Midnight Nowhere

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Midnight Nowhere всъщност е много приятен опит в сферата на куестовете, за който може да се каже, че е повече от успешен.

Играта се разработва от близо 3 години, а целта на програмистите е да шокират публиката и да предложат едно много трудно и нестандартно заглавие. Както изглежда, всичко това ще бъде постигнато.

Още от сега трябва да ви предупредя, че Midnight Nowhere не е поредният инфантилен adventure. В тази игра ще се сблъскате със секс, насилие, кръв, гадости и много други скандални неща. Това превръща MN в забавление, предназначено приоритетно за възрастни. Saturn Plus са се постарали да ориентират и геймплея точно за такъв тип аудитория. Това автоматично означава, че ако вие сте хлапак невръстен, играта въобще не е за вас. Не само, че няма да е морално да станете свидели на всичко, което се случва, но и шансът да се откажете от приключението след 20 минути е много голям. То е трудно, объркано и на моменти може да скъса нервите и на изпечен куестаджия.

Самото приключение започва по следния начин:

В един прекрасен момент (не става ясно дали е ден или нощ) вие се събуждате в някаква морга. След като отваряте ципа на торбата, в която се намирате, откривате, че сте заобиколен от опаковани трупове, а целият инвентар в медицинското заведение е безмилостно изпотрошен. Нямате никакви спомени нито за себе си, нито за мястото, където сте попаднал. След няколко минути разходка, осъзнавате, че се намирате в медицинския център на руския град Черно езеро. Всички негови обитатели са избити по най-разнообразни и брутални начини, а кой точно е причинил това, не става ясно до самия край.

14 мaрт 2019 г., извадка от рапорта на шефа на отдела за тежки престъпления в град Черно езеро:

“Благодарение на нашето разследване през миналата нощ бяха открити четири осакатени тела. Те лежаха в мазето на сграда, в която се събират скитници. Това значи, че нашата главна теория за гангстерска война няма да издържи. Вече не разпитваме и участниците в банди…”

17 март 2019 г. Извадка от рапорт до прокурора на Черно езеро:
“Идентификацията на останките, намерени в градския парк, все още не е приключила. Съдебните медици засега имат само информация за броя на жертвите (две), полът им (женски) и приблизителната им възраст (млади). Не смятаме, че инцидентът е свързан със съдбата, сполетяла четиримата скитници. . . .”

Геймплеят в Midnight Nowhere е сравнително стандартен за приключенията тип куест. Имате на разположение четири главни възможности – гледане, използване, вземане и говорене. С първата ще оглеждате всичко по пътя си и ще добивате полезна информация за заобикалящия ви свят. С опцията за използване ще можете да включвате различни механизми, ще си взаимодействате с предметите от инвентара и т.н. С опцията за вземане, разбира се, ще ви се налага да събирате най-различни джунджурии. Предметите, които ще срещнете по пътя си, са адски интересни – батериите от вибратора на кротка чиновничка, огромен микроскоп, оръжия и др. Чрез опцията за говорене ще можете да си общувате със хората около вас. Те всъщност са не повече oт 5-6 през цялата игра, което ще ви накара да се почувствате самотни и изоставени (явно това е била и целта на авторите). Единствените хора, с които ще размените няколко думи, са подлите ченгета и шепа затворници.

Тогава възниква въпросът: откъде черпите информация за обстановката?
Най-якото в Midnight Nowhere е, че това става благодарение на множеството “случайно” разпилени листчета, плакати, лепенки, обяви и др. Нещата, които ще видите по тях, са умопомрачителни. Те представят атмосферата на руския град по невероятно оригинален и абстрактен начин. Хората по плакатите са с гротескни физиономии, а съобщенията по тях са с наивно-поучителен характер. Затова не трябва да се учудвате, ако срещнете реклами за хапчета за отслабване, виртуални убийства или пък назидателни антиреклами на наркотиците.

Пъзелите в Midnight Nowhere са сложни и със сигурност ще трябва да се поизпотите над тях. В повечето случаи ще ви се налага да разбивате разни пароли, кодове за достъп и т.н. Всичко обаче е много оригинално и със сигурност няма да останете разочаровани.

19 мaрт 2019 г., извадка от писмо, написано от главния прокурор на Черно езеро до отдела за разследване.

“Във връзка с откритите четири тела в различни части на града предлагам да помислим за евентуална връзка с предишните убийства и да не изключваме възможността за съществуването на сериен убиец. Препоръчвам да се въздържаме от изказвания в пресата.”

26 мaрт 2019 г., извадка от шифрограма до Федералната служба за сигурност:

“През изминалата седмица се появиха още единадесет трупа. Възможно е хората в Черно езеро да се паникьосат. Настояваме да се изпратят агенти, които да сътрудничат с нашите разследващи екипи. . . .”

Общо взето най-важните елементи за един адвенчър са налице в Midnight Nowhere. Това прави руското творение конкурентоспособно сред този тип заглавия. За това говорят и отзивите в западната преса, които засега са доста добри. Специално за българския пазар играта е преведена изцяло на родния ни език като това я прави достъпна и за местните геймъри, които не са внимавали чак толкова в часовете по английски. Имайки предвид сложността и заплетеността й, фактът, че тя ще излезе изцяло на български, допълнително допринася за приятното преживяване.

От техническа гледна точка руснаците отново са на необходимото високо ниво. Пререндерираните триизмерни декори понякога направо смайват с художествената си стойност, а цялостното графично оформление много ясно подчертава потискащата и мрачна атмосфера на Черно езеро.

Midnight Nowhere е заглавие, което бих препоръчал на по-зрелите фенове на куестовете. Сигурен съм, че всички маниаци, които си падат по по-задълбочен и по-труден геймплей, ще скачат от радост. Единственият недостатък на играта в този `и вид е линейността. Тя гарантира не повече от едно-две преигравания, но все пак те със сигурност си струват. Убедете се сами.

Автор: Орлин Широв