Mortal Kombat Komplete Edition

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Mortal Kombat е игра, която едва ли има нужда от представяне. Освен това последната Mortal Kombat, която носи името просто Mortal Kombat, а за удобство понякога се нарича Mortal Kombat 9, е игра, която идва на част. За пръв път тя бе пусната  през април 2011 г. за PlayStation 3 и XBOX60. Година по-късно бойното заглавие се появи и на портативна платформа – PS Vita. Малко преди него пък излезе т.нар. Komplete Edition, което предлагаше малко допълнително съдържание. Сега най-сетне идва ред и на РС версията на играта, която съвсем в духа на досегашната политика на Warner Bros. Interactive Entertainment няма да излезе наведнъж, а ще бъде разделена на две части – дигитално издание през Steam и диск версия, насрочена за август.

Един дълъг и трънлив път

Не че трябва да сме неблагодарни за това предвид, че до неотдавна РС версията изглеждаше напълно изключена. През миналата пролет NetherRealm Studios обяви, че не предвижда да работи по нова версия на играта, но все пак си остави вратичка в случай, че интересът към РС порт е достатъчно голям. В същия дух се изказа и самият Ед Буун, творчески директор на Mortal Kombat, но както многократно вече сме се убеждавали, нищо в гейм индустрията не е напълно сигурно и преди няколко месеца РС версията на Mortal Kombat бе потвърдена. Любопитно е, че портът бе поверен на студиото High Voltage, което не е правило РС игра в последното десетилетие. Базираното в щата Илинойс студио е известно със заглавия като двата Тhe Conduit шутъра за Wii, приятната изненада Captain America: Super Soldier за Wii и DS, както и Kinect Star Wars за ХВОХ360.

Komplete Edition съдържа всички досегашни DLC-та от играта и разширен списък от бойци сред които и самият Фреди Крюгер. Изключвайки това обаче пред нас е същата игра от 2011 г., която ни пренася в история, започваща веднага след края на Mortal Kombat: Armageddon. Ако през годините не сте се докосвали до игра от поредицата, няма защо да се притеснявате – управлението е толкова познато и интуитивно, колкото бе и в годините на Mortal Kombat е игра, която едва ли има нужда от представяне. Освен това последната Mortal Kombat, която носи името просто Mortal Kombat, а за удобство понякога се нарича Mortal Kombat 9, е игра, която идва на част. За пръв път тя бе пусната  през април 2011 г. за PlayStation 3 и XBOX60. Година по-късно бойното заглавие се появи и на портативна платформа – PS Vita. Малко преди него пък излезе т.нар. Komplete Edition, което предлагаше малко допълнително съдържание. Сега най-сетне идва ред и на РС версията на играта, която съвсем в духа на досегашната политика на Warner Bros. Interactive Entertainment няма да излезе наведнъж, а ще бъде разделена на две части – дигитално издание през Steam и диск версия, насрочена за август.

Отново на арената

Не че трябва да сме неблагодарни за това предвид, че до неотдавна РС версията изглеждаше напълно изключена. През миналата пролет NetherRealm Studios обяви, че не предвижда да работи по нова версия на играта, но все пак си остави вратичка в случай, че интересът към РС порт е достатъчно голям. В същия дух се изказа и самият Ед Буун, творчески директор на Mortal Kombat, но както многократно вече сме се убеждавали, нищо в гейм индустрията не е напълно сигурно и преди няколко месеца РС версията на Mortal Kombat бе потвърдена. Любопитно е, че портът бе поверен на студиото High Voltage, което не е правило РС игра в последното десетилетие. Базираното в щата Илинойс студио е известно със заглавия като двата Тhe Conduit шутъра за Wii, приятната изненада Captain America: Super Soldier за Wii и DS, както и Kinect Star Wars за ХВОХ360.

Komplete Edition съдържа всички досегашни DLC-та от играта и разширен списък от бойци сред които и самият Фреди Крюгер. Изключвайки това обаче пред нас е същата игра от 2011 г., която ни пренася в история, започваща веднага след края на Mortal Kombat 3. Стандартните четири бутона за атаки са налице – една лека и една тежка атака с ритник и юмрук – а всички герои имат еднакъв набор от базови удари. Това означава, че ъперкътите, подсечките и шутовете със скок са напълно еднакви за всички бойци. Дори добавянето на четирима нови герои – споменатия вече Фреди, слепия Кенши, жената нинджа Скарлет и Рейн – не променя това. От една страна това лишава играта от дълбочината и комплексния характер на някои други заглавия от жанра, но пък от друга я прави лесна за усвояване още от първото й пускане.

Позната бруталност

Серията Mortal Kombat е известна със своите кървави моменти и тук те идват под формата на т.нар. X-Ray удари. С течение на схватката героят ви пълни своя супер метър, който има три степени и повишаването му става при успешна атака или когато понесете удар от противника. На първото ниво получавате възможност да прилагате засилени версии на специалните си атаки, на второ може успешно да разбивате блока на противника, а на трето идват вече споменатите X-Ray удари. Те са отделни за всеки герой и представляват едновременно визуална и техническа наслада. Когато успеете да отправите такъв удар екранът притъмнява, камерата се вперва напред и показва изчистен изглед към анатомията на боеца, който ще поеме удара. На забавен каданс личат спуквания на черепи, счупвания на кости и гротескни изкривявания на крайници. Гадно е, забавно е и ефективно по отношение на геймплея. Тези X-Ray удари причиняват масивни щети и могат да бъдат решаващият ход във всяка една схватка. В същото време тяхната сила не е абсолютна и ако се научите как да ги блокирате, това ще бъде също много важно предимство.

Да не забравяме и фаталите, които всъщност са нещото, превърнало Mortal Kombat в толкова известна и противоречива поредица. Изпълнението и наблюдението на тези удари е солта на геймплея в играта и за щастие нейните създатели очевидно не са страдали от творчески и садистични нагласи. Ако имате нужда може да се възползвате от тренировъчния режим, насочен специално към овладяване на фаталите, но истината е, че Mortal Kombat е доста по-отстъпчива от своите предшественици, когато става въпрос за тяхното изпълнение. Все още трябва да помните комбинациите от бутони – спомням си как навремето старателно си записвах всички фатали на лист хартия до клавиатурата – но не сте чак толкова притиснати и разполагате с достатъчно време за тяхното въвеждане.  Цялостната бруталност винаги е била характерна част от вселената на Mortal Kombat и нейното завръщане след изненадващо меката Mortal Kombat vs. DC Universe може само да бъде прието с наслада.

Сами или в екип

Сингъл кампанията в Mortal Kombat е достатъчно солидно изживяване сама по себе си и може да ви отнеме доста часове. Освен това Tag team режимът е възможност да мерите сили в екипи по двама, което определено е приятно допълнение. Тук всеки герой има специфични комбо удари, които трябва да овладеете допълнително. Стандартните от миналото турнири тип “стълбица” също присъстват, а за най-ентусиазираните е добавена и т.нар. Challenge Tower, която носи още стотици различни предизвикателства с най-различни и доста оригинални условия.

Когато излезе за конзоли, Mortal Kombat бе доста обсъждана поради това, че предлагаше 60 кадъра в секунда. Гладкият геймплей и добрата визия са се запазили при РС порта и въпреки че вече е в пенсионна възраст Unreal върши добра работа като енджин. Както обикновено историята е безлична и на моменти нелепа, но преходът между кътсцените и реалните схватки е плавен, което създава усещане за потапяне в играта.

Чак пък Komplete

Освен четиримата бойци като допълнително съдържание получавате още DLC-то с Klassic скиновете и фаталити ударите, които преди това се продаваха отделно в пакет, като и кодове за сваляне на едноименния филм от 1995 г. и един музикален албум. Всичко това не е лошо само по себе си, но бледнее с предложения на конкурентни бойни игри като Super Street Fighter IV и Ultimate Marvel Vs. Capcom 3, които даваха повече герои, още режими и много допълнителни часове игра. С други думи, ако имате Mortal Kombat от 2011 г. трудно може да оправдаете покупката на Komplete Edition от 2013 г. Ако обаче досега не сте имали досег с играта, РС версията на Komplete Edition е точно толкова добра стъпка колкото и за друга платформа.

Автор: Александър Рангелов