Moon Hunters

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Moon Hunters прилича повече на артистичен дигитален проект, отколкото на видео игра. Създадена от инди студиото Kitfox Games, тя представлява екшън ролева игра със силно развит кооперативен елемент. Ако трябва да я опишем най-добре с познати термини, можем да кажем, че тя е комбинация от The Legend of Zelda и Diablo на фона на стилен пикселизиран свят.

Но тя е и много повече.

Основната идея зад Moon Hunters е, че може да я изиграете за няколко часа. Но това не е краят; напротив, играта подтиква множество изигравания, за да се срещнете с различни персонажи, да научите различни фрагменти от историята и да пробвате отделните класове.

Това е оригинален начин да се запази интерес към играта и в същото време тя да бъде достатъчно компактна, че да я играете бързо дори, ако нямате приятели за ко-оп. Геймплеят е бърз, динамичен и опростен. Всеки герой има няколко атаки и умения, а отделните класове са стандартни, но разнообразни. Може да избирате между меле, стрелци, лечители, магьосници – изобщо, цялата ролева палитра е представена добре.

Самите битки не са сложни и изискват предимно добро маневриране и избягване на враговете. Да създадеш правилния баланс в игра, така че да се играе еднакво добре както от един човек, така и от няколко, не е лесно. Да вземем например Helldrivers – един страхотен екшън, който обаче е много по-готин, а да не говорим и по-лесен, в ко-оп, отколкото в сингъл плейър. За щастие, в Moon Hunters балансът е налице, макар и с цената на известни отстъпки като по-елементарно AI на враговете.

Едно нещо не може да се отрече на играта и това е нейната визия и звук. Да, тя е с пикселна графика, но в същото време са положени големи усилия, за да изглежда и звучи добре. Моделите на героите са индивидуални и се отличават лесно, нивата са приказно красиви и фантастични. Мелодиите са приятни и подсилват атмосферата.

За съжаление, най-отличителната черта на Moon Hunters крие и най-големият ѝ проблем. Идеята за фрагментираното приключение, което трябва да изиграете отново и отново, за да напаснете всички елементи от историята, е готина, но и прекалено абстрактна. На практика се получава доста накъсана игра с минимална информация, неясни причинно-следствени връзки и повече лутане и недоумение, отколкото би трябвало. Лично аз бързо се отказах да следя историята и да се опитвам да вникна в смисъла на откъслечните картини, които играта ми предлага. В същото време, процедурно генерираните нива далеч не са безкрайни и скоро се забелязва повтаряемост в това, което виждате. Първите няколко пъти може и да ви е интересно макар и само защото е нещо ново, но скоро се оказва, че Moon Hunters е предимно красива и абстрактна външност с малко пълнеж.

Moon Hunters навярно щеше да работи по-добре като стандартна екшън ролева игра. В този смисъл, студиото Kitfox Games заслужава похвала, че е опитало нещо различно. Геймплеят е бърз и приятен, а визията на играта е страхотна. Жалко е, че тя рухва под собствената си тежест и се оказва с твърде малко съдържание, за да ви задържи задълго. Но за няколко часа със сигурност няма да сбъркате, ако се потопите в този приказен свят.

Moon Hunters е налична в момента за PlayStation 4, Xbox One и РС. Кодът ни бе предоставен с любезното съдействие на студиото Kitfox Games

Автор: Емил Трифонов