facebook facebook
 
 
 
   
 
Project Eternity: Големите надежди
26.09.2012 | автор: Владимир Тодоров


Едва ли някой е предполагал, че когато Obsidian обяви, че има намерението да създаде олд скул ролева игра, използваща най-добрите елементи от Baldur's Gate, Icewind Dale и Planescape Torment, компанията ще генерира толкова силен интерес.

В момента на писането на този текст Project Eternity (работно заглавие) разполага с финансиране от $2 046 700 - доста над първоначално обявеният праг от 1.1 млн. 47 567 души са решили да подкрепят проекта на Obsidian, било то с дарения от 25 или дори 10 хил. долара. А тепърва остават още цели 19 дни.

Всичко това, безспорно, е страхотно. Дали обаче Obsidian подозират в колко деликатна ситуация се вкараха сам-самички? Очевидно е, че очакванията към Project Eternity са огромни. Моите са такива. Сигурен съм, че щом четете тази статия, това важи и за вас самите. Ако ги оправдаят, Obsidian най-накрая ще си спечелят славата на професионален разработчик на ролеви игри и ще излязат от сянката на вече залязващите BioWare. Дори може би ще успеят да се превърнат в новите BioWare - такива, каквито авторите на заглавия като Baldur's Gate бяха преди години. Един поглед към екипа на Obsidian и ще видим, че в него участват от хора от легендарните Black Isle, отговорни за игри като Fallout 2, Planescape: Torment и Icewind Dale. Да, Obsidian определено заслужава подобно признание.

Факт е обаче, че през годините Obsidian си спечели една друга, малко по-различна слава. На разработчик, създаващ едни от най-бъгавите заглавия въобще. Само си припомнете Alpha Protocol и Fallout: New Vegas. Добри, сами по себе си заглавия, но изпълнени с редица технически проблеми. Дали Project Eternity ще попадне в същата категория? Искрено се надявам, че не, тъй като това ще разгневи стотиците хора, извадили пари от своя собствен джоб, и буквално ще закопае компанията на два метра под земята.

Но ако Obsidian най-накрая счупят тази представа за тях, през 2014 г., когато Project Eternity би трябвало да излезе, ще ни очаква нещо наистина страхотно. Оригинален фентъзи сетинг, стотици часове класически геймплей, тактически битки и много, много предизвикателства. Ако играта достигне своята следваща цел (2.3 млн.), а това без съмнение ще стане, Obsidian ще добавят няколко режима специално за хардкор геймърите. Спомняте ли си предизвикателството Heart of Fury от Icewind Dale? А Ironman Mode от Temple of Elemental Evil? Какво ще кажете пък за хардкор режима във Fallout: New Vegas, хареса ли ви? Е, всички те ще намерят място в Project Eternity едновременно. Чудесно, нали?

Междувременно на нас не ни остава нищо друго, освен да чакаме и тайно да се надяваме, че този път Obsidian няма да оплескат нещата. За наше (а и най-вече за тяхно) добро е това да не става. 

напиши коментар
 

524 мнения
профил »
white storm каза на 27.09.2012, 09:31 ?. :
Редактиран на 27.09.2012, 09:33 ?.

Чудесно чудесно,колкото и да звучи така, си спомням разочарованието от KOTOR 2 и NWN 2.Винаги нещо липсва в заглавията им и оплескват нещата, особено в технически аспект.Но това не пречи да не се надявам и стискам палци.

121 мнения
профил »
NEXT каза на 27.09.2012, 12:44 ?. :

Все повече започвам да те харесвам ! Играла си същите игри като мен. И определено мненията ни се препокриват по доста параметри.
Относно KOTOR 2 все едно си била в главатами.

285 мнения
профил »
RogueSpeed каза на 27.09.2012, 13:11 ?. :

KOTOR 2 още не съм пробвал, но NWN2 по мое мнение си беше доста добра. Вярно е, че контролите са малко неудобни, но се свиква с тях точно за 2 часа. Историята е интересна, управлението крепостта, която ти дават в Акт 2, също се оказа доста интересно. Единствено бях леко разочарован от последния бос. След толкова говорена за тоя King of Shadows и колко бил велик се оказа прекалено лесен.

tl;dr NWN 2 си е страхотна игра.

598 мнения
профил »
XENOpz каза на 27.09.2012, 12:10 ?. :

Аз си оставам скептичен до доказване на противното.

35 мнения
профил »
sabatonski каза на 27.09.2012, 14:11 ?. :

Това, че успяха да съберат такива суми за доста кратки периоди говори само едно. На повечето геймъри ни липсват старите заглавия. И дано Обсидиан този път наистина направят нещо размазващо :)

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 27.09.2012, 20:26 ?. :

Реално, проблемите на игрите на Obsidian са само в технически аспект. Винаги имат чудесна история и добра идея. С мъка изиграх Alpha Protocol, защото ми хареса историята и развитието на героя, а за Fallout: New Vegas няма нужда да се говори - готина история, добри идеи, лошо техническо изпълнение. Всичко това важи и за други техни игри. Все още помня как се натъкнах на дразнещ бъг в началните нива от KotOR 2, който правеше играта почти невъзможна, но някак успях да се справя, вероятно по случайност. Но въпреки всичко това, по някакъв начин, игрите на Obsidian остават в съзнанието на играчите.
Малко се отдалечих от началната идея за този коментар, така че ще го напиша набързо. С една "олдскуул" (колко тъпо звучи) игра те могат да избегнат техническите проблеми и да дадат на играчите едно чудесно изживяване, заради което много пъти сме пренебрегвали бъгавото изпълнение...представете си ако играта е качествена технически...ех, дано.

6 мнения
профил »
Joghurt каза на 27.09.2012, 20:36 ?. :

Винаги съм харесвал Obsidian, въпреки постоянните критики срещу тях за бъгове и т.н. Ако котор 2 примерно не беше изкарана на пазара недовършена щеше да е по-добра от оригиналния котор (да не казвам, че и така е по-добра) . Ако не вярвате. пробвайте с пача, който възстановява изрязаните неща, заслужава си. Та, бъгавите игри на Obsidian идват в следствие на бързането на издателя играта да бъде пусната на пазара в удобен за тях момент, за да може да се купува. И който купи после е недоволен, защото продуктът е недовършен, Затова сега, бивайки изцяло независими откъм пари, може да очакваме нещо изпипано.

154 мнения
профил »
dstalev каза на 28.09.2012, 12:40 ?. :
Редактиран на 28.09.2012, 13:47 ?.

Напълно съм съгласен. Рицарите на старата република 2 бяха много по-дълбока и многопластова игра като сюжет и изграждане на персонажи спрямо първата част. Имаше истински морални дилеми, а не черно-белите избори от KOTOR 1.

За съжаление обаче цялата тази красота беше като захвърлена в кенефа и след това отново извадена оттам поради огромното количество бъгове в играта. Както и Slesher каза, има бъгове които даже в началото на играта могат да направят напредъка невъзможен.

Ако все пак някой иска да пробва KOTOR 2 отново ето линк към проекта който се опитва да приведе играта в що-годе приемливо състояние - http://knightsoftheoldrepublic.filefront. com/file/;115177

Относно намерението на Obsidian да се опитат да теглят шута на големия и алчен издател мога само да ги поздравя, дано сега след като нямат кой да ги притиска да извадят игра, която е такава каквато те искат, а не е необходимо да излезе на точна дата, за да може после издателят да се фука с годишния си финансов отчет.

Обаче, има един пример на такива които изпаднаха в обратната крайност. 3D Realms преди много много години, в едно друго време(айде да не е далечна галактика) решиха да направят Duke Nukem Forever. Бяха спечелили добри пари от предните си игри, така че нямаха финансови трудности които да ги карат да бързат. За съжаление се поувлякоха и всички знаем резултата - няколко захванати и захвърлени енджина, всеки един, разбира се, налага работата да се започне отново и от нулата; и накрая видяхме какво се случи - 3D Realms фалираха от много "доизкусуряване" на Дюк, а самата игра излезе като някакво съвсем бледо копие на това което трябваше да бъде.

Започна да става малко дълго това ми мнение, така че ще приключа със следните думи: вярвам, че Obsidian имат достатъчно творчески потенциал, за да ни изненадат приятно, а и достатъчно мозък - за да не се увличат в постоянно и ненужно "донастройване" на играта.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 28.09.2012, 13:39 ?. :
Редактиран на 28.09.2012, 21:34 ?.

Честно казано, не знам какво да мисля по темата. Определено бих се зарадвал на едно олдскул РПГ... ама да е наистина олдскул, а не нещо наподобяващо или нещо, което е за масовият потребител. Писна ми на шишарката да затриват читави заглавия в стремежа си да ги направят по-достъпни за потребителя. Преди да се захванат с даден проект гейм дивелпърите трябва да решат какво искат да постигнат - да представят игра по техни виждания (с добра история, която лека полека разкриваш, богат геймплей, който изисква от играча да използва мозъка си) или игра съобразена с масовият потребител (управление с конзолен контролер, пародия на ролевите класики, геймплей съсредоточен в управляването на един единствен персонаж около, който най-често се върти и историята). Или кратката версия - "Пари ли искаме или искаме да направим нещо стойностно?".

Стига сте ми опростявали РПГ жанра, неговата същност е в това, че е комплексен и сложен - не е за 10-15 годишни хлапета висящи по цял ден пред телевизора играейки аркадни игри на конзолата. Искам си обратно добрите стари РПГ заглавия, където ти си част от свят, в който се случват разни неща, а ти се опитваш да повлияеш на хода на събитията и постепенно от мижитурка израстваш в истински герой, събираш други персонажи към своята кауза и решенията ти да имат някакъв ефект. Не желая да виждам игра в стил екшън от трето лице, където започваш като супер имба героя от всички войни водени някога, изправен си срещу невъзможно много врагове и въпреки това ги биеш "като шкембе у довар", а свитата ти (ако въобще ги има) съществуват само и единствено, за да се каже, че присъстват като елемент от геймплея. Историята се центрира върху това колко си бадас и как репутацията ти стряска всеки злодей във вселената.... *въздишка*

...липсват ми времената, когато играехме Арканум и с часове обсъждахме различни билдове, кое как работи и каква синергия има с другото. Ако успеят да ме накарат да се почувствам пак така с тази си игра, това ще бъде най-успешната игра за последните 10 години (а може би повече).

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 28.09.2012, 17:27 ?. :

"Определено бих се зарадвал на едно олдскул РПГ... ама да е наистина олдскул"
Точно това ме притеснява. Има я възможността играта само да изглежда като споменатите Baldur's Gate и Planescape и да няма тяхната дълбочина.
Arcanum е чудесен пример. В нея можеше при добър билд да избиваш всички и всичко, но в противен случай можеше да бъдеш размазан от първия вълк. В момента тази дълбочина я няма, героят в играта от самото началото е...еми герой.

326 мнения
профил »
Daynov каза на 01.10.2012, 18:31 ?. :

Не знам какво толкова ги нападат Обсидиън при положение, че всичките им игри, които са продължения са в пъти по-добри от оригиналите. NWN беше абсолютен боклук и ставаше само ако играеш мултиплеър. Първият КОТОР не беше лош, но като цяло представляваше типичната BioWare игра, което си идва с плюсове и минуси. Липсваха му дълбочина и интересни персонажи (с изключение на Jolee), неща които бяха оправени в 2-ката. Смехотворния twist дето всички толкова му се радват ще ти изкара очите още първите 10 минути на играта. А пък да не говорим за F3 vs FNV, втората игра просто унищожава недоразумението на Бетесда.

122 мнения
профил »
vladdim каза на 04.10.2012, 18:08 ?. :

От Обсидиан изтъкнаха като една от основните причини да кикстартнат играта, това че им е писнало издателите да налгат срокве, да изискват играта да е съобразена и с конзолите и често да пускат на пазара недовършени продукти.
Гореспоменатия КОТОР2 трябваше да излезе чак лятото, но MS настоя да бъде приключена още за коледа - ами ще има бъгове, та от съдържанито дори изрязаха цяла планета :(
напиши коментар