Powerdrome

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2005

Още с пускането на футуристичния рейсър, с който ще ви занимая в следващите редове, от нищото ме халоса чукът на спомените. Въпросният конзолен порт, наречен Powerdrome, адски много ми напомня на една много стара и може би забравена от повечето хора игра. Slipstream 5000 говори ли ви нещо? Геймка на може би повече от десет години и, по мое лично мнение, най-добрата състезателна игра, която успя да се открои на фона на шаблонните автомобилни рейсъри. Няма да забравя красивите (за тогавашния стандарт) писти и възможността за обстрелване на противниците, които яздеха яко бързи футуристични машинарии на въздушна възглавница. 

Един детайл може да развали

цялостния облик…

Може би е добрe да отбележа още в самото начало, че конзолната версия на Powerdrome е оценена повече от положително от по-голямата част водещите гейм-сайтове. Oбаче на всички ни е ясно, че при създаването на портове често се получават здрави сакътлъци. Като в случая е станало и с Powerdrome.
Най-сериозният проблем е управлението. Този недъг, който най-вероятно не е “родилен”, а се е получил при преобразуването на играта в компютърен вариант, е толкова дразнещ, че може да принуди всеки средностатистически геймър да се хвърли с все PC-то си през прозореца. Производителите на геймката се хвалят, че тя разполага с голямо количество писти, красива графика, различни персонажи, възможност за мултиплейър сблъсъци и т.н., но всичко това става абсолютно неизползваемо, като се има предвид

безумно трудното управление

Честно казано, ръчкал съм какви ли не геймки, свързани с любимите на всички ни високи скорости. Наистина, обикновено, когато става въпрос за игра с автомобили, управлението е сравнително по-лесно. Защото все пак те са стъпили на земята и поради някои физични закони сцеплението е доста сериозно и съответно – контролирането им е по-нормално. Когато обаче нещата опрат до футуристични джетове, движещи се чрез въздушнa възглавница, нещата винаги са седели по друг начин. Управлението си е трудно по default. И все пак не бях попадал на геймка, на която да не успея да свикна. Както всички знаем обаче, за всяко нещо си има първи път.

С ръка на сърцето казвам, че е почти невъзможно да се научиш да контролираш развиващите над хиляда километра в час превозни средства, които се срещат в Powerdrome. След около има-няма и 60 минути съсредоточено пилотиране най-вероятно ще успеете да минете първото трасе, което е в пъти по-лесно от всички следващи. Много е жалко, че в опитите си за постигане на по-висока степен на реализъм (това не беше ли футуристичен рейсинг?) производителите направо са се унесли и съвсем са забравили, че все пак тези хипербързи машинарии трябва да могат да се управляват. Нямах възможността да пробвам играта в конзолния й вариант, но съм 90 процента сигурен, че там нещата не седят по този начин. Все пак има разликата оттук до небето между джойпадове и клавиатурата.

Жалко, че Powerdrome изглежда прилично. Но с това управление не мисля, че ще се намерят хора, които да я оценят. Лично аз смятам, че в идеята има хляб. Но просто всичко трябва да се изпипа и най-вече – да се предостави по-лесен начин за пилотиране. Нека производителите да си опичат мозъците и да се захващат за работа. 

Автор: Асен Георгиев