facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Murdered: Soul Suspect - видео ревю
Ревю | 06.06.2014 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Airtight Games
Издател:
Square Enix
Жанр:
Екшън от трето лице, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
49.00 лв.
купи играта »

плюсове

определено оригинална идея

някои интересни моменти...

минуси

... скрити под тон безлично съдържание

пуст скучен град

монотонен геймплей

hidden objects, anyone?

От момента, в който преди години имах възможността да изиграя великолепната Heavy Rain тайно се надявам, че един ден ще се появи друга подобна игра с бавен, методичен геймплей, със завладяваща история и атмосфера, от която лекичко дори те побиват тръпки. Beyond: Two Souls бе успешна в много отношения, но някак си стана жертва на собствените си амбиции. Може би свежият полъх трябваше да дойде от някъде другаде, от друго студио, друга платформа, друга визия. Когато Murdered: Soul Suspect се появи за пръв път в полезрението ми, искрено се зарадвах че този нов полъх идва.

Когато пуснах играта и прекарах първия половин час в нейния свят, вече бях малко по-предпазлив, но все така обнадежден. Когато десетина часа по-късно приключвах свръхестественото си пътуване до Сейлъм, щата Масачузетс вече знаех защо Heavy Rain ще си остане една от най-добрите игри, правени някога, а Beyond е нейният достоен наследник. Казано простичко, Murdered: Soul Suspect има амбиция, но изглежда като игра чиито бюджет, ресурси и време за работа са били орязани някъде по средата. Резултатът е един незавършен продукт с малко стил и голяма празнота отдолу.

И след тази си игра, студиото Airtight Games като че ли ще си остане най-известно с близката си връзка с Ким Суифт, работила по създаването на Portal. За Murdered студиото сякаш обещава един по-различен геймплей, целта на който е да допълни и развие сюжета на играта, но в крайна сметка дизайнерите явно са решили, че на света няма нищо по-забавно от това да се разхождате в затворени пространства и постоянно да натискате един-единствен бутон.

А в същото време нещата наистина започват обещаващо

Влизате в ролята на Ронан О’Конър, детектив от заспалото градче Сейлъм, който е жив точно 90 секунди преди да падне покосен от куршумите на мистериозен убиец с качулка, известен като The Bell Killer в самото начало на играта. Ходещ по ръба на закона, обсипан с татуировки и с типичната шапка федора, Ронан е герой, към който лично аз веднага бих изпитал симпатия - поне на пръв поглед и докато не си отвори устата. Актьорът Джейсън Брукс определено не дава нужното звучене на своя герой и по този начин разваля опита за създаването на специфична атмосфера около него. Главният герой не е единственият, чиито реплики пропускат целта; диалозите в играта масово са скучни и глуповати и дори самата история непрекъснато ви напомня, че нямате право на избор дори когато на пръв поглед може да избирате между различни реплики. Напускайки този свят, Ронан осъзнава, че всъщност това не е края на дните му. Той става част от призраците, които бродят по улиците на Сейлъм и трябва да разреши мистерията зад своето убийство.

L.A. Noire с духове

Въпреки че в началото споменах Heavy Rain, Murdered бързо се превръща в нещо като свръхестествена версия на L.A. Noire. Управлявайки Ронан, обикаляте из различни пространства, събирате улики, и използвате свръхестествените способности на героя си, за да четете мислите на живите хора и периодично да си играете на криеница с някой от зловещите демони, които също населяват отвъдното. Всъщност повечето случаи около които си блъскате главата нямат нищо общо с основната мистерия зад самоличността на вашия убиец.

Всички те са ненужни допълнителни истории, сякаш изкуствено призвани да допълват основната сюжетна нишка, която иначе е подозрително къса и лишена от драма. Играта постоянно ви кани да взаимодействате със средата около вас, но в същото време (с изключение на няколкото конкретни „пъзела“), NPC-тата изобщо не реагират на вашето присъствие и действия. В някои случаи можете да прочетете мислите на хората наоколо или пък да им повлияете да извършат или кажат нещо определено, но това се отнася само за шепата ситуации, когато наистина е необходимо. В повечето случаи тези опции в съответното меню остават подозрително неактивни.

След като с немалка доза упоритост откриете определен брой улики, най-сетне можете да направите опит да разрешите случая, като посочите две или три от събраните доказателства и информации, които се отнасят най-добре към него. Ако сбъркате, чисто и просто получавате възможността да опитате отново, което е точно толкова атрактивно, колкото и звучи. За да бъдем честни към дизайнерите обаче, трябва да признаем, че създаването на такъв тип геймплей е доста деликатно – ако го направят прекалено труден и безмилостен - ще отблъснат играчите; ако пък е прекалено лесен и прощаващ, ще ги лиши от всякакво напрежение и предизвикателство.

Всъщност, след като първоначалното положително впечатление от новаторската идея за убития детектив, който разследва собствената си смърт отмине, остава неприятното усещане, че играете игра от типа “hidden objects”, но просто с триизмерна и по-лъскава графика. Първият път, когато Ронан се сблъсква с един от бродещите демони, откровено се надявах, че това ще бъде началото на малко по-динамичен геймплей, но всъщност Murdered никога не превръща демоничната заплаха в друго освен съвсем елементарни битки. Посредством откраднато от Batman Arkham поредицата подобие на detective vision, играта ви кара да дебнете демоните, да се промъкнете незабелязано зад тях и да ги убиете със случайна и безлична комбинация от два бутона.

Визуално Murdered изглежда прилично

и въпреки, че адаптацията не е достоверна, пресъздаването на Сейлъм с тесните му улички и натежалите черни облаци над леко схлупените покриви създава усещането за типичното градче в Нова Англия, където спокойно би могъл да се развива поредния роман на Стивън Кинг. Тук-там има и интересни закачки с други игри от каталога на Square Enix – постер на Just Cause 2 в предверието на полицейския участък или застинало меню от Deus Ex на екрана на полицейски компютър.

Адмирации заслужава опитът на Airtight Games да изгради светът на играта като пряко противопоставяне между земята на живите и царството на мъртвите, но въпреки че двете вселени съществуват паралелно в един интересен баланс, те така и не се сблъскват истински. За игра, която поставя такъв акцент върху историята, Murdered вкарва някои особено скучни сегменти, които се въртят около духове, обитавали прекалено дълго света на живите. Докато обикаляте за улики в дадено място изведнъж играта ви сблъсква с QTE момент, чрез който трябва да прогоните духа-изгнаник. Тези сцени не са вълнуващи, не са и страшни и отново представляват полуготов опит за по-динамичен геймплей, от който играта просто се нуждае от време на време.

Murdered: Soul Suspect е кратка игра, изградена върху несигурните основи на неспазени обещания, в която поне 50 процента от съдържанието се върти около обикалянето наоколо в търсене на указание за поредното натискане на бутона. Оригиналната история и някои дребни нюанси постоянно ви карат да се надявате, че ей сега играта ще стане наистина интересна, но това просто никога не се случва. 

 
системни изисквания
OS: Windows Vista, 7, 8 64bit; CPU: Dual Core CPU или Quad Core CPU; 2GB RAM; видео: AMD Radeon HD 3870 512MB RAM или Nvidia GeForce 8800GT
напиши коментар
 

335 мнения
профил »
GreeN каза на 06.06.2014, 16:37 ?. :

Като я показаха преди на Е3 бях толкова развълнуван... :/

748 мнения
профил »
rosniak каза на 06.06.2014, 16:45 ?. :

Роман от Стивън Кинг викаш ? "Сейлъм'с лот".

377 мнения
профил »
venenum каза на 06.06.2014, 17:10 ?. :

Бързи сте!Браво!!! :)))

Иначе за играта-Още от геймплей клиповете си личеше,че няма да е кой знае какво.Лично аз не съм я играл,обаче не ми прилича на трипъл А игра,а по-скоро нещо от сорта на куест.То автора си го е казал,най-близка база за сравнение е L.A Noir.

PC mania,много харесвам видео ревютата ви,обаче не знам дали само аз забелязвам и дали се отнася до всички ревюта(забелязал съм го на това ревю и това на Watch dogs),но се вижда едно насичане на кадрите от геймплай клиповете,които сте използвали.Не знам дали се дължи на компютърната конфигурация,или е заради конвертирането при монтажа,но ще бъде добре,ако понамалите малко настройките(то и без това на клиповете не може да сезабележат всички визуални благинки),ако в това е проблема,защото ми прави много лошо впечатление и като цяло ми разваля кефа от ревюто на роден език!!!

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 06.06.2014, 17:29 ?. :

Youtube ги прави тия номера понякога, понеже върви стандартно на 35 кадъра, а качените файлове са в 30. При мен специално такъв проблем не се забелязва :)

136 мнения
профил »
The EnglishMan каза на 06.06.2014, 17:23 ?. :

Напълно съм съгласен с ревюто.Отначало просто си мислех, че това ще е ебаси яката игра, пускам я и още първите минути разбрах, че са се изложили, ама толкова яко, че просто няма накъде.Като идея е доста добра, но една идея освен перфектно планиране се нуждае и от перфектно изпълнение, нещо, което тази игра определено и липсва, а това за духовете, че от време на време правели геймплея по-динамичен не съм съгласен, защото ти трябва точно едно копче и вече забравяш за него.Да не говорим, че не обясняват нищо за тези сили, ти просто си ги имаш и просто така мистериозно знаеш, че можеш да убиваш духове, просто с 2 бутона, ей така.Щеше ми се да е нещо повече тази игра, доста големи очаквания имах за нея.

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 06.06.2014, 17:51 ?. :

Eeeeх, доста разочароваща игра. Този път наистина се бях заредил с очаквания за нея и бях развълнуван(превъртял съм Л.А 4 пъти :Д), но уви - чеп.Мърдърд за мен е най-лошото, което може да бъде една игра - скучна.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 06.06.2014, 18:00 ?. :

Добро ревю, но играта разочарова отвсякъде. Мислех че ще е доста добра, обаче тя се оказа пълна боза....

1331 мнения
профил »
sollider каза на 06.06.2014, 22:18 ?. :

Поредната игра с добър замисъл и кофти реализация. Надявах се на нещо оригинално и впечатляващо, не на скучен QUEST, който те кара да правиш едно и също на 100 различни места.

1331 мнения
профил »
sollider каза на 08.06.2014, 20:53 ?. :

Там, докъдето играх, четох диалозите. Ако дори това не правех, тотално щях да се откажа от играта още на 5-тата минута. Именно заради тях обаче си дадох малко зор и й дадох шанс с едночасова игра, но както авторът ясно е споменал, все се надяваш да стане нещо, и накрая все си оставаш само с надеждите. Истината е, че Murdered разчита главно на интригата около убийството на главния герой, но дори тя не е достатъчна, че да те задържи докрай със скучните пъзели и промъквания край демони. Събираш доказателства, търсиш логиката измежду тях, за да откриеш съществената следа, бродиш из зона, фрашкана с демони, за да може на следващата местност да повториш/потретиш това в същата последователност. Мне, мерси.

Сушата на игри в момента е голяма, и дори в краен случай не бих погледнал повторно тази игра, колкото и да ме наляга скуката.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Murdered: Soul Suspect - видео ревю

новини:
През пролетта студиото освободи част от служителите си, но сега очевидно нищо не може да го спаси от окончателно затваряне.
Новата седмица е доста скромна откъм интересни заглавия, като единственото такова може да бъде свръхестественият трилър Murdered: Soul Suspect.
Airtight Games обясни хода си с "приливите и отливите в гейм индустрията"
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 101
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80