Mortal Kombat: Armageddon

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

MK1, MK2… добре, нека ви спестя сметките – това ще е седмото издание на Mortal Kombat. Не, не съм толкова печен, просто проверих, за да ви спестя главоболието. Пак заповядайте!

И така, годините на забвение явно са добре забравен, лош спомен, и поредица отново прелива от живот, енергия и желание за усъвършенстване. Преди всичко, Armageddon се очертава като най-„пълното” МК издание до момента със своите общо 60 боеца! Повечето от тях са чиста класика, други са включени по-скоро заради бройката, а трети са на път да се превърнат във фаворити на новото Moratl Kombat поколение. Така или иначе, в MK: Armageddon най-вероятно ще се намери герой за всеки вкус.

Това, обаче, явно не е било достатъчно на хората от екипа на играта, защото те са решили (по примера на новия Soul Calibur) да включат редактор за създаване на нови, уникални бойци. На фона на купищата впечатляващи подобни „едитори” напоследък, сигурно се сещате, че и този на Armageddon ви дава шанса да си поиграете с всеки базов (и не-дотам базов) детайл от външността на своя бъдещ фаворит. Купонът обаче не свършва дотук, защото играещите ще могат дори да създадат свой собствен боен стил. В редактора ще можете не просто да комбинирате техники и комбота от повече от обширната колекция на МК, но и да назначите бутоните за тяхното изпълнение.

Възможностите за „къстъмизация” (йее, да живее българският език!) не свършват дотук. Сигурно си спомняте как в няколкото последни издания на Mortal Kombat все се намираха хора недоволни от нещо по прословутите „фаталити”-та. За едни те бяха твърде малко, за други твърде лесни за изпълнение, за други твърде трудни, на някои липсваха едни фаталити техники, на други – други! Нека започнем с това, че фаталити в Armageddon определено ще има. Колко точно, кои точно и прочее, това засега не е ясно. Ясно е, обаче, че в новото издание ще можете да създадете свои собствени фаталити техники! Освен това, веднъж започнали изпълнението на дадено фаталити, вие ще можете да навързвате нови и нови удари и техники в него. Е, предполагам в известни граници. По-интересното е, че след края на цялото изпълнение, играта ще оценява вашият „майсторлък” по десетобална система.

Специално ни внимание определено заслужава и режимът „Conquest”. Пригответе се да изживеете историята за сблъсъка на двама братя, които трябва да определят кой от тях е по-достоен да наследи трона на митичната Едения. Преди да се срещнат в смъртоносен двубой, братята трябва да пребродят Земята в търсене на древни, магически оръжия и – разбира се – да победят безчет противници, между които и някои особено сериозни гадняри като например елементала Блейз, който вероятно си спомняте от MK: Deception. Играещият ще може да поеме ролята само на единия от братята – Тевон, в неговия стремеж да изпревари своя брат Дегон в надпреварата за трона на баща им.

Едва ли е нужно да го уточнявам, но графиката отново е претърпяла, ако не драстична, то поне видима преработка. Резултатът е повече от добър, особено като се има предвид, че в Armageddon ще се завърнат някои класически бойни арени, а „старите пушки” сред бойците ще се появят в своя осъвременена версия.

Автор: Ивелин Иванов