Le Mans 24 Hours

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Напоследък се появиха много игри, които са директни портове от Playstation. Подобно действие крие рискове, но понякога не е проблем и сме свидетели и на стойностни решения.. Естествено, всеки един порт би могъл да бъде успешен за РС, стига да бъде изпипан и направен като хората.. Le Mans 24 Hours е един добър пример за това как добри PS заглавия се появяват за РС в един доста нескопосан или по-скоро посредствен вид.

Ще започна направо с графиката, защото тя определено можеше да бъде най-добрата сред портваните игри. Пистите са нарисувани много добре и доста реалистично. Ако по тях имаше малко повече детайли и интерактивни обекти обаче, щяха да се още по-добри. Светлините, които се сменят в различните части на трасетата, също са доискусурени. Едно нещо обаче ми остана неясно – защо от Infogrames не са инвестирали време и усилия в самите автомобили. Колите са ръбати и пикселизирани и определено нямат нищо общо с гореописаните писти. Сенките на четириколесните зверове са почти квадратни и доста неприятни за гледане. Ако тези малки подробности по-графиката бяха пипнати, Le Mans 24 Hours спокойно можеше да се превърне в сензационен хит, особено с оглед на провеждащото се през този месец реално състезание на френската писта.

Като типове игра Infogrames са ни предложили пет вариации: quick race, time trial, championship, multiplayer и Le Mans. В Championship модуса можете да играете с три вида коли – GT, Open Prototypes и Closed Prototypes, като всеки вид включва по няколко прототипа. Интерфейсът не е никак неудобен и на места дори объркващ. Възможностите за настройки, както по возилата, така и по самата игра са достатъчни, за да задоволят и претенциозните автофенове.

Вместо заключение ще кажа, че може би директните портове не са добра идея. Ако Infogrames бяха хвърлили още малко усилия по посока на графиката и контрола над колите, Le Mans 24 Hours със сигурност щеше да бъде най-успешният конзолен порт.

Повече за 24 часа на Льо Ман:

Първите състезания на пистата Le Mans са започнали да се провеждат още през 1906 с организатор Automobile Club de France. Идеята за 24 часа нон-стоп каране обаче се заражда чак през 1922, а една година по-късно се появяват и първите официални 24-часови гонки.

Първият 24-часов старт е бил даден на 26 май 1923 и в него са участвали 33 състезатели. Първите победители в историята на 24 часа Льо Ман са Лагаш и Леонар с тяхното возило “Chenard & Walker”. Те са завъртяли 2,209.536 km със средна скорост от 92.064 km/h.

По-известни фирми, които са участвали в първите 24 часови гонитби, са Бентли (победители през 1924, 1927, 1928, 1929 and 1930), Алфа Ромео и Ферариi. По време на Втората световна война обаче състезанията, по разбираеми причини, или не се провеждат, или не събират много публика.. След това серията се възстановява, като основни конкуренти за шампионската титла стават  Ферари и Джагуар.

За съжалени през 1955 година се случва най-лошото. След като състезателен болид на Мерцедес навлиза в трибуните, като резултатът е над 80 жертви и изваждането на “сребърните стрели”, както са били популярни автомобилите на немския производител, от състезания за следващите 40 години. Това довежда да доста по-нискоскоростни състезания и естествено до по-малко тръпка. 

В съвремената история на Льо Ман изпъкват имена на конструктори като Мазда (шампион през 1991), Пежо (1992), БМВ V12 (1999), а през миналата година победата отнесоха колите на Ауди, като и през тази те се смятат за основни фаворити.

Основната цел на състезаниата Льо Ман е теста на нови видове двигатели и прототипи за издържливост.

Автор: Орлин Широв