facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Operation Flashpoint: Red River
Ревю | 29.04.2011 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв
купи играта »

плюсове

Хардкор симулатор за специални фенове

Големи карти и възможност за маневри

Много подходящ за кооп игра

минуси

Проблематично АІ, което разваля удоволствието

Рецептата „one shot, one kill” не е за всеки

Сержант Нокс сам по себе си

Във време в което думата „шутър” почти автоматично се свързва с високобюджетни екшъни, пълни с експлозии и невероятни сцени, мнозина биха приветствали появата на Operation Flashpoint: Red River като положителна промяна. Все пак става въпрос за игра, която води началото си от класическия военен симулатор Operation Flashpoint: Cold War Crisis, който зарадва РС геймърите през далечната 2001 г. Той представляваше тактически шутър с акцент върху отборните действия, внимателното напредване и избора на оръжия и екипировка. Оттам насетне историята вероятно ви е позната – авторите на играта от Bohemia Interactive се скараха с издателя Codemasters, в резултат на което се получи ситуация, наподобяваща тази с Championship Manager. Чехите загубиха правата върху името Operation Flashpoint, но запазиха енджина, докато Codies получиха възможността да използван въпросното заглавие в нови проекти. 

През следващите години се появиха доста игри и от двете компании. Такива бяха ArmA: Armed Assault, ARMA 2, Operation Flashpoint: Dragon Rising, както и няколко техни експанжъна и модове. Независимо от заглавието си, всяка от тези игри се опитваше да надгради върху наследството на оригиналната Operation Flashpoint, наблягайки на реализма за сметка на скриптираните шутъри, които междувременно ставаха все по-популярни.

Напред към Таджикистан!

Red River,  издавана от Codemasters и дело на едно от студията на английската компания, ни пренася в степите на Централна Азия, които ще се превърнат в арена на поредното противоборство за глобално надмощие. Бившата съветска република е разкъсвана от гражданска война и братският американски народ не се поколебава да пристъпи към интервенция, за да умиротвори страната. Звучи познато, нали? Съседен Китай обаче няма намерение да остави американските войски толкова близо да себе си и Таджикистан е връхлетян от сериозен тристранен конфликт. Без да претендира за историческа акуратност и външнополитически реализъм, Red River ни чертае една относително правдоподобна история, при това само две години напред в бъдещето.

Началото на играта ви поставя в ролята на боец под командата на сержант Нокс, на когото ще се спрем след малко. Най-напред трябва да преминете един бърз туториъл, от който реално няма да научите нищо ново, ако сте играли на FPS игра през последните няколко години. Тъкмо сте приключили с обучението, когато небето над базата се раздира от изненадваща атака с минохвъргачки. Време е да оставите уюта на военния лагер и да тръгнете на първата си задача.

Били ли сте в казармата?


Пътувайки към местоназначението си, ставате свидетел на първата от многото подобни сцени, в които сте принудени да стоите пасивно, да наблюдавате безличния пейзаж и да слушате тирадите на Нокс. По принцип грубият език е често срещан елемент от екшън игрите, но чернокожият ви началник извежда вируталните ругатни до качествено ново ниво. Нокс очевидно е замислен като поредният реалистичен елемент в игра, която така или иначе се стреми да пресъздаде автентичното усещане от това да бъдете част от армията. А ако бъде и скандален персонаж, още по-добре. Вероятно така са си мислели англичаните.

Лошото е, че той просто не млъква. Първият път е дори забавно. След това го приемате като част от обкръжаващата ви среда, но след още малко време бихте дали всичко, за да млъкне. Всъщност, веднъж дори стрелях по него, отчасти за да си изкарам яда и отчасти, за да видя дали играта случайно няма да ми позволи да продължа без него. Е, не стана и трябваше да преигравам целия чекпойнт отначало. Благодарение на дразнещия си характер и неизчерпаемия запас от неприличен език сержант Нокс спокойно може да се конкурира с генерал Сарано от Bulletstorm за званието „Най-неприятен персонаж” на годината.

Внимание, куршуми!

Нека все пак оставим евтиния опит за печелене на интерес и да се върнем към играта. При това с едно предупреждение – ако сте играли активно Black Ops в последните няколко месеца и с нетърпение чакате новия пакет карти за шутъра на Treyarch, може би е по-добре да оставите мишката за няколко дни, преди да посегнете към Red River.

И по времето на оригиналната Operation Flashpoint, и сега идеята, че един куршум (или най-много два), могат да ви убият и с това да приключат играта, изглеждаше като ерес. Точно това обаче може да ви се случи тук, ако не внимавате. Картата е огромна, опасностите дебнат от всякъде и във всеки един момент вие или вашите трима партньори могат да станат жертва на невидим вражески огън. Забравете безцелното спринтиране със залепнал на клавиша Shift пръст. Откажете се от идеята да се изправите очи в очи с противниците, разчитайки, че куршумите ви ще ги повалят преди да стане обратното. Red River е игра, в която действието се развива бавно, ако искате да оживеете. Когато някой изкрещи в радиото ви, че напред има снайперист, първото, което правите е да потърсите прикритие, а не да вдигнете поглед, търсейки гнездото.

Въпросният реализъм безспорно е двояко явление, което има потенциала да отблъсне дори по-ентусиазирани фенове. Факт е, че е дразнещо, когато екранът внезапно стане почти черен, погледът ви се замъгли, а вие дори не сте разбрали защо. От друга страна нима в действителност не би се случило точно това? Игри като Medal of Honor се опитват да ни приближат до суровата реалност на войната като представят актуален конфликт; Red River прави това като ни кара да мислим и да се оглеждаме преди да притичаме до следващото укритие. Прогресът става бавно, но в крайна сметка може да бъде адски удовлетворяващ, ако имате желанието да потърпите.

Четирима са дружина

Red River може да се изиграе напълно самостоятелно в сингълплейър, като на вас се пада задачата да управлявате тримата ви подопечни бойци. Това става с натискане на Caps lock, при което на екрана се появява менюто с отборните команди. От него може да изпращате бойците в една или друга посока, да ги карате да търсят прикритие или да ви следват плътно. Проблемът е, че при всяко заглавие, което разчита на отборна игра, АІ-то на партньорите ви трябва да бъде на високо ниво, ако не искате да рестартирате играта отново и отново и при това не заради ваши грешки.

В някои случаи съотборниците ви се представят относително добре, например когато трябва да защитавате някоя позиция. Това е нормално, защото тогава не се налага да правят кой знае колко маневри, а по-скоро да стоят статично и да обсипват врага с огън. Ако обаче вие трябва да поемете офанзивата, пропуските в АІ кода започват да си личат. Съекипниците ви доста често са безпомощни, ако ги оставите да се оправят сами и изискват постоянно внимание.

По всяка вероятност замисълът на Codemasters е да направят Red River преди всичко онлайн изживяване, а сингълплейърът да има само допълващ характер. Ако намерите още трима приятели и играете с тях в кооп режим, нещата могат да изглеждат значително по-добре. Ако сте самотни офлайн бойци, въоръжете се с търпение.

Имахме ли нужда от тази игра?

Верни на традицията си, англичаните отново използват своя собствен EGO енджин, който с успех се прилага в рейсър сериите DiRT, GRID и F1. В резултат онези от вас, които са имали удоволствието да играят въпросните (и при това доста по-успешни) игри, ще открият познати елементи както в графиката, така и в менютата като вездесъщите гейм статистики, които изглежда са обречени да съпровождат всяка игра на Codemasters. Някои от текстурите обаче са приложени едно към едно, а пейзажите отдалеч изглеждат добре, само за да се превърнат в безлични образи, когато се приближите към тях.

Operation Flashpoint: Red River е странно животно. Очевидно е желанието на авторите да наложат играта в тясната ниша на реалистичните симулатори, но в същото време сякаш не са били съвсем сигурни в успеха и поради това са добавили и щипка “Call of Duty”, просто защото това е най-котиращият се на пазара елемент. Изкуственият интелект обаче не е на особено добро ниво и ако искате да спестите малко нервни клетки ще бъде по-добре да си намерите истински партньори. Върлите хардкор фенове на оригиналната Operation Flashpoint вероятно няма да приемат Red River, защото ще им се стори прекалено комерсиална. На свой ред девет от десет Call of Duty фенове сигурно ще оставят играта още преди края на първата мисия, тъй като ще им се види прекалено трудна.

А вие от кои сте? 

 
системни изисквания
OS: XP 32, Vista, Windows 7; CPU: AMD Athlon 64 X2 Core 2 duo 2.4 GHz; 2 GB; видео: ATI Radeon X1800 или NVIDIA GeForce 7800
напиши коментар
 

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 30.04.2011, 12:06 ?. :
Редактиран на 30.04.2011, 19:16 ?.

Тъпа игра... неам думи, да описвам, на какво станах свидетел. Fuck America!
P.S.: Оставих играта, щото правя разлика между - пихтия, помия, слаба ракия и хит! Играта е пихтия...

52 мнения
профил »
Mr.Foxy каза на 30.04.2011, 13:21 ?. :

axaaxaxaxaxax +1

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 30.04.2011, 13:45 ?. :

Ако движението на героя не беше толкова дървено и управлението беше по-плавно щеше да е хубаво, ама...

352 мнения
профил »
thewhitenigga каза на 30.04.2011, 17:21 ?. :

дървена да! но пак си остава добра! врътнах я за 30 часа обшо.много яки мисии имаше! аз лично съм доволен.приятната изненада за тази година!

34 мнения
профил »
Dead man каза на 01.05.2011, 11:57 ?. :

Мен лично играта изобщо неми хареса.Но през месец май ще има много яки игри :).
Ще почакаме още малко.

457 мнения
профил »
spark6665 каза на 01.05.2011, 14:57 ?. :

Ами на мен играта супер много ми хареса. Дори още си я играя и даже като играеш в CO-OP е супер лудница. Играем с един приятел на Hardcore заедно в кампанията и е мега филм.

352 мнения
профил »
thewhitenigga каза на 01.05.2011, 18:16 ?. :

+1 хаха и аз! наистина става голямо мазало! :D

35 мнения
профил »
Gamer_93 каза на 01.05.2011, 20:21 ?. :

играта е много зле

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 01.05.2011, 22:34 ?. :

Ще е супер, ако направите ревю на Mortal Kombat вместо това.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 01.05.2011, 23:50 ?. :

+1

668 мнения
профил »
Wind of Revenge каза на 02.05.2011, 10:18 ?. :

-1 Трябва да има ревю за всяка игра без значение дали ви харесва или не.
За Mortal Kombat може и да няма ревю, защото тук конзолите не се харесват по някаква причина.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 02.05.2011, 10:31 ?. :

Харесват се, когато се играят правилните жанрове игри за тях... тупалките са такъв жанр. Но шутъра, не е такъв жанр :(

898 мнения
профил »
Nightbringer каза на 03.05.2011, 16:55 ?. :

Квантов, що не земеш си затриеш аватара, БЕЕЕЕ?
Не обичаме конзолите, шоту т'Фа тук не сЪ казвЪ КонзолЪманиа, right?
Е, поне аз :Д :)

668 мнения
профил »
Wind of Revenge каза на 03.05.2011, 18:52 ?. :

http://www.youtube.com/watch?v=5hi7t4vEf3 k

261 мнения
профил »
CheGuevara каза на 04.05.2011, 00:35 ?. :

Nightbringer нищо лично ама доводът ти е нечовешки тъп .
И защо като ти се изживяваш като някакъв маниакален
хейтър на конзолите и и другите да са на същата гледна точка..????!?!?!???!?!??!?

40 мнения
профил »
GEGATAFLL каза на 05.05.2011, 23:20 ?. :

@CheGuevara, човека си е прав... казва се "PC Mania", а не "КонзолЪмания"... xD
И ти, и аз знаем, че конзолите за шутъри не стават. Стават само да си джиткаш рейсърчетата и за нищо друго. Кажи ми ква переспектива имат ?!

668 мнения
профил »
Wind of Revenge каза на 06.05.2011, 00:30 ?. :

Наиситна много тъжно, че единствените жанрове игри, които познаваш са рейсъри и шутъри :( .

200 мнения
профил »
Diversant каза на 02.05.2011, 09:18 ?. :

Още от Флешпойнт 2 драгън райзинг намирам нещо много привлекателно в енджина, просто ми пасва визията, не е тежък и успешно пресъздава мащабни бойни действия(особено нощем).Играта , обаче е пълна чалга, като заклет фен на оригиналната игра на Бохемия, просто ми е тъжно тъжно да гледам надписа на заглавието....

13 мнения
профил »
XfOrce каза на 02.05.2011, 14:48 ?. :

Играта става за отбиване на времето (мое мнение).PCMANIA ако мога да ви попитам какви игри тествате? Оригинални или пиратски заглавия. Доста игри сте тествали и се чудя просто :)

122 мнения
профил »
->Изход<- каза на 02.05.2011, 20:15 ?. :

*facepalm*

898 мнения
профил »
Nightbringer каза на 03.05.2011, 16:56 ?. :

Хахахахаххаххахаха.
Е това ме разби :Д :Д
+1

40 мнения
профил »
GEGATAFLL каза на 05.05.2011, 23:23 ?. :

Добър въпрос. браво :D... :)
Ако ме питате мен и пиратски игрички си връткат.

235 мнения
профил »
Boby каза на 06.05.2011, 17:47 ?. :

Поне десетина пъти в коментарите и форума сме отговаряли на този много хитър и интересен върпос:

----------------------------------------- ----------------------------------------- -------------
Факт е, че българските разпространители и вносители на игри винаги са ни съдействали да получаваме навреме ревю копия и цели продукти, дори и на такива заглавия, които, поради ограниченото търсене, не се предлагат на родния пазар.

встрани от темата:
През последните 13 години сме публикували статии за хиляди заглавия, включително и аналитични материали за пиратството, и би било меко казано некоректно да твърдим, че "никога не сме виждали пиратски версии".
----------------------------------------- ----------------------------------------- --------------

375 мнения
профил »
grand6master каза на 08.05.2011, 20:27 ?. :

на мен ми харесва , дори е супер , оръжията са малко но останалото е добре ,не виждам какво не сте доволни и като не сте - играйте си халфа от 80-те години

1331 мнения
профил »
sollider каза на 19.02.2012, 14:47 ?. :

Халфа е един от основоположниците на шутърите такива, каквито ги познаваме днес, така че по-полека с "умните" изказвания.

9 мнения
профил »
Bradata каза на 14.05.2011, 21:09 ?. :
Редактиран на 14.05.2011, 21:19 ?.

След Crysis 2... меко казано това ми се струва нещо недо... таковано...!
Изкарах я до нивото (даже не си спомням и кое беше) - там където налитат един милион китайци от всички посоки и ти и нещастните ти трима войници трябва да удържите четири последователни позиции...
.................
Винаги съм твърдял, че игрите би трябвало да са направени за отмора и удоволствие.
Като казвам това, имам предвид не да са като за пет годишно дете, а да не се превръщат в състезание между програмистите и геймърите!
Цитираната Crysys 2, в никакъв случай не може да се каже, че е лесна, обаче там можеш да проявяваш творчество и тактика. Да не говорим за, направеното вече в статията сравнение, с Call of Duty или пък Medal of Honor! На светлинни години е това недоразумение тук, обаче назад! И в двата тактически шутъра, освен и заинтригуваща история, развиваща се във времето, имаш възможността (също както в реална битка) да прецениш ситуацията, да направиш обход, примерно, да си избереш позиция и ... да минеш нивото.
Какво имаме тук:
1. Едно возене с Хъмвита по 4-5 мин, през което слушаме простотиите на Нокс. Не ме притеснява езикът му, а чистата загуба на време. Или пък преместванията (тичешком) по 6-700 м. - абсолютно безсмислено! Ако създателите са търсели реализъм, то да го бяха приложили към тактическата част - широко бойно поле и възможност за маневриране и тактически решения. В нивото, до което достигнах, нямаш никакъв шанс за укритие - на открито си и след като твоите след около 5-6 мин ги избият всичките - оставаш сам и те заобикалят отвсякъде. Не можеш да влезеш на закрито, защото дървените врати са картинки. Изключително мъдро решение на създателите!!!
2. Много дълги зареждания между нивата. Хайде това - иди-дойди, обаче като те ковнат по манерката ... и се започва... някакво безсмислено натискане на бутон "Е", камерата се отпрявя някъде нагоре, явно проследявайки отлитащата ти душа :) и сетне едни натискания на Continue, Load last point, след което поне 30-40 сек. мъка!
3. Енджинът ... нямам думи! То... след Crysis няма какво да го сравняваме де, обаче не е опимизиран добре. Аз съм с 3.2 ГХц, 4-ядрен процесор, 4 Гиги RАМ и NVidia с 1 Гб памет и един куп екстри в нея и ... тук не се държи добре, ама никак! При близки планове, прицелът ми прескача, особено, ако стрелям през прозорец или има някакво укритие. При Crysis-а си вървеше мазно и гладко и можеше да се прицелиш за част от секундата.
4. Вразите... Прави впечатление колко лесно ти намират тимбата, дори през 1 мм процеп в укритието, или пък над него. Ти му виждаш само върха на каската, при което той не може да те види изобщо, но изведнъж му бъква муцуната и следващата наносекунда си мъртвец. При близък бой - влизат по 2-3 едновременно и шансът ти е нулев! Ти го стреляш с три откоса директно и той я падне, я не, обаче неговият втори изстрел е фатален! Къде е тук реализмът?! В този момент мога да призная, с чиста съвест, върховенството на програмистите!!! Спечелиха битката с геймъра! Следващия път, нека да ни пуснат врагове в съотношение 100:1, а не като тук само 30:1 и да ни дадат само по едно пищовче с по 8-10 патрона! Което ме подсеща за
5. Оръжията. Цялата кампания само с две оръжия и то несменяеми (ако нямаш шанса да си го смениш с някое от на падналите в боя). Но те са обикновено на място, което се обстрелва здраво, а там - виж т. 4...
6. За начина на лекуване - нямам думи!!! На два паса от по 15 сек., при което нямаш никакво действие, а враговете, естествено, имат. И като няма къде да се скриеш... отново си пътник!
.............
Изиграл съм какво ли не - от 1988 г. съм геймър... Пак ще го кажа. Целта на играта трябва да е да достави удоволствие на играещия, да му създаде релакс, а не да му къса нервите! Да, затова има и нива на трудности, ще каже някой. Вярно, обаче NORMAL трябва да е за нормални хора, искащи да се забавляват, сменяйки натовареността си през деня от работа, училище, лекции с нещо приятно.
Е! Operation Flashpoint: Red River не е това нещо!
Поне не е МОЕТО нещо!

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 01.07.2011, 01:39 ?. :

Играл съм Dragon rising и тази честно казано не се различава много.По принцип харесвам тактическите екшъни ама тоя наистина понякога ме ядосва много за разлика от Ghost Recon както казва Bradata по-нагоре невъзможно е да удържиш 100 гада на 4 позиций само с трима души отряд.Впрочем в Dragon rising имаше почти същата мисия.И за накрая играта не е лоша,трудна е а аз не обичам лесните игри,като Call of Duty например,но ще чакаме Future Solider да видим какво ще поднесът Ubisoft на хората!!!П.П.Извинете за правописа.

508 мнения
профил »
Ragnarous каза на 20.12.2011, 18:27 ?. :

Превъртях я, не мога да кажа, че историята е чудо невиждано и не-клише, но играта има адската атмосфера + геймплей. Тук нещата опират до мозък + умения.

9 мнения
профил »
Remy каза на 09.10.2012, 23:30 ?. :

Моето лично мнение е че играта е доста добра има 1 2 забележки но като цяло е доста добра !!!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Operation Flashpoint: Red River

новини:
Засега изглежда, че жертва на забавянето е само американската версия на играта, но в щабквартирата на Codemasters все още не са съвсем наясно с решението си.
Реалистичният шутър, който е продължение на Operation Flashpoint: Dragon Rising от 2009 г., ще бъде на пазара в мултиплатформен формат в края на април 2011 г.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69