facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Ревю | 23.09.2009 | автор: Свилен Енев


оценка:
Производител:
1С: Ino-Co
Издател:
Paradox Interactive
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Отличен и необичаен геймплей

Чудесна атмосфера без излишно напрежение за играча

минуси

Прекалено протяжни последни мисии

Известен брой бъгове

Ех, златни години бяха с Majesty. Все още си спомням дните и нощите, които прекарвах в залъгване на поданиците си да ходят и да убият ония трол в гората, който тормозеше селяните ми. 1000 жълтици струват ли си? За алчните ми войници – да. Това беше определено нестандартна за времето си концепция – да нямаш пряк контрол на своите единици, а да се опитваш да ги караш да изпълнят нещо срещу съответното заплащане. Кой по дяволите обаче чака девет години, за да възкреси една от най-оригиналните стратегии, излизали някога? Вече няма значение, защото продължението е тук!

Една страшна история


От събитията в първата част са минали няколко века. Дълго време всичко в Ардания си остава тихо, без шум и сътресения. Злото си стои у дома и така година след година. Всеки велик лидер редовно е "почесвал" чувството си за собствена значимост и редовно е подрязвал крилата на страшните дракони, размествал е костите на въстаналите скелети и въобще е "поуспокоявал" немирните. В крайна сметка злото съвсем е изчезнало и животът е станал доста странен – смъртта е безславна, а животът - протяжен, скучен и ленив. Когато Леонард става владетел, той трябва да намери някакво решение. И той не се отчайва, а потърсва малко зло там, където е най-логично да го намери – в ада. Леонард призовава само едно страшно чудовище, което обаче не пожелава никога да си тръгне и започва да убива всеки, който не е съгласен с неговото присъствие. И в крайна сметка последният несъгласен се оказва, че е вашият главен герой. Ето как вие ще трябва да изчистите Ардания от злото и да докажете, че по-добър лидер от вас тази велика земя никога не е имала.

Геймплей

На пръв поглед той не се е променил особено от първата част. Зарежда се мисия, а вие започвате със самотен замък, в който е ситуирана и столицата ви. Хазната ви е скромна – две-три хиляди жълтици. И както преди десетина години, първата ви задача ще е да създадете гилдии. Още преди средата на кампанията вече ще имате достъп до всички постройки, така че от вашата стратегия ще зависи и добрият изход на мисията. Героите ярко се отличават един от друг, точно като в ролева игра – воинът, магът и рейнджърът имат коренно различни показатели за сила на атаката, количество на здравето, броня и т.н. Когато изпратите военна единица някъде, поставяйки боен или разузнавателен флаг например, по пътя си тя ще се срещне с най-различни вражески същества, сред които и самите диви обитатели на гората – мечки или вълци.

Видовете войска си имат и характер - стрелците например обичат непроходните и мочурливи терени, където бродят диви зверове, а послушниците предпочитат да щъкат из населените територии, където могат да упражняват лечителските си способности. Те също така обичат да са недалеч от краля, за да се втурнат първи да защитят двореца при заплаха, особено пък ако е нападнат от неживи създания. По принцип няма правило за изграждане на добра тактика. Важно е да изпробвате

разнообразни подходи за преминаване на нивото

– героите често загиват, опитвайки се да изпълнят вашите поръчения, чудовища нападат отвсякъде, а вие запомнете едно – поне за пари не се стискайте! Целта оправдава средствата. Все пак има известен баланс по отношение на трудностите с героите и той идва от селяните – те, независимо от липсата на заплати, лошо време и тълпи прииждащи и изяждащи ги чудовища, изглежда искат да работят без да се оплакват и изграждат, ремонтират и поправят сгради безропотно и абсолютно добросъвестно. 

В началото на играта силно ще пострадате от ранните атаки на вълците. Те ще си похапват от ценните ви магове, а вие няма да можете нищо да направите. Затова вместо магове или воини, вие трябва да си направите гилдия на стрелци. За тях глутница вълци не са заплаха, а просто дивеч, когото те отстрелват с удоволствие и лекота. А имайте предвид, че най-добрите решения са възможни, когато комбинирате представители на различни гилдии – стрелец и воин са перфектни за близък бой например.

Важна е и атмосферата на кралството – героите носят артефакти, надяват се на добри брони... Ето защо трябва навреме да сте построили пазар, алхимически магазин или ковачница. Ако не сте играли първата част, сигурно ще се учудите, че се бием срещу свободно скитащи чудовища, които не са обединени в един общ мозъчен тръст.

Освен взаимодействията между героите е предвидено и те да могат да се съберат в група от четири приключенци, като за целта трябва да направят няколко прости неща – да се съюзят, да построят и ъпгрейднат механа и да си изберат лидер. Освен гилдии обаче има и храмове. В тях можете да наемате силни и добре обучени герои, с които да атакувате елита. Но това може да стане чак след няколко ъпгрейда на замъка, а и да се построи храм не е толкова евтино.

Можете да превърнете обикновен герой и в храмов. Ако имате рейнджър от 12 ниво и сте построили храм на Хелиос, вместо да наемате бойци за него, плащате пари и превръщате единицата си в стрелец на Хелиос от 12 ниво. Чисто и просто. Има и кралски заклинания –

те се използват за спешни случаи

и сред тях са лечение, призоваване на мълния, бърз ремонт на сградата, а най-скъпо е възкресението от гроба. В тази магия най-лесно ще извадите от трапа новите воини, докато за ветераните с клас и ранг доста ще се озорите.     

Играта ми допадна изключително много. В класическия й фентъзи свят вашите герои пътешестват по неизследвани територии, откриват чудновати и непознати земи, сражават се с ужасни чудовища, рискуват живота си в името на свой събрат, намират по картата вълшебни сандъци със злато, а когато са ранени, една от функциите, която като владетел ще овладеете, е лечението от разстояние. Така, без дори да виждате къде по картата в момента се намира вашият човек, вие ще може да го церите дистанционно, само като каствате магията на прозорчето в горната дясна част на екрана, където виждате неговия статус. Играта има нова система на храмовете, нови знамена и нови начини на групиране. Предишните две заповеди – проучи и унищожи – сега са допълнени с още две: защита – принуждава единиците да се навъртат около посочената област или предмет; а четвъртият указ забранява посещение на дадено място – примерно драконовото леговище.

Графиката е чудесна и ефектите са много приятни и добре обмислени. Има много грандиозни моменти - като например сражение с гигантски циклоп - които могат да ви оставят без дъх, когато с едно движение от ръката на страшилището вашият лидер бъде запратен на порядъчно разстояние.

С други думи - втората част не е просто леко модифицирана игра със съвременна графика, не. Тя е силно изменена, като е оставена основната идея, но подобренията са функционални и перфектно организирани. Свалям шапка и ви желая приятни моменти с това шарено и емоционално приключение! 


Бърз поглед

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim съдържа основните характеристики на оригиналната игра, които обаче са доволно освежени. Освен това са запазени неповторимата атмосфера, както и традиционният хумор в първата игра, но са добавени и доста нови моменти. В цялата игра ще ви съпровожда една приятна носталгия. В началото, разбира се, от вас се изисква да построите най-важните сгради за функционирането на царството ви. Сред тях са отбранителните съоръжения, магическите постройки, пазарът, който носи и пари, както и едно от най-съществените неща в играта – гилдиите. Те служат за създаването на герои с определено начално ниво, били те рицари, рейнджъри, магове и други. А по броя класове играта не отстъпва и на най-любимите RPG-та. Всъщност всеки човек в играта си е герой – той има основните параметри – опит, оръжия, брони, умения, наръч от бутилки с лечебните еликсири и т.н. Оръжието се купува от пазара или при ковача, а пари се намират най-лесно от сандъчетата, пръснати из картата.
 
системни изисквания
Intel Core 2 Duo/Athlon X2 64 2 GHz; 1 GB RAM; 128 MB Video
напиши коментар
 

601 мнения
профил »
Seigar -X- каза на 24.09.2009, 07:51 ?. :

Тази игричка ми е в Top 5 любими игри. Наскоро чух, че ще излиза експанжън на име Adventure Maker (или нещо подобно), който ще ни даде шанса да си правим собствени приключения и модове.

35 мнения
профил »
r3fl3ktor каза на 24.09.2009, 11:14 ?. :

Играта е много добра. Единствения минус е ,че е много кратка и поне на мен ми изглежда ,че доста са бързали в направата на играта.В сравнение с старата карта това незнам дали има и 50% от игра.

2186 мнения
профил »
iddqd каза на 24.09.2009, 12:42 ?. :

Това можеби е най интересната игра за пц която излезе тази година.

150 мнения
профил »
Алми каза на 24.09.2009, 19:33 ?. :

Не мога да ги разбера оценките в този сайт- на простотия като батман се дава максимална оценка, а на добрите игри 5-5,5 звезди.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 25.09.2009, 06:47 ?. :

Заповядай в темата за Батман и си изкажи мнението аргументирано защо смяташ, че тази игра е "простотия". Ако може с повече от 2 изречения. ;) Що се отнася до Majesty 2 - концепцията безспорно е оригинална, но е на 9 години. Ако след 9 години излезе игра като Батман, не бих я оценил по същия начин, както сега.

127 мнения
профил »
Drusalin каза на 24.09.2009, 21:16 ?. :

Emanuil ех защо не са направили идиоти като тебе да могат да си изтриват регистрацията от сайт-а . Моля те просто не чети статийте това ти се отразява зле . Трябва да си много тъп за да неможе да оцениш игра като Батман-а . Виж прочети някой сайт защо е толкова добра след като неможе да си извадиш изводите .
Ох все по тъпи хора пишат тука или аз попадам все на най - простите мнения .
majesty e много яка игра ... зарибителна е, но е и много кратка . Просто заслужава да има голям ексанжън и то доста по качествен от това което предлага играта като мисий и карти ! Най - интересна не бих казал просто зарибяваща за определено време ... батмана къде къде е по-добър и далече това не е играта на годината . Но си струва да се изиграе !

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 24.09.2009, 21:27 ?. :

"Виж прочети някой сайт защо е толкова добра след като неможе да си извадиш изводите ."
Значи трябва някой друг да определя коя игра да харесва на хората,а не те самите? Интересно...
Иначе първата част на Majesty ми допадна доста,надявах се да не са променили играта прекалено много и те не са,страхотен баланс между добре познато старо и добре работещо ново.

2186 мнения
профил »
iddqd каза на 24.09.2009, 21:27 ?. :

Честно казано и мен ме озадачават малко оценките. Примерно резидент 5? Кво толкоз има в тази игра за да с такава оценка. Едната графика и това е. Куц муден геймплей дърпане на лостове и натискане на копчета. Лично аз ако оценявам игри на първ место ще е това дали играта предлага нещо забавно и различно, а другото е второстепенно за мен.
Батмана е як да, но колкото и жанрове да са вплетени в него пак неможе да излезе от релсите на обикновения геймплеи. Маджестито може да се каже, че успява да се издигне над масовката комерсиален буллфит изсипан на пазара с свой собствен облик.

150 мнения
профил »
Алми каза на 25.09.2009, 06:27 ?. :

Напълно съм съгласен :)

127 мнения
профил »
Drusalin каза на 24.09.2009, 22:51 ?. :

Slesher далече съм от тази мисъл като не разбираш просто изопачаваш думите . Точно човек трябва да харесва това което си играе ... но все пак да има смисъл в това което харесва ! Да него оценява по някви си негови критерий ! А по най важните и общи приети . Но този човек просто неможе да оцени игра като Батман за това написах и да провери някой сайт за да разбере за какво и дават такива оценки и да види кое е толкова по доброто от majesty защото то е много :) . Очевидно и ти неможеш да го определиш щом така разбираш думите ми ?
Тази игра невпечатлява с нищо кой знае кво освен с добрия си геймплей и добрия замисъл и забележете защо ! - > защото не се предлага кой знае кво толкова ново и свежо на пазара

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 25.09.2009, 06:19 ?. :

Коя игра е "добра" е изцяло субективно мнение.Не може да се определи дали нещо е добро по някакви "общи критерии".Човек не харесва определена игра,значи за него тя не е добра.Просто е...наистина.Всеки дава собствена оценка за играта.Както може да се коментира статията,така може и оценката.А за оригиналността на Батман...сложно е да се каже.Най-важното все пак е,че Batman няма нищо общо с Majesty и сравнението е доста глупаво.Както казват братята руснаци - "На вкус и цвет тавариш нет".

103 мнения
профил »
gadmc каза на 25.09.2009, 14:06 ?. :

Братята руснаци?Ти не си добре!

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 25.09.2009, 15:39 ?. :

Да,така е,не съм добре...хахахах...малоумник.

2186 мнения
профил »
iddqd каза на 24.09.2009, 23:27 ?. :

Ми тебе ако те слушаме ще си останеем в първси клас. Няма развитие в твоята логика. Ти би играл едно и също само защото е "хубаво" е хубаво хубаво, ама писва, а който не търси нещо ново и различно цял живот може да си игаре едно и също. Играй си клишираните игрички и не пиши в тази тема, понеже неси дорасал за нея.

16 мнения
профил »
Свилен Енев каза на 25.09.2009, 02:18 ?. :

Въпроса с оценките сме го коментирали още в хартиеното издание - оценяването на играта се извършва от автора на статията, а не от PC Mania. Оценката е неделима част от ревюто и тя е прерогатив на журналиста, написал текста, т.е. това е неговият личен вот. Възможно е други автори от PC Mania да не са съгласни със звездичките и те могат да напишат защо в коментарите. Обективно погледнато, не може през ден целият екип да се събира, за да гласува за поредната рецензия, а - от друга страна - ако авторът на статията няма право сам да я оцени, неговото мнение няма да има и необходимата тежест.

127 мнения
профил »
Drusalin каза на 25.09.2009, 07:52 ?. :

ХАхахаха iddqd клеширан си ти с излишното си мнение. Просто и твойте мнения са толкова излишни че сам не си даваш сметка . Хубава казвам защото така я оценят хората и има защо определено ! И хората не се водят като тебе по това дали играта им предлага нещо нетрадиционно. Хубавото за тебе определено не е това което може да наречеме качествено ами да ли е занимателно за 10 дена :D . Не се водя от свой впечатления . Просто гледам оценките за игрите как хората ги оценят и гледам вашето мнение колко е лишено от смисъл и логика . Да оценяте няква тъпотия на 5 ( Като Majesty ) ... за разлика от Resident Evil и Batman който са пример в своя жарн за качествена игра. Определено идвете игри са две много уникални игри но ти това го приемаш като клише за тебе една уникална игра е majesty ... която невпечатлява с уникалноста си толкова както казах ! И това си е от липсата на игране на игри . Толкова са ти втръснали ръчките ... че неможе да оцениш другите елементи в играта и гледаш само на един малък детайл . Аз пък на Resident Еvil чак не си спомням 1000 ръчки да съм натискал . Сигорно защото я играх в co-op и фъна беше доста по голям от който и да било шутър който съм играл в последно време . А и играта сама по себе си преложи много неща за който да бъде оценена с най - висока оценка.
Ти iddqd съдиш за игрите само по това да ли предлагат нещо ново . Че тази година аз не съм видял изобщо нещо толкова ново колкото горе споменатите две игри . Съдиш по свой критерий който въобще не са стойностни . С тетриса дадах пример просто ... утре може да излезе някоя игра която предлага супер геймплей и да е зарибяваща ,но далече тя може пак да не бъде оценена с висока оценка въпреки че ти харесва. Определено ти трябва да се върнеш в първи клас :D просто защото ме караш да ти обяснявам като на олигофрен. Аз не гледам кое е хубаво нито се водя по оценките за да играя дадена игра, но ва карам да ги гледате само защото незнаете за какво говорите . Когато оценяте игра не гледайте само 1 показател, все пак оценката е съвкупност от много такива . И е много грешно да оценяш игрите само по това дали предлага нещо ново.
achilles доста добро мнение по играта напълно съм съгласен . Относно оценките в сайт-а ... има къде къде по добри сайтове където оценят игрите по съвкупност от точно и ясни критерийте както казах . А не някъв пишлио за първи клас който се води по своята логика за нещо новационно както виждаме в коментарите да спори за оценките в сайт-а. Никой неможе да вини Автора той така е сметнал и трябва найстина да се уважава труда му както и мисленето . А и пф ся чак виждам къде са тия оценки на игрите никога не съм ги гледал тук, толкова че да се водя по тях и да мисля .... "оо щом е оценена тая игра така ще я играя значи" .

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 25.09.2009, 15:40 ?. :

Another "I'm a fuckin' Batman fangirl" post!

2186 мнения
профил »
iddqd каза на 25.09.2009, 10:09 ?. :

Копеле научи се да пишеше по къси коментари, че тия неам нерви да ги четем.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Чийт:
Не просто леко модифицирана игра със съвременна графика, не. Тя е силно изменена, като е оставена основната идея, но пряко подобренията чийтовете са налице...

новини:
Всеки, който иска, може да изпорбва демо версията на продължението на една класическа и изключително оригинална стратегия!
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28