Outlaw Chopper

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 сеп. 2006

След дълго умствено напрежение и медитация, причинени от търсенето на началото за този текст, в главата ми изплува една моя любима преподавателка… Както казваше тя, един от най-хубавите учебници по физико-химия  (повярвайте ми, тази наука може да се окаже много брутална) описва цялото си съдържание с примери, изобилстващи от малки розови прасенца. Осенен от този мил спомен реших, че началото е измислено и че част от следващите редове ще бъдат посветени на шофьорите тип “селски ергени” (СЕ), комбинирани с три щипки снобизъм за създаване на подходяща атмосфера.

Играта

За да не се получи някакво объркване, бих добавил, че в случая ще се разкаже за игра, наречена Outlaw Chopper, брутален и леко нескопосан клонинг на Grand Theft Auto, в който играчът се впуска в кървава забава, яхнал верен мотоциклет по улиците на САЩ. Въпросното чудо е ново и излиза на пазара под крилото на Vivendi Universal, което в никой случай не пречи на сравнително мизерното му представяне.

Тайните подозрения относно посредствеността на тази геймка изникват още при самото инсталиране. В менютата има нещо, което причинява лек бодеж в стомаха и подканва на подсъзнателно ниво към натискане на бутона „Cancel” преди приключване на инсталацията. Сякаш с периферното си зрение виждате Голф, който се е устремил към най-дясната лента без мигач, разбити стопове и стон на барабанните спирачки, които някой арийски левент е закрепил по колелата преди петнайсет-двадесет лета…

Историята на Outlaw Chopper, която се изтипосва след началните надписи, прилича на сценарий, взет от класически екшън от края на миналия век. Наша милост е лош рокер, който години наред е вилнял из американските простори, докато един хубав ден един от най-приближените му хомосапиенси не омазва пейзажа.

Полицаите идват, има пуцане, което приключва с дълга почивка в затвора. След години свободата се връща, а целта, която обсебва цялото действие оттук на сетне, е възможно най-кърваво и брутално отмъщение.

Геймплей

Действието на играта представлява низ от непрестанно пърпорене из улици, изпълнение на отделни задачи, трупане на финикийски знаци и респект, ъпгрейд на двуколесния звяр и размазване на промишлени количества лоши и невинни индивиди. Самото джиткане не предлага особена интензивност и крайни изпълнения. С няколко тренировки всеки, дори и квартален герой, който не може да намери копчето за включване на компа, ще се приучи към идеите на играта.

Обикалянето из света на Outlaw Chopper не изисква голямо напрягане. Бонуси под формата на допълнително живот или поправка на мотора присъстват почти на всеки ъгъл. На пръв поглед оръжията, които могат да се използват, както и балите с пари, се намират по-рядко, но на втори човек установява, че и тези екстри се крият редовно в по-затънтените ъгли и улички на геймката.

В случай че героят ни бъде прострелян,катастрофира или се метне безвъзвратно от мост, играта не изкарва прозорче с текст GAME OVER, а просто респаунва подопечното рокерче пред най-близката болница, възстановено и олекнало със съответната здравно осигурителна вноска.
Положението при мотоциклета е същото. Ако машината бъде потрошена до краен предел, играчът бива материализиран пред най-близката ремонтна работилница отново одрусан с малка сума, прибрана автоматично за извършената поправка.

Плюс

Единственото нещо, поместено в цялото това чудо, което може да разнообрази някой и друг час и спасява положението, е възможността за каскади, които дава моторетката.

По подобие на скейтърската серия Tony Hawk играчът може да се мята от всевъзможни места да прави резки обръщания на 180 градуса, еквивалент на дрифтинг и т.н. Въпреки сравнително тромавия цялостен контрол на играта каскадите се правят изключително лесно. Комплектът от изпълнения не е огромен, но оставя добро впечатление.

Допълнителен плюс към този елемент на геймката е, че за всяко изпълнение се дава определено количество точки, които се добавят към портфейла на героя под формата на долари. Сумите, получени от маймунджилъците, трудно ще доведат до нещо значимо, но вършат идеална работа за болнични и ремонтни разходи. 

Идиотизъм на кутийки

Играта и чудесата, които щъкат из нея, определено не спадат към категорията на безкрайната интелигентност. Outlaw Chopper прилича на затормозен индивид с вид на чалга принц, който отива за пръв път на триизмерно кино и пуска поток от безумни реплики, които след секунди вбесяват дори нещастното момиче, което е направило грешката да го придружи. За пример: колкото и адски учудващо да е, полицейска кола, спряла на светофар, може да бъде надупчена на решето и взривена, без да последва каквото и да е. Друг уникален елемент са пешеходците. Посоката, в която се движат, обикновено е дълбоко неразгадаема, а реакциите им са в противоречие с всякаква логика.

Пиксел и аудио тунинг

Общото между един анцуг за гости, лепенка ремус и графиката на Outlaw Chopper е, че и в двата случая става дума за нещо, което може да предизвика леко съжаление.

 Картинките и ефектите на играта са сравнително антични и недоизпипани, а използваната цветова гама може да депресира и напушен слон. Отделни моменти са отявлено дървени – нещо, което се наблюдава най-добре в движението на шляещите се по терена индивиди и безумните противоречащи на законите на физиката, които настъпват при някоя по-здрава катастрофа. Звукът на Outlaw Chopper е от същия дол дренки. Мелодиите и писуканията, който се чуват могат да се сравнят единствено с апокрифните чалги и черна музика, които излитат от полуотворените стъкла на някой затъмнен автомобил с псевдонеонови кръгчета около номерата.

Предупреждение

Ако обичате Grand Theft Auto и искате малко разнообразие, то Outlaw Chopper може да се окаже вашата игра.

Предупреждението в случая е, че клонингът е сравнително слаб и може да предизвика някоя и друга отрицателна емоция. Ако тази възможност не ви плаши, заповядайте и открийте за себе си тази геймка.

Автор: Стефан Хаджиев