Medal of Honor Allied Assault: Breakthrough

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2003

След като получих новия експанжън Breakthrough, не ми оставаше нищо друго освен да си взема довиждане с мама и татко, да се заключа в стаята си за една седмица и да отпътувам за фронта. Предполагам от моя пример ще се поучи всеки истински фен на класическия триизмерен шутър Medal of Honor Allied Assault.

След дългата пауза, последвала излизането на Spearhead, най-накрая Electronic Arts ни зарадваха с ново заглавие по темата, издадено за PC. Последното попълнение в поредицата отново е бъкано с фашисти (сега и италиански), взривове и героизъм.

Този път действието се развива през периода 1943-1944 г. и проследява европейския театър на бойните действия. Тук са включени операциите на съюзниците в Северна Африка, Сицилия и Италия. Ще стартирате с битката за Kasserine Pass в Тунис и ще завършите с отбраната на Monte Battaglia в сърцето на Италия. Не си мислете, че ще пропуснете героичните боеве при Monte Cassino или Anzio. Сержант Джон Бейкър от американската армия е в разгара на престрелките. Именно благодарение на този персонаж ще участвате в победоносния поход на съюзническите сили. Новият експанжън обхваща 11 нови сингълплейър нива. Те са разпределени в 3 големи операции. Съответно: за освобождението на Тунис, Сицилия и Италия. Естествено, всяка мисия има няколко поднива, всяко с различни задачи. Картите са порядъчно обширни. Както и в предишните версии на играта, историческата хронология е стриктно спазена. Когато в дадено сражение надмощие са имали силите на Оста, в играта обикновено се отбранявате. Обърнато е внимание и срещу какви войски са воювали съюзниците във всяка отделна битка. Така че вече убивате не само немски фашисти, а и италиански Купонът става пълен, когато започнат да си подвикват на своя матерен език. Направо са смешни и ти става жал за тях, но какво да се прави – дългът си е дълг – застрелваш ги. Останах с впечатлението, че германските войници се справят подобре от своите колеги от Апенинския полуостров. Това е мое мнение, може и да съм се заблудил. Интересно ми е също дали този експанжън ще се разпространява безпроблемно на територията на “Ботуша”.

Конкретните задачи, които върховното командване поставя пред вас, са обичайни. Отново ще ви се налага да превземате бункери или да взривявате вражеската артилерия. Няколко пъти ще трябва да се промъквате в укрепени населени места като Monte Cassino например. Спасяването на няколко ранени британци също зависи от вас. Саботажите, извикването на въздушна поддръжка, кражбата на секретни оръжия и документи няма нужда дори да ги споменавам, те се подразбират. На вас ще се падне честа да унищожите едно от най-големите оръдия, участвали във войната. Този исполин, монтиран на влакова композиция, остава известен в историята с прозвището “Голямата Ани от Анцио“. Приземяването ви в Сицилия също няма да е безпроблемно. Очаква ви катастрофа с безмоторен самолет.

Мога да обобщя, че напрежението няма да ви напусне от началото до края. Много приятно впечатление ми направи порасналата интерактивност на играта. Вече всяко оръдие или превозно средство може да бъде управлявано. Което си е истински ташак. Не искам да ви разправям какво им се случи на горките немци като добарах един Flak 88. Това оръдие нема спирачки. Един съвет – преди да взривите нещо, използвайте го по предназначение. Ако имате добра подготовка в управлението на танк (натрупана естествено от зацикляне на Battlefield 1942), тя ще ви е много полезна и тук. В няколко подмисии навигирате именно бронетехника, включително и M4 Sherman. Breakthrough определено е по-труден от предходните серии. Има няколко основни причини за това. Една от тях е, че вече много малко убити врагове оставят след смъртта си оръжие. Непрекъснато ще изпитвате тежка липса на aмуниции. Не може да не се отбележи и положителното развитие в изкуствения интелект на опонентите. Повече няма да ви се налага да стреляте по тъпаци. Всеки войник на Оста ясно преценява откъде имате видимост към него. Примерно, ако между две скали притича фашист и го гръмнете, вторият няма да се покаже, а ще изчака първо вие да се появите пред мерника му. Това определено вдига нивото на трудност, но, от друга страна – и на удоволствието. В битката при Monte Battaglia масовката от страна на немците може и да ви стресира. Поне на мен така ми подейства. Абе нямаш време да презаредиш, защото отгоре ти се изсипват пълчища.

Разбира се в повечето операции няма да сте сам. Ще предвождате отряд ботове. Не е нужно да ви напомням, че не е хубаво да ги избият всичките. Визия и звук За графичното оформление на играта не може много да се каже. Думата е една – перфектно. Точно, каквото всички очакваме от култово заглавие като MOHAA. Географските и климатичните особености на всяко ниво са страшно реалистични. Пясъчната буря, с която ме посрещна Африка, беше зашеметяваща. Особено когато само на десетина метра пред теб от прахоляка изскачат силуетите на нацистите. Релефът също е направен с много въображение. Няма как да не се възхитиш от документално пресъздадения планински терен в Италия. Неведнъж съм казвал, че истината е в детайлите. А тук те са изпипани майсторски. В играта са добавени и няколко нови оръжия. Те са предимно италианско производство. Ще спомена пушката с болтов затвор DeLisle и автомата Moschetto. Те обаче с нищо не превъзхождат старите и изпитани A1 Garand и MP 40, например. Но определено и не дразнят. Разбира се, има и нови скинове на италиански войници. Разработчиците са хвърлили много усилия при създаването на мултиплейъра. Включени са 9 нови карти. В това число манастира Monte Cassino, улиците на Messina и плажът на Anzio. Играчът има възможност да избира измежду всички американски, британски, немски и италиански скинове. Вариантите за игра в мрежа са няколко. Напълно нов е Liberation Mode При него победените играчи стават военнопленници и трябва да бъдат спасени от своите съекипници, за да продължат боя. Популярните Tug-of-War Mode и Objective Mode също са включени. В добавка могат да се управляват танковете и бронираните машини за борба с минни полета. Всеки има възможността да ляга на земята и да обезврежда мини.

Звуковите ефекти на Breakthrough отново са създадени от спечелилия много награди за работата си по MOHAA тим на EALA. В експанжъна отново са си свършили работата чудесно. Мога само да добавя, че всички войници в зависимост от националността си, говорят на родния си език. Това допълнително усилва усещането за реалистичност на играта.

За финал ще кажа само, че това е култово продължение на една култова игра. Ако още не си си инсталирал Breakthrough, не разбирам защо си губиш времето с последните редове. Чака те велико приключение.

Автор: Димитър Трифонов