Neverwinter Nights: Shadows of the Undrentide

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 авг. 2003

Съмнявам се, че някой от феновете на ролевите приключения е пропуснал един от хитовете на миналата есен, а именно Neverwinter Nights. Това беше първата подобна игра в историята на гейминга, която позволяваше, а и все още позволява, безспирно разцъкване. Това се случва благодарение на разчупения и гъвкав Aurora енджин и Toolset-а към него, с който всеки фен може да направи собствено приключение. За радост из интернет има доста творци, а най-доброто, сътворено от тях, можете да намерите на http://nwn.bioware.com/downloads/modules.html.

Както знаете отпреди няколко месеца, Bioware подготвяха експанжън за култовото си творение. И ето че този месец той се появи. Neverwinter Nights: Shadows of the Undrentide не е нищо повече освен един много добър add-on, който добавя едно ново приключение и коригира леко геймплея. Интересно е, че авторите си признават, че те са решили да направят това продължение

вдъхновени от множеството творци на модули

из интернет. Идеята им е дадена от фенове и те са се захванали да я реализират. Накратко новите неща в SoU са следните – добавени са над 30 нови feat-а, 16 нови гада, два нови типа терен, над 50 команди за скриптове, пет престижни класа и нови магии. Поне по мое мнение всички тези неща са предостатъчни за един добър експанжън. Още повече така всички ще са доволни – и играчите, и тези, които правят приключенията.
Мисля, че е редно в началото да ви обясня и какво е Undrentide и за какво става дума в експанжъна.

Преди много векове във Forgotten Realms съществувала могъща цивилизация на магове. Техните заклинания били толкова силни, че те дори живеели в огромни градове, носещи се във въздуха. Тези магьосници се казвали Netheril. Но дори и нетерилската магия не ги спасила от мощен катаклизъм, който ги застигнал преди много години. След него техните градове се сринали и заклинателите изчезнали завинаги от лицето на земята. В момента из Forgotten Realms са пръснати остатъци от руините на тази могъща цивилизация, а Undrentide се наричал един от техните могъщи градове.

The Beginning…

В началото на експанжъна вашият ментор Master Drogan е нападнат от армия коболди. Така той е принуден да се раздели с четири свещени артефакта. След като малките гадове му ги отнемат и го раняват тежко, те напускат полесражението, но оставят достатъчно отчетливи следи по снежната земя. Естествено, в този момент вие се оказвате наоколо. Както можете да предположите, бива ви заръчано да намерите четирите артефакта и така да спасите живота на своя учител. Оттук нататък няма да продължавам с историята, а ще оставя на вас да разберете накъде се развиват нещата и как Undrentide се заплита в цялата история. Убеден съм, че ще си прекарате няколко доста интересни часа с новото приключение на Bioware, което наистина има какво да покаже.

Като за начало, героите ви вече ще могат да избират от над 30 нови feats, сред които Resist Poison, Resist Disease, Resistant to Energy, Divine Shield, Expertise, Blooded, Artist, Stealthy, Strong Soul, Courteous Magocracy и други. При всички положения това ще динамизира още повече изграждането на героите и ще им придаде нов облик. Друга яка новост при изграждането на героите са

престижните класове

Те са пет на брой, а по-точно – Arcane Archer, Assassin, Blackguard, Harper Scout, Shadowdancer. Престижните класове представляват подкласове, които ще можете да избирате, само ако отговаряте на определени изисквания откъм ниво, feats и skills. Те ще се броят като допълнителен клас, но пак няма да можете да надвишавате цифрата от 3 класа и максимум 20 левъл. Какво да се прави, такива са правилата на трета ревизия на Dungeons and Dragons. Сред новите гадове в играта, впечатление правят Pit Fiend, Hobgoblin, Formain, Faerie Dragon, Pseudodragon, Cockatrice, Gorgon и Basilisk. Ще можете да ги срещнете на различни места из играта и с някои от тях наистина ще имате сериозни проблеми.

Новото приключение в експанжъна не е толкова дълго, колкото това в оригиналната игра. И все пак, дори на най-опитните играчи, то ще отнеме над 20 часа геймплей. Действието се развива из три различни местности. Из тях има пръснати най-различни предмети и артефакти, които не бяха включени в първата част на NwN, така че определено ще има върху какво да си точите зъбите.

Извън подобренията по самия герой, скриптинга и мултиплея, авторите са добавили и някои промени върху соловата игра. Така например

вашия Henchmen вече има инвентар

в който вие можете да бъркате и да решавате с какво оръжие ще се бие, или какви ръкавици ще ползва и т.н.. Друго подобрение в тази насока е “интерактивността” на този тип персонажи. Те вече могат да си общуват с някои NPC-та, да ви дават напътствия и съвети.  Общо взето, личи си, че Bioware са направили всичко възможно, за да направят от Shadows of the Undrentide един добър експанжън.

От техническа гледна точка продължението почти няма разлики с оригиналната игра. Графично SoU изглежда по същия начин като предшественика си. Това не означава, че играта е лоша. Напротив, още старият NwN представи един еталон за хубава 3D графика и сега авторите са решили да не го променят много. If it ain’t broke don’t fix it – казваше дядо ми! Но все пак времето си тече…

Музиката в Shadows of Undrentide е на много добро ниво. Това може би е така, защото тя е композирана от Кемал Амарашингам. Той е ветеран от геймстудиото LookingGlass и е работил над игрите от серията Thief, System Shock 2, а последният му проект е саундтракът към RPG-то Arx Fatalis. Според мен думите, изречени дотук, са достатъчни, за да ви убедят, че саундът в SoU е първокачествен.

Общо взето, ако сте си паднали по Neverwinter Nights, със сигурност ще се изкефите и на експанжъна. Той е интересен, увлекателен, а пък и добавя достатъчно нови неща, които си заслужава да се видят.

Автор: Орлин Широв