facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Millenium Racer: Y2K Fighters
Ревю | 15.02.2000 | автор: Иван Георгиев


оценка:
Производител:
Издател:
Cryo Interactive
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

Идвало ли ви е на ум как ще изглеждат ралитата с мотори след много години? Ако отговорът ви е отрицателен, най-вероятно ще бъдете не по-малко изненадани от мен като стартирате Millenium Racer: Y2K Fighters. Трябваше да мине доста време, преди да затворя зяпналата си от учудване и изненада уста и да се потопя (първоначално) доволен във виртуалния свят, който предлагат небезизвестните дизайнери от френската компания Cryo Interactive.

Във време неопределено, нещо неопределено е яхнало друго още по-неопределено и се опитва да постигне първото място, опитвайки се да надхитри всички останали противници. Дотук няма нищо лошо, неангажиращ екшън, високи скорости, модерен замисъл, но лоша изработка. Не минаха и десетина минути игра, преди да се убедя окончателно, че за Cryo ще е много по-доходоносно, а и няма да се отрази на агонизиращия им престиж, ако продават идеите си, вместо да ги реализират!

Защо бе, момчета, защо все така правите?

Не ви ли стигат издънки като SAGA или Guardian of Darkness? Не ми се иска дори да си помислям, какво щеше да се получи, ако Millenium Racer беше разработена от програмистите на Electronic Arts или Psygnosis. Най-вероятно щяхме да си имаме работа с претендент за най-добрата racing game на годината. Създателите едва ли са имали сериозното намерение да правят игра, в която геймърите да се вманиачат, но това не оправдава скуката и натрапващото се чувство, че в Millenium Racer няма нищо ново. Може би щях да гледам на нещата от друг ъгъл, ако Cryo Interactive беше нова фирма и правеше първите си стъпки в гейминдустрията, но тя е в бранша от десет години и е непростимо да пуска нещо такова на пазара. Особено след като сме виждали и други, доста сполучливи техни продукти (Dune, Megarace).

Свършили са си добре работата поне за графиката на играта, но не дотолкова успешно, че да успеят да прикрият множеството други недостатъци, както обикновено правят през последните години. Все пак, ако бях в магазин за развлекателен софтуер и имах възможност да наблюдавам Millenium Racer в режим Demo Play, колоритът на арените вероятно така щеше да ме завладее, че нямаше да се замисля дори за миг преди да си бръкна в джоба с портфейла. При продължителна игра обаче нещата стоят по съвсем различен начин. Пистите започват да изглеждат напълно еднообразни по форма, еднакво трудни са, а и за оригиналност трудно може да се говори. В един момент предизвикателството да си първи се изражда в неутолима жажда за визуално разнообразие.

Последното се изразява единствено чрез различните текстури за всяко ниво. В самите нива те са подредени в монотонна редица и създават неприятното чувство, че се движите в безкраен тунел. Героите и техните антигравитационни машинки осезаемо се различават само по цвят. Каквито и допълнителни модификации да правите, видима разлика във вида и управлението на странните превозни средства няма да откриете. Абстрахирам се от това, че за реализъм в Millenium Racer изобщо не може да става дума. Липсата на каквато и да било история не ми позволи да разбера дали пилотите на “моторите” са хора във футуристични костюми или роботи с Intel в главите. Ще прескоча личното си обяснение за странността на пистите :-)

Анимациите са меко казано постни. Няма да преувелича, ако кажа, че всичко е сведено до накланяне наляво, накланяне надясно и жизнерадостно подрусване след изпреварването на опонент. Крайното ми мнение е, че графиката е добра, но все пак поостаряла. Факт, който говори лошо, особено за компания с нестабилна за момента репутация, каквато е тази на Cryo.

А звуците са малко – толкова малко, че с удоволствие си блъсках героя в стените, за да се чуе нещо, каквото и да е то! Неприемливо е съвременна игра да има репертоар от десетина звукови файла. Смехотворно е от колонките да излиза едно и също независимо от това дали си блъскате бричката в ледена стена, противников състезател или ламаринено заграждение. Ако вече ви е дотегнало от роптанията ми на тема “опропастени идеи”, обърнете на другата страница, защото идва кулминацията, а тя се казва ГЕЙМПЛЕЙ. Нарочно изписвам тази дума с главни букви. Това е моят малък бунт. Омръзнаха ми игри, предназначени за тестване на възможностите на новите 3D-ускорители (Millenium Racer даже и за това не става). За какво ми е игра, която не може да се играе безпроблемно и с удоволствие?

Гореизброените недостатъци, свързани с графиката и звуковия подбор, нито започват, нито свършват с новото творение на немарливите французи. В конкретния случай обаче управлението е това, което страда най-много от недоглеждането на програмистите. То се извършва само чрез шест бутона и логично не би трябвало да се очакват недоразумения. На практика нещата изглеждат съвсем другояче. Необходимо е значително време, за да се овладеят основните техники, а игра от калибъра на Millenium Racer не може да си го позволи (особено като се вземе под внимание жестоката конкуренция в жанра). Контролите нямат аналогия с нито едно от излезлите заглавия до момента, което внася допълнителен смут. За въпросното управление е използвана малоумна смесица от предлаганото в Need For Speed и Wipeout/Rollcage. Едно-единствено допълнение би оправило бъркотията – оръжия (под формата на pick-ups), но такова няма.

Струва ми се, че в Cryo не са имали пълна представа за това, което са искали да получат като краен резултат, а са тръгнали от добра, но не съвършена концепция, с надеждата, че в последствие ще им дойдат и други интересни хрумвания. Всеки ще прецени за себе си дали съм прав, но липсата дори на един ред за играта на техния Интернет сайт допълнително засилва подозренията ми, че не се гордеят особено с творението си.

Бих препоръчал този рейсър единствено и само на геймъри, които не биха ме послушали. Ако бъда максимално честен към себе си, без мнението ми да засенчва и без това малкото достойнства на Millenium Racer, финалните ми думи трябва да са: Cryo, не трябваше да пускате на пазара незавършен продукт, който би се продал само заради шаренийките и затова, че носи в заглавието си модерната напоследък по цял свят дума “Millenium”! Това е чиста спекулация и злоупотреба с предразположението на потребителите, която рано или късно ще усетите на собствен гръб! 

 
системни изисквания
Pentium 233 MHz, 32 Mb RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31