Project Nomads

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 дек. 2002

Совите не са това, което са. Често някоя безобидна на пръв поглед глупост се оказва зловеща комбинация с непредвидими последствия и бакграунд. Нещо като гигантската халба с неясно съдържание, която успява да отдели спомените от действията на тялото. Нещо като Project Nomads, чиято на пръв поглед странност може да докара дълги дни посветени на зачервените очи, схванатото седалище и загубата на част от онези така крехки връзки с реалността. И за да стане ситуацията поне малко разбираема, смятам да приведа следните няколко довода…

На първо място Project Nomads беше обявена за игра на ECTS 2001. Нестадартната комбинация между стратегия, RPG, аркадна симулация и незнам още какво скри топката на гейм-критиците на миналогодишното британско геймърско шоу, който почти единодушно прецениха, че ни очаква нещо наистина иновативно.

На второ място е странната и нестандартна

История

Имало едно време една планета, чийто обитатели имали глупостта да стигнат до война, която пък довела до едно голямо БУУМ. Но против повечето от принципите на физиката, вместо в облак прах, кълбото на космическото тяло се разпаднало на множество не чак до там малки парчета. По същество се образувал свят, в който нямало нищо друго, освен небе, облаци и плаваши в цялата тази кашичка летящи острови.

Минали години, а оцелелите прехвърчали от скала на скала. Сред тях били и трима приятели, които веднъж в пристъп на ентусиазъм тръгнали да търсят съкровище. Всичко си вървяло добре до момента, когато двама от тях попаднали в плен, а третия (с които и играем) се оказва забутан на едно от реещите се парчета суша. За  щастие останките на разбития му самолет събуждат един от Древните. С негова помощ наша милост тръгва да спасява своите другари, превръщайки една от летящите скали в подвижна военна база…

Действие

Основните мисии в играта са осем като наоколо има и няколко малки под-задачки. В общи линии развитието е линейно. Няма място за проява на големи дози фантазия. Хубавото е, че зад всичко не стои зловеща система от главоблъсканици. Шансът да се оплетете е минимален. Спирачката идва от там, че Project Nomads предлага няколко момента, които ще ви затруднят чисто физически. Например голяма тумба врагове. В някои отношения произведението прилича повече на нещо аркадно – нацели врага, полети на самолетче, събери бонусчетата.  На други места то малко наподобява RPG, където героят трепе с “голи ръце” и търсите скрити артефакти.

Ако в целия този микс нещо доминира, то това е островът на подопечното ни създание. По същество човек си стори нещо като малко “селце” с бойни кули, енергийни станции, хангари и т.н. Практически всички сгради, които можете да разположите на плаващото си парче земя, идват под формата на малки цветни кристали. Намирането им не е голяма философия – обикновенно висят по призрачни локации или се дават от някой в замяна на извършена услуга.

Интересно е, че някои от неактивираните части подлежат на преработка и подобрение. На места има някои странни постройки, предназначени за повишаване левъла на сградите. Има също и нещо като сейфове, в които човек пази излишните си ресурси. Ако искате да строите, трябва просто да натиснете десния бутон на мишката и да поставите желаното нещо на някоя свободна площадка. Единственият неприятен момент в градежа идва от факта, че ce разполага със сравнително малка повърхност. По-големите инженерни със сигурност ще бъдат затруднени.

За сметка на това в Project Nomads е въведено едно малко, но много полезно плюсче. Новите построики издържат на бой до определена степен. Ако враговете ги гръмнат- сградите придобиват отново кристалната си форма. Единствената сграда, която трябва да се пази на всяка цена, е фарът. Ако той бъде отстрелян  автоматически губите нивото.

Самото управление на базата, героя и летящите машини е леко. Интерфейсът е опростен на макс. Ено от нещата, които трябва да откриете, е, че по време на битка можете да се прехвърляте от едно бойно място на друго (кули и самолети) посредством едно натискане на Tab-а.  Второто е, че

няма friendly fire

и ако стрелбата е твърде хаотична, може да се стигне до надупчване на базата. При това пораженията вероятно ще бъдат много по-ефективни и фатални от колкото белите, сътворени от налитащите врагове.

И като става дума за противници – основните отрицателни елементи, срещу които човек се изправя са около четиридесет. Разнообразието в тях е голямо има неща от експлоадиращи бръмбари до тежки бомбардировачи. Може да се каже, че и най-елементарните самолетчета могат да доставят неприятни емоции. Особено досадно е, когато няколко вида се появят в комплект. При това всеки ще бъде принуден да прояви голяма скорост и точност при стрелбата и маневрите. В подобна ситуация единственото нещо, което може да укроти кипналото в душата ви негодувание, е красотата на битките и околните пайзажи.

Дизайн

Летящите острови, героите и машините изглеждат направо приказно. Човекът или групичката, които са се заели с крайният дизайн, са свършили добра работа. Практически всеки персонаж изглежда неповторим. Малките детайли са разхвърляни със замах, без да се получи някаква прекалена натруфеност. Нелепите моменти са малко и едва ли ще развалят крайното впечатление. Единствена критика могат да се отправят към мустаците на древния тип, когото пробуждаме. Иначе ако човек разполага с хубава карта, ще се наслади на една доста интересна вселена. Локациите на мисиите са доста просторни изгледът, който ви позволяват, е големичък. За радост играта тръгва и на по-стари карти без особен проблем, но в случая част от съвсем фините нещица ще си останат скрити.

А ако става въпрос за аудиото, музиката на играта прилича на нещо, сътворено от любител на готиката, попаднал по средата на австралийската пустош. Всичко е леко призрачно и мрачно. Идеален фон за някой сайбърпънк уестърн, ако такъв бъде направен. Мелодийките са ненатрапчиви и не звучат през цялото време. Играещия може да се наслади спокойно и на останалата звукова част, в която преобладават тихичките басове.

The End

Като цяло Project Nomads е от онези странни неща, които могат да ви запленят със седмици. Комбинацията от различни елементи на стратегия, аркада и RPG е дала нещо твърде нетипично, но хубаво. Човек би изпитал истинско удоволствие. Единственото нещо, което се препоръчва на всеки кандидат-фен, е да се сейва честичко. Първоначалната версия на играта е леко бъгава и има навика да умира по един доста брутален и неподходящ начин.

Автор: Сергей Ганчев