LEGO Indiana Jones: The Original Adventures

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ако сте разочаровани от „Кралството на кристалния череп”. Ако искате да си припомните класическата трилогия, която направи Харисън Форд най-популярния археолог в света. Ако търсите някое наистина неангажиращо и забавно като геймплей приключение, значи сте дошли на правилното място. LEGO Indiana Jones: The Original Adventures ще ви предложи всичко това.

Играта е същинска играчка

В пълния смисъл на тази дума. Ще се убедите в това още в самото начало, като видите огромната топка, която така настойчиво искаше да премаже Инди в началото на „Похитителите на изчезналия кивот”. В случая тя е пресъздадена от малки лего-тухлички. Или пък като за първи път се срещнете със зелените и лъщящи на слънцето крокодили от „Храма на обречените”, които схрускаха Мола Рам в края. А да не говорим като се изправите лице в лице с лего версията на Шон Конъри от „Последният кръстоносен поход”.

Така че не слушайте онези, които твърдят, че тази игра е подходяща единствено за по-младите геймъри, които съвсем наскоро са престанали да ходят прави под масата. Тя ще се хареса на всичко живо, особено на онези, които са почитатели на първите три филма.

Колежът Барнет

където работи професор Джоунс, представлява централното ниво, от което може да пътувате, където пожелаете. Нещо като бар Мос Айсли в LEGO Star Wars.

Още от самото начало имате възможност да изберете в коя точно история от трите филма предпочитате да се потопите. Специален ред няма. Стига да искате, може да търсите първо Свещения Граал, после Кивота и чак накрая да отпътувате до Индия, за да намерите откраднатия от малкото село мистичен камък. Ако каналите на Венеция ви писнат и предпочитате да влезете в Храма на обречените, готово – отпътувате за Барнет и избирате нова дестинация. Това придава една особена нелинейност на играта и ви освобождава от ограниченията, които спохождат повечето заглавия в момента.

Непретенциозно проста

Цялостният геймплей напомня доста на LEGO Star Wars. Все още събирате като луди сребърни, златни и сини парченца, които служат за отключването на нови герои и бонус чийтове. Съберете достатъчно на брой от тях и отново достигате заветния ранг – но не „Истински джедай”, а „Истински приключенец”. След като минете нивото пък, винаги може да се върнете назад и да го разцъкате във Free Play режим. Какво излиза? На пръв поглед сякаш играта не е еволюирала въобще. Но само на пръв…

Този път Traveller’s Tales са надминали себе си по отношение на дизайна. Нивата са пълни с тайни и на практика почти всеки предмет, който ударите, ще избухне и ще се разпадне на малки парченца, които маниаците на тема колекциониране могат да събират до припадък. Така че не веднъж и два пъти ще ви се наложи да се върнете към тях, за да ги откриете.

Кооперативният геймплей също е изведен до нови висини. Във всеки един момент от геймплея втори играч би могъл да се включи към вас и да ви помогне във вашите приключения. Дори е препоръчително, тъй като един от най-големите плюсове на LEGO Indiana Jones е именно играта с приятел. Но дори и да нямате такъв обаче, не се притеснявайте – превключването от един герой на друг става с лекота, а вашите съекипници притежават ако не добър, то поне задоволителен изкуствен интелект.

Още от самото начало прави впечатление, че

Индиана е в пъти по-ловък

от който и да е от героите в LEGO Star Wars. При това не само заради камшика, с помощта на който се отварят един куп нови възможности. Чрез него може да прекосява големи пропасти, да налага противниците, да ги обезоръжава и дори да взима предмети, до които иначе няма как да се стигне. Между другото изпробвайте да използвате камшика срещу някой от жените. Инди ще я обвие около кръста й, я го придърпа към себе си и ще я целуне страстно с едно елегантно движение, точно както във филмите.

Другите герои също не отстъпват на Инди по умения. Много от съпътстващите персонажи са ключови за разрешаването на

Множеството пъзели

В LEGO Indiana Jones. Онези, които носят малки книжки, например Маркъс Броуди и Елза, могат да дешифрират специални йероглифи, разпръснати из нивата. Що се отнася до Уили от „Храма на обречените”, тя има толкова пронизващ писък, че с него може да почупи и най-здравото стъкло. Някои герои пък носят лопати, с които могат да изравят скрити съкровища. А жените като цяло скачат по-нависоко от мъжете и по този начин достигат и до най-недостъпните места в нивата. Въобще, пъзелите играят доста по-голяма роля в геймплея в сравнение с LEGO Star Wars, а отборната игра при разрешаването им е ключова. Но не си мислете, че ще си блъскате главата с часове, за да ги разрешите, тъй като всичко е изключително неангажиращи и кежуъл.

Доста хитра идея от страна на авторите са т.нар. фобии, които двама от героите имат. Ако Инди се страхува от змии, то Уили не понася насекомите. В случай че единият от тях се срещне с омразните си гадинки, той ще се свие от страх и няма да може да продължи. Тогава другият ще трябва или да отиде и да ги избие, или да продължи напред сам, за да разреши предстоящите пъзели.

Друга съществена разлика между LEGO Star Wars и LEGO Indiana Jones са

Битките

Ако в първата героите бяха въоръжени с бластер или светлинен меч, то тук ще водите сражения предимно със своите юмруци. Често противниците ви ще изпускат и своите пистолети, които можете да взимате и използвате за кратко, но като цяло не вършат кой знае каква работа. Прави впечатление, че много от предметите в нивата могат да бъдат хвърляни срещу вразите. Типичен пример за това е барът на Марион от „Похитителите на изчезналия кивот”. Всеки един стол или бутилка в него може да бъде строшен в нечия глава. Из други нива пък ще намирате мечове, прътове и дори базуки, с които да елиминирате всичко де-що мърда, което увеличава допълнително усещането за разнообразие.

Въпреки това Джуниър ще умира не веднъж и два пъти. Често срещу вас ще се изправят големи групи от въоръжени противници, до които рядко може да се доближите цели-целенички, за да ги ликвидирате. За щастие нямате ограничения в броя на животите и може да мрете, колкото си пъти искате, на цената на част от събраните до момента лего-парченца.

Един от основните проблеми

които се набиват на очи в играта, е това, че може да убиете като нищо някой от своите спътници, ако не внимавате достатъчно. Попаднали сте в средата на голямо меле и раздавате шутове и тупаници във всякакви посоки. Елза идва да ви помогне. Скача към вас, но преди да се усетите, юмрукът ви се е стоварил и върху нейната руса лего-главичка и тя е труп. Нещо повече – дори като се опитвате да разрешите някой пъзел с камшика си, рискувате да фраснете приятелчетата си по погрешка най-вече заради проблемната камера, която така и не може да реши от кой точно ъгъл предпочита да ви покаже нивото.

Би било прекрасно въпросната опция за “friendly fire” да бъде премахната в следващата LEGO игра с Индиана Джоунс. А такава със сигурност ще има. Единственото нещо, което ме притеснява е, че по всяка вероятност ще центрира върху „Кралството на кристалния череп”.

Светът на Индиана Джоунс

пресъздаден визуално с помощта на LEGO, изглежда наистина добре. Някои текстури биха могли да бъдат и малко по-детайлни, но като цяло шаренията ще се понрави на всеки. Освен това е и дяволски смешно да видите как някои герои изглеждат в LEGO-форма. Едва ли има смисъл да ви казвам, че и всяка една сцена от филмите е малко или много преработена и инжектирана със солидна доза чувство за хумор, за да може да пасне на т.нар. LEGO визия. Така че бъдете сигурни, че ще се забавлявате от началото до самия край.

Иначе Traveller’s Tales определено не стоят със скръстени ръце. Ако все още не сте чули, идната есен се задава следващата LEGO игра. Този път обаче тя ще ни повери управлението на Батман и Робин, които ще се борят срещу ужасяващите злодеи, включително Джокера и Пингвина, избягали от лудницата Аркъм и бродещи из мрачния Готъм Сити.

Определено цялата тази LEGO идея се оказва доста успешна. Че и доходоносна…

Автор: Владимир Тодоров