facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Need for Speed: Shift
Ревю | 20.09.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Slightly Mad Studios
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Състезание, Спорт
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв.
купи играта »

плюсове

Хубави звукови ефекти

Реализмът е добър...

минуси

...даже на моменти прекалено

Отсъства емоцията от старите части

Поредицата Need for Speed не се нуждае от представяне, макар в последните години иначе неувяхващата й слава да позагуби малко от своя блясък. Притиснати от слабите оценки на ProStreet и Undercoverм както и от спадащата популярност, ЕА решиха, че е време за кардинална промяна и за новия си проект гласуваха доверие на английското Slightly Mad Studios, известно с работата си по GT Legends и GTR 2. Need for Speed: Shift пък бе рекламирана като игра, създадена „от състезатели за състезатели”. След няколко десетки часа по пистите на играта можем да кажем, че студиото е удържало на думата си, поне що се отнася до техническата страна на геймплея. Но въпреки това играта успява да изглежда като сянка на някогашните заглавия.

Какво ново преди старта

Shift е поредният опит на ЕА да преоткрие лицето на поредицата. Компанията вече веднъж заложи на симулацията за сметка на аркадния рейсър с ProStreet, но играта не се прие добре. Последва нов завой към добре отъпканите писти, по които летят тунинговани коли, преследвани от полицаи в Undercover, но целокупната фенска общност отново не бе доволна. С поредния си ход, който граничи с шизофрения, ЕА отново въведоха реализма като основен елемент в играта и ако трябва да бъдем откровени, технически това е изпълнено почти безупречно.

От гледна точка на реализацията, Shift представлява един от най-свежите опити за „реалистичен” рейсър в последно време. Поставям реалистичен в кавички по следната причина: без съмнение Shift е по-близо до тази част на спектъра от, да речем, Burnout Paradise, но в същото време авторите от Slightly Mad са включили някои много добри решения за това кое да бъде напълно реалистично и кое не. В резултат играта ви дава състезателен елемент, който по отношение на презентация и поведение е доста близо до действителността, като в същото време управлението е точно толкова аркадно, че да позволи на по-неопитните – или просто по-неентисуазираните – да се включват в играта по-лесно, отколкото в Gran Tursimo например.

Game over за полицията

Виртуалните полицаи могат да си отдъхнат, защото Shift слага край на нелегалните гонки по улиците и ги заменя със състезания на писта. Историята в играта отсъства напълно, ако не броим гласа зад кадър в самото начало, който ви очертава най-важното: намирате се зад волана на новото BMW M3 и от представянето ви на пистата Brands Hatch зависи как ще продължи вашата кариера. По-нататък ще го чувате, само когато ви съобщава за нови състезания, но не и за да ви каже, че полицаите отново са по петите ви, а в гаража ви чака някой нов претендент за вашия трон. Очевидно е, че авторите са се концентрирали върху шофирането и са свели до минимум всичко, счетено от тях за ненужно.

Въпреки това въпросната първа обиколка не е никак лесна. Макар и да сте сами на пистата, но бързо ще разберете, че управлението в Shift може да бъде достатъчно предизвикателство. Забравете за безумното натискане на газта и каскадите; играта веднага ще ви покаже, че това не е правилният подход. Симулативният елемент в нея означава, че трябва да намалявате доста, преди да влезете в завой, да се придържате към мислената траектория на движение и за нищо на света да не излизате от пистата, защото това може практически да срине всичките ви шансове. След първата си обиколка играта ще ви предложи ниво на трудност и помощ при шофирането. Доста вероятно е да не се справите твърде добре и причината за това е, че реализмът означава и трудност.   

Да загреем гумите

Каквото и да си говорим, същината на Shift може да бъде усетена на пистата, а задължително условие за това е да провеждате състезанията от първо лице в кабината, а не от традиционната перспектива извън колата. Причината е, че тази камера ви дава най-достоверното усещане за скорост, маневри и опасност, каквито изпитват истинските състезатели. В началото вероятно ще ви е малко трудно да свикнете с нея, но си заслужава. Камерата от първо лице е динамична, което ви позволява да усетите силата и притеглянето на инерцията, гравитацията и сблъсъците. Например когато рязко ударите спирачка в закъснял опит да вземете завой, камерата ви „изхвърля” напред към таблото. Усещането е премерено, така че да ви пречи прекомерно и след време може изобщо да не го забелязвате. Ако обаче си пуснете друга подобна игра, веднага ще усетите разликата.

Вероятно „най-добрият” начин да усетите визуалните ефекти е при по-сериозен сблъсък. Тогава екранът притъмнява, а погледът ви се разфокусира временно, преди да си върнете нормалния изглед. В такъв момент не може да не си помислите как сте затрили кола за 200 000 долара. Чувството за скорост също е достоверно и отговаря реално на усещането. Когато карате с 200 км/ч ще го разберете, а когато увеличите на над 250 км/ч, е възможно да изпитате дори притеснение. Това е особено видно при мощните коли като Bugatti Veyron или Zonda R, когато при висока скорост автомобилът започва да губи контрол твърде лесно и ако изобщо искате да завършите, трябва да сте доста внимателни. Това, разбира се, си има и своите отрицателни страни, защото излизането извън пистата може често да е фатално, а сблъсъкът с друга кола ще ви забави до точка, в която ще предпочетте да рестартирате цялото състезание. А когато това стане в края на 10-тата обиколка на оспорвана надпревара, това вече не е готино.

Състезания и коли

Основният режим в играта е Career mode, където ще може да премерите сили в над 130 състезания. Структурата на този режим е издържана в класически начин – започвате като скромен състезател с една кола от първия клас и достъп до състезания от същия клас. С течение на времето ще си пробиете пътя през останалите три класа състезания, преди да успеете да отключите върха на вашата кариера – The World Tour. Прогресът става като натрупвате звезди, които ви се дават след всяко едно състезание. Техният брой обаче не зависи само от мястото ви, а и от начина, по който карате. Например ако изпълните някаква допълнителна задача като да достигнете определена скорост или да се справите с всеки завой по трасето, ще получите още звезди. Това е интересно хрумване, защото по този начин се окуражава възможността да фокусирате върху различни елементи на състезанието и преди всичко да продължавате, дори и да знаете, че няма да бъдете първи. От друга страна, авторите малко са се престарали, защото ако карате достатъчно добре може да стане така, че да отключите World Tour, преди да сте получили достъп до четвъртия клас състезания.

На ваше разположение в играта са над 70 автомобила, някои от които сред най-модерните в света. Освен гореспоменатите две суперколи, може да се пробвате още на Mercedes-Benz SLR McLaren, Ford GT, Aston Martin Vantage и много други. Удоволствието се намалява донякъде от факта, че всеки клас има една кола, която определено е най-добрата и когато веднъж се докопате до нея, това лишава от смисъл ъпгрейда и покупката на останалите. За определени състезания играта ви дава възможност да карате точно определени автомобили или да избирате между два такива, така че дори и да не си купите някоя кола, може да успеете да я подкарате един-два пъти. Като цяло обаче невъзможността постепенно да усъвършенствате автомобила, да си купувате по-добри и по-добри модели, а след това да се радвате на предимствата им, е леко разочароваща.

Животът около пистата

Shift се завръща към пистовите състезания, познати ни от по-старите заглавия от поредицата и от злополучния ProStreet. В своята кариера ще получите възможност да карате на известни от реалния живот писти като Laguna Seca или Willow Springs, както и на някои специално създадени за играта места. Виртуалните съименници на истинските писти не са напълно действителни, що се отнася до околната среда, тъй като авторите са си позволили да внесат някои промени, за да засилят динамизма и впечатлението от пейзажа. В архитектурно отношение обаче трасетата са непокътнати и всеки метър от тях е възпроизведен точно.

Визуално играта изглежда добре, без да предлага нещо зашеметяващо, с изключение на ефектите от пилотската кабина, създадени от динамичната камера от първо лице. В звуково отношение обаче Shift е адски добре изпипана. Повечето от двигателите са наистина автентично звучащи, а звукът се променя, когато ъпгрейднете колата с нови ауспуси или турбо система.

Дойде време разделно

Задачата да дам оценка на Shift е по-трудна, отколкото изглежда на пръв поглед. В техническо отношение играта е изпипана добре и не може да бъде критикувана. Проблемът обаче е, че с опита си да се хареса на всички това заглавие най-вероятно ще разедини почитателите на поредицата – от една страна, то се опитва да бъде симулатор, но особено при конзолите това място вече е заето от Gran Turismo и Forza Motorsport; в РС сегмента има място, но за да го заеме, Shift трябва да се пребори с предстоящата DiRT 2. Освен това като реалистичен рейсър играта не предлага нещо, което да не е правено досега, при това добре. От друга страна, почитателите на аркадния рейсинг – сред които попада и моята скромна милост – неминуемо ще въздишат по спомените за бесни преследвания, каскади и полицейски сирени. За тях поредната игра, чието действие се развива между ограничителните линии на пистата, е още един пирон в ковчега на любимия геймплей.

Независимо от това прави чест на ЕА, че продължават да се опитват да намерят обратния път към сърцата на феновете си. Need for Speed: Shift е стойностен продукт, който макар и не без своите противоречия, трябва да бъде опитан. Затова ето моя съвет: пробвайте играта, направете няколко обиколки и после решете сами за себе си. Ключовете са на таблото.     

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista, GPU: Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM, Video: nVidia GeForce 7800 или ATI Radeon X1800 с 256 MB
напиши коментар
 

43 мнения
профил »
JuveUltra каза на 20.09.2009, 15:53 ?. :

Тази игра излезе от корените на поредицата... това вече не е NFS...

133 мнения
профил »
Omerta каза на 20.09.2009, 15:55 ?. :

Изисква WindowsXP Service Pack 3. Смотана работа...

238 мнения
профил »
io_bs каза на 20.09.2009, 16:45 ?. :

Аз съм със SP 2 и ми върви отлично.

488 мнения
профил »
Ton4o каза на 20.09.2009, 16:04 ?. :

Играта не е лоша, според мен даже е уникална с изгледа от първо лице, където се вижда волана и всичко останало. Смених камерата и играта някак ми отъпя - може би защото досега така бях играл.

142 мнения
профил »
modesty каза на 20.09.2009, 16:29 ?. :

Доста добро ревю. Личи си, че автора не му се е харесала играта и това което му се иска да е не е, Но трябва да се отбележи истински професионалното изказване (някои може да се смее тука) но според мен наистина професионално ревю!

488 мнения
профил »
Ton4o каза на 20.09.2009, 17:04 ?. :

Ревю на играта от мен - http://www.ton4osblog.com/2009/09/need-for-speed- shift_20.html

247 мнения
профил »
TheStudge каза на 20.09.2009, 17:22 ?. :

преди 2 години бях голям фен на NFS поредицата .Последната игра която ми хареса беше NFS Pro Street но немога да повярвам ЕА какви боклуци направиха от Undercover i Shift .Единственото което ми хареса в Shift-а беше камерата от кабината ако нея я нямаше играта нямаше да струва и 1 стотинка от цената си иначе много добра статия от РС Маниа (както винаги) :)

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 17:45 ?. :

момко...

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 17:32 ?. :

Крайно време беше това да заприлича малко на състезание, а не гонка. Аман от полицаи, bad ass шофьори, някакъв рандъм град, трафик по улиците и т.н. !!!

Относно това "отсъства емоцията от предишните части" - ами супер! Емоцията от последните няколко части ВЪОБЩЕ не може да се сравнява с тази от NFS-тата преди Underground 2 (или MW - тук е малко спорно къде иновативността се превърна в клишираност). NFS се издигна като име именно на затворени писти със състезателни коли! С Shift изпитах емоцията, която съм изпитвал, когато играх за първи път NFS: Hot Pursuit и NFS: High Stakes. Просто уникална.

Това с колите не е вярно. Аз карам с един таралясник (BMW M3 E36) и след Works ъпгрейда, съм съвсем равнопоставен с другите коли :)

За дрифта нищо не е написано, а е важно да се отчете колко променен е той и колко по-реалистичен е направен.

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 17:47 ?. :

Играта също така е и доста noob-friendly, защото при всички помощници включени, е нужно само да давате газ, а колата сама си спира и завива.

25 мнения
профил »
iama каза на 27.09.2009, 01:57 ?. :

За това е създаден ГРИД.

15 мнения
профил »
Writiblez каза на 20.11.2010, 16:40 ?. :

поне при полиците и тн ... имаше интрига и добър повод да играеш сега е скучна само от началото ме заинтересува после ми омръзна да правя безмислени състезания.

119 мнения
профил »
Sem каза на 20.09.2009, 17:49 ?. :

Това наистина не е NFS вече,а поредното състезание нищо по-различно от някоя формула да речем.Ако искам да въртя обиколки като гламав на писта,ще играя именно това.
А от ЕА по-добре да вземат да се гръмнат,защото съсипаха вече не една и две игри с техните експерименти.
Разбирам,че играта неминуемо се е харесала на хората,които са маниаци на такъв вид игри и си имат волани и т.н,което си е напълно нормално,но за хора като мен е яко шит,защото биха могли съвсем спокойно биха могли да развиват още много първоначалната идея и точно за това ме е най-много яд.

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 17:53 ?. :

Ъъъъ първоначалната идея на NFS е точно това.

А иначе колко повече да развиват идеята с нелегалните преследвания? В рамките на 5 години те се водеха именно по тази идея и накараха милиони фенове лека-полека да се откажат от играта. Да, страхотна идея! Браво на EA Black Box, които почти убиха поредицата!

13 мнения
профил »
the_blast каза на 20.09.2009, 18:26 ?. :

Denik, моля те не говори глупости... Идеята с нелегалните състезания е заложена дълбоко в поредицата още от самото и начало...(улични писти, полицейски гонки...)! Напълно съм съгласен, че това вече не е Need For Speed игра, а просто добре направен симулатор, който има точно толкова общо с поредицата, колкото и DiRT примерно - абсолятно нищо (ако не броим името).
За мен EA отново се оляха. NFS винаги си е бил аркаден рейсър с нелегални състезания и полиция...и точно като такъв си спечели известноста и многото фенове!
Тунинга и той отново е сериозно пренебрегнат откъм разнообразие. Предпочитам да си карам неунищожима кола, но с разнообразие на тунинга като в Underground 2! Ако исках реализъм щях да си играя на DiRT ili GRID...
Дано EA се осъзнаят преди съвсем да е станало късно :|

526 мнения
профил »
Deroni76 каза на 10.06.2011, 14:52 ?. :

Моля? Корените на играта били нелегални състезания с полицаи? Я потърси в YouTube NFS игрите от преди Underground поредицата. Аз там полицаи не виждам (ако не броим Hot Pursuit 1,2), нито тунинговане или някакви супер яки нощни гонки.

Съгласен съм, че тази Need For Speed няма нищо общо с предишните, но все пак на поредицата й трябва малко разнообразие. Защото ако въртят само игри с нощни гонки, ще стане нещо подобно, като с Rockstar Games. На тях всичките им игри са еднакви.

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 20.09.2009, 18:30 ?. :

Ей аман от простотии на разни малолетни ламери... новият НФС е едно СТРАХОТНО завръщане към корените и стремежа за професионално шофиране на шедьоври на автомобилостроенето - глупаците и лиготиите свикнали постоянно с 1000 коли и разчекнати пикселизирани курви по трасетата да си играят "вайс сити" или др изцепки на гейминдустрията... играта е МНОГО ДОБРА и има настройки които биха затруднили дори закоравял фен на поредицата!

238 мнения
профил »
io_bs каза на 20.09.2009, 18:50 ?. :

Съгласен съм с твоето мнение!

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 18:36 ?. :

Най-накрая някой на моето мнение!

the_blast, братле, това че първото ти нфс е било Underground, не значи че това е началото на играта.

119 мнения
профил »
Sem каза на 20.09.2009, 18:42 ?. :

Е как да не може да развиват идеята?Могат да направят героя от лошите,да обира банки(карайки бронирани автомобили които газят наред и най-бруталните куки),дори и оръжие да има ,би било повече в стила на NFS ,от това.Не ми е работа да ги мисля аз тези неща,но като искат толкова да правят po два NFS-a,от различни екипи,а не хем така,ем така,през година.Съвсем спокойно могат да го направят щом ще излиза за Нинтендо "Нитро"!

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 19:11 ?. :

Така би приличало повече на GTA сериите. А NFS си е игра с коли по дяволите :О Нужда от скорост, не нужда от насилие.

PC MANIA MARKS:
NFS Hot Pursuit 2------5,5/6
NFS Underground------5,5/6
NFS Underground 2--- 6/6
NFS Most Wanted------6/6
NFS Carbon------------5,5/6
NFS Undercover-------5,5/6
NFS Shift---------------5/6


(за Pro street не знам, защото нямам броя)

И какво излиза? Една сериозна (или имаща се за такава медия) дава еднакви оценки на коренно различни игри, а на най-добрата сред тях за първи път от Porsche насам (не според мен, а според много ваши колеги журналисти), давате най-ниската. Вярно, различни автори, различни мнения, но такива важни неща трябва да се имат на предвид. На боклуци като Карбон и Шифт ще дадете оценки еднакви с HP2 и по-високи от Шифт. Това на много малко места се случва. Осъзнайте се малко.

390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 19:13 ?. :

сори, "Карбон и Ъндъркавър" трябва да е

5 мнения
профил »
Макс Пейн каза на 20.09.2009, 19:37 ?. :

Боже, колко простотии...

ПЪРВО, ВАЖНО.

Тази игра е за ЦЕНИТЕЛИ НА АВТОМОБИЛИ.Точка.Не за 14 годишните лапета, който не различават F430 от Enzo, тази игра е за хора, които знаят какво е Nissan Silvia S15 и що е туй RB26DETT двигателя, и знаят как работи турбото.Тя е за хора, които следят автомобилите с години - личи си дори от Carlist-а, с модели на 20 години и техните наследници!Който не знае що по дяволите седи онова ръбато BMW Е36 там, да приеме, че просто не е достатъчно зарибен по коли или има още какво да учи.

ВТОРО, ОЩЕ ПО-ВАЖНО.

Тази игра е толкова NFS, колкото NFS Porsche беше NFS след High Stakes.Да, тя е повече симулатор на затворени писти - е аре сетете се къде е имало трафик в NFS V.Тя е малко кривната от идеята на NFS : Hot Pursuit и NFS : High Stakes ( моля, ако тук има някой, чиято NFS кариера е почнала с NFS : Hot Pursuit 2 изобщо да не се обажда поне докато не поиграе предните 3 заглавия от поредицата, по минимум 2 часа всяко! ) но това кривване, както виждаме, става периодично в тази поредица.Важното е, че го има усещането на бясната скорост, желанието да имаш най-бързата, екзотична и скъпа кола.Важното е, че има адски много турнири, endurance състезания, които ги помня още от NFS : HS.Важното е, че дори звука от шибания Veyron в играта е записан от реален такъв, мамка му! Защото да, ТАКА звучи един Veyron, също така така звучи и Carrera GT и да не продължавам още! Автомобилите са автентични, нещо, на което всички се радваха още откакто имаше showclass на колите в старите нфс-та, когато им казваха характеристиките!

Така че да, това е чистокръвно NFS! Играта НЕ Е симулатор, напук на глупостите, които са написани в ревюто - и всеки играл GTR : Evolution може да го потвърди.Играта просто е доста по-трудна за свикване след аркадните гонения с куки от предните части, връх на които беше Most Wanted.Точно каквото беше и NFS : Porsche след NFS : High Stakes!

526 мнения
профил »
Deroni76 каза на 31.03.2011, 00:05 ?. :

Добре го каза. Подкрепям напълно.

119 мнения
профил »
Sem каза на 20.09.2009, 19:38 ?. :

Ами,да!Имах предвид,че могат да я направят малко по-криминална някак си.
Както и да е.Всеки си има вкус.И аз да бях запален по рали състезания и за мен SHIFT щеше да е най-добрата.Просто изразих мнението си.
Аре със здраве и само ЦСКА!:)

119 мнения
профил »
Sem каза на 20.09.2009, 19:40 ?. :

Колкото до годините съм на 27 така,че не виждам връзка,но както и да е!Живи и здрави!

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 20.09.2009, 19:41 ?. :

първоначално играта и на мен ми направи не до там толкова добро впечателние
но след като си включих волана и махнах всички помощи за завоите и спирачките и се преродих буквално
просто е невероятно удоволствие

единствения недостатък за мен е дългото зареждане по време на цялата игра (нямам предвид спичане)

а и може би липсата на саундтрак, но това е маловажно


390 мнения
профил »
denik каза на 20.09.2009, 19:44 ?. :

Като минус може да се напише липсата на Ферари.

И сложете един едит бе >

112 мнения
профил »
gogott каза на 20.09.2009, 19:51 ?. :

За всички ,който харесват тоя SHI(f)T ще кажа само 1-GRID!!!!!!
ЗА мен шита е някакъв боклук излязал малко преди коледа(около която излизат добрите заглавия)само за да го купуват и след Dirt 2 НИКОЙ няма да си го спомня!

7 мнения
профил »
martin4o29 каза на 20.09.2009, 20:34 ?. :

Абе ако исках да играя състезания на писта щях да играя GRID. А за нелегалните гонки и полицията е NFS ... но вече не. Развалиха играта и това си е. Тези които още не могат да го повярват ще го разберат след време. Също така развалиха и много важна част от поредицата - саундтрака. Underground, Underground 2 и Most Wanted помните ли какво саундтраци имаха ? Просто саундтраците от от Carbon, Pro Street, Undercover и SHIFT бледнеят пред тях ...

15 мнения
профил »
boyski33 каза на 05.03.2010, 19:52 ?. :

Споко, и аз се чувстам така, ама спомни си: казах си същото като излезе Про Стрийт, а после като видях Ъндъркавър ми се напълни душицата ;) Сичко ще се опраи кат преди!!!

5 мнения
профил »
Макс Пейн каза на 20.09.2009, 20:43 ?. :

Аре стига сте писали глупости бе! NFS била за нелегални гонки, кура ми янко! NFS с полиция в Carrer режим от "хубавите" е само Most Wanted! В NFS : Hot Pursuit и NFS : High Stakes полицията не се включва в Carrer режима, или е изключително рядко! Като играете поредицата не от 1та, ами от 7-8-9та част, поне се усведомете малко, преди да почнете да говорите какво било развалено на поредицата! Да не говорим, че в повечето случаи и трафика беше изключително малко, и пак беше на затворени писта, само че не истински, ами измислени из гори и планини!! Аман вече от разбирачи, и тъпи сравнения, както това между Dirt2 и NFS.Когато и в двете може да покараш ламбо на асвалт или импреза на кал, тогава ги сравнявайте!

320 мнения
профил »
dido_y каза на 20.09.2009, 20:59 ?. :

Сигурен съм, че играта ще си намери фенове...
Аз обаче си оставам фен на НЕлегалните състезания.

Пробвах ProStreet само защото беше от Need for Speed поредицата. (не ми хареса)
Няма дори да си правя труда да изтеглям SHIFT... (още по-малко да я купувам)

23 мнения
профил »
ArcTic каза на 20.09.2009, 21:47 ?. :

Аз си чакам Need For Speed: World Online и те така :D

13 мнения
профил »
the_blast каза на 20.09.2009, 22:27 ?. :

Само не разбрах, защо ако човек предпочита аркадни рейсъри това означава, че е на 11-14 и, че не разбира нищо от коли О_О Защото, първо, по тая логика ще изкарате, че авторът на темата е на 11-14 години и второ, аз нито съм на 14, нито пък е като да не разбирам от коли... Айде с опитите за убиди от типа на "Вижте ме, че вече съм "пораснал" и само к'вото ми харесва е за големи!" някаде другаде!
Играта на мен не ми харесва (лично мнение). Вероятно ако си купя волан усещането ще е различно и може и да ми хареса, но предпочитам да си давам парите за истинска писта (там поне има истинско ускорение и истински адреналин)...

13 мнения
профил »
the_blast каза на 20.09.2009, 22:27 ?. :

Само не разбрах, защо ако човек предпочита аркадни рейсъри това означава, че е на 11-14 и, че не разбира нищо от коли О_О Защото, първо, по тая логика ще изкарате, че авторът на темата е на 11-14 години и второ, аз нито съм на 14, нито пък е като да не разбирам от коли... Айде с опитите за убиди от типа на "Вижте ме, че вече съм "пораснал" и само к'вото ми харесва е за големи!" някаде другаде!
Играта на мен не ми харесва (лично мнение). Вероятно ако си купя волан усещането ще е различно и може и да ми хареса, но предпочитам да си давам парите за истинска писта (там поне има истинско ускорение и истински адреналин)...

2380 мнения
профил »
Zlob каза на 20.09.2009, 23:19 ?. :

denik и Squiz направо го заковаха с всичките си коментари!Наистина някои хора не знаят как тази поредица си е пробила път нагоре.Тя никога няма да умре и ще бъде винаги с нас(както трябва да бъде).Това че няма Ферарита в играта ми се струва доста странно...Лапетата,които казват че тази поредица била за тунинговани коли,които участват в нелегални гонки да ходят на преглед незабавно!Какво ви харесва в тази концепция не мога да разбера?!Те не могат да различат съединителя от газта пък за концепции за игри с коли ще говорят.Това че има и стари и нови коли(наследници) е супер!Само че се съмнявам че ако се наточи до край една стара бегачка тя няма да е конкурентна на коли от същия клас :) Свеж полъх в иначе задръстения въздух с ченгета и "наточени" бегачки по улиците.Ей за т'ва в цялата страна има селяни,които се мислят за пилоти и правят такива идиотщини.Тези,които твърдят че подобен тип игри ги кефи или ще станат такива или вече СА такива.

43 мнения
профил »
BloodStF каза на 20.09.2009, 23:32 ?. :

napalno sam saglasen s komentara na PCMANIA

379 мнения
профил »
thewhitestig каза на 21.09.2009, 00:52 ?. :

На мен играта много ми харесва. Радвам се че е полу симулатор а и управлението е невероятно добро. Детайлите в колите са невероятни. графиката също е невероятно добра, по мое мнение съвсем малко по добра от тази на GRID. Много ми харесва един найстина малък елемент - при превключване на скорост се минава през N и тогава влиза другата скорост. Аз нямам волан за съжеление и немога да изживея играта така както други биха могли, но въпреки това пак е един от най добрите рейсинг игри досега (според мен). Също така много се раздвам че са сложили и наследници на някой модели, както казаха няколко човека по нагоре. Надявам се за вбъдеще само Slightly Mad да разработва високобюджетните игри в поредицата, защото както видяхме от Shift, знаят как се прави добър райсър.


Интересно ми е защо обаче на доста модели прекъсвача удря точно при почването на redline-a. На фокуса често удрям прекъсвача му по невнимание, а той е точно на 6500.

5 мнения
профил »
Макс Пейн каза на 21.09.2009, 08:58 ?. :

thestig93 , всички прекъсвачи са колкото и на истинските коли - а това, че производителите им са направили тъпи оборотмери е друг въпрос.На Mclaren F1 си е точно 7500, на М3 Е92 си е точно 8250, на Z4 M и E46 M3 е 8000 и тн и тн...

17 мнения
профил »
crazyair каза на 21.09.2009, 10:49 ?. :

Need for Speed Shift тази ира много ми харесва но лошото е че на слаба графика не е яка.На мен ми варви на маx и сам много доволен

42 мнения
профил »
Vanmaster каза на 21.09.2009, 13:43 ?. :

Каквото и да направят EA хората все критикуват.Е ,не и аз .Доста ми допадна играта, повече от предните 2 версии.Да ,не е като MW или Carbon ,ала си има потенциала.Пък и ми писна от тези двете вече,все гледам да разнообразя с нещо. Shift е тъкмо идеален избор!

8 мнения
профил »
hristo каза на 21.09.2009, 16:20 ?. :

Играта като цяло става но аз мисля да си остана с NEED FOR SPEED CARBON

1 мнения
профил »
O_o каза на 21.09.2009, 20:03 ?. :

На мен лично играта не ми харесва просто липсва тръпката.

238 мнения
профил »
io_bs каза на 21.09.2009, 20:29 ?. :

Напротив, точно в тази игра има тръпка, в сравнение с Undercover, Porn Street и Carton!

16 мнения
профил »
R3ap3r каза на 21.09.2009, 21:23 ?. :

Играта е супер ,а за тези на които не им харесва си е тяхна работа играйте си GRID,Dirt 2 i UnderCover ... Вярно играта си има и свойте недостатъци но все пак няма перфектна игра . За тези които харесват незаконните съзтезания добре,но каквоо да бяха направили още 100 Most Wanteda i Undercoveri , то вече се изтърка и омръзна все пак трябва и разнообразие да му се невиди ... няма да сърбаме една и съща супа...Относно Полицайте е доста тъпо или поне омръзнало да бЕгаш от куките. Играта е направена да се играе\кара от 1во лице шофьора за максимално усещане,на някои явно това не им допада но тяхна работа всеки си има вкус все пак . Други не я харесват заради управлението др. заради саундтрака или тем подобни простотии но играта си остава една от най-добрите рейсинг игри досега заедно с GRID ,разбира се има и някои дребни козметични недостатъци все пак дребни неща които могат да се преглътнат :D.Производителите са засегнали главно на реализма и на изживяването да караш колата от 1во лице,а не да караш кат луд и да взимаш завойте с 300 km\h и да се разбиеш с 400km\h в стената и нищо да ти няма и на колата :X Много ме е яд,че няма Ferrari особено Enzo :X ,четох някъде че имат някакъв тъп закон който гласял,че не можело да има Ferrari в игра която се трошат колите нещо такова...

19 мнения
профил »
Liberty каза на 21.09.2009, 22:56 ?. :

Няма да се впускам в спора "За и против нелегалните гонки". Според мен обаче на тази игра и липсва нещо. Първата NFS, за която честно мога да заявя това. До този момент, обратно на хората които само се оплакват, бях фен на всички NFS-та излезли до този момент, включително и едни от най-оспорваниет Carbon и ProStreet, даже по мое мнение те са едни от най-сполучливите. В тази игра обаче, както казах нещо липсва. Бездушна е. Няма никакъв ефект когато пресечеш финала, докато свикна с това, не разбирах кога това се случва. Гласът който ти обяснява какво се случва също е безизразен, което е недопустимо за игра излизаща през 2009г. Например ProStreet, също е игра за ЛЕГАЛНИ състезания по писти, но според мен като сюжет и изпълнение е 100 пъти по-добра.

Пак казвам това си е лично мение.

9 мнения
профил »
AntrAcsA каза на 22.09.2009, 00:01 ?. :

Може би най много време съм прекарал на NFS Porsche и NFS Hot Pursuit . Това за мен са най-добрите . Големи очаквания имах към тази съответно заради големите обещания и голямата реклама . В крайна сметка май се оказа : " Ахо , Ихо и после Тихо" Играта изглежда доста добро до момента , в който излезеш на пистата . Незнам защо но през цялото време когато я играх в главата ми кънтеше една думичка " Дъъррвоооо " Тогава ми хрумна и да и направя една своя , по подходяща обложка :
http://img33.imageshack.us/img33/5521/63008560.jp g

П.П. На 27 съм и имам "Ц" категория. Знам какво говоря . Опитали са е да направят нещо, нещо като копие на Grid , но не им се получават нещата , както става в последно време с всички игри на ЕА !

139 мнения
профил »
koomshiqta каза на 22.09.2009, 00:59 ?. :

Супер!На мен лично ми хареса като статия,сега само трябва да я пробвам :D Графиката наистина е много добра,само дето трябва да оставим носталгията по старите серии настрана..Ще я видим на воланчето как ще се престави :)

390 мнения
профил »
denik каза на 22.09.2009, 01:47 ?. :

То и аз утре ще взема един волан на заем... но не съм сигурен дали ще бъда толкова прецизен, колкото с клавиатурата... ще видим

43 мнения
профил »
BloodStF каза на 22.09.2009, 10:16 ?. :

sherife ...drugiq mesec shte vidim na koe shte e spokoino to i wolfenshtain beshe na 31 ama kato go pusnaha glasuvaneto ot na4alo stana 3

243 мнения
профил »
angelsx каза на 24.09.2009, 01:30 ?. :

По калпаво управление не съм виждал.Колите все едно са на лед.И това ми било симулатор.Dirt 2 е 100 класи над Shift-а като графика и управление.

238 мнения
профил »
io_bs каза на 24.09.2009, 13:08 ?. :

Много е добро управлението, ако си го настроиш както трбява!

5 мнения
профил »
Макс Пейн каза на 24.09.2009, 18:56 ?. :

Ми това НЕ е силуматор бе, мозък...

26 мнения
профил »
Craki каза на 25.09.2009, 19:47 ?. :

Това го казваш защото си играл Dirt 2 ?

249 мнения
профил »
Sintes каза на 24.09.2009, 19:12 ?. :

Не си заслужава играенето поне за мен,Need for Speed трябваше да си остане аркадния рейсър със полицайте,ама EA дебелоглави!

4 мнения
профил »
fatalax каза на 27.09.2009, 15:05 ?. :

Na tretoto klip4e onui s vodata me izkefi nakraq :P ina4e igrata e 6


45 мнения
профил »
desperado-_-19 каза на 02.10.2009, 22:44 ?. :

mnogo dobra igra, no nikak ne e nfs. nqma nikakuw duh, samo grafika i nqkakwi nowi elementi

22 мнения
профил »
didar каза на 05.10.2009, 21:18 ?. :

Според мене EA Games трябваше да отличат със променено начално заглавие "Pro Street" и "Shift" ,понеже при тях нещата отиват повече към симулатор.А относно "Shift" ...немога да и намеря косури :)...

1 мнения
профил »
rusnaka каза на 08.10.2009, 11:13 ?. :

Прав си братле, че няма косури, но всеки си има мнение по вапроса.... знам че замисала на играта не е нелегалните гонки и полицай и тем подобни защото съм играл абсолютно всички части на NFS и мога да кажа че този "Shift" не ми допада, ако исках да играя нещо подобно бих си изтеглил DIRT или някое друго подобно заглавие , но за мен щеше да е добре ако си бяха останали нелегалните гонки, полицайте и всички други неща зарадо който повечето фенове претръпват само докато чуят NFS, просто трябваше да се направят повече промени от EA и играта щеше да има успех и със старите нелегални гонки... можеше да се добави новата камера от кокпита (която бих казал е невероятна и звукът от колите е просто фантастичен), която според мен в нелегалните състезания и гонките по магистралите щеше да бъде невероятна ... найстина играта е добра, но на мен лично не ми хареса толкова... КАКТО КАЗАХ, ВСЕКИ СИ ИМА МНЕНИЕ. Айде със здраве и дано BARCA земе шампионската лига :D

112 мнения
профил »
vmaster каза на 08.10.2009, 19:29 ?. :

За съжаление тази реалност налага необходимостта от волан. С клавиатура е жива мъка.

526 мнения
профил »
Deroni76 каза на 31.03.2011, 00:02 ?. :

Абсолютно съм съгласен. Като изтеглих Shift през 2009 още нямах волан и изобщо не ми хареса. После като получих волана си направо се влюбих в нея.

140 мнения
профил »
morg0mir каза на 17.11.2009, 18:11 ?. :

Поредния фейл от страна на EA Games.

587 мнения
профил »
dumbass каза на 13.12.2009, 08:32 ?. :

Лично за мен най-добрите игри от NFS са Underground 2, Most Wanted и Carbon другите някак няма как да ме впечатлят особено последните 3 боклука ама буквално болклука.

86 мнения
профил »
Children of Bodom каза на 22.12.2009, 23:18 ?. :

Еби мама му тоя дрифт е невъзможен о.О

1 мнения
профил »
ocing каза на 29.01.2010, 22:19 ?. :

пиши на кирилица!

341 мнения
профил »
nero9333 каза на 01.03.2010, 17:41 ?. :

Незная какво я плуете тази игра както е казъно по горе играта нфс имаше нужда от малко разнообразие играта все пак не е само гонки из града полицаи все пак тези гонки не мислите ли че до някоя степен все пак подтикват децата на по 12-14 години да искат като пораснат да карат като тях да вземат пример от тях тази игра не е за тях ИГРАТА Е ЗА ХОРА НЕ САМО ЦЕНИТЕЛИ А И ХОРА КОИТО ЗНАЯТ КАКВО ИСКАТ И НАЙ-ВЕЧЕ ЗА ОРИЕНТИРАНИ ХОРА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

И ми кажете тея дето мрънкат какво искат да видят в едно нфс !!!!!!

15 мнения
профил »
boyski33 каза на 05.03.2010, 19:49 ?. :

Играта не ме радва, защото просто не е НФС, такава каквато я знаем, а именно по улиците!!! :/

297 мнения
профил »
Hurricane922 каза на 21.03.2010, 21:27 ?. :

Според мен играта е страхотна,играя я с огромно удоволствие,имам си кормило и мога да усетя макар и малка част от скоростта която развиват коли,до които никога няма да се докосна :D,харесва ми че аркадния стил е заменен със симулация...тук се вижда кой може да кара и кой не..графиката и е прекрасна за тези изисквания,въобще много ми хареса :)

8 мнения
профил »
AssAssIn каза на 13.06.2010, 14:55 ?. :
Редактиран на 13.06.2010, 14:57 ?.

След обстоен предглед на всички мнения изказани по-горе реших и аз да се включа с мнението си.

Ще се присъединя към мненията на момчетата , че наистина играта е загубила част от своята красота... (за тези думи очаквам да ме разпънат на кръст и да ме убият с камъни и дърве , но...) , но под красота нямам предвид графиката , която между другото си я бива :) . Имам предвид , че наистина Underground , Underground 2 , Wost Wanted , Carbon ще си останат доста сериозни игрици за мен. Хмм , в своя защита ще кажа , че и аз помня славното време на Hot Pursuit и High Stakes , че ЕА вече измениха играта до такава степен , че тунинга , нелегалието , куките , вече станаха запазена марка за серията. ( така де , само си спомнете онзи красив и бляскав град , фучейки нагоре -надолу по улиците в търсене на рали , в което да докажеш , че не си вчерашен зад волана ) Така че мога да приема наистина , че ЕА се мъчат да се завърнат към корените на играта , но дали това е успешно подлежи , както видяхме , на противоречиви коментари ... Не , че нещо , но те ни пуснаха едно твърде апетитно ядене и сега след като смениха рецептата се получи нещо съвсем друго ... ( сори за метафората , но е уместна :D )

Е , от мен толкоз , но наистина ще е хубаво феновете на старите NFS да се позамислят върху въпроса : " Ами ако ги нямаше Underground , Underground 2 , Most Wanted , Carbon и т.н. , които така имело плюете , КЪДЕ щеше да бъде вашата любима поредица ??? "

Yeah , Peace Out !!!

36 мнения
профил »
Cyrax каза на 13.06.2010, 20:45 ?. :

Не разбирам само защо всички вписват Underground 2 към добрити части от серията. Играта беше тотален фейл, ако мога така да се изразя. Адски глупаво структурирана, изключително отегчаваща и най-важното - усещането за скорост го няма. Дали заради тесните улички, дали заради хилядите завои по тях, дали заради друго, не знам. Но както и да е. За мен Shift е една от най добрите игри от серията и определено втората след Underground 1 която ме занимава толкова много време. А нали това е важното? Да я играеш дълго време а не да я махнеш като минеш "кампанията". За управлението няма да говоря, аз съм фен на Colin McRae сериите така че направо се размазвам от кеф като играя Shift ... но всеки с предпочитанията си. Това което прави играта наистина стойностна според мен е разнообразието. Разликата от кола до кола е огромна. Има един период на свикване с управлението на всеки нов автомобил, което допълнително засилва усещането, че има още какво да се постигнеш и да продължаваш да играеш. Има неща, които изискват адски много нерви и време за да се направят. Мога да го сравня с последните milestones от Most Wanted, където колко нерви и клавиатури заминаха.. :)
Та накратко това е моето мнение. След Carbon серията тръгна рязко надолу (реално Carbon не беше нищо ново и особено но все пак ставаше) и след като стигна дъното, също толкова рязко изплува с Shift.

6 мнения
профил »
ViceSquad каза на 16.09.2010, 17:15 ?. :

преди любимата ми NFS беше PRO STREET която незнам защо всички оплюват ...... но сега вече е SHIFT играта е невероятна !!!

18 мнения
профил »
fantastic_eed каза на 25.09.2010, 16:09 ?. :

то май започна след про стрийта да става need for speed :shit

2 мнения
профил »
mustanga69 каза на 13.11.2010, 00:03 ?. :

За мен това е поредната издънка на ЕА .Про стрийт добре -тунинг само тея системи като си на изи само гас даваш ,тука също/Това е гадно .Геаймплея е добър поиграх я малко но контрола е ужасен/Не знам вие как обичате но тук не мога да поднасям както на Ъндърграунд2 мост уантет, дори и карбон.Но всеки си има вкус
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Need for Speed: Shift

Чийт:
Поредната метаморфоза на легендарната серия в опит да намери себе си. Този път се залага на реализма, но дали не е за сметка на нещо друго? E, има и чийтове.

новини:
Рейсърът на Slightly Mad Studios скоро ще се сдобие с цели седем екзотични суперавтомобила, но отново конзолните версии са с предимство на този етап.
Electronic Arts ще пусне пакет, съдържащ десет модела на италанската марка и цяла поредица състезания, създадени само за тях. DLC-то обаче е само за XBOX360.
Съвсем скоро феновете на рейсъра ще могат да се порадват на първия бонус пакет, който идва с пет нови състезателни автомобила и един допълнителен он-лайн режим.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: World 24
Need for Speed: Undercover 15
Need for Speed: Carbon 5
Need for Speed: Most Wanted 4
Need for Speed: Underground 2 4
Need for Speed III 3
Need for Speed: Porsche Unleashed 1
Need for Speed: Underground 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31
GRID 2 28