Killzone 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не разбирайте подзаглавието на статията погрешно – сингъл плейър в Killzone 2 все така ще има. Сега обаче ще си говорим за мултиплейър аспекта в геймплея на това ексклузивно PS3 издание. Защото едва напоследък започва да става ясно колко много всъщност залагат Guerilla и Sony именно на този елемент на поредния FPS в своя каталог.

И как иначе, след като напоследък става все по-безпощадно ясно, че игрите от този жанр има нищожен шанс на стъпят трайно в класациите по продажби, ако не разполагат с нужната „онлайн функционалност”. Което в 90% от случаите се свежда именно до мултиплейър режимите. Проблемът е обаче, че вече далеч не е достатъчно просто да предложиш едно прилично (или дори страхотно) решение на тема „death match”или “capture the flag”. Откак Battlefield завладя света на мултиплейъра, ключовите словосъчетания вече са вече „отборна игра”, „класове”, „превозни средства” и прочее в същия дух. Затова и момчетата от Guerilla е трябвало, щат не щат, да се ориентират в правилната посока.

Създателите на Killzone 2 твърдят, че основната им задача е да направят играта еднакво атрактивна както за FPS ветераните, така и за новобранците в жанра. Гръбнакът на тяхната концепция заимства някои от ключовите идеи в Call of Duty. Става въпрос за възможността да заслужиш нови умения и да подобриш „статистиките си” благодарение на представянето си на „бойното поле”. Killzone 2 ще предлага общо 12 различни ранга, 46 подранга и над 100 различни статистики, в които играещият може да напредва.

Не по-малко интересна е т.нар. “Badge” система, която включва различните „класове”, измежду които играещият може да избира. Като например „медика” (който може да лекува своите съекипници) и саботьора (който разполага с нужните умения, за да се промъкне незабелязан в тила на врага). Всеки от класовете притежава както основно умение, с което стартира играта, така и допълнително, което придобиваш по-късно в играта. Дотук нищо ново, но Guerilla са предвидили и възможността за комбиниране на различните класове, което звучи доста интригуващо. Въпросът е единствено, че нещата, изглеждащи добре на хартия, трябва да минат първото си кръщение в „реални бойни действия”, за да стане абсолютно ясно дали мултиплейърът наистина ще спечели от тях.

Интересните идеи на авторите на Killzone 2 не свършват дотук. Те смятат, че е адски логично всеки от участващите отбори (от по 16 души) да може да се раздели на по 4 екипа от по четирима души. Тези четирима души ще могат (освен всичко останало) да ползват и алтернативен канал за комуникация. Екипът ще има и свой командир, чиято позиция може да бъде използвана като “spawn point”. Но ако някой от играчите прецени, че около „шефа” в момента е твърде напечено, той ще може да избере и произволно място от картата, където да се появи след като някой му е видял сметката.

Логично, Guerilla обещават още солидни възможности при създаването на нов „мач”. Засега те пазят най-доброто по въпроса в тайна, но обещанията са меко казано впечатляващ набор от опции. Не че в тази област има кой знае какво ново за откриване. Въпросът е по-скоро какви точно елементи ще бъдат оставени в ръцете на планиращия мача и с доколко гъвкави „инструменти” ще разполага той.

И накрая нека все пак не забравяме, че до дебюта на Killzone 2 остава повече от половин година. С други думи, Guerilla имат повече от достатъчно време не само да изпълнят обещанията си и да хвърлят нужното време в балансирането на геймплея, но и дори да ни изненадат с нещо напълно неочаквано чак на самия финал.

Автор: Ивелин Иванов