facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Miasmata
Ревю | 20.12.2012 | автор: Светлин Бояджиев


оценка:
Производител:
IonFx
Издател:
IonFx Studios
Жанр:
Сървайвъл хорър, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Детайлно реализиран остров, който ще отключи най-големите ви страхове

Едно приключение, което насърчава изследването на света, правенето на бележки е от ключово значение

Страхотна атмосфера

Много добър интерфейс

минуси

Управлението е трудно на моменти

Технически проблеми

Изглежда доста грозна на места

 

Какво ли е чувството да се озовеш сам-самичък на отдалечен остров, а тялото ти да умира бавно, но сигурно от ужасна болест? Miasmata – едно инди приключение, което видя бял свят наскоро благодарение на двама братя – ще се опита да отговори именно на този въпрос. 

То ви захвърля именно на подобно място. На о-в Еден – без GPS, без възможност за бързо пътуване от точка А до точка Б, без символи, които да ви показват къде е следващата ви цел. Разполагате само една празна карта  и компас, а името ви е Робърт Хюз. И сте най-обикновен учен. Оправяйте се!

Внимавайте обаче, защото нямате твърде много време за губене. Разполагате с 30 дни, преди болестта да ви повали. Междувременно вие ще трябва да откриете лек за нея и всяка стъпка, която правите в грешната посока, може да се окаже фатална за вашето здраве. Дали не се лутах твърде много онази нощ в неизвестното? Може би не трябваше да се катеря по онзи склон. По-добре да бях отделил малко време, за да проуча растенията на поляната.

Ръцете ви са единственото ви оръжие. С тяхна помощ ще събирате различни съставки, ще правите лекарства и стимуланти и ще се борите срещу болестта си.

Това обаче не е толкова лесно, колкото звучи. Играта не ви води за ръка, оставя ви вие сами да опознаете света, в който се намирате. Без никакви подсказки. Може би ще откриете бележките на хората, които са били преди вас на това място, захвърлени край някой отдавна угаснал лагерен огън. А може би островът ще погълне съзнанието ви и ще ви докара до ръба на лудостта.

Нещата се усложняват от факта, че Еден е обитаем от гладно и мистериозно тигроподобно същество, което може само за няколко секунди да ви избави веднъж и завинаги от вашата болест. А защо я имате, как се е появила, докъде се е разпространила? Всичко това ще научите лека-полека. Стига да успеете да оцелеете.

Дори и най-безобидното на пръв поглед пресичане на поток е изпълнено с трудности. Физическото ви състояние е изключително крехко и борбата с течението може да се окаже фатална за вас. Треската ще ви сполетява често, зрението ви ще се замъглява и всяка крачка може да ви бъде последна – особено ако е насочена към ръба на пропастта.

В един момент ще осъзнаете, че местата с високи треви са сред най-опасните. Във всеки един момент може да бъдете изненадани от местния звяр.  А единственото ви спасение от него е просто да не се оставяте да ви забележи. Ще ви стане ясно и за отрицателно време, че последното нещо, което бихте искали, е да се озовете на средата на нищото посред нощ. 

Без съмнение Miasmata не е игра за всеки. Тя обаче предлага едно геймплей изживяване, което трудно ще откриете в което и да е заглавие напоследък. То, уви, не е перфектно – кадрите в секунда често падат без видима причина, текстури изскачат тук и там, дори директно забива. Въпреки всичко това е едно уникално сървайвъл хорър приключение, което със сигурност ще запомните. Било то с добро или зло. 

  

 
системни изисквания
Intel Core2 Duo, AMD Athlon64 x2 или по-добър, NVidia Geforce 8600GT, ATI Radeon 3670HD, 2GB RAM, Windows XP, Vista, 7
напиши коментар
 

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 20.12.2012, 13:48 ?. :

звучи много добре, но имам чувството, че малцина ще издържат да видят края...

36 мнения
профил »
Danisimo каза на 24.12.2012, 17:49 ?. :

Challenge accepted. Ще го цъкам след 22:00 часа на тъмно на телевизора. Можете ли да ми кажете играта има ли 3D?

36 мнения
профил »
Danisimo каза на 30.12.2012, 01:32 ?. :

Ето какви са моите впечатления. Играта е доста добра като се има предвид ограничените ресурси, с които е произведена, но има мнужда от МНОГО фиксове. Най-вече свързани с котката. Сглобил съм почти цялото лекарство, но отново изключвам играта изнервен от факта, че котката ми се появява през секи 3 минути и ако не успея да се скрия от нея трябва да бягам панически на някъде, губейки цялата си ориентация спрямо картата. В началото тази котка я вижда по около един път на час. Сега не мога да прекося една пътечка без да я срещна поне 3 пъти... Предполагам, че се появява по-често колкото повече напредва времето в играта, но хайде стига! Аз дори не съм на 15ия ден!
Четох в интернет, че котката се появява около важни за историята на играта обекти и на някои рандом локации. Това, на пръв поглед, звучи добре, но няма никакви механики, които да предодрватят появата и на мястото ако токущо си избягал от нея. Така много често ми се случва котката да се появи, аз да се скрия, тя да избяга, аз да се изправя и дори ПРЕДИ да направя една крачка сърцебиене пак започва и хайде пак се крий... Това се получава, просто, защото съм близо до програмираната локация. Еми не е ли логично, че ще съм близо до нея ако съм срял, за да се скрия. В крайна сметка аз не съм окуражен да изследвам острова, а съм окуражен да експлойтвам факта, че като ходя само по брега има много по малък шанс котката да се появи, защото съм далече от програмираните и локации за поява. И какво се оказва? 3 пъти по бързо ми е да заобикалям по брега и после да цепя направо към някоя лаборатория срещайки котката най-много веднъж отколкото ако ходя по пътечката, срещайки котката минимум 3 пъти... Това просто убива атмосферата на играта. Срещата с котката вече не е страшна, не е дори стряскаща... Толкова е тривиализирана, че дори не чувствам заплаха, а си казвам "Оф пак ли ти?" като си чуя сърцето.
При мен има и един много странен бъг, който кара стъпките на котката да звучат като моите стъпки по време на спринт. Предполагам осъзнавате колко глупаво звучи котката, която се придвижва бавно бавно, а се чува бясно търчене.
Да не говорим, че самата котка се държи много глупаво. Случвало ми се е да седя пред нея да я зяпам в очите, а тя да не иска даже да ме удари... Е как да ме е страх от такова безобидно създание?
Съжалявам, но смятам че тази статия прехвалва играта. В кой момент точно трябваше най-големите ми страхове да излязат на яве или там както бяхте го казали? Каквато и да е тръпка от чувство за постоянна опасност да съм имал е отдавна изчезнала и заменена от яда, че не мога да направя 5 крачки без ТЪПАТА котка да се появи.
Не ме разбирайте погрешно. Играта е доста добра и трябва да има още като нея, но смятам, че има нужда от МНОГО работа.

23 мнения
профил »
boianst каза на 03.01.2013, 17:21 ?. :

Съгласен съм с Danisimo.

Колкото до ревюто... доста е подвеждащо. Атмосферата в играта е доста по-спокойна особено когато започне да ти писва от котката, а не те те е страх от нея. Не мога да кажа, че това е игра от horror жанра.

375 мнения
профил »
Blacck каза на 10.01.2013, 11:49 ?. :

По-скоро жанрът е ''оцеляване'' отколкото ''Ужас'' Както и да е отказах се на 5-ти ден понеже ''котката'' постоянно ме дезеоринтираше и трябваше да се връщам постоянно на познатите места и от начало....пак отначало и пак... просто ми писна!
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 2 101
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Metro: Last Light 61
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Metro 2033 44
Dying Light 33
Don't Starve 32
Resident Evil 5 31
The Walking Dead: Survival Instinct 29