MotoGP 3: Ultimate Racing Technology

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2005

Последните месеци бяха сухи на заглавия. И особено откъм рейсъри. Факт е, че има достатъчно гонки, но повечето от тях само утоляваха жаждата. В тази суша THQ изпращат третата част на MotoGP, която отново само временно ще задоволи апетитите ви за интригуващ рейсър с мотори.

След едно меко казано постно интро влизаме в главното меню. В момента, в който осъзнаваме, че тук няма да може да използваме гризача, се запътваме към… тренировката. Тя ще се види до болка позната на хората, играли предните части от поредицата. Ще се научите как да стартирате добре, за да дръпнете пред съперниците си, как да взимате по-остри завои или кога да използвате двата вида спирачки. Изобщо – как да управлявате успешно двуколесния звяр.

След като добре сте усвоили байка си, може да се впуснете директно в Grand Prix  или Extreme (може би единствената новост в играта). Все пак, ако сте все още начинаещ, е добре преди това да потренирате в Quick Race, където да ошлайфате своите умения в управлението на мотора си, въпреки че някои от пистите няма да са отключени, докато не се впуснете в Grand Prix. Имате и още една възможност – time trail. В този тип игра ще трябва да минете дадена писта за време.

Какво представлява режимът Grand Prix? Накратко, това е

моторният еквивалент на F1

Преди всичко тук ще трябва да създадете свой състезател и мотора, с който той ще се съревновава. Имате големи възможности за кустомизиране – вид на шлема, надписи по мотора и екипа на състезателя. Можете да определяте дори и неговата националност. После ще трябва да разпределите няколко точки из между четири показателя – максимална скорост, ускоряване, завиване и спиране. И както може да се досетите, тези характеристики играят ключова роля за поведението на машината ви върху пистата. С печеленето на състезания въпросните показатели се повишават. Общо взето тук не ви очаква нищо ново.

Но да хвърлим поглед и към режима Extreme. Преди всичко трябва да се спомене, че това представлява състезание с улични мотори, а пистите, на които се провеждат гонките, са в градове. Въпреки че авторите са обещавали по-богат асортимент за кустомизиране, аз лично не открих нищо по-различно от Grand Prix. Една от съществените разлики е в броя на състезателите – 10, а не 20, както е в Grand Prix. Пистите също са малко по-различни – лентата, върху която трябва да се движите, е опасана с огради, така че да не може да излезете извън нея, а по този начин не получавате наказателно време за това, че сте се движили встрани от трасето.

Самите състезатели

както и техните мотори, които са предоставени за игра в Quick Race и Time Trail, са реални. Да, разпространителите са се постарали в тази насока и са купили лицензите. И характеристиките (максимална скорост, ускоряване, завиване и спиране) на всеки един от участниците са съобразени с представянето му през последния сезон. Общият брой на мотористите е 24. За жалост не може да избирате байк, а само състезател.

Графиката и звука на настоящата игра изглежда не са мръднали много от предишната част. Самите визуални настройки се правят извън играта в launcher-a, който поне предоставя богата гама от възможности. И въпреки всичко според мен MotoGP 3 не си заслужава отделеното време, освен ако не сте зажаднели ама наистина много за някой симулатор с байкове.

Автор: Кирил Илиев