Need for Speed: The Run

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 21 сеп. 2011

Първоначалният анонс на Need for Speed: The Run определено заинтригува множество фенове, все още склонни да приемат Most Wanted за най-доброто, което дългогодишната рейсинг поредица на ЕА успя да предложи (място за журналистически субективизъм: авторът на тези редове се числи към това множество). Първият по-задълбочен поглед върху новата игра обаче разкри някои проблемни места, които заплашват да се превърнат в препъни камъни по пътя на рейсъра, когато той излезе тази есен.

До Чикаго и назад

Една от ранните демонстрации на The Run ни показа как главният герой с нетипичното име Джак се опитва да се изплъзне от полицейско преследване по улиците на Чикаго. То изглеждаше доста ефектно, за което помага и енджина Frostbite 2, даден назаем от шведското студио  DICE. Последвалите геймплей клипове и интервюта разкриха, че всъщност доста голяма част от играта ще представлява именно скриптирани и доста линейни надпревари, а интригуващо изглеждащите quick time events (QTSs) няма да се повече от 7-8 процента от цялата игра. За сметка на това като че ли най-сериозната характеристика на The Run, която ЕА изтъкваше бе т.нар. Autolog, който ви дава възможност да споделяте актуална информация от вашия гейм свят с приятелите си. Това е страхотно, наистина, но трудно може да бъде окачествено като революционно или спиращо дъха, най-малкото защото го видяхме още в Hot Pursuit миналата есен.

За какво всъщност става въпрос в The Run?

Играта е базирана около концепцията за състезание от бряг до бряг или от моста Голдън Гейт на Западния бряг до известната Емпайър Стейт Билдинг на Атлантическото крайбрежие. Огромното разстояние, което дели двата бряга на Америка наистина изглежда възпроизведено по доста добър начин като за всеки, който е запознат с географията на огромната страна, ще бъде истинско удоволствие да види различни пейзажи и географски забележителности. Независимо какъв е геймплеят, The Run очевидно ще бъде една красива игра.

Въпреки че състезанията са скриптирани и няма да получим отворен свят, подобно на Most Wanted или Carbon например, тяхното разнообразие е очевидно. В различен момент геймърите ще трябва да премерят силите си в Sprint, Time Attack, Rival Battle, Cop Pursuit, Survival, Big Action Moments и други видове надпревари. Ако повечето имена ви звучат доста познато, това е така, защото те са. Истинското нововъведение се нарича Big Action Moments, които представляват сцени, подобни на демонстрираната в Чикаго.

Натисни бутона… сега!

В тези сцени ще се налага да прибягвате до т.нар. QTE, при които на екрана се показва подканящо съобщение, съгласно което трябва да натиснете точно определен клавиш в дадения момент. Трябва да призная, че лично аз съм фен на тези QTE моменти, особено когато се появяват неочаквано и в игри и жанрове, които по принцип не ги ползват. Лошото е, че след като сцените от The Run първоначално ме оставиха с отворена уста, надеждите ми за по-динамичен геймплей извън колата останаха разочаровани. Освен че ще бъдат доста малко (вече споменахме, че този тип ситуации няма да надвишават 10 процента от общото време), QTE сцените определено ще се ограничават само до поредица механични натискания, чиято крайна цел е да „придвижат” героя ви до следващата кола или да го измъкнат от дадена схватка.

„Когато показахме играта на Е3 2011 искахме ясно да заявим на всички „Вижте ни, ние правим нещо различно”, казва за QTE моментите продуцентът на The Run Алек Гримбли. Разбира се, QTE сцените се наричат така именно, защото изискват натискането на бутони в определена последователност и със сигурност ще разнообразят геймплея, но вероятно мнозина тайно са се надявали да видят една още по-екшън ориентирана игра.

Едно по-различно състезание

„Задачата ви е не да стигнете първи, а да успеете до следващия кръг от надпреварата”, обяснява Гримбли философията в The Run. Вместо да поставя приоритет върху първото място всеки път, играта се фокусира върху по-продължителната надпревара, създавайки чувство за постепен напредък. Пред вас се простират над 250 виртуални километра, които трябва да покорите. За щастие, ако искате да опитате да подобрите постижението си, играта позволява връщане назад във вече преодолени отсечки.

„Стигнете до 101-во място, после се постарайте да бъдете 50-ти, когато пристигнете в Чикаго, а до Ню Йорк вече трябва да сте 10-ти… Това е едно различно надбягване”, продължава продуцентът. „The Run е играта, която искахме да направим отдавна. Тя позволява да я играете както сами, така и с приятели, които по принцип са настроени по-кежуъл. За различните вкусове има различни настройки като скоростната кутия, поведението на автомобила и т.н.”

Но The Run не е SHIFT и това трябва да се знае. Усещането за управление на колата определено е доста по-аркадно и напомня на по-старите игри от серията. В известен смисъл The Run може да се разглежда като еволюция на последната Hot Pursuit, включваща състезания из широки местности, мощни автомобили и Autolog система, като този път имаме история и QTE елементи. Звучи достатъчно обещаващо, но дали това ще се превърне в дългоочакваното завръщане на нелегалните състезания или ще има нещастната съдба на Undercover например – двигателите вече загряват, състезателите се подготвят психически, а стартът на надпреварата ще бъде през ноември!

Автор: Иво Цеков