facebook facebook
 
 
 
   
 
Modern Warfare 2 най-пиратствана за 2009 г.
28.12.2009

Според сайтът TorrentFreak Call of Duty: Modern Warfare 2 е най-пиратстваното заглавие сред РС игрите за тази година. Сайтът твърди, че шутърът е нелегално свален над 4 милиона пъти и само за двата месеца от появата си вече е излязал начело на тази своеобразна класация. Ако тези данни са дори приблизително верни, загубите на Activision от РС версията се изчисляват на 245 милиона долара. Останалите игри, които допълват петицата на най-пиратстваните РС заглавия са The Sims 3, Prototype, Need for Speed Shift и Street Fighter IV. Според TorrentFreak тегленето на пиратски заглавия се е качило почти двойно в сравнение с миналата година, а РС-то остава предпочитаната платформа, изпреварвайки многократно XBOX360 и Wii. Играта, която се радва на най-голям пиратски интерес за конзолата на Nintendo е Super Mario Bros, която е свалена над 1.5 милиона пъти.   
 

напиши коментар
 


26 мнения
профил »
Ироничен комунист каза на 29.12.2009, 08:00 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 08:05 ч.

Аз пък се чудя на тези, които вместо да си купят някое стойностно заглавие избраха тчоно MW2.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 29.12.2009, 08:26 ч. :

Не се чуди.. няма смисъл да го мислиш след като вече се е случило. Просто всички очакваха нещо, което не получиха. Ама така като гледам и авторите не са получили парите, които са очаквали, така че май сме квит =)

16 мнения
профил »
R3ap3r каза на 29.12.2009, 08:40 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 08:41 ч.

И аз точно това се чудя амакво да правиш ако не беше MW 1 втората част нямаше да е толкова известна... Играта е същата като MW 1 само че с много козметични промени споко идва Bad Company 2 ;):p

56 мнения
профил »
BrakeDown каза на 29.12.2009, 12:11 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 12:11 ч.

VK_, ама Котик пак се къпеше в пари деня след като излезе MW2

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 29.12.2009, 12:54 ч. :

Брейк, приятелю, Котик се къпеше в пари много преди МУ2 да бъде дори обявена =)

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 08:34 ч. :

A ухапала ги муха от Acctivision/Blizzard, те тези загуби си ги избиват неколкократно от непирастваните РС и конзолни продажби...

716 мнения
профил »
Drecher каза на 29.12.2009, 08:37 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 08:38 ч.

Пиратска справедливост , хехе. n00b ще се просълзи от умиление като я види тая новина.

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 29.12.2009, 08:47 ч. :

Най-очаквана >= Най-пиратсвана....


761 мнения
профил »
Sabaka каза на 29.12.2009, 09:11 ч. :

Не мога да повярвам,че забавят игрите на Blizzard заради тази игра.Естествено че е наи-пиратстваната,нали шибаните версии"чакаите крак" "чакаите крак" идиотите ги сваляха като луди,и не им пукаше дали се играе или не.Като секи свали 4-5 терента и сме готови.А самата игра не заслужава тази титла

119 мнения
профил »
Destroyer16100 каза на 29.12.2009, 09:19 ч. :

абе шестицата е голям шум за нищо ... само мултито е по интересно , спешал опса и кампанията са зле ! Ама споко 2010 идват сериозния сам 3 , бад компани 2 , сплинтър сел къвикшан и други яки !

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 29.12.2009, 09:30 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 09:30 ч.

Загубите не са толко ...
Много малка част от хората които са я изтеглили незаконно биха си я купили .
Така ,че по скоро е реклама на играта .

323 мнения
профил »
rampage85 каза на 29.12.2009, 09:36 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 09:37 ч.

Не че одобрявам пиратсвото, но тези хора чуват ли се какво говорят-245 милиона загуби! Това не са загуби! Ако нямаше пиратска версия, едва ли всичките хора,свалили си пиратката, щяха да направят оборот за 245 милиона. Това е просто невъзможно!

195 мнения
профил »
GreenBlood каза на 29.12.2009, 09:38 ч. :

Купи си хубава игра пък CoD:MW2 си я изтегли от нета и му *** майката

238 мнения
профил »
io_bs каза на 29.12.2009, 09:40 ч. :

А колко пари спечелиха от тези, които са си я купили...

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 29.12.2009, 09:41 ч. :

Е поне няма защо да се чудим защо PC версията е най-смотана и бъгава.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 09:45 ч. :

Хехехехе как се радвам че тези милиончета не са отишли в джоба на мърляча Котик

1220 мнения
профил »
vasito каза на 29.12.2009, 09:52 ч. :

Абе хора баннете го тоя Араг0рн не виждате ли, че откровенно ТРОЛИ!!! И даже не е смешно! Ти чалгар да си неа си толкоз ТЪП. Само позори сайтът и хубавия филм (LOTR)!!!

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 10:50 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 10:52 ч.

Първо, трябва да се признае че в думите на Arag0rn има известен смисъл,и второ ти си единствения човек писал коментар по тази новина,в който просто се заяждаш с другите потребители, без да кажеш каквото и да било по темата...ако още не си схванал ти си трола...

По темата - 95 % от оригиналните игри които притежавам, съм ги играл първо като пиратки...навремето някой беше писал 1 публицистична статиика, според която като идеш в магазин да си купиш обувки и ти дават да ги пробваш и видиш ли пиратските програми били еквивалент,което разбира се не е точно така но има известна логика.

103 мнения
профил »
gadmc каза на 29.12.2009, 13:04 ч. :

Хубавата книга.

412 мнения
профил »
Serious Sam 1.0 каза на 29.12.2009, 10:52 ч. :

Не мога да разбера тея загуби. 245 милиона... А ако нямаше пиратка колко от тия 245 милиона щяха да им влязат в джоба? Ама нали трябва да се подчертае колко им е хитова играта и колко ограбени са горките те...

77 мнения
профил »
superHEro каза на 29.12.2009, 11:02 ч. :

сагласен сам с теб !!! Аз мислих да си я купя но като играх пиратската просто се вазмотих как сам щя да дам 90лв за нещто толкова кратко и безмислето

(извинете доно сте ме разбрали)

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 16:37 ч. :

определено но то разброхме

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 29.12.2009, 11:08 ч. :

Тая игра въобще и несъм я свалял да я пробвам, но така като слушам не си заслужава особено. През година успях да си скътам около 100тина лева и сега наскоро ходих до Пулсар в мола. Взех си Call of Juarez: Bound in Blood за 60лв и The Orange Box за 30лв (с купон за 10лв) и ми останаха 10лв да се почерпя за покупките.

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 29.12.2009, 11:08 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 11:09 ч.

Тая игра въобще и несъм я свалял да я пробвам, но така като слушам не си заслужава особено. През година успях да си скътам около 100тина лева и сега наскоро ходих до Пулсар в мола. Взех си Call of Juarez: Bound in Blood за 60лв и The Orange Box за 30лв (с купон за 10лв) и ми останаха 10лв да се почерпя за покупките :P

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 29.12.2009, 11:27 ч. :

Радвам се за теб и честито за Оранжевата кутия но защо си писал два поста подред :)?

Иначе интересното е как хората масово оплюват играта съдейки по коментарите но странно защо играта е в класацията за игра на годината според която класация има най-добра графика, най-добър мултиплеър, най-добър шутър и на всичкото отгоре е игра на 2009 година според читателите.

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 29.12.2009, 17:16 ч. :

Стана някъв гаф със сайта и затова нещо се е объркало :Д

195 мнения
профил »
GreenBlood каза на 30.12.2009, 14:56 ч. :

Много игри отложиха за догодина. Ако ги бяха пуснали тази година не мисля че MW2 щеше да е на nърво място

142 мнения
профил »
modesty каза на 29.12.2009, 12:06 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 12:18 ч.

Наистина, на activision не би трябвало да им дреме много. Те сигурно имат многократно по-голяма печалба та какво са някакви 100-200 милиона евентуална загуба.

Относна сравнението с хляба, не си много прав. Все едно ти произвеждаш елексир за подмладяване. Решаващ че си открил топлата вода и мислиш че ще забогатееш с продажбите.
Продаваш 10 000 бройки за 1 ден.
Обаче на другия ден разбираш, че този елексир са го копирали 1 000 000 пъти.
Ма те само са го копирали, не са го откраднали... Гадно нали?

Относно сравнението с обувките... Да пробваш ги първо, но ги пробваш в магазина нали? Не ти дават да се разхождаш с тях по улиците...
Същото е и с програмите и игрите. Имат си демо версия. Дават ти да я пробваш, само да си сложиш крака да видиш харесва ли ти/убива ли ти...


Също така имаше някой написал.
като не можещ си позволиш игри/филми/програми, защо ги крадеш. Що не крадеш мерцедеса пред блока, също не можеш си го позволиш?
На което мога да му отговоря така:
С най-голямо желание.
осигури ми условията: Дай ми ключ за него и да знам че след като го открадна никой няма да ме види, нито проследи (както крадем в интернет)

Също така има елемента завист... Що богаташите ще играят тези игри, а аз не, въпреки че мога да ги играя/открадна без никой да ме види.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 16:39 ч. :

е браво, тва ме изкефи за мерцедеса пред блока ;)

110 мнения
профил »
Изход каза на 29.12.2009, 19:07 ч. :

И това го казва човек, който е дал 4000$ за офис пакет+windows?
Да, да :D
Мълчи си, пиратче нещастно! Като не можеш пълната си операционна система да си позволиш какво акъли даваш, идиот!

195 мнения
профил »
GreenBlood каза на 30.12.2009, 15:01 ч. :

На бас че Изход е някакво разглезено багаташче

370 мнения
профил »
des каза на 29.12.2009, 12:52 ч. :

Ами какво да се прави, като игрите струват толкова много, а хората които искат да играят не винаги са богати да си ги позволят. Може би в по-бедните части на света (както и в БГ) просто е наложително пиратството, ако искаме да играем всичко, което излиза. Въпреки това аз не подкрепям пиратството, просто констатирам, че трябва да сме по-богати :) !

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 29.12.2009, 13:01 ч. :

Дес, човече, не е необходимо да си "богат", за да си позволиш да си купиш видеоигра. Обаче стандарта в БГ е такъв, че ако купиш всички заглавия, които ти харесват оставаш без пари за хардуер, на който да ги играеш. Валидно е и обратното - купуваш хардуер, а нямаш пари за лицензирани копия, а от там и масовото пиратство у нас.

370 мнения
профил »
des каза на 03.01.2010, 09:29 ч. :

Като казвам "богати" нямам предвид 1 милион заплата, а от порядъка на 2000-3000 лева. Но все пак си прав

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 29.12.2009, 13:03 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 13:08 ч.

to DES
Тази логика не е много вярна защото пари за хай-енд компютър очевидно има , игрите за компютър спокойно могат да се намерят за по 20-30 лева които е много по малко от цената на хардуера. Но просто никой не е луд да заплаща нещо което получава без пари. Ако даваха безплатна бира всеки щеше нея да пие :)

Интересен факт е обаче че хората които имат пари да си позволят по големи харчове (работещите хора) всъщост имат нужда от много по малко игри защото нямат физическо време за игра.

б.т.в.
В момента можеш да си купиш игри като STALKER, FEAR, Dirt за по 15 лева. Това не е много ако се замислиш дори и при малки заплати. Но манталитета е друг което е друга тема. Истината е че много български геймъри още нямат доходи а родителите им нямат манталитета да харчат пари за софтуер който за тях не може да се пипне или изяде и се подразбира че имат божественото право да го теглят без пари.

370 мнения
профил »
des каза на 03.01.2010, 09:28 ч. :

Между другото за манталитета си прав. Наистина в БГ е така. Хората няма да вложат пари в нещо, от което няма да получат нищо материално, независимо колко малко струва или колко много пари взимаме.

261 мнения
профил »
Xelian каза на 29.12.2009, 13:52 ч. :
Редактиран на 30.12.2009, 06:41 ч.

Работата е че СТАЛЪКР ФЕАР ДИРТ са стрували по 60-100 лева като са излезли. И както споменах понагоре - Това дори за един работещ човек си е солидна сума. Затова и пиратсвото е толкова разпространено. Да не говорим че тези които могат да си позволят лесно да отделят таква сума не играят обикновнно игри.

А това за загубите си е чиста реклама. Тоест не реклама ми някои пишман журналист привличаш аудитория с това че може да умножи броят на изтегляниета на торента по цената на играта. Както някои спомена - ако не мога да изтегля и изпиратсватм една игра - най вероятно няма и да си я купа. От което не само че не губи компанията но и печели даже щото дори и пират аз съм потенциален фен и увеличавам хайпа.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 29.12.2009, 14:01 ч. :

Мръсни неграмотни маймуни! Това не са ЗАГУБИ, а ПРОПУСНАТИ ПОЛЗИ, които в по-голямата част биха си останали пропуснати, дори да нямаше торенти.

Така е като журналистчета си врат носленцата в икономически въпроси. Тези трябва да умрат веднага след изрода Котик, който изненадващо не беше заклан с хъхрещ гръклян, задавен с кръв и тази Коледа :(

570 мнения
профил »
dr_gilotin каза на 29.12.2009, 15:09 ч. :

+2 не с 1 :!!! Стеб сме :)

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 14:45 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 15:04 ч.

Пропуска се и друг важен фактор, хората които са си купили играта следкато им баннаха пиратките от онлайн мултиплеъра...защото аз познавам 2ма(твърде много съм убеден че са значително повече (: ) и честно казано надали демото както изтъква modesty, щеше да ги убеди да си я купят, ако не бяха тези блажени 5-6 дена ПЪЛНО ПИРАТСКО ГЕЙМЕНE...

Но каквото и да си говорим основната причина за пиратстване в милата ни татковина си остават парите...Сравнете средната заплата на българина с тази на американеца...а сега ми обяснете нормално ли е в BestBuy, Prototype PS3 да е 39,99 USD(49 в Wallmart) а в Пулсар да е 129,00 лева. Да разбирам, че и те хората имат семейства да хранят но мамка му в страна с неколкократно по-нисък стандарт, цените да са Х2!

Toку що реших да направя малка справка и ето какво излиза

Средна месечна заплата в българия 2009
588 лева (Prototype PS3 = 21,93% от месечния доход)

All Sectors median income(месечния доход в САЩ усреднен за всички отрасли ) USA 2008
$ 2313 (Prototype PS3 = 1,72% от месечния доход)

Ами какво да ви кажа... Йохохо и бутилка ром братя!

566 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 29.12.2009, 14:56 ч. :

ахахаха само така момчета ша на правят те на серсем будали марляците

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 29.12.2009, 14:59 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 15:00 ч.

Че кой ви кара да храните пулсар? Никой не ви спира да поръчвате от чужбина онлайн.

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 15:14 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 15:16 ч.

Миии незнам ти откаде поръчваш но досега май не съм виждал глобални доставки за по-малко от 30 USD освен ако не ти се чака до 2 месеца или 40 дни...

Дори и да не са чак толкоз скъпи цените за доставка аз,като по-просто момче, се си мисля че идеята на местните дилъри е да ти предлагат някакви,ако не приспособени за твоя стандарт,то поне не твърде издути цени които да те принуждават да си търсиш игрите по чуждестранни аукциони...

Така де доколкото знам,те като дилър купуват игрите на сравнително по-ниска цена,и си слагат съответна надценка за печалба,но как тази надценка стига до 100% от пълната цена на запад,си остава мистерия...фиуууууууууу(sound effect на мистичен полъх!!!!)...

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 29.12.2009, 15:11 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 15:15 ч.

В Амазон UK някои игри са :

GTA 4- 10 паунда - тук е 59 лева
World in Conflict Compete edition e 10 паунда - тук е 39 лева
Orange box e 12 паунда - тук е 39 лева
Имаше някаква промоция и взех жичен xbox controller for windows за 18 паунда - тук е 69 лева
Пес 10 е 18 паунда - тук е 69 лева
Cod MW 2 e 29 паунда - тук е 69 лева

има и много други игри които няма да изброявам , но и те са в пъти по евтини отколкото тук . Пулсар и Озон трябва да се засрамят , на заплати с 8-12 пъти по ниски от тези в UK да продават в 1-5 пъти по-скъпо И после се чудим защо има толкова пиратстване в наща страна на игри и софтуер .

Щом онези продават на тия цени , значи и те имат печалба . Смятай народе каква надценка плащаш , яка ни гърбина...

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 29.12.2009, 15:24 ч. :

а да не отварям дума за Steam където има игри за по 5 -10 лева

566 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 29.12.2009, 19:56 ч. :

верно е аз от стимм имам тф2 медивал 2 и фронт лаинс фюл оф лар всяка за по 5 лева а аз съм супер скаперник попринцип единствената игра която съм купил на пълна цена е гта 4 от пулсар и се осраха с доставката 1 седмица ги чаках

560 мнения
профил »
dogma каза на 29.12.2009, 15:28 ч. :

Обаче ще ви кажа нещо - играя редовно Modern Warfare 2 и почти всеки ден попадам на българи по сървърите. Значи от Activision са си постигнали целта, след като са накарали образно казано, толкова нашенци да си я купият оригинална. Т.е., ако играта наистина е добра, си заслужава дори по-солидна по нашите стандарти сума. Но действително съм съгласен с TheOnlyHero, че цените тук са нереално високи

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 15:38 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 15:41 ч.

Eто това вече ме уби:

Тerminator Salvation XBOX 360

Walmart и АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ големи вериги в САЩ $19.92 (което ме навежда на мисълта че в онлайн оказионите ще да е към 10)

Ozone - 119 лева

Pulsar - 129 лева (приблизително Х4 ?!)

E има ли смисъл да се коментира тоя въпрос нататък...

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 29.12.2009, 15:51 ч. :

И това не е всичко , и Хардуера е в пъти по висок .
пример:
ебау xbox arcade на лято гледах е 199 $- тук в озоне беше 399 лева .
Radeon 5770 беше обявен за 160 $ и си викам " кеф, няма да е повече от 200-220 лева , може и да сабера да го взема .Влизам един ден в Джарджар Бинкс :) и го гледам 300 лева . Как за бога от 200 и 160 $ ще се ускъпи чак толкова !? на ръце ли ги транспортират .

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 16:13 ч. :

ТheOnlyHero за хардуера си прав,но моля те не давай повече примери с Буркан компутерс,там нито е най-евтино,нито най-качествено (вервай ми твърде много време съм ги хранил)...

PSP + fifa 09 bundle

Pulsar - 369 лева (НАМАЛЕНО ОТ 379 БРЕ ЕЙЙЙЙЙЙ!)

www.hotukdeals.com - 99 паунда (249 лева)...

Е как пак успяха да направят 120 лева надценка(32%, близо 1/3)?!

1565 мнения
профил »
n00b каза на 29.12.2009, 16:12 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 16:18 ч.

Нашите гамени държат такива цени, защото имат малък оборот и са леко алчни. Специално хардуерните магазини много ме дразнят, защото доста от тези келешчета не стига че набутват по-неосведомените си клиенти с потресаващо некачествени конфигурации, ами даже не слагат и гаранционни лепенки.

Един познат си взе готова конфигурация, въпреки че му надух главата че това е пълна глупост, и захранването му гръмна след 20 минути idle и още 20 GTA 4.

А и що не вземем да се върнем на темата. То е ясно че в Amazon всичко е най-евтино, с изключение на кюстендилските череши ;)

207 мнения
профил »
Jedi Knight каза на 29.12.2009, 16:15 ч. :

Ами купувайте си дигитални игрите - плащаш си, сваляш си играта и я активираш.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 16:46 ч. :

"Нямаме пари за оригинална игра, щото сме бедни и щото сме българи !"
Каза бедния средностатистически БГ тийнеджър, като си запалваше цигара от 2рата кутия за деня от по 4лв...
Надявам се ми разбрахте мисълта

1565 мнения
профил »
n00b каза на 29.12.2009, 17:03 ч. :

Абе нали трябва да се сипва и газ на 15-годишната бегачка с изгоряло гърне и тонирани стъкла.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 17:10 ч. :

Е, остави ся Голфовете ;D
За кола винаги си заслужава да даваш кинти било то и стара, ама ебаси немога да разбера някой дет се къса да пафка цигари секи ден от по 4-5 лева да казва че нямал пари майна...

389 мнения
профил »
Draksis каза на 29.12.2009, 17:09 ч. :

Ще се включа с +1 за пиратството.

Не ме разбирайте погрешно, за мен (вече) няма по-голямо удоволствие да си купя някоя игра, да разтворя кутията, да си взема диска, да вдъхна от уханието на упътването... и да се разцепя от джиткане.

Факт е обаче, че докато тук (Англия) игрите се купуват с охота, в България е къде-къде по-мъчно.

Ще направя малка справка. Майка ми бе социален работник. В нашата мила родна страна не получаваше повече от 380-400 лева на месец. Взимайки под предвид факта, че нямам баща, който да помага с издържането, тези пари естествено не можеха да бъдат заделени за игри от порядъка на 120 лева, нали? Защото пари за друго не остават.

Въпреки всичко обаче, когато се преместихме тук и майка ми започна работа, на която й плащат по 40 паунда на час, много лесно може да ми даде 20 от тях, за да си купя някое ново заглавие. Като Dragon Age: Origins, която седмица (само седмица!) след релийзът й на 6 Ноември беше смъкната на 25 паунда. От 35. Сега е 19.99.

Човек неизменно си задава въпросът: "К'во праим?".

Бих си купил и редица стари заглавия. Е, всъщност не чак толкова стари. Devil May Cry 4, Prince of Persia (и четирите части), Dead Space и още много "страдат" от масови намаления, редуцирайки оригиналните им цени до мижавите пет паунда. Е, някои игри са по шест, но така става понякога.

И какво става сега - за 50 паунда мога да си взема девет или десет оригинални игри, докато в България трябва да чакам с години, за да мога да си го позволя. Евала, че Mass Effect бързо я намалиха на 30 лева. Сигурно е още толкова, нали? Тук е седем паунда.

Ами, гадост.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 29.12.2009, 17:13 ч. :

+1 за вдъхването уханието на упътването ;D
В Англия ли живееш?

389 мнения
профил »
Draksis каза на 29.12.2009, 17:22 ч. :

Да, за двайсети път, в Манчестър...

И в темата за DAO го написах, бе човек. :)

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 17:11 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 17:37 ч.

@ Спец

Ми честно да ти кажа по-голямата част от познатите ми са непушачи и пак не си купуват оригинални игри...но не защото сме бедни,ти досега очевидно си чел между редовете:

Ако 1 игра в USA се продава за 19,90 USD (около 27лв)и нека предположим че те я изкупуват реално на около 14,99(20лв 38ст) и имат печалба около 5 USD(6лв 80ст) на копие...в Гнусар въпросната игра се продава за 129 лв, а печалбата им би следвало да е 129-20% ДДС за държавата = 103лв 20ст, извади от това реалната себестойност на играта и получаваш 82лв 82ст.

82,82/6,8 = 12,17 ПЪТИ по-голяма пчеалба, която се опитват да реализират в Гнусар, при уловие че средната заплата в БГ е 5,34 ПЪТИ по-ниска от тази в САЩ!

Да! Наитина не можем да сръвняваме нашите "дилърченца" и офертите които вероятно те получават,и американските мега-вериги,но разлика в размер НАД ДВАНАДЕСЕТ ПЪТИ няма как да се оправдае!

Спец,има разлика в това да не купуваш игри защото ти е по-приятно да е фрее, и между това да няма дилър който да ти предложи играта не на приемливи а на НЕМАЛОУМНИ условия...Едно е да си беден, друго е да си прост, очвеидно в България ни имат за прости...надявам се разбра мисълта ми...

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 29.12.2009, 17:30 ч. :

Фирмите на края на годината си получават ДДС-то което са внесли ако несе лъжа . Така че е 129 % :)

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 17:42 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 17:43 ч.

Е в такъв случай вече сметката стана колосална 15,97 пъти...дори и МНОГО да съм сгрешил някъде в сметките да речем МАКСИМУМ С 10 ПЪТИ (което ми се струва КРАЙНО невероятно де),пак излиза че искат 5-6 пъти по-голяма печалба при 5 пъти по-незаможно население...

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 29.12.2009, 17:29 ч. :

Някакси звучи странно и дори смешно за някои, но ако има някаква възможност да се организира протест против високите цени на видео игрите с удоволствие бих присъствал там!!!

570 мнения
профил »
dr_gilotin каза на 29.12.2009, 19:19 ч. :

Ако не се лъжа веднъж VK_ коментираше тази тема в една статия за пиратството и тигнахме тогава до следното заключение:
Пиратството в БГ същестува защото човек неможе да си позволи дадена игра за 130лв. например при заплата която аз поне взимах лятото (защото в момента съм безработен) 500лв. Плати наем , палти ток , вода , телефон , купи ис цигари и храна , Пък ПОСЛЕ МИ ГОВОРИ ДАЛИ ЩЕ ходиш да си взимаш оригиналн игри.
Доколкото за ЦИГАРИТЕ ако не пушиш ще ги даваш за други неща тези пари ,тъй че е неуместно да говорим по тази тема с цигарите.
С удоволствие бих си купувал всяка игра оригинална , какт овсеки от нас (нали така), добре знаем че нямаме възможност , а и помислете за родителитеви които се бъхтят по8-12ч. на ден за да ви удовлетворят прищявките.
Мии какво да кажа да живее пиратстово в България !!!

61 мнения
профил »
Mercer каза на 29.12.2009, 19:26 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 19:28 ч.

Повече от ясно е,че във по-бедните страни пиратството е най-много.Няма как при тези доходи и като излезе нова игра,аз да дам 1/5 или 1/6 от парите си за целият месец.Просто няма как да стане това нещо.На всичкото отгоре пък и надценката бая голяма!!!На кой иначе не му се иска да не се занимава с кракове и тем-подобни неща,а да си купи със джобните си пари игра(както е в Америка примерно).Всичко това се вижда във статистиката както някой по-нагоре беше дал,за средният приход и т.н

142 мнения
профил »
modesty каза на 29.12.2009, 20:06 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 20:33 ч.

Пулсар и другите бг магазини, когато поръчват игрите, те реално не ги изкупуват с намаление. (Или с минимално, но не е по-голямо от това на магазините в чужбина)
И когато получат играта те най-вероятно плащат и допълнителни такси там някакви.
Плюс това за да изкарат някаква печалба те увеличават с още малко цената на играта.
Вторият проблем е точно това увеличаване на цената на играта.
Всеки себеуважаващ се търговец, след като получи своята стока за да я продаде на крайният клиент увеличава малко цената за да има той полза.
Обаче в Германия да речем големите магазини или нарпаво всички магазини увеличават цената с 2-3-4 %.
А в бг какво правят.. Бааам 20% примерно.
Питате се защо така правят ли?
Отговора е лесен.
Германия магазините слагат малко надценка просто защото имат много конкурецния около себе си. Имат голям пазар и голяма част от стоката им се купува. И винага са на печалба.
В бг пазара е малък/свит.. И за да има реална някаква добра печалба магазините в бг слагат по-голяма надценка , защото искат бързо да излязат на печалба , въпреки че забележите реално хората в българия са по-бедни от германия а купуват на по-високи цени...

2755 мнения
профил »
Zlob каза на 29.12.2009, 20:43 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 20:48 ч.

Не съжалявам че си купих оригиналната игра!Фен съм на поредицата и това е.На същото мнение съм като Draksis-усещането от уханието на упътването е много хубаво :D Само искам да допълня,че зависи и с какво се занимава човек.Ако чака пари от родителите си е мъка,но ако поработва някое и друго лято(ако е ученик или студент ако щеш) без никакъв проблем може да си позволиш 1-2 игри,че и повече!И това за цигарите си е напълно вярно!Всеки,който има желание да си вземе нещо оригинално ще намери начин,вместо да мрънка!

587 мнения
профил »
dumbass каза на 29.12.2009, 20:49 ч. :

Ами хора кой идиот ще си даде парите за този боклук. Пък после защо Bad Company 2 е по-добра и по-продавана.

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 30.12.2009, 10:39 ч. :

Tя още не е излезла бе пич...Като излизне едва ли ще надмине МВ2 по продажби, въпреки че ще е по добра. Просто няма същия хайп.

97 мнения
профил »
i6mi6 каза на 29.12.2009, 20:55 ч. :

Бе незнам какво не ви харесва в играта ама за мен ... поредицата винаги е надминавала очакванията ми и тази за мен е най-добрата.Ако не сте я играли не се "плъзгайте" по мнението на другите (че е боклук), а просто я опитайте!

716 мнения
профил »
Drecher каза на 29.12.2009, 21:21 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 21:25 ч.

Поредицата е крайпътен камък в гейминга, това никои не го оспорва, но както всяка велика фамилия има черна овца, така и CoD поредицата има MW2.

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 30.12.2009, 10:44 ч. :

И какво и е черното?....Историята е кекава, но екшъна е интензивен и напрегнат и мултито не е за изпускане....

142 мнения
профил »
modesty каза на 29.12.2009, 21:23 ч. :

Ами съшата работа.
Не взимат или ако взимат то е 5% а на нас ни го продават на много повече...

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 21:35 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 21:37 ч.

Aма далеч не е същата работа :D

Като официален дилър, те реално погледнато не взимат нищо, т.е. те не харчат и стотинка за самите игри...

Гейм компаниите дават игрите на своите официални разпространители един вид на аренда(без да плащат за тях), като разработчиците/разпространителите си искат твърда цена от продадено копие и евентуално някой и друг процент отгоре от retail цената, всички останали приходи отиват директно в Pulsar.

Пак казвам те са официални разпространители а не просто гейм магазин!

Като стана дума днес ми пристинга от Ozone, Guild Wars Complete Collection...Струва 39 лв, в официалния магазин на NC Soft e 34,99 EUR(с 26 лева ПО-СКЪПО!) но естествено при Гнусар е 60 лева, което е истински феномен цели ШЕСТ лева по-евтино от NC Store!

Да живей!

142 мнения
профил »
modesty каза на 29.12.2009, 22:08 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 22:11 ч.

Не си прав.
Плащат си и то не малко.
Не съм сигурен разибра се на 100%, но за процесори/видео карти/дъна и т.н. е така.
Най-вероятно и за игрите ще е така.
Ти също не можеш да бъдеш сигурен в думите си.
Ако Пусар беше официален дилър в Германия примерно щеше да има голям процент остъпка..

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 22:18 ч. :

Поне за игрите на Activision/Blizzard (каквато е и MWF2) съм сигурен,просто защото такава им е фирмената политика...

И вярвай ми ако си плащат на останалите разпорстранители/гейм компании то Е МАЛКО... или поне ЗНАЧИТЕЛНО по-малко от това което ни предлагат...

И накрая пак ти казвам че на официалния им сайт пише че предлагат по-ниски цени от тези в западна Европа :D

P.S.

И понеже пак видях коментара за "свития пазар" и тн. Обясни ми как тогава Ozone Могат да си позволят да продават Guild Wars Complete Collection на цена ЗНАЧИТЕЛНО по-ниска от тази в официалния магазин на производителия, и по-тази логика можеш ли да си представиш колко голяма точно е отстъпката за официални разпространители...

142 мнения
профил »
modesty каза на 29.12.2009, 22:42 ч. :
Редактиран на 29.12.2009, 22:43 ч.

Guild Wars Complete Collection това е сбор от няколко игри.
Явно са им останалите доста бройки и ето добър метод за повече продажба... Така или иначе са на загуба най-вероятно за този продукт и гледат да продадат колкото се може повече.
На официалният магазин, създателите въобще не им пука дали другаде е ниска цената, нали самите те си правят играта и си правят колкото си копия за техният магазин.
Отгоре на всичко най-вероятно регистрират страхотни продажби от магазина си и за това не свалят цената,.

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 29.12.2009, 23:53 ч. :

Пак приказваш без да си запознат, и логично пак глупости...

Guild Wars Copmplete Collection се продава като отделен продукт,на 1 цяло DVD а не че са им хартисали Guild Wars и гледат да ги продадът...

Второ на създателите им пука каде е по-ниска цената и обикновено на техните магазини е и най-евтино, и не си правят копия колкото за техния си магазин, защото при тях е digital download...

Въобще човек преди да постнеш поредната глупост, а използвай го тоя Google бе да му се не знае, ни хапи!

80 мнения
профил »
maximalniq каза на 30.12.2009, 00:32 ч. :

В България сме извинени ,за това че пиратстваме.При 240 лева минимална работна заплата една нова игра струва от 60 до 100 лева.А в Обединеното Кралство да речем,една игра струва около 30-40 паунда при минимална работна заплата 800 паунда.Там няма Замунда както сами се досещате,но има ... пари.

1152 мнения
профил »
teodosi_ivanov каза на 30.12.2009, 06:34 ч. :

от тема за играта стана тема колко сме бедни ние българите и къде коя игра колко струвала

37 мнения
профил »
MALIGOS каза на 30.12.2009, 11:45 ч. :

Хахаха не ми пука кои магазини защо и тн. свалят цената....Важното е на мен да ми е изгодно затова и не извинявам надутите цени на игрите в България......

142 мнения
профил »
modesty каза на 30.12.2009, 11:50 ч. :
Редактиран на 30.12.2009, 11:55 ч.

Първо: И на едно двд да се продава пак същата работа. Пак ми прочети поста. Бързаш да пишеш, чети малко! Повече от теб знам за пазара и точно ти говориш на изуст!
Второ: Това си е лично мое мнение и изрично съм споменал, че може да не съм прав.
Точно ти хапиш и твърдиш че си прав. Спри се!
Трето: Знаеш ли колко бързо се правят копията на една игра като е за Digital download??
Печалбите би трябвало да са по-големи. Ето защо цената си е останала.
Пулсар или Ozone си свалят цената, защото имат останали прашасяли бройки...
Няма се занимавам повече с тебе като не вдяваш!

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 30.12.2009, 14:57 ч. :
Редактиран на 30.12.2009, 14:58 ч.

Да бе от 5 километра си личи колко си навътре в пазара...направо си потънал в него...

И я ми обясни колко бързо се правят копия като една игра е digital download щото според мене пазарни разбирачо, като според мене има 2-3 мирора с играта и реално ти дават само ключовете които си генерират, а не че си цитирам "правят колкото си копия искат" уважаеми Wall Street магнате...

Първо за Пулсар се оказа че си нямаш на идея какви точно са, и с какво и как се занимават...сега и как става целия процес на DDL, направо си компетентен като автомонтьор в операционна!

412 мнения
профил »
Serious Sam 1.0 каза на 30.12.2009, 15:03 ч. :

VK_ каза на 29.12.2009, 15:01 ч. :

Дес, човече, не е необходимо да си "богат", за да си позволиш да си купиш видеоигра. Обаче стандарта в БГ е такъв, че ако купиш всички заглавия, които ти харесват оставаш без пари за хардуер, на който да ги играеш. Валидно е и обратното - купуваш хардуер, а нямаш пари за лицензирани копия, а от там и масовото пиратство у нас.
Има го и психологическия елемент "Да бе, за нещо дето не се яде, не се пие, не можеш го барнеш с ръка, за кво да си давам парите" или казано на разбираем език "защо да се прекарвам да плащам за нещо след като мога да си го сваля безплатно".
Не се купуват не защото няма пари, няма възможност, а защото се счита за "прекарване"

Ето на, аз при първа възможност ще си купя Serious Sam HD, не за друго, а защото само през Steam може да се жули в мулти и естествено ако е с приемлива цена.

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 30.12.2009, 17:05 ч. :
Редактиран на 30.12.2009, 21:38 ч.

Коментари, които не са по темата и нарушават добрия тон се изтриват.

Е всепак ви бях пожелал лек де, паметни венци ли искате ПП?

142 мнения
профил »
modesty каза на 30.12.2009, 23:20 ч. :
Редактиран на 30.12.2009, 23:22 ч.

Nitro, ставаш мега банален, честно!
Повтарям ти едно и също 3 пъти и пак не схващаш, а пък пак продължаваш да твоята да флеймваш само.. явно няма смисъл да продължавам като няма никой отсреща..

11 мнения
профил »
codblind каза на 09.02.2010, 14:29 ч. :

Хора,ако няма пиратство няма да има живот-както и печалби :D

268 мнения
профил »
Demon II каза на 10.04.2010, 20:42 ч. :

+1

51 мнения
профил »
cimotic каза на 09.02.2010, 14:36 ч. :

Такова нещо като загуба при тях няма. Те не са загубили нищо, просто не са продали толкова колкото са очаквали, т.е. не са спечелили 245 милиона.

21 мнения
профил »
Hawkeye123 каза на 03.03.2010, 16:39 ч. :

Според мен играта си е добра, но има недовършени неща
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Call of Duty: Modern Warfare 2

новини:
Стартирана едва преди 4 дни, до момента към нея са се присъединили над 47 000 души.
Една от най-големите компании-разпространители на игри в страната премахна над 50 заглавия от своя каталог заради трагичните инциденти от миналата седмица.
Трагедията в Норвегия, което отне живота на десетки души, бе свързана с видео игрите, след като бяха разкрити писания на извършителя Андрес Брейвик.

Ревю:
Най-очакваната игра за годината е вече тук със спиращи дъха сцени и мултиплейър, който за дълго ще прекъсне социалния ви живот. Но дали ще бъде и най-добрата?

Превю:
На специално събитие Infinity Ward представи мултиплейър режима на CoD: Modern Warfare 2 и за пореден път доказа, че дори съвършенството може да се подобри.

Тактика:
Конкуренция от над пет милиона души е трудна работа, затова се нуждаете от правилен подход при избора на оръжия и екипировка. Хвърлете око и на нашите съвети.

Чийт:
Най-очакваната игра за годината е вече тук със спиращи дъха сцени и мултиплейър, който за дълго ще прекъсне социалния ви живот. Ето и постиженията за Steam.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122
Blizzard също прави разпродажба на игри 122