NHL 2003

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 ное. 2002

Ето че точно една година след появата на NHL 2002 сме свидетели на следващата версия на хокейния симулатор на ЕА, която предлага доста новости. Както всички предполагам знаят, тенденцията в този тип игри (спортни серии, които излизат всяка година) е от година на година да се променят външно и да вкарват някакви нови елементи. Миналата година примерно в NHL 2002 бяха въведени така наречените “картички”. Ако не се сещате, ще припомня. Те се получаваха като бонус за свършена работа – 10 попадения в един период, 3 гола от далечно разстояние и т.н.
Благодарение на тях можехте или да стимулирате собствените си играчи, или да правите сечено на противника. Това беше една от най-свежите идеи, въведени в спортна игра, и ако си спомняте, аз бях във възторг от творението на ЕА Sports. Обаче…

как стоят нещата, тази година

Първото нещо, което бие на очи в тазгодишната ревизия на играта, са изключително мазните менюта, които ще се разкрият пред вас при първото пускане. Те нямат нищо общо с предишните и приличат на интерфейс от Media Player XP или Yahoo! примерно. Като се вгледате и видите, че екранът е разделен на две части, едната от които носи името NHL ONLINE, определено ще разберете за какво става дума тази година.
Прозорчетата в долния десен ъгъл с надписи Buddies и Music дооформят картинката, а джамът в горния десен ъгъл, където има поле за log on, вече завършва облика на интерактивния, онлайн насочен интерфейс. Но на кого, за бога, му трябва онлайн насочен хокеен симулатор? Аз лично не мога да разбера стремежа на спортните мегапроизводители, каквито безспорно са ЕА Sports, да правят толкова явно онлайн насочени заглавия.

В интерес на истината, този тип игри сигурно ще пожънат успехи отвъд океана, но у нас едва ли ще постигнат каквото и да е било. Самите менюта за сингъл- и мултиплейър без интернет, изглеждат толкова мижаво, че човек може да се засрами и да си помисли, че те са сложени ей-така, между другото. Иначе в тях си има всички настройки, опции и бъзикни. Забележителното в случая е, че можете да модифицирате играта, както си пожелаете – откъм правила, прецизност и геймплей. Това дава възможност за една много детайлна донастройка на всички показатели като например придвижването, ударите, бутанията и т.н. Скоростта на играта иначе е добра и ако я настоите на максимум, определено ще станете свидетели на наистина динамични мачове и ще усетите прилива на адреналин. 🙂
Сложността също е на добро ниво, само че на Easy е прекалено лесна, а на Hard – прекалено трудна. Същият феномен имаше и във Fifa 2002, но да се надяваме, че ЕА Sports най-после ще направят нещо по въпроса с баланса. Естествено, възможността за промяна на контролите също присъства, като, както сигурно знаете, в NHL не се ползват познатите W, S, A и D.

Като геймплей NHL 2003 предлага само добавки към предишната част на играта. В тазгодишната версия примерно вече имате осем различни видове задържане и пречкане пред противниковия играч. Добавени са и много допълнителни жестикулации и емоции на играчите, което внася нова доза реализъм. Има и нов измерителен уред – Game Breaker. Ако много се бутате и крадете шайбите, ако имате много изстрели към противниковата врата, той се пълни. Когато достигне максимум, може да навлезете в Game Breaker тип игра. Всичко става на забавен кадър, звукът се заглушава, а камерата се приближава върху вас. Така се получава нещо като bullet time ефекта от Макс Пейн, но в случая той единствено затруднява пробилия играч, тъй като в този случай не можете да знаете кой е около вас.

Нещото, което не мога да разбера и което ме дразни адски много, е фактът, че от ЕА са решили да махнат картичките и да преработят менютата, който придаваха супер култов вид на играта преди. Сега NHL изглежда малко посредствено и сякаш напомня някой ловен шутър, симулация на крикет или нещо друго извън времето и пространството. За мен липсата на картичките отнема поне 20-30% от удоволствието, което носеше NHL миналата година. И ако трябва да съм съвсем честен, миналата година бях страшно зарибен, а тази съм по-скоро разочарован. За съжаление тенденциите на Запад определено още не са ни достигнали и причина играта да не се хареса в България е и назадничавостта на технологиите у нас. Когато започнем да ползваме оптични връзки за $10 на месец, сигурно тогава игри като NHL 2003 ще могат да се играят масово.

Графично NHL 2003 е на подобаващо ниво. Ако се изхвърля, дори мога да кажа, че тя изглежда по-добре от NHL 2002, която, от своя страна, беше наистина реалистична. Текстурите са по-замазани и вече има доста по-малко ръбове. Лицата на много играчи вече не са еднакви, а отговарят или по-скоро са близки до действителността. Проблем се забелязва единствено при публиката и при директните схватки между играчите. При сблъсък хокеистите се движат тромаво и не си нанасят реалистични тупалки, изглеждат сковани и в повечето случаи мелетата приключват адски бързо. Публиката пък е

изцяло 2D

и не се връзва с цялостното ниво на този продукт. Все пак във Fifa 2002 видяхме триизмерна публика и причината тук да не е така, не е ясна.
Музиката в NHL 2003 също е готина, като се има предвид, че в саундтрака има групи от ранга на Papa Roach. Неприятен е единствено фактът, че по време на мач, ако се сменя трака, ще бъдете информирани чрез един гаден pop-up прозорец, който най-малкото пречи на играта. Подобен тип съобщения ще ви съпътстват през цялото време, докато играете. Те ще се погрижат да не забравите, че играете онлайн ориентирана игра.

Общо взето е въпрос на вкус и географско местоположение дали NHL 2003 ще ви хареса повече от NHL 2002. Аз лично се съмнявам, че някой ще обърне кой знае какво внимание на NHL 2003 в България, особено като се имат предвид спортните хитове от месеца и непопулярността на този спорт у нас. Надявам се само FIFA 2003 да не бъде “доизкусурена” в същата посока като хокейния си събрат, защото в такъв случай едва ли ще предизвика усмивки в родината ни. Иначе може да опитате новата хокейна симулация – заслужава си, пък и защо да не се разнообразите малко.

Автор: Орлин Широв