facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Pillars of Eternity
Ревю | 13.04.2015 | автор: Александър Рангелов


оценка:
Производител:
Obsidian Entertainment
Издател:
Paradox Interactive
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
36,65 лв.
купи играта »

плюсове

олд-скуул RPG гейминг

но в същото време достъпна и за съвременния геймър

подробна система за създаване на герой

добра бойна система

дълга кампания

минуси

някои дребни гличове

трудността на моменти варира

Немалка част от модерните ролеви игри могат да проследят своите корени до първата Baldur’s Gate игра. Пусната през далечната 1998 г., тя бе разработена с т.нар. Infinity Engine. Въпреки, че основите ѝ лежаха в света на Dungeons & Dragons, Baldur’s Gate и Infinity Engine представиха множество оригинални ролеви механики и цялостно усещане за едно добре обмислено и реализирано приключение. Неща като възможността да избираш спътниците си, да взимаш решения с реални последици, да участваш в богата и разклонена история и да водиш тактически битки намират място и до ден днешен в най-важните елементи за една ролева игра. Едва ли ще е пресилено да кажем, че много западни RPG заглавия дължат доста на периода 1998 – 2002 г., когато Black Isle Studios правеше своите игри, а Interplay ги издаваше. Заглавия като вече споменатата Baldur’s Gate, а също и Planescape Torment и Icewind Dale се прочуха със своите качества, специфична изометрична гледна точка и своя енджин.

Всичко това, разбира се, ни води до Pillars of Eternity – ролева игра с изключително успешна кампания в Kickstarter, която се опитва да пресъздаде стила и визията на Infinity Engine игрите, добавяйки към тях всички плюсове на съвременния гейм дизайн. Имайки предвид, че Obsidian Entertainment е студио, в което работят много от хората, правили въпросните игри, които Pillars of Eternity иска да пресъздаде, не е никак чудно, че милиони геймъри очакваха с нетърпение това заглавие.

И със сигурност ще си задават куп въпроси още преди да са стартирали играта.

Добра ли е? Има ли място рамо до рамо с другите Infinity Engine класики? Историята пленява ли? Изпипана ли е отборната механика? Има ли бъгове, които сме свикнали да очакваме от други игри на Obsidian? Краткият всеобхватен отговор е – Pillars of Eternity е страхотна олд-скуул ролева игра, а също и едно от най-добре изпипаните заглавия на Obsidian.

По тази логика Pillars of Eternity е успех. Още по-важното обаче е, че тя наистина изглежда и се играе като Infinity Engine игра, което всъщност бе и целта на нейните създатели. Имайки предвид колко разпокъсан е пазарът днес, игра като Pillars of Eternity има по-голям шанс за успех именно като се хареса на една конкретна аудитория, която може да я оцени по достойнство. Тя създава един изпипан и пълен с подробности свят, в който да развиете собствен герой и да се отправите на епично фентъзи приключение, в което да откриете древна истина, способна да промени съдбата на много раси и на целия свят.

На фона на тази класическа концепция, Pillars of Eternity ясно показва и модерния си произход, не само като графика, но и като полезни идеи като например възможността да променяте скоростта на хода на играта, така че да си спестявате моментите, които са по-скучни като пътуванията. Освен това Pillars of Eternity е доста благосклонна към новите играчи и леко ги въвежда в света, уменията и историята. Тя не се опитва да скрие факта, че е сериозна ролева игра, но го прави плавно и конструктивно.
Огромната част от битките и стратегията на екипа ви е оставена единствено на играча. Това означава, че трябва да отделите немалко време, за да разучите различните заклинания, оръжия и техники, независимо от това с какъв клас играете. Възможността да управлявате повече от един герой закономерно прави играта по-комплексна, отколкото ако мислите само за себе си, затова елемент на трудност определено има.

Така почти всяка една по-голяма битка протича по един заучен, но винаги различен начин. Играта прави пауза, решавате къде да разположите героите си, кои начални умения и магии да използвате, кого да лекувате, кои отвари да изпиете и кои оръжия или предмети да използвате. След това битката започва и вие наблюдавате как се развива тя, готови да паузирате отново, за да заредите следващия си набор от ходове и действия. Obsidian е положило доста усилия, за да направи битките едновременно динамични, различни и интуитивни. Колкото повече са развиват спътниците ви, толкова повече бойни тактики се отварят пред вас, като идеята е в един момент да постигнете мощни координирани атаки, използващи максимума на възможностите. Това пък ви кара да се чувствате горди след всяка по-тежка битка.

Pillars of Eternity е чудесна игра, що се отнася до ролевите механики и проблемите с битките са относително дребни. Понякога е възможно да видите как вашите спътници се заклещват някъде по картата, а друг път дадена битка просто се оказва непосилна за моментното ви ниво. Нищо фатално, нищо, което не може да бъде поправено с малко усилие от страна на играчите.

Въпреки, че бюджетът на играта бе сериозен на базата на повечето проекти, финансирани по такъв начин, Pillars of Eternity въпреки това успява да ви изненада с голямото си количество съдържание. Кампанията е не само солидна, но и достатъчно дълга – пригответе си поне 40, че и повече часа, за да стигнете до края на епичното фентъзи приключение, измислено от сценаристите. Скоростта, с която се развива сюжета, е малко бавна и едва към средата вече започват да ви се изясняват някои важни елементи от историята. Това обаче е в унисон с мащабния характер на играта и не би следвало да е сериозен проблем.

Друга интересна страна на играта е свързана с разнообразието, което идва от различните персонажи и това как постепенно си изграждате мислена връзка с тях, изпитвайки симпатии към едни и недолюбвайки други. Може би ще е пресилено да оприличим спътниците ви с тези колоритни персонажи от игрите на BioWare, но определено не един или два пъти ще се чудите дали да ги подбирате на базата на техните класове и умения или по симпатия, което говори добре за развитието на тези персонажи. Групата ви може да съдържа до 6 души и когато в даден момент вече добие определен вид, у вас неизменно се заражда онова приятно чувство от времето на Baldur’s Gate за това как имате ваша собствена дружина, която да поведете по опасните пътища на този фантастичен свят.

За да се справите с повечето ситуации, ще използвате пет основни групи умения - Stealth, Athletics, Lore, Mechanics и Survival. Първоначално те може и да не са ви ясни, но с хода на играта се обясняват най-добре чрез геймплей и така става ясно как се прилага всяка механика. За разлика от традиционните RPG игри, тук ХР точките не са дават автоматично при успех в битка; Pillars of Eternity предпочита да възнаграждава успешни развръзки в историята, срещи и решени пъзели.

По отношение на визията и атмосферата, Obsidian се е справило добре, имайки предвид, че макар и бързо събран от верните фенове, бюджетът далеч не е неограничен. Не очаквайте комплексни анимации, които да ви оставят без дъх; тук ключът към атмосферата са разказваческите умения и красивите илюстрации. Освен това играта има богат оркестрален саундтрак, който подхожда доста на фентъзи тематиката. Типично в духа на старите ролеви игри, атмосферата се допълва от многобройните писмени материали, които срещате в играта. Дано да обичате да четете, защото в противен случай ще изпуснете доста от чара на играта. С многобройни разкази, описания и диалози, Pillars of Eternity изглежда като интерактивен фентъзи роман, в който може да се потопите задълго.

Дотук нееднократно правихме сравнения със старите игри и енджина Infinity, но за да бъдем обективни в мнението си за Pillars of Eternity, задължително трябва да отчетем всичко, което Obsidian е постигнало със собствените си усилия. Pillars of Eternity е много добра ролева игра в класически стил, може да забавлява и стари, и млади и за да го направите, не е нужно да имате свръхмощен компютър. С чиста съвест можем да я препоръчаме на всеки, който търси дълбока и ангажираща ролева игра и има възможност да ѝ посвети времето и уважението, които заслужава.

Оригиналния ключ на играта ни беше осигурен от www.fast2play.bg - където можете да намерите дигитални ключове за всички платформи.  

 
системни изисквания
OS: Windows Vista 64-bit or newer Processor: Intel Core i3-2100T @ 2.50 GHz / AMD Phenom II X3 B73 Memory: 4 GB RAM Graphics: ATI Radeon HD 4850 or NVIDIA GeForce 9600 GT Hard Drive: 14 GB available space
напиши коментар
 

360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 14.04.2015, 10:48 ?. :

Рядко безлично ревю, Pillars е огромно заглавие назаслужаващо ревю с качесто и дължина като за игричка за айфон.

1296 мнения
профил »
hyper' каза на 14.04.2015, 20:36 ?. :

Много исках да се зарибя по CRPG жанра и миналата година отделих часове на Divinity Original Sin и Wasteland, но не стана и бях загубил надежда, но пробвах пак с Pillars и най-после съм влюбен в този тип игри. Макар и по-семпла заради 2D pre-rendered графиката си, за мен по-истинските и тъмни цветове правят атмосферата страхотна и е това, което търсех от CRPG.

380 мнения
профил »
Alaster каза на 15.04.2015, 11:52 ?. :
Редактиран на 15.04.2015, 11:54 ?.

Нормално, Pillars е няколко нива над Divinity или Wasteland, и двете бяха супер бледи копия на шедьоври от миналото, които разчитаха единствено на носталгия. Divinity особено бе толкова посредствена, че ми ставаше зле като четях хвалби по неин адрес. PoE от своя страна може да седи рамо до рамо с най-големите имена в жанра .

202 мнения
профил »
Avempartha каза на 15.04.2015, 15:37 ?. :
Редактиран на 15.04.2015, 15:37 ?.

Според мен, щом си харесал само една игра, не означава, че си се влюбил в жанра,а в играта. И аз не харесвам много-много open world игри тип GTA, но се влюбих в Sleeping Dogs, но все тая.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 15.04.2015, 16:03 ?. :

то тука почти всяка игра е с такава оценка. Иначе играта е уникална 15 години не е излизало нещо подобно.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Pillars of Eternity

Ревю:
Тази ролева игра е достоен наследник на великите си предци, но в същото време успява да постигне невъзможното и да пренесе сложния си интерфейс на конзоли.

новини:
Ролевата игра Pillars of Eternity и строителната симулация Cities: Skylines ще излязат за PlayStation 4 и Xbox One тази година.
Obsidian Entertainment пусна мистериозен пост в Twitter с линк към страница с името Project Louisiana.
Предвидена за премиера преди края на годината, Tyranny няма да бъде наследник на Pillars of Eternity, но ще ползва същия енджин.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78