Motocross Madness

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 окт. 1998

Сещате ли се за някой горе-долу популярен спорт, който все още не се е появил като компютърна симулация? Производителите на игри са изправени пред същия проблем. Вероятно поради това през последните месеци геймърите трябваше да се задоволяват с нови версии на стари игри (Electronic Arts публикуваха 2 варианта на FIFA98 само в рамките на 6 месеца!) или бяха изненадвани с цяла поредица “шедьоври” от типа на Bass Trophy (риболов), Deer Hunter (лов на елени), Brunswick Circuit Pro Bowling (боулинг) или последния суперхит Bird Hunter, в който можете да отидете на лов за врабчета и други пернати същества.

В такива трудни моменти за любителите на спортните игри сме благодарни за всяка прилична игра, а когато тя симулира и интересен спорт авторите могат да хранят сериозни надежди за успех на продукта. Та така спортът се оказа мотокрос, а издателите на Motocross Madness са Бил Гейтс и неговите неуморни подчинени, които полагат усилия да завладеят и пазара за компютърни игри. Като всеки продукт на Microsoft,

Motocross Madness е огромна игра

Още при първото стартиране геймърът се сблъсква с десетки менюта и подменюта, които предлагат стотици опции за фина настройка. На моменти човек започва да се чувства като истински мотоциклетист, който трябва да се грижи за всеки детайл на машината си. Това е малко объркващо в началото, но скоро открих, че хаосът не е чак толкова голям, а опциите дават почти неограничени възможности за експерименти. На практика в Motocross Madness има две отделни игри: доста реалистичен симулатор и чист екшън от типа на Motoracer. Ако изберете симулатора, ще трябва да инвестирате доста време във фината настройка на мотора. Можете да променяте почти всички параметри на своето возило (от боята до профила на гумите и степента на ускорение на мотора), а настройките действително дават сериозно отражение върху резултатите на пистата, така че посещенията на виртуалния гараж не са чисто губене на време.
Motocross Madness предлага почти всички известни вариации

на мотокроса

Естествено има хора, които искат да се впуснат в състезанията без да се занимават с подобни тънкости. За тях е предвиден опростен екшън-вариант на играта, в който можете директно да излезете на пистата и да се пробвате срещу компютъра или приятели (ако имате на разположение съответната локална мрежа, защото поне в България играта през Интернет все още не е възможна). Самите състезания също са изключително разнообразни, а дизайнерите са се погрижили да включат солиден брой писти и стадиони (освен това има и специален редактор, с помощта на който можете да си правите собствени трасета).

Играчите могат да се пробват в суперкрос, атракционни изпълнения, традиционни състезания и надбягвания из големи равнини, осеяни с най-различни препятствия. Освен това има нормални състезания, тренировки срещу по-леки и по-трудни съперници и симулация на пълен състезателен сезон, където можете да се пробвате във всички категории и на всички трасета.

За разлика от предишни игри на Microsoft (Outwars, Monster Truck Madness 2) този път човек трудно може да се оплаче от графиката. Първоначално Motocross Madness е била замислена като

графична демонстрация на новата технология Talisman

 и чак по-късно Microsoft и Rainbow Studios са решили да направят “истинска игра” от своето демо. Графиката на Motocross Madness е доста добра и използва напълно възможностите на модерните 3D ускорители, а програмистите са се постарали да включат поддръжка за всички 3D карти, които имат достатъчно мощност, за да се справят с комплексната графика. От друга страна в играта не е включен никакъв софтуерен режим, така че ако нямате Direct3D-съвместима карта с добри възможности едва ли въобще ще можете да я стартирате. При контролите нещата стоят по подобен начин. Практиката показа, че за постигането на добри резултати е необходим дигитален джойпад с поне 6 бутона. Опитите за игра с клавиатурата и аналогови джойстици в повечето случаи водят до трагични резултати и последни места в състезанията, така че е добре още отсега да помислите и за покупката на добър джойпад.

Motocross Madness ме изненада изключително приятно. Rainbow Studios не само са успели действително да направят нещо оригинално, но и са отстранили повечето от досадните недостатъци на досегашните екшъни на Microsoft. Това пък за пореден път трябва да напомни на конкуренцията, че Бил Гейтс очевидно има сериозни намерения в областта на игрите…

Автор: Момчил Милев