Might & Magic Heroes VI

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 фев. 2011

Heroes of Might & Magic е поредица, която ту се носи на гребена на вълната, ту едва-едва успява да се задържи на повърхността. Първите три части пожънаха изключителен успех и прославиха New World Computing и главния дизайнер Йон Ван Канегъм. След четвъртата обаче, както и след фалита на разпространителите от 3DO и затварянето на студиото-производител, поредицата потъна в забвение…

Добре, че бе Ubisoft, за да я извади отново на повърхността. Французите се изявиха в ролята на небесни спасители и приютиха легендарния лиценз на сигурно място – в ръцете на руснаците от Nival, придобили популярност с творения като Etherlords и Blitzkrieg. Така на бял свят се появи Heroes V – игра, която върна поредицата към нейните корени.

Сега обаче шестата част отново е в ръцете на нови разработчици.

Този път Nival отстъпва мястото на Black Hole Games

Студио, известно с работата си по WarCraft-подобната Armies of Exigo и Warhammer: Mark of Chaos. Дори името е по-различно! Имаме ли повод за притеснения?

Смея да твърдя, че от излязлата до този момент информация, шестата част на походовата стратегия се движи в правилната посока. Нещо повече – Black Hole Game са приложили шепа елементарни хитрини, с които да отстранят някои от основните проблеми, битуващи във всички игри от поредицата. И същевременно – се стараят всячески да запазят всички характерни черти на легендарния Heroes.

Действието в Might & Magic: Heroes VI ще се развива няколкостотин години преди събитията в петицата. Без да издавам твърде много от историята, шестицата ще проследи падението на човешката империя Фалкон и сформирането на Грифин Емпайър, позната ни от Heroes V. В основата на всичко това стои предателство, извършено от мощен архангел. Какви са мотивациите му? Не е ясно. Но последствията от неговите действия ще бъдат в основата на Heroes VI.

В този ред на мисли,

и вашите собствени действия няма да остават без последствия

Black Hole са решили да въведат нова система, която ще определя дали се движете по Пътя на кръвта или по Пътя на сълзите. Или казано по-простичко – дали ще сме зли или добри. Спокойно – Heroes VI не се е превърнала в някоя BioWare-подобна ролева игра. Напротив – авторите са вплели своята система в основата на геймплея на играта. Да вземем на пример изхода от дадено сражение. Често противниковите войници решават да избягат, когато вашата армия е твърде внушителна. Ако решите да ги преследвате, за да ги изтребите до крак, ще спечелите точки от „Пътя на кръвта”. Оставите ли ги да си тръгнат живи, ще тръгнете по пътя на сълзите.

В зависимост от тези ваши постъпки, основният ви герой (бил той воин или маг), ще променя външния си вид. Ще носи брони с шипове, ако е зъл, или пък лъскави доспехи, в случай, че е добър. Разбира се – промените няма да са единствено козметични. Героят ви ще получава достъп и до специфични умения в зависимост от това по кой път е решил да тръгне. И не на последно място – по какъв начин ще приключи соловата кампания в Heroes VI. Да – очакват ни две различни последни карти. Една за Пътя на кръвта, и една за Пътя на сълзите.

Няма как да не споменем и някои дребни, но съществени промени

направени по основния геймплей на Heroes. Така например вече ще можем да строим портали във всеки един град. Те ще бъдат използвани от героите ни като средство за незабавна телепортация между селищата. Също така вече няма да можем да завземаме и вражески мини в близост до даден град, преди да сме покорили самата крепост. Това на практика елиминира доста порочната практика, включваща самотен герой, обикалящ по картата, за да краде ресурси и да забива флагчета по де-що мини види по пътя си.

Не на последно място, когато пленим вражески град, ще имаме възможност да го превърнем в селище на нашата собствена фракция (за момента са обявени четири – Haven – хора, Inferno – демони, Necropolis – немъртви и Stronghold – орки). Процесът е дълъг и ресурсоемък, но пък елиминира друг досаден елемент от Heroes – падането на морала на армията ни в случаите, когато комбинираме същества от различни градове.

Към всичко това можем да прибавим и битки с босове

Така например благодарение на колегите ни от GameSpot научихме, че един от тях е гигантски паяк с огромно количество кръв и най-разнообразни умения. Той може да парализира войниците ни с магическата си мрежа, да скача напред и да ги напада светкавично и да призовава агресивни призраци от своите пашкули. Подобно нещо, разбира се, не се унищожава лесно. Необходима е както голяма армия, така и добри тактически и стратегически умения.

Въобще – Heroes VI се оформя наистина добре. Поне на теория. Остава да видим що за краен продукт ще ни поднесе Black Hole Games до края на тази година. Можем само да се надяваме на най-доброто.

Автор: Владимир Тодоров