от A Crack in Time въздушни ботуши ще ви помагат да се придвижвате по-бързо из откритите пространства.

Извънземните идват!

След известен период на изследване на картата и трупане на арсенал, играта ще ви предупреди, че кулата ви е пред атака и са необходими незабавни действия. Връщайки се на върха ще може да похарчите събраните болтчета за различни системи за защита като бариери, блокиращи пътя на враговете, оръдия, мини и др. Интересна възможност представлява идеята да използвате едновременно различни оръжия за по-голям комбиниран ефект. Така например в единия край на пътеката може да поставите една бариера, която да забави настъплението на врага, а в другия да разположите мина със закъснител, която да се взриви в насъбралата се тълпа. Добавете още две огнехвъргачки, които да разчистят остатъците и тази вълна нападатели вече е част от галактическата история.

Хубавото е, че успоредно със стратегическото разположение на защитата, Ratchet може да участва лично в отблъскването на атаките. Тук отново ще се появи класическия Ratchet&Clank геймплей. Освен Combustor, тук може да използвате познати оръжия като личния ми фаворит и бодигард Mr. Zurkon, замразяващия Cryogun и потенциалния диско хит Groovitron, който омагьосва враговете в денс ритъм. Ако обаче наистина искате да доведете нещата до трагикомедия (трагедия за враговете, комедия за вас, разбира се) може да се възползвате от ново оръжие, което превръща противниците в огнедишащи оранжеви кози, изпепеляващи с огнения си дъх доскорошните си колеги. Да, кози. Огнедишащи.

След като отблъснете атаката отново може да се отдадете на изследване на нивата и събиране на ресурси, докато не последва ново предупреждение. Когато пречупите изцяло волята на извънземните планетата ще бъде подсигурена напълно и е време да преминете към друго ниво. Всяко от тези нива може да се изиграе самостоятелно или в комбина с приятел. За щастие ко-оп режимът е както онлайн, така и локален, затова ако разполагате с втори DualShock може да незабавно да включите приятел, който да поеме ролята на Clank или Captain Qwark. Очаква се QForce да има и пълнокръвен мултиплейър режим, за който обаче Insomniac все още мълчи. Предположенията са, че той ще наподобява на siege mode от Up Your Arsenal.

Ratchet&Clank: QForce се очаква тази есен ексклузивно за PlayStation 3.

Автор: Иво Цеков