Micro Commandos

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 сеп. 2002

Класическата извънземна инвазия начева с огън, жупел и масова деструкция. Вариациите по темата са многобройни, но в повечето случаи се отличават предимно по репликите и цвета на злокобните пришълци. Е, изключения има, и едно от последните се явява настоящата стратегия Micro Commandos.

Според нейния сценарий група десетсантиметрови създания се вмъква в нашите мазета. Целта на мъниците е откриването на съвършеното оръжие, с чиято помощ биха могли да си осигурят тоталното световно господство. Единствената пречка пред пъклените им планове е фактът, че са разделени на три фракции и че човешката ни среда в никакъв случай не е пригодена за тях.

Нива 

Цялото действие на играта е събрано в една кампания. Има четири въвеждащи мисии и десетина основни. В общи линии MC е стратегия в реално време от най-чист тип – има строеж на единици и бази, събиране на ресурси и битки със себеподобни. Малките разлики идват от силно усложнените системи на снабдяване с енергия и храна. Оказва се, че чуждата цивилизацията е свързана необратимо с човешкия свят. Има непрекъсната нужда от добив на нови и нови суровини. Дори класическите самодостатъчни единици трябва да бъдат зареждани непрекъснато. Ако дадено човече не получи порцията калории и сън, то започва да губи от кръвта си, при това фаталният край не е никак изключен. Единственият плюс в картинката е, че героите ни подлежат на регенерация. Падналото извънземно може да бъде пренесено до родната база и впоследствие закърпено.

Солдати

Подопечните ви в играта са само три вида: работници, инженери и войници. Въпреки това стратегията предоставя свобода по отношение на различните инструменти и оръжия, които могат да се носят. Като резултат всичките касти са по-мултифункционални и от “рендето на Кльопфер”. Така инженерите могат да строят, карат машини и прочее. И като става въпрос за конструкции, трябва да отбележа, че сградите са огромно количество. Повечето имат спомагателна роля: спални помещения, хранилки и болници. Класическите бази се строят в нещо като миши дупки. Допълнително съществуват и подвижни постройки като кухни и палатки за почивка. Те могат да бъдат поставяни близо до източниците на ресурси, което значително повишава събираемостта. Самите полезни изкопаеми пък представляват електрически контакт, разпиляна кучешка храна и кутия с инструменти. Малко или много, всичко налично, което не е част от декора, може да се разглоби и използва по предназначение.

3D

Като картинки Micro Commandos е игра от средна хубост. По отношение на дизайна повечето от елементите са направени с нужната доза хумор, всичко е триизмерно и достатъчно шарено. Приятно впечатление оставя фактът, че камерата, следяща действието, може да се движи свободно. Другият сетивен момент – музиката – не дава нещо по-добро. Интересните ефекти са не повече от десет.

Е, като цяло стратегията е приятна – основно и единствено заради историята и атмосферата, която създава. Всъщност лъхащата свежест не е прекалено голяма, но в края на краищата важна е идеята. Micro Commandos е добро решение за човеците, занесли верния компютър и на селото при баба. Все пак цяло лято игра на WarCraft 3 може да докара световъртеж и главоболие всекиму.

Автор: Сергей Ганчев