facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Medal of Honor: Warfighter
Ревю | 29.10.2012 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Danger Close
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

добро озвучение и визия

авто сцените са приятно допълнение

някои силни екшън моменти

относително солиден мултиплейър

минуси

проблематично AI и бъгове

монотонна кампания

слаба история и нереализиран потенциал

системата за прикриване е чист провал

Парадоксално е, но след като минете кампанията в играта оставате с чувството, че малкото добри моменти в Medal of Honor: Warfighter сякаш не са свързани с престрелките. Новият шутър на EA и Danger Close копира и наподобява практически всичко, което сме виждали досега в подобен тип игри, но това не му пречи отново да не блести. Задължителните сцени като мисия с хеликоптер, снайпер сцена и престрелка в Близкия изток присъстват, но с нищо не ни убеждават, че това е играта, която трябва да изберем в този пренаситен откъм FPS заглавия сезон.

Отново от същото

Историята в Warfighter определено не е нищо запомнящо се. Похвално е, че този път можем да напуснем Афганистан и да се пренесем в пътешествие из горещите точки на нашата изстрадала планета, но не очаквайте нещо спиращо дъха. Сюжетът е плосък и очевидно залага повече на широко рекламирания реализъм, отколкото на добре изградена и развиваща се история. Warfighter е може би с една идея по-дълга от предходната част и се разпростира в 13 глави. Първите започват добре, но пък свършат адски бързо, след което играта навлиза в монотонния си ритъм чак до края, когато нещата отново се съживяват, но вече е твърде късно.

С изключение на кратките авто сцени, геймплеят на Warfighter е познат до болка на всеки, който е играл на шутър в последните четири-пет години. Независимо дали се намирате в Сараево, Дубай или Пакистан, ситуациите следват добре изпипана и изтъркана рецепта. Влизате в дадена стая, застрелвате всичко, което се движи и стреля по вас, след което преминавате към следващата и повтаряте. При това, доста повече пъти, отколкото е желателно. От време на време стаите се заменят от по-широки терени, но принципът неизменно остава същия. Екшън сцените периодично се прекъсват от CGI сцени, които очевидно трябва да подсилват емоционалния наратив на Warfighter, но до голяма степен не постигат целта си. Причината - майката и детето, които виждате доста често, изглеждат наистина ужасно. Повече няма какво да се каже.

Авто FPS - странно е, но може

Както вече бе загатнато по време на някои демо представяния на играта, в Warfighter са намерили място и две авто сцени. Преследванията са разработени в сътрудничество с хора, трудили се по Need for Speed и наистина са реализирани добре. Усещането за гравитация, физичните параметри и блъскащата се в предното стъкло кал, когато си проправяте път през пресечения терен, определено допринасят за вдигането на адреналина. Малко странен, но не непременно лош, е завършекът на тази сцена, когато авто мисията се превръща в стелт ситуация на колела, но какво пък - включването на подобен елемент във FPS игра по принцип е похвално.

Бъгове на хоризонта

Предният Medal of Honor не можеше да се похвали с кой знае колко добро AI на приятели и врагове и за съжаление въпреки усилията на Danger Close продължението не се е подобрило значително. Напредък има, но много от враговете отново просто забравят да се прикрият, когато разрушите укритието им или пък стават лесна плячка на снайпер противно на всякаква бойна логика. Вашите спътници също не са върха и редуват реална помощ в някои мисии с абсолютно безсмислено пребиваване в епицентъра на събитията по време на други. Калпавата система за прикриване, която едва работи, също с нищо не допринася за подобряването на ситуацията.

Войната е красива, поне на екрана


По отношение на графиката не можем да бъдем твърде критични. Frostbite 2 изглежда впечатляващо и е чудесно, че все повече игри на ЕА започват да използват новия енджин на DICE. Warfighter има добра визия, а кътсцените наистина впечатляват. Това, което по-скоро може да ви подразни е не толкова общото ниво, а усещането, че повечето от тези неща вече сте ги виждали в други игри.

Подобно на предната игра, тук аудиото също е сред силните компоненти. Озвучаването на Warfighter е на високо ниво, звуковите ефекти са отчетливи и ви правят съпричастни към случващото се. На моменти има и пропуски като заглъхващи или внезапно усилващи се гласове, но в разгара на престрелката Warfighter e повече от автентична.

Взета като парче прорамен код, Medal of Honor: Warfighter не е толкова лоша. Въпреки дребните пропуски и бъгове, чието отстраняване е въпрос вероятно само на още малко прецизност, геймплеят не е фундаментално сбъркан. Проблемът е, че при всичките претенции за разтърсващ реализъм и автентично военно изживяване, Danger Close наистина пропуска да направи играта си нещо повече от поредния военен шутър. Идеята за проследяване на бойните действия през очите на спецчасти като Tier 1 е чудесна и позволява на геймърите да погледнат на случващото се по един доста непосредствен и емоционален начин. Вместо това Warfighter никога не се престрашава да рискува и се придържа към установените конвенции на жанра. Причината за това изглежда е проста - в днешно време никой не иска да рискува с шутърите. Дай на хората нещо, което им е познато, добави няколко високотехнологични оръжия и джаджи, включи задължителния мултиплейър и си готов. Въпрос на време е обаче тази рецепта да се изтърка. Не всяка игра може и трябва да бъде Call of Duty и колкото повече разработчици го разберат, толкова по-добре. 


Warfighter online

За щастие мултиплейърът в Warfighter изглежда доста по-състоятелен от кратката сингъл кампания, към която нямате никаква причина да се върнете след онези безвъзвратно загубени 5-6 часа. Очевидно е, че по-голямата част от усилията на Danger Close са отишли именно в онлайн режимите и то си личи. Battelog системата е тук, както и шест отделни и доста ясно изразени класове, допълвани от солидно съдържание. Доста усилия са вложени и в информацията за различните държави, към които може да се присъедините. Освен държава може да изберете и взвод, което е Warfighter терминът за клан. Любопитно е, че всеки взвод може да съдържа играчи от най-различни държави, така че играчи от една държава също могат да са съперници. Дизайнът на картите е оригинален и си личи, че Danger Close не са копирали модели от сингъл кампанията. Известен проблем особено в началото представлява объркващия интерфейс, който ви затрупва с потенциално важна, но трудно откриваема и смилаема информация. Може би най-запомнящият се режим е Fire Team, който успешно комбинира кооперативни и конкурентни елементи - в началото на мача играчите формират т.нар. Fire Team, след което при смърт се риспоунват близо до своя партньор, а бонуси (като възможността да виждате партньора си през стени) и муниции също се споделят. Идеята е простичка, но работи и придава известен стратегически нюанс, защото всеки наистина е заинтересован да пази гърба на другаря си. Извън това няма нещо наистина ново, но засега сървърите са стабилни и повечето геймъри изглежда наистина се забавляват онлайн.
 
системни изисквания
OS: Win Vista/7; CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz или Athlon X2 2.7 GHz; 2 GB RAM; видео: nVidia 8800 GTS 512 MB или AMD Radeon 3870 512 MB
напиши коментар
 

524 мнения
профил »
white storm каза на 29.10.2012, 12:03 ?. :

Вината за появата на такива полуфабрикати носи единствено геймъра. Заглавия като КОД и Батълфийлд се купуват като топъл хляб.Задайте си въпроса защо. Всичко лесно за смилане днес е на почит, доено, поставяно на почит.ЕА са огледалото на гейминга днес, те не биха съществували без продажбите си.А другите по-немасови компании радващи се все още на успех са другото огледало, на не така масовия потребител търсещ качествени неща.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 29.10.2012, 16:59 ?. :

Явно, че на ЕА им писна да заемат част от пазара, затова решиха да го превземат целия. Първо като купят по-успешните франчайзи и второ като ги направят линейни и ограничени, за да може всеки ама наистина всеки да ги играе. Зашеметяващо слаба кампания, скриптирани ивенти на всяка крачка, "модерният" сетинг, безсмислени ачийвмънти, НИЩО ново по геймплея, "специални" войски, "терористи", малоумни престрелки на разстояние 10-20 метра и още редица банални "качества", които са способни да превърнат всяка игра в поредният "летен хит", който никой няма да помни за дълго защото следващото лято ще излезе новият "летен хит".

Абсолютен запек е шутър жанра в последно време... и да вината е предимно на потребителя, но пък и разработчиците изглежда нямат нищо против да се гордеят с лайняният си продукт щом има кой да го яде. Вече като видя видео от типа 'developer diaries' и ми се сменя вкуса в устата. Някъв си тип ми показва поредната помия, а ръси суперлативи все едно описва революция в гейминга. Два-три концепта и някакъв алфа монтаж и тълпата е вече готова да ръси пари. Слабо, много слабо... аз бих се срамувал да съм такъв разработчик.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 09:09 ?. :
Редактиран на 02.11.2012, 09:10 ?.

VK_, то не е запек, ами си е чисто разстройство в час по физическо... Лошото е, че тоалетна хартия и Имодиум в усилището няма :D

2741 мнения
профил »
Zlob каза на 29.10.2012, 13:17 ?. :

EA са гадове.Дори читава пиратска версия няма барем видим за какво става въпрос!На какво прилича това?!Нека си вземат бележка! :D

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 29.10.2012, 15:38 ?. :

EA тролят пиратите на които очевидно им липсват елементарни рефлекси и не могат да минат NFS: Dubai нивото на играта


9 мнения
профил »
Bradata каза на 29.10.2012, 17:21 ?. :

Във форума го написах, писал съм го тук и по други поводи и за други подобни комбинации в игрите и пак ще го кажа.

Има хора (представете си!!), които харесват определени жанрове игри, а други не.
Когато си представям аз „шутър“, разбирам точно това – да стреляш по „лошите“ и да напредваш съобразно различните степени и варианти на самия жанр – оръжия, тактика, съчетаване на действията с братята по оръжие от взвода и т.н.

Изобщо не мога да се съглася с извода по-горе, че „включването на подобен елемент във FPS игра по принцип е похвално“.

Не ми е кеф да играя нито рейсъри, нито спортни игри. Ако исках такава, такава щях да си взема. Лошото, обаче е, че когато ми зависи продължаването на играта от такъв „страничен пас“ на разработчиците, при линейността в развитието на сюжета, аз просто не мога да си продължа играта!

За някого това може да е голямо удоволствие, но какво ще кажете за един пример:

Човек, който е примерно инвалид и може да играе само „куест“ жанрови игри, изведнъж стига до епизод, в който главният герой трябва да мине половин град с някакъв мотор или да изиграе едно полувреме от някакъв футболен мач и всичкото това ЗА ДА МОЖЕ ДА ПРОДЪЛЖИ!!!

И какво да прави човекът, тогава?!?!

Да, зная на някои от вас отговора – Ами, като не може, да не играе!
Добре де, а ако до катастрофата с пияния шофьор на камион е могъл, а после?!?!
………………………………

Преди време бях написал по същия повод за идиотските комбинации напоследък. Явно разработчиците са се поопоскали откъм идеи и се чудят какво да направят, за да включат повече клиенти.
Омръзна ми вече, вместо да играя някоя игра с цел отмора и забавление, тя да се явява някакво състезание с програмистите – кой е по- по- най!

Между другото, такъв случай с Medal of Honor, от първия епизод та чак до настоящия нямаше и беше забавление да се играят.
В поредицата Crysis нямаше такива неща, в Battlefield и Call of Duty също и т.н. и т.н.
И мога смело да заявя, че в никакъв случай не бяха по-безинтересни. Даже напротив, да не говорим за визията, геймплея и т.н

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 29.10.2012, 17:23 ?. :
Редактиран на 29.10.2012, 17:27 ?.

Ми научи се да играеш рейсъри. Ужасно е забавно. Започни от в пъти по-добри игри от тая като Pure, Dirt 3.

Да не говорим че ще ти представят ужасно качествена музика и групи които ще слушаш години след това като

http://www.youtube.com/watch?v=p02tdLlYBx o

524 мнения
профил »
white storm каза на 29.10.2012, 18:28 ?. :
Редактиран на 29.10.2012, 18:29 ?.

Шон, отново не си разбрал същината на поста му. Каза си го ясно и се обоснова. Има правото да харесва и не харесва каквото си поиска. Но ти какво право имаш да му натрисаш рейсър жанра при положение, че на него не му допада ? Иначе за групите съм съгласна.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 29.10.2012, 18:41 ?. :

Не разбираш от игри, не разбираш от телевизия, силно се съмнявам да разбираш от качествена музика.


524 мнения
профил »
white storm каза на 29.10.2012, 18:50 ?. :

Просто се махни от огледалото когато казваш тези неща и нека поговорим. Явно наистина имаш сериозни проблеми.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 29.10.2012, 19:04 ?. :

Имам anatidaephobia.

Рядко заболяване е, няма лечение.

1329 мнения
профил »
sollider каза на 29.10.2012, 19:10 ?. :

"...включването на подобен елемент във FPS игра по принцип е похвално." не бих го нарекъл похвално поради куп причини, но както и да е. Това е мнението на автора и няма да налагам моето върху неговото.

679 мнения
профил »
torrin каза на 29.10.2012, 20:58 ?. :
Редактиран на 29.10.2012, 20:58 ?.

не разбирам какво не им харесва на всички, и аз я изиграх, не е кой знае какво но в никакъв случай не е по-различна от да кажем последното кол оф дюти, което отнесе незнайно защо някакви супер оценки, или предните и всяка друга подобна игра. Говоря за кампанията, не съм играл мулти.
Чесно казано ако ме пуснат да играя някое случайно ниво от кампанията без да знам коя е точно играта няма да имам никаква идея дали е МоХ дали е Код или нещо друго

131 мнения
профил »
Ragnarous2 каза на 29.10.2012, 21:17 ?. :

Моето ревю:

1. Стъпка към CoD, а не стъпка напред след MoH 2010
2. Глупава система за прикриване
3. AI на противника - auto aim hack само за Вас, покажете ли се - всичко живо само Вас стреля
4. Team AI - толкова са тъпи, че беше болка играта с тях. Той пори напред, отпред го стрелят, задминава този дето го стреля и продължава напред като бива залят от куршуми в гръб. Съотборниците ми сигурно да са направили 10 kill-a в цялата сингъл кампания. Аз съм изтрепал всичко живо, щот са прости.
5. То от CoD адреналинови сцени почивка нямаше... Ужасен шуутър на военна тематика
6. Трябваше задължително да има NFS MW2 2 нива нали ЕА? За да покажете, че можете да миксвате игри... Педали!
7. Историята не ме грабна въобще.
8. Играта е по-скъпа от BF3 (която е 30лв в момента), а не струва толкова. Трябва да се продава за 15лв.

Като плюс мога да кажа, че ми вървеше по-добре от BF3. Странно, но получих гладко изживяване. Разлика между Low & Ultra има, но не си заслужава хардуерния ъпгрейд.

108 мнения
профил »
The Stunna каза на 29.10.2012, 22:07 ?. :
Редактиран на 29.10.2012, 22:08 ?.

@Ragnarous2 Братле, къде Battlefield 3 струва 30 лева lmfao ? Кажи ми за да си я купя на тази нереално ниска цена ?
Защо ти върви зле ? С каква карта/процесор си ?

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 09:05 ?. :

И аз исках това да питам - за CoD 4 знам, че върви на около 30 кинта, но всички останали шутъри от тоя сорт (модерен военен псевдореализъм) са от 60 точки нагоре и цената НЕ ПАДА, докато не им закрият официалните сървъри за мулти!

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 30.10.2012, 03:19 ?. :

Преди няколко години бяха зациклили по същия начин със втората световна , не се усещат явно че правят същото с военните екшъни. Трябва много сериозно да ги ударят по джоба с ниски продажби и тогава ще се замислят за промяна.

53 мнения
профил »
destroyer93 каза на 30.10.2012, 10:22 ?. :

само близард майка ! всички други прозиводители правят все по и все по дебилски игри

аз продължавам да си играя диабло още , какво да направя игрите които излизат сякаш се поизчерпаха.. от години ни предлагат едно и също с подобрена графика .... хората им писна вече

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 09:00 ?. :

Фенбой, фенбой, фенбой! Я ми обясни Blizzard защо не вземат да направят WarCraft IV или нещо оригинално, като са толкова велики, а?

151 мнения
профил »
turhan RIP PC каза на 30.10.2012, 10:35 ?. :

Децата искат графика а феновете история.Това е реалността.
Blizzard махни ги тия пуснаха бета игра и сега с няколко пача го оправят.

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 30.10.2012, 13:18 ?. :

Никой не иска история в шутър игра. Там историята трябва да е като в порно филм - има някаква но не е важна.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 08:57 ?. :
Редактиран на 02.11.2012, 08:59 ?.

Радо, брат, не те разбраха, че цитираш Кармак :D Иначе ще ти кажа един шутър с история, който БИ ТРЯБВАЛО да накара всички да млъкнат по темата - BioShock... would you kindly!?

53 мнения
профил »
destroyer93 каза на 30.10.2012, 10:44 ?. :

в коя онлайн игра отначало няма бъгове? ако имаш впредвид диаблото оправиха го отдавна от колко време играя 1 път не ми е направил проблеми

добре кажи коя фирма са най- добри според тебе?

53 мнения
профил »
destroyer93 каза на 30.10.2012, 10:55 ?. :

моята класация е :

1 blizzard
2 rockstar
3 valve :P

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 08:57 ?. :

Беше преди няколко години това. Сега са само Valve и Rockstar :D

131 мнения
профил »
Ragnarous2 каза на 30.10.2012, 12:30 ?. :

Stunna:

http://www.allkeyshop.com/blog/compare-and-buy-cd -key-for-digital-download-battlefield-3/

Внимавай да не купиш руска/версия не за Европа! Върви ми лошо BF3 на лаптопа съм я играл (на настолния сигурно още по-лошо). intel i3-2310M processor двуядрен, nvidia GF 520M 1GB videocard, 4gb ram. Лаптопа е TravelMate 5760G. Ако имате нещо по-слабо от това не се занимавайте дори със сингъла. Няма да я подкарате добре. За мултиплейър трябва да имате препоръчителни, иначе при игра 64 човека ще Ви изгори нещо...

2741 мнения
профил »
Zlob каза на 30.10.2012, 16:42 ?. :

Ей ама аз нахраних играта че няма и читава пиратска версия без дори да съм пробвал и си викам-айде,от мен да мине.Стартирам и при първия Breach на първата мисия като умрях и дадох рестарт checkpoint-черен екран! :D Евала EA!Дори за малкото време в което успях да я пробвам просто смърдеше на конзолен шутър-дървен и грозен.Сега като гледам първата част ми се струва цвете спрямо тази-поне тръгваше нормално :D

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 08:56 ?. :

ИМА читава пиратска версия, както за компютър, така и за конзоли. Проблемът е или в машината ти или в задклавиатурното устройство.

72 мнения
профил »
max111 каза на 31.10.2012, 08:58 ?. :

тези игри не трябва да им правят реклами за това са виновни единствено геймърите
за6тото те харесват и наи-малката тьпа идеа като MINECRAFT

759 мнения
профил »
soti_n каза на 31.10.2012, 12:26 ?. :

Това, което не ми хареса е смотаното AI на враговете. Не вярвах, че в шутър има по-глупаво нещо от мен. Аз попринцип играя по-щуро: с мисъл, че съм избил около 15 и ми остава един, който се е скрил отивам аз да го гърмя, той копелето обаче излиза смел бяга и стреля: You got some balls, man! И това няколко пъти ми се случва. Просто е нереално всичко да е някак динамично, 4-ма от спецчастите да ги стрелят, а те най-нахално си бягат, идват до тебе и те убиват; враговете не се опитват, да се прикрият, просто като смелите безмозъчни талибани от Postal, бързат да дойдат да те гръмнат. А и другарите ми "много" ми помагат: Seriously guys! Поставени за красота, не ги видях веднъж да имат попадение срещу противника. Това, което не ми хареса също е наличието на безброй кътсцени, които бяха 3 вида: едни, които са част от gameplay-a, но аз пак ги водя за скриптираност, други - които са с графиката на нормалните кътсцени, трети - които бяха като филм, с технологията от L.A.Noire Motion Scan (за което, евала има правя). Общо взето, не успяха да ме грабнат в историята. Просто когато вече усещах края, борих се с линейността, докато всичко не приключи.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 02.11.2012, 08:54 ?. :
Редактиран на 02.11.2012, 08:55 ?.

Аз съм съгласен напълно с теб, само да добавя, че талибаните от Postal не идват да те гръмнат, а да ги гръмнеш или сами да го направят :D Освен това забелязах, че не спомена шофьорските мисии - за мен лично тази в Дубай беше единственият момент в цялата игра, в който изпитах някакъв фън. Освен, разбира се, малоумния ми стремеж да отключа всички видове breach :D

108 мнения
профил »
Maximus72 каза на 01.11.2012, 17:56 ?. :

Поредната Medal of Honor. Чудя се кой ли още ги купува заедно с прехвалената Call of Duty.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Medal of Honor: Warfighter

новини:
Danger Close – екипът, създаден от EA за да работи по поредицата Medal of Honor, вече не съществува, заяви шефа на EA Games Lable Патрик Содерлунд.
Мистериозният командос, прочул се с това, че е сложил края на живота на Осама бен Ладен, предложил услугите си за съвети по работата по Medal of Honor.
EA съобщи финансовите си резултати за последното тримесечие на 2012 г. и допълни, че поредицата Medal of Honor ще бъде „извадена от ротацията“.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69