facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Ревю | 23.11.2010 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Criterion
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
79.95 лв.
купи играта »

плюсове

Завръщане към първоначалния облик на поредицата

Добра графика

Аркадно управление, което не ви кара да треперите на всеки завой

минуси

Липса на дори елементарна история

Отсъстват възможности за тунинг и ъпгрейд

Големият свят е напълно празен

Нова година, нова Need for Speed игра. Този път усъвършенстван римейк на класическата Hot Pursuit, която спечели хиляди геймърски сърца преди повече от десетилетие. Периодът между оригиналната Hot Pursuit и High Stakes е един от най-добрите, които поредица е виждала, затова вълнението при обявяването на Hot Pursuit 2010 бе безспорно. Ще успее ли студиото Criterion да вдъхне нов живот в играта или ще запишем поредната неубедителна версия в измъчената рейсър серия?
 
Burnout Paradise с лиценз

Всеки, който иска да види класически случай на шизофрения, не трябва да търси по-дълго от поредицата Need for Speed. В последните години Black Box, Slightly Mad а сега и Criterion се предаваха щафетата за авторство на играта, а резултатите се люшкаха от опити за реализъм, до чиста проба аркадни състезания. В случая имаме игра именно от този вид. Не че това е нещо лошо, дори напротив. Във време, когато всеки тръби за реализъм и невероятни физични ефекти, е хубаво да видиш как колата ти се удря в мантинелата с близо 200 км/ч и магически се задържа на пътя вместо да се озове в канавката, потрошена на хиляди части. Новата Hot Pursuit е 100 процента аркаден рейсър, чието поведение напомня някои от най-добрите заглавия. Какво би могло да се обърка? Амииии, да видим.

Истината е, че Criterion винаги ще носи отпечатък „създател на Burnout Paradise”, което е и добро, и лошо. В случая първото впечатление от Hot Pursuit е, че играете именно Burnout Paraidse, но с характерните за NFS лицензирани коли. Нямате никаква възможност да тунингувате колите, да ги поглезите с нови спойлери или гуми, нито да ги промените по какъвто и да било друг начин, освен с една елементарна боя. История в играта също няма. Някои твърдят, че рейсърите не се нуждаят от сюжет и при игри като Forza и Gran Turismo сигурно са прави. Когато обаче имаш един аркаден рейсър, високи скорости и полицейски преследвания, може би щеше добре да видим и някаква история от типа на авто екшъните като "Бързи и яростни", най-малкото за да получим оправдание за присъствието ни в Сийкрест Каунти.

Но не би – тук цар е автомобилът

И така, лишени от поне мъничко правдоподобен сюжет и възможност за допълнителни настройки по колите, това, което ни остава е да се гмурнем във виртуалния свят на Hot Pursuit и да печелим състезания.

Не че това е задължително, защото играта ви предлага да започнете кариера както на стрийт рейсър, така и на полицай от специалния автоотряд на полицията в Сийкрест Каунти. Вероятно повечето биха избрали първия вариант, защото той сякаш звучи по-логично, но да преследваш нарушителите на реда също си има своите предимства, особено когато си зад волана на някой от същите суперавтомобили.

Ако стартирате от обратната страна на закона, може да участвате в три типа надпревари – race, hot pursuit и time trial. Първият е класически вариант състезание от старта до финала без намесата на досадните пазители на реда. В hot pursuit имате същата постановка, но вече освен за преките си конкуренти, ще трябва да внимавате и за полицията. Накрая time trial е точно, каквото подсказва името му – съревнование между шофьор и часовник с нахвърляни полицаи и трафик на вкус. За щастие трафикът никога не е прекалено голям, така че да ви затрудни. Печелейки въпросните състезания, играчите качват своя wanted level докато достигнат заветната категория Most Wanted, респективно Ultimate Enforcer за полицаите.

Като полицай имате идентични състезания. Тук отново участвате в hоt pursuit, но този път със задача да неутрализирате нарушителите с оръжията, които имате на разположение. При interceptor пред вас е цялата карта на местността без никакви ограничения и с единствената задача да извадите от строя целта си. Rapid response представлява полицейската версия на time trial, но трябва да внимавате за щети по останалите коли.

На пръв поглед режимите не са толкова много, но ще ви гарантират умерено забавление. Независимо в какво състезание се намирате, Hot Pursuit залага на аркадно управление, което е реализирано относително добре, може би с изключение на свръхчувствителния клавиш Space (и тоталната липса на мишка в играта, която също може да ви подразни). Той ви служи за взимане на по-остри завои, но дори най-лекото му натискане изпраща колата в почти 90-градусов завой, така че трябва да се внимава. Нитрото се завръща в поредицата и за разлика от NFS: Shift, където ефектът му бе доста притъпен, тук то отново дава кратък, но осезаем прилив на скорост. Ако сте от състезателите, нитрометърът ви се пълни при опасно каране и навлизане в насрещното платно, докато полицаите могат да го увеличават само при дифт и висока скорост. 

С изключение на малкото режими, където цялата карта е отворена, състезанията в Hot Pursuit се провеждат по предварително зададен маршрут, който периодично предлага и преки пътища. Тези т.нар. shortcuts ви спестяват няколко метра, а навременното им откриване ви носи и допълнителни точки. Интересно е, че на някои места може да видите дори два или три преки пътя успоредно на шосето, така че реакцията ви трябва да е бърза.

Газ, пълна газ

Ако вече сте се зачудили от думата „оръжия” по-нагоре, бъдете спокойни. Тук не става дума за картечници или самонасочващи се ракети, а за няколко технологични джаджи, които са предназначени да ви дадат решаващо предимство пред другите състезатели или пък да се окажат вашия коз при налагането на закона.

И състезателите, и полицаите имат на разположение арсенал от четири такива оръжия, макар че две от тях се дублират. Това са spike strip (лентата с шипове, която се поставя на пътя) и вече широко използваното в игрите EMP (блокировка на техниката в определен радиус, която нарушава стабилността на колите). Освен тях състезателите имат jammer, с който блокират радара на полицията и turbo, което дава допълнителна доза скорост дори и над нитрото.

От своя страна пазителите на реда разполагат още с road block, при който кордон от коли се нарежда напряко на пътя, за да блокира нарушителя, както и с helicopter, с чиято помощ въпросната лента с шипове вече може да се поставя по-напред, дебнейки в засада.

Похвали се на другарче

Напоследък все повече игри се опитват да включат различни социални елементи в геймплея си и Hot Pursuit не е изключение. В случая въпросният елемент идва под формата на Autolog, с който може да покажете своето представяне на приятелите си, да организирате общи състезания, да споделяте снимки и надпревари, а освен това да получавате и предложения за нови приятели. Около тази функция се вдигна доста шум, но реално тя не предлага нищо кой знае какво. Когато излезе преди няколко месеца, рейсърът Blur на Bizarre Creations имаше подобна функционалност, като освен това предлагаше и поддръжка на Facebook и Twitter – нещо, което Hot Pursuit няма.

Need for Speed: Hot Pursuit оставя смесени чувства. От една страна, това е едно приветствано завръщане към корените на поредицата, но липсват някои ключови елементи като дори елементарни визуални модификации на колите, които би трябвало да са задължителни за  виртуалните улични състезания. Отвореният свят пък е напълно пуст и нямате никаква причина да се възползвате от free roam функцията. Безспорно играта е насочена по-скоро към онлайн преживяването, където ще може да се съревновавате или партнирате с приятелите си. Ако имате тази възможност, вероятно Hot Pursuit ще ви донесе сериозно удоволствие. Ако обаче посягате към играта заради сингълплейъра й, трябва да знаете, че той е лишен от каквато и да било история, която да бъде двигател на играта и предлага простичко и моментно изживяване. 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Intel Core Duo или AMD Athlon x2 64; 2 GB RAM; видео: GeForce 8800GT или ATI Radeon HD 4700
напиши коментар
 

165 мнения
профил »
Sem каза на 23.11.2010, 14:43 ?. :
Редактиран на 23.11.2010, 21:16 ?.

Минусите можеше да ги обобщите само с едно изречение!
НФС не е това което беше или по-просто казано,това не е НФС:)

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 23.11.2010, 14:59 ?. :

Истина е.Не може да е NFS без история(макар повечето да бяха леко безмислени, но се пак даваха доста на поредицата) без тунинг на колите и без да можеш да си караш в града(знам че може но това по скоро е пустиня отколкото град). Играта става за убиване на на 1-2 часа, но има доста по-добри варианти на пазара особено за конзоли.
Наистина не ми харесва накъде отива поредицата.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 23.11.2010, 20:05 ?. :

Вие не знаете какво е истинска игра от NFS поредицата. Тихо, Underground фенчета.
История? Нещо малоумно като Most Wanted или Undercover? Не дай боже нещо като в ProStreet. Не, благодаря. По-добре без история.
Тунинг? Вие сериозно ли? Искате тунинг в тази игра? Искате да правите същите безвкусни кичове като в Underground и т.н.? Настройки може, но тунинг... може би само ако имаха performance тунинг. Но пък какъв е смисъла да има тунинг като дори не си купуваш колите?

28 мнения
профил »
racerx каза на 23.11.2010, 20:54 ?. :

Какво пък знаете вие за НФС? "Не е това, което беше". Ъндърграунд и другите експериментчета нямат нищо общо с това, което беше истинското НФС. Hot Pursuit, High Stakes, Porsche Unleashed... това е истинското НФС, а новото е доста близо до класиката, макар че все още липсва култовото "It's the final lap!", не било истинското нфс...

165 мнения
профил »
Sem каза на 23.11.2010, 21:17 ?. :
Редактиран на 23.11.2010, 21:29 ?.

Щом не куткудяка няма пера и не снася яйца, кокошка ли е?Та и с това така!Един мелез посредата на нищото.Има си и положителни страни,безспорно,но омръзва след няма и час,защото не предлага никакво разнообразие и свобода на игра!
Това е моето мнение поне и не карам никой да се съгласява с мен!

679 мнения
профил »
torrin каза на 24.11.2010, 16:50 ?. :

Напротив, точно тази игра Е НФС. Предните тъпни нямаха нищо общо с НФС, а бяха повлияни от селенията тип "стрийт рейсинг". И е супер че няма тунинг, няма нужда да си правим нещо от тип "пернишки голф двойка със спойлер и светещ неон"

165 мнения
профил »
Sem каза на 24.11.2010, 16:58 ?. :
Редактиран на 24.11.2010, 17:04 ?.

Ами...хора различни,вкусове всякакви сега,нормално!
На мен лично ми е скучна и ще ми отнеме бая време докато я изиграя.

36 мнения
профил »
Cyrax каза на 23.11.2010, 15:11 ?. :

Играта определено става за рапускане. Аз лично съм доста доволен. Разбира се, нямаше да е зле да може да се барват лекичко колите.. нещо съвсем малко като винили например. Друг минус според мен е, че всички състезания са тип спринт от точка А до точка Б. В един момент малко ми поомръзна едно и също всяко състезание. Въпреки всичко играта ми хареса и е доста приятна за рацъкване след тежък ден :)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 23.11.2010, 15:16 ?. :

Плюсове

- визуално приятна среда за каране
- много готин лицензиран автопарк
- да си ченге също е забавно

Минуси

- звука на свирещите гуми е по-силен от рева на двигателя! За Бога, това са Мазератита, Астъни и Ламборджинита, които в реалния свят ти разбиват тъпанчетата от кеф
- на моменти е твърде трудна
- няма визуален, нито силов тунинг, което е тотална грешка, особено пък за тази поредица
- "социалните" елементи са жалки опити за превръщане на всичко във фейсбук
- невъзможността да прекъснеш или отмениш доста неща, които разработчиците твърдо са решили да ти покажат
- прекалено лесни дрифтове
- характеристиките на скапания Нисан 370Z са "класифицирани". Тоя кокошарник на колела за какъв го представят, за Bugatti Veyron Ultra Sport с 3100 к.с. ли?

117 мнения
профил »
R4Z0R каза на 23.11.2010, 15:22 ?. :

Съгласен съм с теб на 100%.Всъщност мога да добавя още нещо - не знам ама не ми хареса управлението с клавиатура - една от многото причини да я изтрия.

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 23.11.2010, 23:30 ?. :

Браво!Това са истинските плюсове и минуси!

179 мнения
профил »
TheManiac каза на 23.11.2010, 15:55 ?. :

Мисля, че точно това са искали създателите - нещо съвсем лежерно и несериозно. Макар че има много дразнещи неща в самата игра, от "класифицираните" данни за колите до наистина дразнещите филмчета и мини-филмчета които по никакъв начин не можеш да прекъснеш. Но като цяло е свежа, харесва ми.

40 мнения
профил »
SlimShadyFan каза на 23.11.2010, 16:02 ?. :

Играта ми хареса доста, според мен достоен наследник на Hot Pursuit поредицата на NFS. Поне според мен играенето с клавиатура е добро, но като пробвах с геймпада направо не успях да повярвам - много по-лесно е с геймпад. И така геймпада за PES 2011 ми свърши идеална работа и за NFS Hot Pursuit 2010. Вярно че е леко еднообразна и без история, директно си избирате престъпник или полицай, но определено след тежък работен ден е просто перфектна да се отпуснете! Особено приятно е след максималната скорост на автомобила скоростометъра става от бял във червен или син цвят в зависимост какъв играете. Определено играта е хубава, а графиката е страхотна. Пробвайте да я играете с геймпад - ще видите че ви е по-лесно!! Само си настройте копчетата на геймпада от менюто на играта и се забавлявайте на макс! Приятна игра на всички фенове на поредицата!

115 мнения
профил »
vmaster каза на 23.11.2010, 19:45 ?. :

+1 С геймпад е истинско удоволствие!

40 мнения
профил »
DestroY каза на 23.11.2010, 23:31 ?. :

+1 С клавиатурата не можех да карам :D

759 мнения
профил »
soti_n каза на 23.11.2010, 16:04 ?. :

След като изиграеш по 3 състезания от всеки вид омръзва. Дразнещото за мен е spacebar-а, при който правиш един 180 degree. Получаваш bounty, вместо пари, от което няма никакъв смисъл. Да се опитваш да събереш някакви точки е безсмилено, накрая на състезанието направо ти дават колата(даже панякога 2 o_O); Още на второто полицейско състезание караш Ламборджини, което премахва ефекта на надграждането: всмисъл началото попринцип съм свикнал да играя с по-бавни коли и така постепенно да се искачвам нагоре; Няма Free Ride и свободни гонки с ченгетата, т.е. eдин вид куките те гонят само, за да ти пречат да не спечелиш, или по-точно да финишираш. Не се оплаквайте, че има трудни моментие, динствената цел в тази безсюжетна игра е да вземеш бронзов медал на състезанието, и да продължиш напред.

4 мнения
профил »
Miroslav Kostadinov каза на 23.11.2010, 16:18 ?. :

Аз изобщо не съм съгласен с повечето неща. Точно такъв NFS чакам от много отдавна! За какво ми е история, като това е рейсър, все ми е тая дали ще има някоя манекенка, която се прави на интересна или залозо някакви. Важен е рейсинга. А той е изключителен - много готино управление, за което поздравявам създателите. А колкото за тунинга - аз досега не съм виждал свестен тунинг на някоя от свръхлуксозните марки, които присъстват в играта. И мисля, че това изобщо не е грешка. Играта е страхотна и аз мисля да си я купя в оригинал, нещо което не можа да се случи с нито един NFS досега. Всеки си има свое мнение и затова повтарям, че за мен това е истински готин рейсър, без излишни глупости, тъпи истории и кичозни тунинг части. Бих оценил игрицата с максимална оценка и бих я препоръчал за всеки, който обича да разпуска, без това да се превъща в мъчение. Щото често казано, някои от предишнитчасти си бяха ужас - лека грешка в управлението и си прецакан, а все пак целта е да се накефиш и да разпуснеш. Живи и здрави и още много такива игри!

70 мнения
профил »
Georgi Ivanov каза на 23.11.2010, 18:37 ?. :

И аз чаках такова НФС. Писна ми от градове, кифли, голф-ове и парцаливи истории. Можеха да добавят и тунинг, но за мен това не е болка за умиране. Да, това е достоен наследник на старите НФС игри.

320 мнения
профил »
dido_y каза на 24.11.2010, 13:24 ?. :

+1

103 мнения
профил »
Progressor каза на 24.11.2010, 15:32 ?. :

@ Georgi Ivanov

+1

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 23.11.2010, 18:52 ?. :

Мен играта ми допадна много , цъкам я по малко всяка вечер

1565 мнения
профил »
n00b каза на 23.11.2010, 18:58 ?. :

Бих си добавил и още един минус към списъка горе:

- за да минеш някоя мисия, особено тези без съперници, в които трябва да стигнеш от точка А до точка Б, трябва да караш съвършено - перфектни дрифтове, никакви удари, влизане в завои с правилна траектория и избиране на адекватни преки пътища. Това нито е Porsche Unleashed (където компютърните противници бяха наистина могъщи), нито симулация на рали. Това е просто НФС, което значи, че трябва да е забавно и леко преживяване, а някои мисии са просто абсурдно трудни дори и за запален състезател като мен. Не съм се дразнил така откакто играех GRID, когато давах газ на Koenigsegg в завой.

1758 мнения
профил »
Sentry каза на 25.11.2010, 20:22 ?. :

Всъщност тази игра като управление е най-близко до Porche Unleashed...

10 мнения
профил »
Redder каза на 23.11.2010, 19:27 ?. :

Истината е в мултито. Най-общо казано Battlefield, ама с коли. Не случайно DICE са помагали при създаването му. Сингъла е само да се запознаеш с механиката на играта. А онлайн определено е забавно, особено ако се паднеш с по-умели играчи. 2-3 часа вечер - 100% кеф.

115 мнения
профил »
vmaster каза на 23.11.2010, 19:49 ?. :

Играта е супер - истински наследник на Hot Pursuit поредицата. Единствено някой знае ли как да пусна AA? Всичко върви на макс на 1920х1080, но остават гадни назъбени линии, които леко развалят кефа. Пробвах ръчно от Catalyst Center-a, но тогава крашва :/

81 мнения
профил »
любчо каза на 23.11.2010, 19:57 ?. :

Имам чустовото ,че ако не давам нитро , колата все едно спира да ускорява.......... можли са също да направят поне някои ъпгреит.......... но NFS отдавна не съществува ! След Carbon , NFS просто умря........

532 мнения
профил »
ildana каза на 23.11.2010, 20:00 ?. :

Като:NFSMW,няма и НЯМА да има.

129 мнения
профил »
ivo333 каза на 23.11.2010, 20:18 ?. :

Естествено, играта беше лайно.

759 мнения
профил »
soti_n каза на 23.11.2010, 21:37 ?. :

Плюсче за ildana; (facepalm) Иво, замълчи, моля те. А и май нещо панамирисваш?

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 23.11.2010, 20:38 ?. :
Редактиран на 23.11.2010, 20:39 ?.

Непрекъсваемите Филмчета няма да ги коментирам, играта е за Слаб 2........ за пореден път хубавата графика не е достатъчна .......

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 23.11.2010, 21:10 ?. :

LOL, само заради тях ли смъкна оценката на 2?

365 мнения
профил »
emsito каза на 23.11.2010, 20:55 ?. :

Играта как ще върви на видео GF GT 430

88 мнения
профил »
undacova каза на 23.11.2010, 21:20 ?. :

На мен много ръбата ми се струва. Даже и на 1600х1200 отново има ръбове, особенно по автомобила. Някой друг прави ли му впечатление?

115 мнения
профил »
vmaster каза на 24.11.2010, 00:46 ?. :

няма Anti Aliasing. Аз се оптивам да го пусна, но нещо не се получава. Дано пуснат ъпдейт.

3 мнения
профил »
SilverShadow каза на 23.11.2010, 21:24 ?. :

Страхотна игра напълно управдава изаскванията за гонки с полицай и състезания само не ми хареса невъзможността от тунинг. Играта щеше да бъде много по завладяваща ако имаше тунинг.

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 23.11.2010, 21:25 ?. :

Много добра игра според мен. Минусите в това ревю изобщо не трябва да са там.

Няма история - защо е задължително да има?

Няма тунинг/ъпгрейд - дните на Underground маниите са в миналото. Това е Hot Pursuit - простичко, с няколко но много добри цвята.

Големият свят е празен - не знам какво се очаква от free roam. Точно това което звучи, караш си свободно.

Яки коли, яка музика, яка графика, яки терени, всичко си е на ниво. Чувствителен Space? При мен си е наред. Просто трябва внимателно да го натискате по мокър терен.
Трудна? Може би още не съм стигнал до този етап (на 40% съм; lvl10 racer, lvl6 officer), но засега не съм рестартирал повече от три пъти. Филмчетата? Да това вече е много дразнещо.

Сигурен съм, че ако мултито работеше, много повече хора щяха да харесат играта (то тя направо си е за мулти! От главното меню може да се изберат само 2 опции без autolog).

707 мнения
профил »
sturba каза на 23.11.2010, 21:47 ?. :
Редактиран на 23.11.2010, 21:47 ?.

Аз лично съм по средата.Не е лоша игрицата както казаха някои става за разпускане, но някакси винаги съм се кефил да си хвана колата в гаража и да слагам различни брони, джанти, бои, винили.Ама забелязвам някаква зависимост в НФС сериите.Всяка една има част, която е много добра, а изтърва някоя част, която може да я направи много по-добра.Например Underground 2 според мен беше с най-яките възможности за тунинг.Всичко можеше да се сменя до колкото помня.Стопове, фарове, огледала, брони, джанти даже мисля че и колони отзаде можеше.И естествено неона....пък ги няма полицаите....Most Wanted ги има полицаите, но пък тунинга стана по семпъл.И почнаха да се редуват с полицаи и без полицаи.Сигурно е от влиянието на феновете това...Аз лично бих се изкефил най-много на игра с най-доброто от Underground сериите, а именно тунинга по колата с разните добавки.Most Wanted и Hot Pursuit за полицейските гонки и усещането за скорост на Pro Street.

10 мнения
профил »
wapuild каза на 23.11.2010, 21:50 ?. :

Не съм съгласен, че NFS Underground не е истински Need for speed. Това е един от най-големите удари на поредицата.ТунингЪТ е сложен за хора, които искат да вкарат малко въображение в геймплея, а тези, които не ги кефи могат да не си слагат въртящи джанти ами да се ограничат до избора на боята. Става въпрос, че в NFS поредицата постоянно променят, махат, слагат друго, а това не се харесва винаги... всъщност никога. Видяха че реализма е хубаво при поршетата, видяха, че красотата и скъпите коли са благо при 4-ката, тунинга и незаконните състезания при 7 и Мост лантед... Еми да направят МИКС!

115 мнения
профил »
vmaster каза на 24.11.2010, 00:54 ?. :

Има 3 вида NFS -
1. Hot pursuit поредицата - Фабрични коли, прости съзтезания без история, играеш и като полицай etc...


2. Underground до Undercover, като изключим ProStreet - Нелегални състезания, тунинг, история, което повечето от вас дефинират като "истинско NFS"


3. Prostreet, Shift... - Легални състезания с висока доза реализъм и тн.


Играта си е отлично допълнение към своята малка поредица, ако вие очаквате да е нещо друго, проблема е във вас!

261 мнения
профил »
bo6kata каза на 05.12.2010, 11:29 ?. :

Браво vmaster, според мен третия вид е съвсем излишен-напълно съм против тия легални глупости:D

14 мнения
профил »
ljusisk каза на 02.02.2011, 21:12 ?. :

и как да го кръстят? MOST UNDERGROUND или UNDERGROUND WANTED?

530 мнения
профил »
doggymien4o каза на 23.11.2010, 21:59 ?. :

Това не е NFS, а жалка пародия. Прилича ми единствено на нов Burnout :)

484 мнения
профил »
denik каза на 24.11.2010, 10:04 ?. :
Редактиран на 24.11.2010, 10:06 ?.

Това Е NFS.... просто когато тази серия е била в разцвета си и е набрала сегашната си популярност, ти още си се чудил какво означава "мишка". Добре че непълнолетните негри от Black Box вече не се занимават с поредицата, защото я осраха достатъчно.


До Цеков:
Минуси
- Липса на дори елементарна история
- Отсъстват възможности за тунинг и ъпгрейд
- Големият свят е напълно празен

Пич, ти сам каза, че поредицата изживява най-силния си период между първия HP и High Stakes..... ми в тези две версии също ги има тези минуси.... но игрите са си легендарни :) Много се разглезихме покрай по-новите NFS-та. Не казвам че нямаше попадение - според мен има няколко по-добри игри от излезлите през последните 7-8 години, ама по-добре без история, отколкото с елементарна такава (тогава щеше да има минус "прекалено елементарна история"; по-добре никакъв тунинг и винили, защото кой иска да окендза една чисто нова лъскава Pagani Zonda с някви боди китове, джанти и т.н.)

Ъндърграуда си беше огромен хит и една страхотна игра и не оспорвам това - нещо невиждано досега, но след него почнаха да се гаврят с великата поредица в опитите си да измислят нещо ново/да изкарат някой лев. Добре че вече ги няма Black Box мамито им....

530 мнения
профил »
doggymien4o каза на 24.11.2010, 11:24 ?. :

Ти ебаваш ли се с мене? Съдейки по профила ти, ти си само с година по-възсрастен. Аз играя компютърни игри от както се помня, особено цялата NFS серия. За това не се прави на многознайко ;)

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 24.11.2010, 12:41 ?. :

Играл ли си първия NFS през 1995 за 3DO?

484 мнения
профил »
denik каза на 24.11.2010, 14:03 ?. :
Редактиран на 24.11.2010, 14:04 ?.

Абсурд да си на 19 и да имаш такова мислене

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 24.11.2010, 18:10 ?. :

Аз съм играл първия на 3до даже си го купих. Мога да каже, че беше най якия нфс за времето си.

530 мнения
профил »
doggymien4o каза на 24.11.2010, 19:37 ?. :

Да, играл съм пурвия NFS на 3DO, а мисленето ми си е съвсем нормално. Издразни ме факта, че се мислиш над мен.

15 мнения
профил »
Wanted каза на 24.11.2010, 11:25 ?. :

Играта е шестица! Това че няма тунинг не я прави некомфорнта за игра, а липсатана история е безмислен минус, защото в оригиналния Hot Pursuit както и въобще в първите издания на играта от края на 90-те нямаше, НО това не ги правеше по-малко велики!
Игратайте и се наслъждавайте... тази част е супер!

707 мнения
профил »
sturba каза на 24.11.2010, 11:49 ?. :

@Igorrr :Пич нали се сещаш, че ако има тунинг никой не те задължава да сменяш брони и пр.Естествено, че коли като Пагани, Бугати, Ферари, Ламбо и т.н. е тъпо да променяш ама примерно едно bmw м3 става съвсем друго с боди кит винили...Трябва да го има тунинга, защото пак казвам ако не ти се бута не буташ не си задължен, а ако ти се бута нещо по-колата трябва да има

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 24.11.2010, 12:31 ?. :

+1 от мен, но за целта трябва тунингът да не оказва влияние на перформънса както беше да речем в MW. Има коли, които ще изглеждат като совалки с тунинг, но такива като Зонда-та и "пълна промяна" няма да я оправят да изглежда красива. За мен тя, заедно с Koenigsegg са най- грозните като дизайн коли.

Anyway според мен играта също е някъде по средата. Красива е, има добър саунд трак. Възражда се старата тръпка, но писва след 5-6 пъти беснеене по пистата. Адски дразнят клипчетата, на моменти ми иде да изгриза клавиатурата с венци от яд поради трудността на определени писти. Дразни ме това гонене на точки за "дедовия" и ъпгрейда на шофера колко е търсен, тъй като това не е MW за да зависиш от heat level. Айде откл. на коли е правилно. И те така... много я чаках тая игра, даже мислех да си я купя за да тествам новата видео карта, но останах разочарован...

91 мнения
профил »
demona каза на 24.11.2010, 13:04 ?. :

Не било истинско NFS!?!?!? айде моля ви се! Ами тогава кое е истинското NFS? История да имало? Че за 'къв ти е история ,старите части да не би да имаха история? Хората като мен играли Need for Speed III: Hot Pursuit,Need for Speed: High Stakes, Need for Speed: Porsche Unleashed и Need for Speed: Hot Pursuit 2 предполагам ще се съгласят с мен. Който търси смислена история не мисля че Racer игрите предлагат кой знае каква :). Като минус мога да кажа че я няма тръпката да събираш кинти за по добро возило и да караш наистина внимателно ако не искаш по голямата част от наградата че си завършил 1-ви да отиде по ремонт за колата... други забележки.. хмм да това за филмчетата няма какво да коментира и наистина малко са дразнещи мисийките от тип от точка А до точка Б за определено време... :)

320 мнения
профил »
dido_y каза на 24.11.2010, 13:31 ?. :

Харесва ми игра от типа "Press PLAY and... play", без да се занимаваш с тунинг, да следиш историята и т.н.

532 мнения
профил »
ildana каза на 24.11.2010, 15:21 ?. :

Една качествена игра без история не е игра.А тунинга беше класика за NFS.

530 мнения
профил »
doggymien4o каза на 24.11.2010, 19:39 ?. :

Едновременно си прав и не си. Тунинга навлезе в NFS след време, а истинското NFS е отворени пътища и преследвания с куки, или без. Но тази игра просто ми бие супер много на Burnout, а аз съм играл всичките и като геймплей и сичко си приличат. Даже картата е подобна на тази на последния Burnout.

115 мнения
профил »
bob4estia каза на 29.11.2010, 16:53 ?. :

ildana тука се изказа неподготвен просто...тунинг - класика в нфс?!?!?!?

42 мнения
профил »
NikolayKK каза на 24.11.2010, 17:54 ?. :
Редактиран на 24.11.2010, 17:55 ?.

Обаче никой не споменава за липсата на sli i crossfire подръжка.
Ако някой някъде е намерил нещо по въпроса ,да пише ,много ще съм благодарен.
Като цяло играта е приятна-back to classics,nice music and graphics,мисля че е много добре на фона на последните няколко nfs ta

70 мнения
профил »
Georgi Ivanov каза на 24.11.2010, 18:12 ?. :

Хората, които не са играли...мне, всъщност, които не са започнали да играят НФС поне от 3-ката насам, не могат да възприемат адекватно тази НФС. Е, не всички, но повечето - да. Давам и пример - питал съм някои дали са играли НФС 2, а те "Ъндърграунд двойката ли уе? Дааа мнооу яка" С две думи за тях НФС започва от Ъндърграунд и това за тях е "истинската НФС". Наскоро бях чел и коментари в един сайт (чието име няма да споменавам) за играта НФС ХП2. Бяха от типа "Уоу вече и двойката ли излезе о_0" или "Графиката на единицата е далеч по-добра!"...ъхх..

530 мнения
профил »
doggymien4o каза на 24.11.2010, 19:41 ?. :

Дебили всякакви, с лопата да ги ринеш. Феновете, които са играли всички игри са малцинство.

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 24.11.2010, 20:31 ?. :

Значи аз съм някъде по средата? Една от първите игри, които съм играл бе Porshe Unleashed и оттам всичките съм играл (без Pro Street и Undercover).

2747 мнения
профил »
Zlob каза на 24.11.2010, 22:22 ?. :

Не ти и трябва да ги играеш :D Игрицата не е лоша.Този,който твърди че тунинга в NFS поредицата бил класика мисля че трябва да изпие една студена вода...Не може на расови бегачки да слагаш някакви измислени китове,айде джанти слагай ако щеш ама не и да прилича на совалка.Може да слагат коли със заводски тунинг(M-power,AMG,etc.).Според мен историята не трябва да е водеща в такъв тип игра.Май всичко беше заради мултито,което заради този autolog наистина си прилича на facebook.

17 мнения
профил »
alexxiius каза на 25.11.2010, 10:22 ?. :

Как да се изразя, имаме вече поколенчески различия в много поредици. Пресметнах, че тийновете, които играят новите части от поредицата въобще не са виждали първите и по тази причина основни части на поредицата. Аз нямам нищо против, нито към старите, нито към новите изгледи и развития на играта. Сега, аз не мога да разбера защо издателите се връщат толкова много назад в поредицата. През 2010 ми издават нещо, което почти същото предния Хот пърсуит. Е ква е тая тъпня. Да се пълнят джобовете на хардуерните производители. От Порше Ънлийшд в играта има история (там е под формата на тест драйва, който играее такава роля). Когато ориентираш една поредица към фабулно развитие и вече си извървял солиден път е по-скоро грешка и елементарен маркетингов трик да върнеш старите фенове. Защото новите не са достатъчни и разбираш, че си збозил поредицата и айде сега много от старато. И как може картите да не са интерактивни в 2010 г., много статична история. Не се трошат мантинели, дървета и т.н. След Поршето май вече не може да грабне толкова фенове, а и след Ъндърграунд (първия). Това бяха пиковете според мен на поредицата.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 25.11.2010, 15:40 ?. :

Само на мен ли HP ми идва на моменти малко по-трудна от нужното?

1758 мнения
профил »
Sentry каза на 25.11.2010, 20:29 ?. :

Ако имаш предвид "предлага някаква трудност" тогава - да.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 25.11.2010, 22:14 ?. :

Мисиите с полицейския One-77, Carrera GT, McLaren F1 да не ги мина от втория път случайно?

1758 мнения
профил »
Sentry каза на 25.11.2010, 23:38 ?. :

Ахаа. И какво, ако можеше всеки да мине всяка мисия от първия или втория път по-добра ли щеше да е играта?

1565 мнения
профил »
n00b каза на 26.11.2010, 12:28 ?. :

Проблема е там, че трябва да направиш перфектните траектории, да помпаш нитрото в правилните моменти, да не се удряш никъде. Това е твърде сериозно за НФС. Перфектно представяне се очаква от Фетел и Льоб, а не от забавляващия се пред екрана на някаква претоплена НФС.

1758 мнения
профил »
Sentry каза на 26.11.2010, 18:39 ?. :

Живеем във времена, когато витае грешната представа, че всеки трябва да може да завърши всяка игра. Това не е така. Не можеш да очакваш в NFS, че всяка грешка ще ти е простена след средата на играта. Да, ще ти се наложи да караш по 10-20 пъти една писта, обаче пък като я завършиш най-накрая ще ти е кеф и по-нататък подобни мисии ще са ти по-лесни.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 26.11.2010, 22:30 ?. :

Живеем във времена, когато витае грешната представа, че всеки иска да играе в хардкор режим всяка игра и разполага с неограничено количество време, нерви и търпение. Не искам да изпитвам удоволетворение от минаването на една мисия от 14-тия път, защото нито ще изпитам истинско удоволетворение след толкова трошене на време и съсредоточаване/нерви, нито пък съм седнал на компа точно за да си въобразявам, че кликането с мишката и цъкането на клавиатурата е някакво реално постижение. Колкото електронните спортове са истински спортове, толкова и електронните успехи в игрите са истински успехи. Искам да седна на компа и да разпусна, без да си правя илюзията, че постигам нещо. Пред екрана може да си доставиш настроение и удоволствие, но нищо не постигаш. Затова шутърите и стратегиите си имат степени на трудност - за да могат нормалните хора да се порадват на графиката, звука, геймплея, хумора, историята, предизвикателствата на нормална трудност, а който иска да "постигне" нещо - да играе на най-високата.

Тъпо е трудността по дефолт да е такава, че да трябва да минаваш всяка по трудна мисия/писта/ниво по 10 или 20 пъти. И първия път да я минеш, пак нищо няма да постигнеш.

1758 мнения
профил »
Sentry каза на 27.11.2010, 00:22 ?. :

Ами ОК, задължително ли е да минеш тази мисия? Не. Като не искаш да се задълбочаваш в играта, тогава какво се оплакваш? Има хора, които пък се кефят на точно такива състезания, когато е наистина много трудно да завършиш и трябва да си наистина перфектен. Трябва ли тези хора да останат неудовлетворени, защото на тебе ти е било трудно на някоя мисия, която не е задължително да изпълняваш?

1565 мнения
профил »
n00b каза на 27.11.2010, 14:37 ?. :

Въртиш нещата както ти е изгодно на теб. А трябва ли на мен да ми се налага да цикля една мисия 15 пъти, защото тя е направена за кефа за хора, които имат гаджета само в ХХХ на замунда?

12 мнения
профил »
Silly Wizard каза на 27.11.2010, 17:26 ?. :

Както казах - не. Ако някоя мисия ти е трудна то можеш да не я изпълняваш. Другото нещо, което казах е, че не всеки трябва да може да завърши всяка игра.

5 мнения
профил »
Zarko каза на 25.11.2010, 21:16 ?. :

Защо не направят remake на High Stakes-най якото NFS!

11 мнения
профил »
dido93 каза на 26.11.2010, 19:55 ?. :

за мен играта е много добра,автопарка е на ниво,бих казал,че надмина очакванията ми...Да не говоря за графиката,тя е върхът,в геймката няма сюжетна линия,това не е фатално при положение,че се наслаждаваш винаги на момента,в който колата реве мощно по пътя (макар че тук има известна доза съмнение :D) и караш с повече от 200 км/ч.Другото,което ми хареса е това,че можеш да си сменяш песните с клавиша М,също така бих допълнил,че от поредицата НФС игри тази не е с най-късите сингъл кампании,дрифта не бих казал че е доста лесен,напротив много често ми се налага да натискам по-усърдно копчетата,за да не се ударя в случайно минаващ автомобил и т.н .Не напразно Hot Pursuit e с оценка 10/10 във всички сайтове,за които се говори в играта.

5 мнения
профил »
chikijiqta каза на 26.11.2010, 21:26 ?. :

Neshto pochnaha da se iztyrkvat kato japanki za 2 leva

1565 мнения
профил »
n00b каза на 26.11.2010, 22:31 ?. :

Евала за ника.

1079 мнения
профил »
Deroni76 каза на 21.03.2011, 19:24 ?. :
Редактиран на 21.03.2011, 19:25 ?.

Можеш да си говориш каквото си искаш, ама NFS никога не омръзва. Винаги успяват да измислят нещо ново.

11 мнения
профил »
Gospodinow каза на 27.11.2010, 12:17 ?. :

Тия които ми говорят за някакви си тунинги , не са играли първия , от преди 10 години , където се редяхме да опашката да играем на ПС1 за 2ма...

Айде отговори ми с какво , ще тунинговаш кола за половин милион ? /радвам се ,че се сети , че е безсмислено.

679 мнения
профил »
torrin каза на 29.11.2010, 14:35 ?. :

ти само я дай в ръчичките на някой селинджър и стой та гледай

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 27.11.2010, 21:06 ?. :

Да така е но си има mclaren SLR - и такъв който е пипнат за писта - макар че Hot Pursuit си е добре така. Стигат му джаджите които има в играта. Съгласен съм с noob, малко труден идва на моменти, но не всички писти трябва пък да се вземат със злато според мене както и да е„

715 мнения
профил »
Sonic The Hedgehog каза на 28.11.2010, 19:30 ?. :

Пробвах я при един приятел. За 20-на минути си припомних онези славни дни на НФС3 и ХП2...

Да, толкова е добра играта.
Автопарка кърти. Много ми харесва как можеш да си едновременно състезател и ченге, без да правиш 2 отделни профила.

115 мнения
профил »
bob4estia каза на 29.11.2010, 17:07 ?. :
Редактиран на 30.11.2010, 15:07 ?.

Като цяло не е лоша но дрифта и "нитрото" ми дойдоха в повече...Има си трудни моменти играта но ми омръзна бързо. Цветничка е радва окото но и дразни (поне мен) едновременно. Филмчетата и когато ти отключва кола отнемат твърде много време (сиг за да компенсират часове игра). Браво че възродиха една мн добра игра но можеха да се постараят повечко. Др което ме издразни е че а да избегна кола и бум тя завива към мене и докато завия (светкавично ) с бавната реакция на колата ( сигурно щото съм с кийборд :Д ) и сме на кълбета. Не искам да обиждам с каквото и да било фенчетата на НР 3 просто изказвам мнение относто времето прекарано играейки.

73 мнения
профил »
Reaver каза на 30.11.2010, 04:46 ?. :

И това за да сме точни е HP3 и по-скоро проблема е, че collision detection-a е ужасен, а не, че реакцията на колата е толкова бавна.

1 мнения
профил »
ivelin каза на 30.11.2010, 01:55 ?. :

последно играх undercover ,но след като си инсталнах hot pusiut не съм я пускал .Чесно защо да тунинговам макларан или зонда т'ва са бахти перфектните коли.
Много ми харесва в фреерома -мога да си карам без ограничения не като в undercover на всякаде да има полиция да карам с 100 за да не ме потгонят.Някои състезания наистина са много трудни и тея клипчета наистина малко дразнят но на 13левел я превъртях,тоест минах всички състезания като расер.Сега съм на 6левел като полицай и още не ми е доскучяла.На мен лично ми харесва;)

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 30.11.2010, 13:58 ?. :

Правописа не си го превъртял като гледам.

52 мнения
профил »
cimotic каза на 30.11.2010, 15:47 ?. :

Тунинг??? Защо подяволите ще му е на човек да тунингова Mercedes-Benz SLS или Pagani Zonda?!

6 мнения
профил »
Boomer каза на 30.11.2010, 23:36 ?. :
Редактиран на 01.12.2010, 12:59 ?.

Така след като изчетох всички коментари и аз да си кажа мнението :)
Играл съм всички NFS игри излизали някога (да и 1цата) и спокоино мога да кажа че от Most Wanted насам читава игра от тази серия не беше излизала. Казвам не беше защото вече това се промени с този NFS. Относно тунинга, той си е за серията Street Рейсъри NFS и не мисля че би подхождал много на Hot Pursuit серийте. Трудноста на някои състезания наистина е малко по висока, но това е само ако искаш да минеш мисията със златен медал (Distinction), а ако не искаш да се напрягаш много винаги има сребърен (Merit) и бронзов (Pass). А да играеш като чичко полицаи и да ловиш лошковците като им потрошаваш новите коли наистина е страхотно забавление.
А за малко да пропусна и историята. Мисля че с последните няколко NFS игри се показа че тя по скоро пречи отколкото да помага, а за Hot pursuit е напълно излишна.
Накрая ще кажа само че много се радвам че EA взеха Criterion за да върнат поредицата пак на крака или в случая гуми :)

1296 мнения
профил »
hyper' каза на 07.12.2010, 04:26 ?. :

БРАВО!!! Един човек, който да знае за какво става дума. Наистина и аз не знам за какво им е тая история толкова на хората, че са заумирали вече - преди историята им беше глупава, сега я няма... Така си е много по-добре, знаеш, че имаш две дузини страхотни коли, големи и разнообразни извънградски писти, а и кариера като полицай - по дяволите, играта е ИДЕАЛНА!
Просто се смея на всички, които смятат, че тунингът е същината на NFS. XD
A, да - забелязахте ли, че колите тук ускоряват малко по-бавно от баш, ама баш аркадната Burnout Paradise? Това ми остави приятно впечатление...

1 мнения
профил »
Uplink каза на 01.12.2010, 23:16 ?. :

NFS беше NFS до Porsche Unleashed...и може би отчасти Hot Pursuit 2, която притежаваше някои от качествата на предшествениците си, без които поредицата нямаше да е емблематична.
NFS нямаше сюжет, но имаше стил и атмосфера, която много малко игри в днешно време могат да предложат.
Поредицата Underground и последвалите след нея комерсиални потоци спечелиха слава, но закратко...High Stakes, Hot Pursuit и Porsche ще бъдат запомнени!

20 мнения
профил »
Liberty каза на 11.12.2010, 00:10 ?. :

Първо искам да кажа, че за мен всички NFS игри са страхотни. Фен съм на поредицата макар, че трябва да призная, че си имам любимци. Undeground ми беше любима дълго време и до сега смятам, че като концепция и изпълнение е перфектна. Последващите няколко игри се опитаха да "доразвият" идеята, но чисто като геймплей не се получи толкова добре според мен. В Most Wanted и Carbon се залагаше на сюжета, което също придаваше чувството за интерактивен филм, което аз лично много харесвам в игрите. Prostreet беше широко обсъждано и в повечето пъти хейтено заглавие, но аз лично се влюбих и в него. Имаше голям избор от лицензирани супер автомобили, много добра графика и реализъм. От тази гледна точка "Shift" e за момента любимата ми част от поредицата именно заради реализма с който ни дарява, без това да повлиява геймплея по негативен начин. Чувството е сякаш наистина имаш достъп до тези невероятни автомобили и можеш да ги опънеш по пистите, чиито дизайн също беше много добър. За въпросната последна част hot pursuit мога да кажа, че също ме дари с чудесни емоции, но по моему е по-слаба от Shift-a просто заради прекалената аркадност и липса на реализъм. Звукът, картината, управлението, всичко е все едно си слязъл от истинското Bugatti Veyron, oт Shift и си се качил в детска играчка в най-новата част. Та общо взето това е.

1 мнения
профил »
Yo! каза на 19.12.2010, 10:41 ?. :

На мен пък играта много ми допада защото можеш да си я пуснеш за 5 мин, колкото да разцъкаш 1-2 състезания, без да отделяш някаква сериозна част от времето си. :)

1 мнения
профил »
street_action каза на 09.03.2011, 20:36 ?. :

Като цяло играта е свежа. Има добра графика богат избор на коли, като за всеки тип автомобили от sport до hyper си има определени спецификации. Второ не си само състезател а и ченге което е нова доста доволна форма на за кариера в nfs поредицата. Минусът който за мен е единствен е това че няма тунинг .

1079 мнения
профил »
Deroni76 каза на 21.03.2011, 19:22 ?. :

Истинското удоволствие от играта се изпитва с волан. ;)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

новини:
Electronic Arts не разполага с ресурсите и времето, за да подготвя допълнително съдържание за компютърния рейсър и ще се съсредоточи само върху конзолните.
Новият рейсър ще се сдобие със "Super Sports Pack", който ще включва цели 12 състезания и 6 суперавтомобила, които полицаите и състезателите ще си поделят.
През последните месеци видяхме доста заглавия, които всъщност представляват нов прочит на някогашни игри и се запитахме свършва ли оригиналността в индустрията?
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: World 24
Need for Speed: Undercover 15
Need for Speed: Carbon 5
Need for Speed: Underground 2 4
Need for Speed III 3
Need for Speed: Porsche Unleashed 1
Need for Speed: Underground 1
Need for Speed: ProStreet
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31
GRID 2 28