facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Metro: Last Light
Ревю | 16.05.2013 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
4A Games
Издател:
Deep Silver
Жанр:
Сървайвъл хорър, Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Фантастична и мрачна атмосфера

Геймплей, балансиращ между динамични битки за оцеляване и стелт

Страхотна визия

Прилична история

Добра кустомизация на оръжията - нито едно не е безполезно

минуси

Има какво още да се иска от изкуствения интелект на хората

Почти винаги имате спътник, което убива част от страшната атмосфера

Ranger Mode като отделно DLC

Известни технически проблеми

Веднага щом Metro: Last Light излезе, изчаках и последната слънчева светлина да изчезне от хоризонта, затворих се в стаята си с чипс и бира, дръпнах пердетата и изгасих осветлението. Вече бях готов да навляза в този суров и мрачен постапокалиптичен свят, пропит от разруха, мизерия и нещастие. И от капчица надежда...

Нека обаче уточним нещо още в самото начало -

Metro: Last Light не е перфектна игра

Не внася и нищо особено свежо в жанра. Това, което ще ви предложи обаче, е една дяволски добра атмосфера и доволно интересна в повечето случаи история. Така че готови ли сте? Добре - нека се гмурнем в дълбините на московското метро за втори път...

Вие сте Артьом. Сигурно го помните - спойлър - същият, който в края на първата част изстреля няколко ядрени ракети в Тъмните (един от общо двата възможни завършека) и ги изби до крак. Или поне така си мислеше. Дали обаче не допусна жестока грешка? Възможно ли е Тъмните всъщност да са добри и през цялото време да са се опитвали да осъществят контакт с Артьом? Metro: Last Light дава отговори на тези въпроси. И не само. Играта ви потапя в средата на един трипосочен конфликт между групата, към която вие принадлежите, нацистите и комунистите, а лицето на истинския враг никога не е толкова ясно, колкото би ви се искало.

Ако не сте чели произведенията на Дмитрий Глуховски, които са вдъхновили направата на тази игра (тя не е базирана на негова книга, но историята е създадена под неговия надзор), и не сте имали нищо общо с Metro 2033, със сигурност ще се почувствате като в небрано лозе. Metro: Last Light не си прави труда да ви обяснява надълго и нашироко какво се е случило преди това. Затова горещо ви препоръчвам да се запознаете с предисторията, преди да влезете в московските тунели (или да четете бележките на Артьом, които разгръщат сюжета като роман), тъй като самата история на Last Light всъщност е доста добра на моменти. Макар и предсказуема накрая и отново с два завършека. Напук на леко дразнещия руски акцент или слабо написаните диалози, заглавието ще ви засмуче в своя постапокалиптичен и крайно депресиращ свят, където ще се борите всячески за оцеляване.

Геймплей механиката

в Metro: Last Light е условно разделена на два коренно различни типа - именно тук се крие силата на играта. Докато странствате по повърхността, ще трябва да бъдете бързи, ловки и ефикасни, ако искате да оцелеете, преди някое чудовище да ви изяде или преди да останете без филтри за своята маска. Мисиите в подземните тунели пък изискват търпеливост, стелт и разрешаване на конкретни проблеми. Постоянно ще трябва да сменяте стратегията си на игра и ако сте сред онези, които се втурват с главата напред в ситуацията, ще се почувствате като у дома си на повърхността. Подобно поведение в тунелите обаче ще е пагубно. Още повече - щаденето на муниции отново е от ключово значение. Освен всичко останало, те представляват и валута, тъй като са най-ценното нещо в този постапокалиптичен свят, и всеки изстрел е от значение.

За съжаление обаче на места тази липса на амуниции в играта изглежда леко дебалансирана. Може да попаднете в ситуация, в която да се изправите срещу нещо като бос на практика с нула куршуми, а тези, които се намират в района да са точно за двата типа оръжия, които вие не носите със себе си (съществуват 5 типа оръжия и 5 различни видове муниции, но може да носите само по три наведнъж).

Освен в резкия контраст между надземните и подземните битки, наблюдаваме не по-малко огромна разлика и между

изкуствения интелект на противниците

Мутантите, бродещи по повърхността, са изключително агресивни и всячески се опитват да се доберат до вас, за да ви изкормят както намерят за добре, докато вие се опитвате да ги уцелите. Атакуват безмилостно отвсякъде. Всяка битка с тях може да ви е последната.

Хората от друга обаче изглеждат леко малоумни. Поведението им е изключително предсказуемо, а дори и да ви забележат, всички започват да се изсипват към вас в строга редичка, в очакване да бъдат застреляни.

Стелт елементът, макар и да е забавен на моменти (може да гасите осветлението и спокойно да избивате противниците си с пистолети със заглушител или мятайки ножове), предоставя известни ограничения от геймплей гледна точка. Липсват например елементарни неща, като възможност да надничате зад ъгъла.

Когато геймплей елементите обаче сработват заедно, Metro: Last Light може да бъде една наистина забавна игра. Нито едно оръжие в нея не е безполезно. Дори най-обикновеният пистолет може да бъде ефективен в конкретни ситуации. От вас зависи да изберете онова снаряжение, което най-много пасва на стила ви, и същевременно да го кустомизирате както пожелаете.

Това, което ме подразни най-много обаче е, че

Артьом рядко е сам по време на своите приключения

Все се намира кой да го придружи. Що за проблем е това ли? Много просто - Metro: Last Light е сървайвъл хорър игра и като такава спътниците отнемат част от напрежението, което бихте изпитали, ако странствахте сами. И все пак има и напрегнати моменти, особено в случаите, когато ви се налага да бършете маската си от калта или кръвта по нея, за да имате по-добра видимост към ордите от чудовища. Когато зареждате ел. екипировката си, кликвайки бързо с мишката или като ползвате запалката си в пълния мрак, за да се ориентирате в обстановката...

Що се отнася до историята, макар и да започва мудно, тя бързо ще плени вниманието ви. Светът около вас изобилства от детайли и ако ви е писнало да четете бележки или да слушате аудио логове в игрите от този тип, то тук ще може да научавате за вселената на Metro: Last Light просто като наблюдавате случващото се. Съкрушените хора са навсякъде. Просто се спрете и се вслушайте в някой разговор и ще разберете, че този мъж отчаяно търси инсулин за жената си. Това малко момиченце пък иска да открие майка си... Хората са потънали в отчаяние, но не са загубили и последната си капчица надежда. Поне не все още.

Постоянните видения, които имат Артьом пък, ще ви показват какво се е случило с Москва. Пред очите ви ще се разиграят трагични сцени, някои от които са наистина въздействащи и пропити с тъга. Въобще, в това отношение авторите наистина са постигнали нещо невероятно - те са създали един хем красив, хем разлагащ се свят, изпъстрен с малки детайли от всевъзможен тип. Често ще се спирате, за да се вгледате в пейзажа в далечината или поне в това, което е останало от него. Няма защо да се лъжем - Metro: Last Light е невероятно красива, макар и все така тежка игра. За съжаление и нейният енджин не е лишен от проблеми - тук-таме се срещат изскачащи текстури, които развалят цялостното усещане. Спорадичните забивания също не са изключени.

И така, най-накрая стигаме и до прословутия Ranger Mode

Той е манна небесна за хардкор геймърите, които искат да се потопят в един още по-суров свят, в който мунициите се срещат още по-рядко, а противниците са много по-силни. Нещо повече - HUD и UI елементите, както и подсказките, почти отсъстват, а стелт подходът се препоръчва във всяка една ситуация. Звучи чудесно, нали? Особено за онези от вас, които искат да получат едно истинско и наистина предизвикателно Metro преживяване...

Да, но ще трябва да си платите Ranger Mode (5 долара/4 евро), освен ако не сте направили предварителна поръчка на играта...

Това разбира се разгневи мнозина. И има защо - подобен ход си е чисто кожодерство. Обяснението на Koch Media обаче звучи доста логично, макар и да повдига други въпроси, свързани с различни проблематични бизнес практики. „Гейм-производителите и издателите живеят в свят, в който търговците на дребно изискват да се предлага съдържание, което е ексклузивно за онези, които правят предварителна поръчка - обяснява Хюв Бейнон. - Ranger Mode изглеждаше логичният избор - това е режим за хардкор фенове, които най-вероятно ще направят предварителна поръчка или ще я закупят в премиерния ден. Ние отказахме всякакви молби да направим ексклузивни част от историята или допълнителни мисии."

Има логика. Пък и Ranger Mode определено не е режим, в който ще искате да се гмурнете още в самото начало. Каквото и да си говорим, Metro: Last Light предлага на моменти доста добър геймплей и повторното изиграване е задължително за феновете, особено при наличието на такъв режим.

Общо взето - ако не очаквате шутър от ранга на BioShock: Infinite, но искате интересна история с умело вплетени научнофантастични елементи, то това е играта за вас. Просто трябва да имате предвид, че за да достигнете до наистина качествените неща, ще трябва да преминете и през някои не особено впечатляващи идеи и елементи. 

 
системни изисквания
Процесор 2.2 GHz Dual Core, пример Intel Core 2 Duo, видео карта DirectX 9, Shader Model 3 съвместима, пример nVidia GTS 250 (или AMD еквивалент, пример HD Radeon 4000 series) или по-добра, 2GB RAM, Windows XP (32-Bit), Vista, 7 или 8
напиши коментар
 

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 17.05.2013, 07:16 ?. :
Редактиран на 17.05.2013, 07:17 ?.

"Общо взето - ако не очаквате шутър от ранга на BioShock: Infinite"
Тоест ранга на посредствеността? Играта е в пъти по-изпипана от последния BioShock (за съжаление), атмосферата е с класи отгоре, а геймплеят дори не може да се сравнява със скуката в BioShock...

204 мнения
профил »
ToiletDuck каза на 17.05.2013, 13:07 ?. :

"скуката в BioShock..."

-Ти въобще играл ли си я?

244 мнения
профил »
angelsx каза на 17.05.2013, 13:55 ?. :

Само не ми харесва face анимацията на хората.Всичко останало е top notch.

1544 мнения
профил »
Charcharo каза на 17.05.2013, 14:27 ?. :

На мен Last Light много повече ми харесва от Infinite но всеки според вкусовете си.

П.С. Но моите вкусове са по-добри от на останалите :D

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 17.05.2013, 14:31 ?. :

@AdmiralGeneralVasko:
Цялата. Не бих си позволил да коментирам иначе.

39 мнения
профил »
SG_MelonHead каза на 17.05.2013, 16:34 ?. :

Биошок е уникална под въздействие на опиати, препоръчвам :D

1 мнения
профил »
SU154 каза на 18.05.2013, 09:16 ?. :

За съжаление има нещо вярно в това изказване, ще изчакам и двете игри още 2-3 месеца и ще си ги купя от стийм с 50-60% намаление. А ПиСиМания за вашата асоциация с Биошок съвсем друга тема - кога ще започнете сами да си пишете статийте, 100% не сте я играли още играта и сте видяли директно ревюто в лайнарското АйДжиЕн откъдето сте и откраднали първото изречение както и повечето статия. Браво на Вас!

244 мнения
профил »
angelsx каза на 18.05.2013, 15:53 ?. :

Да бе в IGN ебаси ниската оценка са и дали.Тази игра заслужава поне 9 от 10 според мен.

1332 мнения
профил »
sollider каза на 18.05.2013, 16:24 ?. :

Все пак студия като 4A Games не плащат колкото Котик.

1332 мнения
профил »
sollider каза на 17.05.2013, 07:27 ?. :

Историята е сравнително интересна, а съотношението между графика-оптимизация според мен е по-добро от на предната игра. Като цяло са надграждали от Metro 2033, но им се е получило много добре според мен - интелектът на противниците си личи, че е бутнат и стелта вече не е толкова труден, но четейки ревюто, и по-точно последния абзац, бих искал да задам един въпрос: има ли изобщо хора от тук, които са очаквали нещо от "ранга на BioShock: Infinite"? И 2-та шутъра са много добри, но не виждам база за сравнение.

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 17.05.2013, 07:44 ?. :

Мен точно това че говорят на руски ме кефи.Не съм учил руски и не го разбирам кой знае колко,но 2033 си я пуснах с руско аудио и английски субтитри,за да мога максимално да се потопя в атмосферата.Видеокартата ми ще издиша окончателно на тази игра,сигурен съм.Няма и да се пробвам да я подкарам(засега).За мен по-важен е въпроса дали си струва да се четат книгите?

598 мнения
профил »
XENOpz каза на 17.05.2013, 12:51 ?. :

Първата (Метро 2033) е много, много, много добра. Препоръчвам я на всеки, който се вълнува от фантастика/хорър. Втората (Метро 2034) е подобна, но с доста по-ниско ниво хорър и повече социален елемент. Останалите от поредицата са доста различни между себе си и трябва да се проучват поотделно. С особено добро впечатление съм останал от "Последнее убежище" (което е сборник с разкази, който включва и разказ продължение на Метро 2033), "Питер", "Муранча", "Корни небес", "Странник" и дуологията "К свету" и "Во мрак."

388 мнения
профил »
velikana каза на 17.05.2013, 19:20 ?. :

Втората ми беше много по-страшна. Онзи изоставен град пуст докато го мина направо тръпки ме побиваха (ще видите защо като стигнете до там :D)

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 17.05.2013, 07:46 ?. :

Играта върви изключително зле дори на лоу настройки,което говори че е направена нулева оптимизация( все пак е правена от източноевропейско студио).Метро 2033 изглежда по-добре от наследника си ,а и върви по-добре. С моято 4850 можех да го играя на High с поносими 26-33 кадри. Тук на Last light от 50 кадъра като завъртя мишката падат до 15-20:( Очаквах повече от тази игра.

326 мнения
профил »
Daynov каза на 17.05.2013, 13:39 ?. :

Играта имаше проблем с AMD картите, но го фикснаха (за повечето хора поне) с последния пач.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 17.05.2013, 07:50 ?. :

Играта върви прекрасно за начина, по който изглежда. Аз я играя на Нормал на 6+ годишна машина, единствено видеото е сравнително актуално - Radeon 5850, но пак не е топ-енд и е отпреди няколко поколения. Лично аз нямам какво повече да очаквам, ако някой е очаквал такава графика да върви с 60 кадъра на Very High с видеокарта за 100 долара, проблемът си е в неговите очаквания :)

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 17.05.2013, 08:53 ?. :

Аз като див фен на шутърите, признавам с наведена глава, че Metro 2033 не съм играл. Съвсем скоро мисля да поправя тази грешка, след като видях Last Light. Като геймплей ми напомни наистина (но много, много малко) за Bioshock Infinite. Приятен шуутинг, кустомизация, чат-пат някоя по-яка престрелка, тук-там някой не особено озорващ QTE и... OMG, колко много скриптирани сцени. За разлика от Call Of Duty-тата, които станаха печално известни с последната геймплей механика обаче, тук някак си по не се усеща и за това е "виновен" и най-якият елемент от играта - атмосферата. Макар NPC-тата от време на време да ми вдигаха кръвното и да ми пречеха да се потопя напълно във филма (и то главно заради бъгове - Павел например на няколко пъти "забрави" да си направи овчарския скок, а без него път нататък - дръжки), по този показател играта цепи мрака и си заслужава да се изиграе дори само за да се почувствате като един от оцелелите. Колегата, който каза, че го играел с руско аудио и английски субтитри е много, много прав. Колкото до графиката - тя е разкошна, дори на AMD карти (след инсталирането на пача, разбира се) и е може би най-красивата, която съм виждал до този момент (Crysis 3 има моето разрешение да ходи в ъгъла да плаче). Сега я преигравам - в рейнджър моуд (за който даже не е нужно да купувате DLC-то, просто променяте един конфиг файл и го правите read-only) и се разцепвам. Препоръчвам с две ръце!

742 мнения
профил »
jenssn каза на 20.05.2013, 06:52 ?. :

Верно че графиката цепи... мнг красива и плавни движения на героите ... жалко че Crysis 3 мяза адски много на скучния BF. Иначе верно си пуснете английско субтитри и Руско аудио има какво да научите по този начин.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 17.05.2013, 10:59 ?. :

Съжалявам, че трябва да го кажа, но Bioshock винаги е била слаба като шутър. Като атмосфера и история - на високо ниво, но като шутър е далече от най-добрите в жанра. Metro 2033 беше чудесна игра, за съжаление финансовото ми състояние не допуска да играя Last Light, но не се съмнявам, че също е много добра.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 17.05.2013, 11:00 ?. :

Онзи ден врътнах Метро 2033, понеже най- после и аз облажих скромната си душа с нова видео карта, и играейки Метро LL бих казал, че някак си първата част по ми допадна. Вярно, стелтът в LL е страхотен и аз само така си играя на пистолетче, но като изключим возенето в колата (точно каквото се надявах да има в 2033, а-ла Гордън Фрийман и беше супер!) отново няма epic- нес нотката. Не правиш нищо кой знае какво, което да ти вземе дъха. Липсват тук, а страшно добре биха се вписали, моменти в стил Half- Life, където или стартираш някакви огромни машини и правиш поразии, или да има нещо като мини- игра да хакваш, чоплиш някакви системи. Вярно е, че метрото не е някое хай- тек facility, но вярвам, че можеше нещо да се измисли по въпроса. :) Като цяло играта е чудесна, атмосферата е неповторима и аз лично като запален тип по влакове и всичко свързано с тях харесвам цялата обстановка.

71 мнения
профил »
Seatman каза на 17.05.2013, 11:20 ?. :

Момчето което казва ,че bioshock infinite е посредствена игра , явно я е ръшнал на първата трудност.Не бях играл по изпипана игра. Може и знанията по чужд език да не са ти стигнали да я разбереш (особено края) !!! :)

346 мнения
профил »
Gusto каза на 17.05.2013, 12:02 ?. :

Става върпос за геймплей, не за историята или атмосферата. Ама не знам, може повече да ги разбираш тези неща от Totalbiscuit или Campster.

326 мнения
профил »
Daynov каза на 17.05.2013, 13:43 ?. :

Геймплеят на Infinite безспорно е посредствен, това и хардкор феновете на Bioshock си го знаят. Силата му е в персонажите и историята.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 17.05.2013, 14:44 ?. :
Редактиран на 17.05.2013, 14:47 ?.

@Seatman: прочети горните две мнения, да не повтарям колегите, които са разбрали какво имам предвид. Ако краят те е впечатлил много-много, това говори повече за обема на твоите знания, отколкото за моите :) Краят не е лош на фона на общото ниво, но за никой sci-fi фен с повечко книжки зад гърба си няма да е нещо кой знае колко оригинално.

445 мнения
профил »
goblin каза на 17.05.2013, 17:05 ?. :

точно totalbisquit ли се сочи за капацитет ??? Номерът на 'Циничният Брит' е да оплюе хитовите игри - виж само ревютата му на XCOM или BL2 (според него напеимер Бордърлендз е банален шутър с посредствен гънплей и никакъв стимул за кооп)

за BI направил грешката да я играе на Hard (btw играта е супер динамична именно на тази трудност) и обяснява как комбатът пречи и трябвало да е стелт екшън за да се наслади човек на историята и експлора. Само като го чуеш как противниците са bullet sponges, че не е нормално бронята ти да пада от два изстрела и че хендимените нямат място в играта - само те убиват безброй пъти дори и когато ги забавяш с 'Шок' (към който са имунни ;) ), ти е ясно че човека грам не е и схванал механиките

Единствано мога да кажа че Нормал е за да се изиграе историята - комбат механиките стават интересни чак на Хард, където (както и при 1999) почваш да броиш куршумите, използваш skylines при всчка възможност и много често си зависим от използването на точния vigor в точния момент. И че наистина има много малко допирни точки за сравнение на геймплея на BI и M:LL

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 18.05.2013, 10:28 ?. :

" Ама не знам, може повече да ги разбираш тези неща от Totalbiscuit или Campster. "
Тоест мнението ти се определя от това на други хора? Ама не знам, може TotalBuiscuit и Campster да познават по-добре вкуса ти.

346 мнения
профил »
Gusto каза на 18.05.2013, 16:09 ?. :

"Не бях играл по изпипана игра." - именно изречения от подобен род се чуваха из ревютата на всички "престижни" геймърски сайтове. Задова дадох тези двамата в примера си - единствено те посочиха обективно едни от негативните аспекти на играта, а не защото ги смятам за някакви светила, които никога не грешат. Ама те тези неща не можеш да ги разбереш, когато илиза играта и хайпът е до небето, трябва малко да се оталожат нещата, за да се види цялостната картинка.

204 мнения
профил »
ToiletDuck каза на 17.05.2013, 13:01 ?. :

че няма тука като в списанието да му сложите печат - "Шедьовър"

142 мнения
профил »
Skygleam каза на 17.05.2013, 13:55 ?. :

Името на главния герой не е Артрьом, а Артьом. Авторът на статията явно си е мислил, че главния герой е болен от артрит :)

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 17.05.2013, 15:07 ?. :

Е, то имаше и други неточности от сорта на "да ти свърши кислородът в маската", но айде, няма да ги забелязваме. :D

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 17.05.2013, 15:35 ?. :

Имам забележка към оръжията и гъншутинга. Все едно стреляш с флоберка. Нито зауците са как тряя нито усещането

1332 мнения
профил »
sollider каза на 17.05.2013, 19:15 ?. :
Редактиран на 18.05.2013, 17:03 ?.

Точно в озвучението, атмосферата и графиката е силата на тая игра, нелепо е да кажеш, че не били в ред. Някой път пишеш големи простотии.
P.S. Ако си запознат с историята на Metro - всичките оръжия, с които разполагат хората, са ръчна изработка /дори се споменава в играта/, замислял ли си се, че това някак "нереално" поведение на оръжията не е с цел да допринесе за по-голяма автентичност? Всичко е бутнато до последния детайл, забележките ти към играта са всъщност плюсове към нея.

2 мнения
профил »
kervana каза на 17.05.2013, 18:18 ?. :

Хубава игра най много ми хареса историята и атмосферата геймплея не е лош също

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 17.05.2013, 18:44 ?. :

Нещото, което мен ме кефи в игри като тази, 2033 и Stalker, е текстурите - тия украинци ги правят винаги едни много неприятно истински - едно такова ръждиво и като гадна мазилка по тях, в повечето западни игри като че ли са малко по-загладени нещата, но който е раснал на изток около села и ТКЗС-та, явно знае.

388 мнения
профил »
velikana каза на 17.05.2013, 19:16 ?. :

От 2-та края ми е ясно че ще има и трето Metro и дано, двете бяха страхотни!

138 мнения
профил »
ancho77 каза на 17.05.2013, 22:01 ?. :
Редактиран на 17.05.2013, 22:15 ?.

Хора имате ли проблем с night vision очилата При мен когато си ги сложа и зелената светлина само премигва не се задържа и при махането на очилата премигва зелана светлина и това е Някой да знае как да го оправя тоя бъг

280 мнения
профил »
MadMax31 каза на 18.05.2013, 10:56 ?. :

Трябва да ги заредиш също като при фенера.

240 мнения
профил »
cobra11ben каза на 18.05.2013, 07:10 ?. :

Пак ли е толкова кратка, колкото първата, която се превърташе за 2 часа? :)

17 мнения
профил »
pwyll каза на 18.05.2013, 12:34 ?. :

Две думи ще ви кажа - много яка игра! Stealth-ът е страхотен.

195 мнения
профил »
vaskoleon каза на 18.05.2013, 15:10 ?. :

PcMania са преписали от на IGN ревюто. КАК може да дадете на тази игра 4.5/6. ВИЕ ОТКАЧЕНИ ЛИ СТЕ?! Но не би, Pcmania ще дадат на Bioshock Infinite 6/6, въпреки скучния й геймплей, но даже няма да си направят труда сами да си напишат ревю за игра с атмосфера, графика и геймплей, които издухват тея на Bioshock Infinite. Егати, даже първото изречение е същото като това в на IGN ревюто. Поне като преписвате ревюто на готово, напишете: "Превод: Петър Йорданов",а не "Автор: Петър Йорданов".

1332 мнения
профил »
sollider каза на 18.05.2013, 17:09 ?. :

Само аз ли не намирам тая ОГРОМНА прилика във въпросните изречения от ревюто на IGN с това на Петър Йорданов:
"Getting everything out of Metro: Last Light requires slow and patient play." Лично аз не виждам никъде чипса, бирата или осветлението и пердетата. Един като каже нещо и след него се изреждат още хора да го повторят, но като гледам май само аз си правя труда да хвърля поглед.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 18.05.2013, 19:00 ?. :

Lol... Нямам думи. Забавлявайте се с ревюто на IGN тук, ако смятате, че е превод, значи нещо не сте наред с главата.

http://www.ign.com/articles/2013/05/14/me tro-last-light-pc-review

58 мнения
профил »
BadZealot каза на 18.05.2013, 19:09 ?. :
Редактиран на 18.05.2013, 19:10 ?.

На мене ми се струва че западните медий ама хич не разбират, нито могат да оценят Метро вселената така както ние от другата страна на бившата желязна завеса. Четейки на ign ревюто и гледайки видеата на Brita и AngryJoe ми потвърждава това мнение :)

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 18.05.2013, 20:03 ?. :

Владо, мерси за линка, не бях виждал скоро сайта на IGN - престанах да ги чета преди няколко месеца. Забелязах обаче една тенденция - и те, както и Kotaku изкопираха дизайна на сайта на Polygon :) Ваш ред е - изпреварете Gamespot, Joystiq и Destructoid :D

317 мнения
профил »
miro каза на 18.05.2013, 20:18 ?. :
Редактиран на 18.05.2013, 20:19 ?.

Големи сте к@п@ти честно , Метро е много далеч напред от прехваления и надценен Биошок , във всяко отношение.Ама не е западняк да блъскат по две теми всеки ден след премиерата в 90% от сайтовете.

1332 мнения
профил »
sollider каза на 19.05.2013, 07:37 ?. :
Редактиран на 19.05.2013, 07:38 ?.

Защо след като играта няма абсолютно нищо общо с BioShock продължават тия глупави сравнения? И аз мога да я сравня със Painkiller, Bulletstorm или дори Dishonored, просто ей така, за да кажа, че Metro ми е харесала повече от заглавията горе. В случая от автора на статията тръгна това сравнение, но никой не си даде зор да напише кое аджеба толкова сближава 2-те игри, че да им правим такова пряко съпоставяне.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 20.05.2013, 07:56 ?. :
Редактиран на 20.05.2013, 07:57 ?.

Ами и двете са story-driven, single-player focused, Sci-Fi First person shooters, излязли почти по едно и също време - какво пък толкова пречи да се сравняват? Кажете ми тогава с коя игра бихте сравнявали Bioshock Inifity или Metro и да видим дали няма да ви намеря 1000 причини защо не може да правите това сравнение...

108 мнения
профил »
Soul_collector каза на 19.05.2013, 08:30 ?. :

Играта ,че е добра - добра е ,ама кви са тия технически проблеми за които са сложени като минус?!

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 20.05.2013, 09:32 ?. :

Пише ги в ревюто на IGN :D

445 мнения
профил »
goblin каза на 19.05.2013, 09:35 ?. :

Играта има страхотна визия, атмосфера и история. Руснаците са се справили отлично с оглeд на това че бюджета им е бил около 1/10 от този на повечето ААА заглавия.
Именно заради икономиите, е малко тежка графично - това че е на native resolution 640р се компенсра от 2 anti-aliasing филтъра - собственият им ААА и FXAA на nVidia. Има опцията да се наложи върху тях и трети - SSAA (което значи super sample, a не screen size както твърди обожаваната от някои бисквитка в 'WTF is Metro Last Light ;) ), но на повечето РС-та това фатално ще смъкне фпс-а.

Голям плюс е и поправенипт в сравнение с 2033 стелт - изобщо изиграването е изживяване което си заслужава

На тези които се възмущават защо все пак не и дават 10/10 да спомена и някои минуси - напълно линейна, сравнително кратка (около 8 часа експлорвайки и прочитайки всико, под 3 преигравайки за другия финал), комбатът бързо писва заради примитивния АИ (който не е чак толкова зле колкото в 2-та тазгодишни бисера ACM и ТR) и т.н. , но наистина като цяло с оглед на ограничените финанси 4А са направили много силна игра.

466 мнения
профил »
Ronaldo9 каза на 19.05.2013, 18:57 ?. :

Искам да попитам колегите,които са фенове на единицата,има ли смисъл да си давам парите или не?Чета доста ревюта и противоречиви мнения.Та за това. :)

388 мнения
профил »
velikana каза на 19.05.2013, 22:39 ?. :

Да, първата също беше супер.

233 мнения
профил »
dareas каза на 25.05.2013, 11:36 ?. :

И двете игри са невероятни. Погледни и книгите.

1220 мнения
профил »
vasito каза на 20.05.2013, 08:57 ?. :

Ахах IGN гледа за оценки.

233 мнения
профил »
dareas каза на 25.05.2013, 11:37 ?. :

Каква е тая оценка 4,5 бе, PC Mania? Току-що врътнах играта и не видях нито един от вашите косури! 5,5 оценка заради малко слабия изкуствен интелект на Hardcore!

1 мнения
профил »
Светлин Берков каза на 10.08.2015, 14:54 ?. :

Играя redux версията на четворка от няколко дни, и определено не съм съгласен с последната част на ревюто, играта е доста по добра от bioshock поне от към геймплей, играя на hardcore и поне в redux версията изкуствения интелект на лошковците е доста изпипан, мен лично ме впечатли, не е нещо невиждано, но гадовете нападат заедно и са опасни.Омирал съм по 30-40 пъти на чекпойнт, не мога да кажа, че играта е абсолютно гениална и невероятна, но за мен е солиден и готин шутър, с добра история, абсолютно си заслужава, и не може да се сравнява с метро 2033, тая игра едва и минах пролога и я зарязах.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Metro: Last Light

Превю:
В началото на 2013 г. ще се завърнем за пореден път в клаустрофобичните тунели на московското метро, само за да видим светлината за последен път.

новини:
Сървайвъл шутърът на 4A Games се прави за PC, PlayStation 4 и Xbox One. Играта е продължение на Metro 2033 и Metro Last Light.
През 2017 г. ще видим нова част от постапокалиптичния шутър Metro, стана ясно от сайта на романа Metro 2035.
Next-gen ъпдейт на шутър поредицата Metro ще се появи през лятото, обяви издателят Deep Silver.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Metro 2033 44
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 2 101
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Metro 2033 44
Dying Light 33
Don't Starve 32
Resident Evil 5 31
The Walking Dead: Survival Instinct 29
The Walking Dead 22