facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Kingdom Under Fire Gold
Ревю | 16.03.2002 | автор: Борис Цветков


оценка:
Производител:
Phantagram
Издател:
Жанр:
Ролева игра, Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Когато човек види претенциозното "Gold", прикачено към някоя позната нему игра, той очаква порядъчна доза новости и корекции. За първата Kingdom Under Fire писах в брой втори от миналата година. За съжаление в "златната" версия са се запазили не само хубавите неща, но и доста от лошите. Съществени нововъведения практически няма.

Механиката на играта си остава абсолютно същата. Имаме в наличност два враждуващи съюза. Хората, елфите и джуджетата се сражават срещу орките, огретата, тъмните елфи и други подобни негативни елементи. Ресурсите си остават четири на брой - събирате злато, желязо и мана и строите ферми за храна. Както героите, така и обикновените единици трупат опит и подобряват своята издръжливост, мана, защита и атака. За да не става пълна каша, можете да движите войските си във формация.
На всеки няколко RTS-мисии от кампанията идва ред на едно псевдо-RPG ниво. Така получавате възможност да повдигнете показателите на героите си като обогатите инвентара им с различни магически предмети.

Нещо ново?

Всичко, появило се до момента под формата на patch-ове за първообраза, го има и тук. Добавени са 40 нови карти, на които да провеждате мрежовите си битки. Има и доста подобрения по редактора на нива. В кампанията също е претърпяла миниатюрни корекции, но при положение, че сте играли оригинала, поне в началото всичко ще ви се струва съвсем идентично. Добавени са и няколко нови героя. Най-голямата новост, обаче, е възможността да правите save по всяко време на кампанията, а не само между мисиите.

Звуците, музиката и графиката си остават непроменени. Но докато музиката все още звучи уникално, графиката не се вписва много в сегашната представа за добре изглеждаща RTS.

Друг кофти момент е, че никои не се е сетил да отдели малко повече време и да поработи по интелекта на противниците и pathfinding-а. Тези два съществени елемента от играта си остават на едно малко дебилно равнище.

Може да ви е направило впечатление, че сегашните ми оценки са по-ниски дадените за първата версия. В сравнение с първообраза си KUFG е малка, но затова пък и доста закъсняла, стъпка напред. Просто след времето, прекарано с Battle Realms и приключенията в света на Берсая, няма с какво да грабнат вниманието ми.

Има ли смисъл да си взимате тази игра? За да бъде отговорът положителен, трябва или да сте фанатизирани по оригинала, или изобщо да не сте го виждали, или да изгаряте от носталгия по добрия стар WarCraft. Въпреки всички разлики атмосферата на KUF винаги ми е напомняла точно незабравимата стратегия на Blizzard. Друго фактор, който ще ви помогне да защитавате или рушите кралството с максимално удоволствие, е да не сте сядали пред никоя от стратегиите в реално време, които излязоха през последните пет-шест месеца.

Явно корейците от Phantagram са решили, че въпреки изминалото време, все още има хляб в творението им с промъкнали се тук-там RPG елементи. За съжаление не съм на тяхното мнение. Просто са закъснели с около половин година. 

 
системни изисквания
PII 300 MHz , 64 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78