Paraworld

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 ное. 2006

Стратегическият жанр е един от най-популярните в гейминдустрията, но за сметка на това е и сред най-брутално експлоатираните. На фона на всички заглавия, базирани на Втората световна война, на футуристични военни сблъсъци и разбира се на нестихващата вражда между орки, хора, елфи и джуджета, Paraworld е нищо друго, освен глътка свеж въздух. Най-накрая дойде времето да опитомим по един бронтозавър и да се хвърлим в първобитните, свирепи битки, провеждани ежедневно в

далечен паралелен, праисторически свят

Сюжетът, заложен в Paraworld, едва ли е достоен за литературна награда, но за компютърна игра е повече от сносен. Действията се развиват през XIX век, когато група амбициозни учени, водени от блестящ математик на име Джарвис Бабит, сформират секретно общество, изучаващо тайните на паралелните светове. След десетилетия експерименти и изучаване на въпросната материя, Бабит най-накрая успява да открие тайната на порталите между измеренията. Този научен успех поднася на тайното общество възможности, непознати до този момент на човечеството.

Всичко това би било чудесно, но трима млади учени се натъкват на доказателства, които могат да оповестят публично пазеното в строга тайна откритие. Изплашен от действията на надъханите изследователи, Бабит ги запраща в паралелен праисторически свят. Темпераментният Антъни Кол, силно привързаната към природата биоложка Стина Холмлънд и странният интроверт – гений в областта на физиката – Бела Андрас Бенедек, се оказват съвсем сами в един далечен и непознат свят. Единствената им цел е да намерят начин да се завърнат вкъщи, разчитайки на едничко оръжие – силата на интелектуалните им възможности. Дали младите учени ще успеят да оцелеят сред изобилието от праисторически същества и дивашки племена? Само времето ще покаже…

Survivor, но не по bTV

Героите, попаднали в един напълно непознат свят, бързо осъзнават, че не могат да оцелеят и да се справят съвсем сами с предизвикателствата, изникващи пред тях. По трънливия път към вкъщи ще им се наложи да се съюзят с различни местни фракции. Първата “раса”, която ще срещнете, разцъквайки сингълплейър кампанията на Paraworld, е племето на Северняците.

Всяка фракция има свои специфични характеристики. Северняците приличат на викинги, притежават тяхната мощ, носят подобни дрехи и бради, и са наистина добри воини. Тяхното племе разчита предимно на физически силни бойни единици.

След няколко успешно изиграни мисии на страната на северняците, ще се присламчите към друго племе, наричащо се Пустинен народ. В компанията на тази фракция ще се наложи да промените коренно стила си на игра. Пустинниците не разчитат на масивни постройки, а на такива, които могат за нула време да се разглобят и преместят на друго място. Те са нещо като прабългарите, яздещи напред-назад в търсене на най-благоприятни условия за живот. Тяхната мобилност е комбинирана с умението им да опитомяват динозаври. Бойните им единици не са особено силни, но комбинирани по правилен начин, се превръщат в наистина мощна военна машина.

Третата раса, с която ще имате възможността да разцъквате в сингъл и мултиплейър режим на игра, е така наречения Драконов клан. Тази фракция изключително силно напомня за японската култура. Постройките й са изградени изцяло в азиатски стил, а измежду бойните единици се срещат нинджи и други типично японски воини. Най-характерната черта на това племе обаче е възможността за създаване на механизирани бойни единици. Като например мощен скорпион, въоръжен с въртящи се режещи колела и други елементарни, но смъртоносни машинарии.

Разделен популационен лимит

Всяка раса може да увеличи началния си популационен лимит до числото 52. Интересното е, че оттук насетне то се разпределя в различните епохи на развитие. Епохите са пет, а разделението на единиците е както следва: първа епоха – 25, втора – 15, трета – 8, четвърта – 3 и пета – 1 (числото означава броя на едновременно съществуващите юнити от дадена епоха). Тази хрумка гарантира вълнуващо протичане на бойните действия. Развили се до едно и също ниво противници ще разполагат с приблизително еднакви по сила единици – това означава, че в битките от значение е най-вече умението на играещия да управлява своите праисторически воини. Друга особеност на геймплея е наличието на герои, което обаче не е нещо ново в жанра и едва ли е нужно да обяснявам на дълго и на широко. С две думи – героите са общо девет като всеки от тях притежава различни характеристики. Трупането на експириънс позволява на дадена единица от по-нисък клас да се изкачи в по-горно популационно поле.

Визуални богатства

Енджинът, захранващ Paraworld, позволява пресъздаването на една страхотна околна среда, предизвикваща уникално усещане в играещия. Атмосферата е силно въздействаща, а възможността за джиткане в пет различни климатични зони: Северна, Джунгла, Савана, Ледената пустош и Пепелявата долина, допринася за по-голямото разнообразие. Мощната графична платформа позволява създаването на огромни единици, които ярко контрастират на фона на обикновените воини. Наличието на повече от петдесет различни вида животни (от които четиридесет детайлно пресъздадени динозаври) е поредния гарант за въздействащи преживявания в компанията на Paraworld.

Качествена симбиоза

Paraworld е реалновремева стратегия, която представлява своеобразен синтез между най-значимите геймплей елементи на водещи заглавия в жанра. В новата игра на SEK е на лице моделът за преминаване на епохи от Age of Empires, силно наложения ролеви елемент – присъствието на герои – прихванат от WarСraft III, мистичната визия, характерна за Age of Mythology и т.н. Ако се вгледате внимателно, ще видите, че в играта няма почти нищо ново (като изключим добрата хрумка за разделение на популационния лимит), но въпреки това изглежда различна, защото производителите явно са открили формулата за съчетаване на водещите тенденции в жанра. Приятна игра на всички RTS маниаци.

Автор: Асен Георгиев