Modern Warfare 2 – всичко за новите карти

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 апр. 2010

Колкото и да е добра една игра – а Modern Warfare 2 Е добра – в един момент тя се нуждае от освежаване. То може да дойде под формата на традиционния експанжън, като модерен DLC пакет или, както е в случая, нови мултиплейър карти. Както вече разбрахте, играта е Call of Duty: Modern Warfare 2, a картите идват окомплектовани като Stimulus Package, който трябва да излекува евентуалната скука от познатите вече терени.

Броени дни след като дебютира за ХВОХ360, Stimulus Pаckage вече е обект на засилен интерес. Верни на желанието си да ви правим съпричастни към всичко, което заслужава внимание в гейм индустрията, ще ви представя впечатленията си от петте карти заедно с всичко, което трябва да знаете за тях.

Да започнем с нещо познато. Както знаете, Infinity Ward решиха да включат в новия пакет две карти от оригиналната CoD: MW. На пръв поглед това изглежда като меркантилен избор, чрез който се целят максимум приходи с минимум средства. И това вероятно е така. Но не може да отречем, че двете карти представляват носталгичен поглед назад към първата игра, които този път може да изиграете с възможностите, предложени от Modern Warfare 2. Да вземем например

Overgrown

Широкото пространство и отворените коридори я правят идеална за онези от вас, които предпочитат играта със снайпер. Този път обаче може да изпитате съвсем нови тактики чрез приспособления като топлинната визия, новите умения и екипировка. Наистина ще е интересно да видим как снайперите ще се адаптират към тази карта.

А тя наистина е подходяща за тях. Малкото постройки по нея не предвещават нищо добро за хората, които са свикнали да се сражават на закрито, както и за камперите. Като цяло Overgrown ни връща назад във времето на снайпер мисиите на оригинала – сами внимавайте, тук прикритието не е толкова солидно, колкото на повечето карти, и стелт елементът е задължителен.

Crash

Още една карта от добрите стари времена. Както подсказва името, тя съдържа катастрофирал в центъра й хеликоптер, около който се развива действието. Картата има открити пространства в центъра, отлични коридори за заобикаляне по фланговете и няколко високи точки, идеални за далечна стрелба.

И в новите условия Crash си остава отлично балансирана карта, подходяща за всеки тип игра. Domination, team deathmatch или free-for-all – тук е възможно всичко. А сега нека да видим наистина новото.

Bailout

Това е една от т.нар. „американски карти”, които се развиват в типично американска среда, в случая затворен жилищен комплекс. От гледна точка на геймплея тя е една от най-гъвкавите карти, където може да играете както един бърз free-for-all, така и мащабна отборна игра. Bailout комбинира големи открити пространства със затворени помещения, където една помпа или граната могат да направят чудеса.

Във визуално отношение пък тя наподобява на американския жилищен комплекс, който може да срещнете в сингъл режима на играта.

Картата е подходяща за най-различни стилове на игра. Ако предпочитате снайпера, може да се възползвате от откритите пространства навън, но ако си падате по битките от непосредствено разстояние, вероятно ще предпочетете да се ограничите до интериора. И в двата случая има много за всеки.

Трудно е да посочим кой тип играчи не биха харесали Bailout. С комбинацията от тесни коридори и отворен терен тя би трябвало да задоволи всеки един геймър.

Storm

Storm пресъздава един огромен индустриален комплекс, който се състои от поредица складове и хангари. Когато влезете в тях, пред вас се разкриват множество опции – има етажи, откъдето може да използвате снайпера си, офис помещения, в които може да дебнете и няколко отлични скривалища.

Визията на Storm също не е за подценяване. Както подсказва името й, тя се характеризира с идваща буря. Гръмотевици, светкавици, плющящ дъжд – отлични ефекти за една истинска престрелка на живот и смърт. С това картата напомня доста на Downpour от CoD: MW.

В този си вид тя е насочена предимно към team deathmatch и към онези, които обичат да се движат  много. В Storm има няколко възлови места и около тях могат да се развият напрегнати престрелки. По всяка вероятност ножът тук няма да ви свърши много работа.

Salvage

По своята структура това е може би най-опростената карта и донякъде напомня на Rust. Тук всичко се свежда да това кой кого ще види пръв и дали има достатъчно бърза реакция. С други думи, индивидуалните умения изглеждат най-важни.

Визуално Salvage е единствената снежна карта от новия пакет. В центъра й има пирамида от натрупани една върху друга стари коли. Тя е напълно уникална и не е вдъхновена от нищо, което може да видите в сингъл режима на Modern Warfare 2 или пък в оригиналната игра.

При създаването на Salvage в Infinity Ward са се ръководили от автентичния геймплей на поредицата Call of Duty. Той е бърз, динамичен, не предполага да се заседявате на едно място твърде дълго, нито да стоите търпеливо в засада. Излезте, набележете жертвата си и се прицелете – такъв е геймплеят тук.

Логично Salvage не е подходяща за кампери, всъщност тя е най-антикамперската карта до момента. Но това май не е толкова лошо, а?!

Ако подобно на моята скромна милост смятате, че Spec Ops режимът в играта е не по-малко добър, не може да не се запитате дали Infinity Ward не са приготвили нещо за него. На този въпрос ни отговаря Робърт Боулинг, шефът на „Връзки с обществеността” на студиото: „Мултиплейърът на Modern Warfare 2 безспорно бе най-печелившият компонент на играта. В него е съсредоточена най-голяма част от аудиторията ни, затова беше естествено на този етап да се фокусираме единствено върху него”.

Е, бях длъжен да попитам… 

Автор: Иво Цеков