Might & Magic X Legacy

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 11 апр. 2013

 

Имам специални симпатии към Might & Magic – това не е тайна за никой, който ме познава добре. Наред с Gothic, Ultima и The Elder Scrolls, това е може би поредицата, в която съм унищожил най-много от времето си – било то свободно или не.

Именно поради тази причина, когато New World Computing пусна Might & Magic IX през 2002 г., осра (с извинение за израза) целия фентъзи пейзаж, а малко по-късно 3DO (компанията майка) се принуди да разпусне персонала на гейм студиото, останах крайно разочарован. Една епоха на култови стратегии и ролеви игри дойде към своя край.

Надежда за възкресяване на Might & Magic (поне у мен), се появи, след като през август 2003 г. Ubisoft закупи правата над цялата марка. Френският издател обаче реши да заложи на сигурното и реши да продължи само походовата стратегия и да пусне едно умерено добро екшън-приключение Dark Messiah of Might & Magic…

Годините се минаваха , а на хоризонта нямаше и следа от 10-та част на Might & Magic. Нужно беше игри като Legends of Grimrock и хипер успешните Kickstarter кампании на Project Eternity и Torment да покажат на алчните за печалби издатели, че глад за олд скул RPG-та съществува.

Време е за Might & Magic X Legacy

10 години, след като Ubisoft закупи лиценза. По-добре късно, отколкото никога, нали?

Вероятно мнозина от вас имат резерви към това заглавие, което е разбираемо. Във време, в което хардкор геймърите се смятат за някаква екстравагантност, а големите издатели обслужват интересите на „кежуъл“ играчите, е много трудно се надяваш на нещо добро. Камо ли на игра с цифрата X след нея. И все пак…

Might & Magic X Legacy бе демонстрирана в рамките на PAX East 2013 и геймърите, които са имали възможността да я зърнат, твърдят с ръка на сърцето, че това е заглавие, което наистина се връща към корените на поредицата, към това, което я направи толкова популярна. Подзаглавието Legacy не е случайно. С него Limbic Entertainment иска да намекне, че наистина смята да отдаде своята почит на RPG класиката, която през 1986 г. промени облика на жанра. Накратко – Might & Magic X Legacy ще запази оригиналния геймплей на Might & Magic, но ще го допълни със съвременна визия и озвучение. Чудесно!

Градовете например отново представляват статични картинки на хора,

а възможностите за диалог са наистина основни. Ако кликнете на местния алхимик например, че научите за слух, който е дочул. Разбира се, имате възможност и да търгувате с него.

Веднъж щом излезете от града, ще се озовете на голяма карта, в която се движите по начин, сходен в цялата Might & Magic поредица (или като Legend of Grimrock за онези от вас, които не са имали удоволствието да я играят). Доближите ли се до противник, започва битка! Оттук насетне може да го нападнете в близък бой или с далекобойни оръжия, да заемете защитна позиция, да метнете магия или да използвате предмет. Изправите ли се срещу един противник, нещата са кажи-речи прости. Дойдат ли повече обаче, ще трябва бързо да се доближите до далекобойните единици, преди техните меле събратя да ви препречат пътя.

Както може би виждате и от самите скрийншоти, вие няма да сте един герой, а общо четирима. Дали ще са елфи, джуджета или орки, рейнджъри, рицари или магове – вие ще изберете в самото начало. Всеки герой разполага с различен набор от умения, които се подобряват от unskilled до grandmaster. Дали ще инвестирате в Block или предпочитате да подобрите боя с мечове? Героите имат и общ инвентар.

На теория звучи добре

Олд скул RPG с прост на пръв поглед, но реално комплексен геймплей с модерна графика и интересна история, развиваща се в Ашън. И разбира се – над 25 часа геймплей. Какво повече могат да искат феновете на Might & Magic освен качествено осъществяване на всичко това на практика?

 

Автор: Владимир Тодоров