Need for Speed: Rivals

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Какво е общото между студията Bizarre Creations, Black Rock и Criterion и шутъра Far Cry 3? Оказва се, че това, което в известна степен ги обединява
е новият проект от серията Need for Speed – рейсър с отворен свят, който се очаква в края на тази година за настоящото и следващото конзолно поколение и РС.

Екипът на шведското студио Ghost Game е доста разнороден и в него влизат както главният дизайнер на Far Cry 3, така и ветерани от въпросните студия, също известни със своите рейсъри. Разработена с помощта на Frostbite 3, NFS: Rivals ни отвежда в Redview County, където се разразява поредното противопоставяне между полицаите и уличните състезатели. Геймърите ще могат да влязат в ролята както на едните, така и на другите, а онези, които си спомнят излязлата през 2010 г. Hot Pursuit със сигурност ще открият прилики между нея и новата игра. Студиото Criterion, което създаде Hot Pursiut и Most Wanted, също има пръст в новия проект като творческият директор на въпросните две игри Крейг Съливан вече е част от Ghost Games, за да надзирава работата по Rivals.

В новата си роля Съливан има за колеги половин дузина ветерани от рейсинг жанра, които са работили в студия като Bizarre, Black Rock, Playground и дори Turn 10. “Подбрахме хората съвсем нарочно, тъй като те трябваше да бъдат най-добрите в това, което правят, но също така и да се адаптират бързо като част от един гъвкав екип. Освен това потърсихме точно хората, които могат да ни помогнат да направим играта такава, каквато искаме”, обяснява продуцентът на Rivals и основател на Ghost Games Маркус Нилсон. Той пък е работил по двете части на Shift.

За да подбере екипа си, Нилсон гледа и отвъд пределите на жанра. Така в
Гьотеборг се озовава още Джейми Кийн, главният дизайнер на Far Cry 3.
“Наистина много ми хареса това, което Джейми направи във Far Cry 3.
Тандемът между него и Крейг Съливан определено създава интересен микс за Need for Speed”, счита Нилсон.

В основата на Rivals ще бъде поставена функцията AllDrive, която си поставя за задача да заличи границата между сингъл и мултиплейър режим. Светът на играта е голям и в него очевидно има място както за самостоятелни състезания, така и за кооперативна игра между приятели и непознати. Според Нилсон тази концепция е вдъхновена от света на Test Drive Unlimited. “Играли сме доста на Test Drive и лично аз съм почитател на по-ранните игри. При нас просто няма опция за сингъл или мултиплейър. Само трябва да влезете в света на играта и сами да изберете начина, по който желаете да го изследвате”.

Различните “оръжия” и ъпгрейдите за тях също ще заемат важно място в играта. Анти-радарите и ЕМР бомбите трябва да улеснят живота на уличните състезатели, докато като обикновено полицията ще разполага с блокади и хеликоптери. “Обръщаме сериозно внимание на оръжията и ще ги направим важна част от цялостното изживяване”, обяснява Нилсон.

Тъй като Rivals излиза за новото поколение конзоли, закономерно е те за
получат някои допълнителни функции. В основата си играта ще предложи същото изживяване, но собствениците на PlayStation 4 и XBOX One ще се възползват от по-големия мащаб, тъй като изчислителната сила на платформите е по-висока. Засега екипът все още не разкрива дали ще си постави като задача да постигне 1080р при 60 кадъра в секунда за next-gen версиите. Не е ясно още дали Kinect или PlayStation камерата ще бъдат използвани в геймплея. “Обмисляме го, но искаме да правим само неща, които изглеждат смислено. Ако успеем да открием такъв начин, защо не?”

“Рейсинг игрите се нуждаят от нещо ново”, завършва Маркус Нилсон. Дали Need for Speed: Rivals ще донесе този свеж полъх ще разберем, когато играта излезе на 19 ноември за PC, PS3, XBOX360, PS4
и XBOX One.

Автор: Иво Цеков