facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Karateka
Ревю | 11.12.2012 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Liquid Entertainment
Издател:
Karateka LLC
Жанр:
Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Много приятен визуален стил

Трима герои, три различни завършека

Запазва чара на оригинала

минуси

Мехнер можеше да доразвие бойната система

Нямате твърде голям стимул да я превъртите отново

Karateka, наред с Moon Patrol, бе една от първите игри, които играех от сутрин до вечер на моя Правец 8C. Тогава, разбира се, бях първи клас. Нейната изключителна простота, стимулираща играча към съвършенство, бе основното й и най-пленително качество. А, разбира се, исках да спася и принцеса Марико, пленена против своята воля в замък от зъл тиранин на име Акума. Да я оставя да ме целуне и прегърне и да повдигне леко своя крак...

Това обаче бе преди 20 години. Доста време измина оттогава. Дали римейкът, който Джордън Мехнер направи наскоро, отговаря на нашите очаквания?

Целта на Karateka е проста -

пробийте си път през върволица от японски войници и спасете любовта на живота си. Имате три живота, но за разлика от повечето игри, те наистина са три различни живота. Започвате като привлекателен воин с конска опашка. Пребият ли ви, директно ви изхвърлят през скалата. Приключението обаче не свършва. Вашето място се заема от друг тип герой -монахът, вторият ухажор на принцесата. Той я е забелязал по време на своите молитви и оттогава насетне тая скрита любов към нея.
Ако охраната на Акума потроши и монаха, и той ще бъде съвсем безцеремонно запокитен през скалите. Остава единствено и само едрият и брутален шишко, който макар и да е най-силният от тримата, определено се нуждае от диетолог. Дали Марико ще е особено доволна от този свой спасител, който блокира ударите си с корема и се държи като маймуна? Стигнете до края и ще разберете.

Всъщност, Karateka разполага с три завършека в зависимост от героя,
с когото я превъртите. Разбира се - принцесата е безумно влюбена в първия воин и ако искате да се погрижите за нейното щастие, просто не трябва да умирате.

Общо вашата цел е съвършенство в близкия бой. Всичко се базира на блокирането в правилния момент и контраатаката. Изчаквате вашият противник да ви нападне, спирате удара му и му нанасяте няколко крушета и ритници. Нещо повече - Karateka е изключително интуитивна игра. Вслушайте се в звуковите ефекти и те ще ви подскажат броя на ударите, които ще последват от вашите противници.

В самото начало срещите с войниците на Акума, а впоследствие и с неговия верен ястреб, не са нищо особено. Колкото по-напред отивате обаче, толкова по-сложни в ритмично отношение комбинации от удари ще трябва да блокирате. Ще се млатите дори и с босове. За щастие разполагате и със специални атаки, които може да изпълнявате периодично, така че не сте съвсем безпомощни.

Не е тайна, че Karateka е изключително линейна игра,

която може да бъде превъртяна за около половин час. Всяка битка обаче ви носи определен брой точки (в зависимост от вашата ефективност). Състезавате се и с времето - колкото по-бързо достигнете края, толкова повече бонуси и постижения ще получите. Всичко това е предвидено за едно-единствено нещо - фукане в leaderboard-а. Така че ако умрете и с шишкото, дали ще сте склонни да жертвате 3000 точки, за да се съживите? Ще видим.

Що се отнася до визията, и сами може да видите, че тя се е променила коренно. За щастие, героите не говорят. Всичко е предадено по един особено артистичен начин, без много-много врели-некипели, като затова до голям степен има принос и самата камера.

В заключение - ако ви гони носталгията по отдавна отминали времена и сте играли на оригиналната Karateka, задължително пробвайте и тази. Мехнер определено е успял да улови атмосферата на предшественика и да запази онова, което го направи толкова популярен. Препратките към първоизточника се появяват постоянно, дори кръвта е с характерните червени и сини триъгълничета, а когато победите някого, имате възможност да се поклоните (с първите двама герои поне).

За съжаление, Karateka бързо губи своя чар. Може би нейното време отдавна е отминало и след едно или две преигравания едва ли ще искате да се върнете към нея. Разлика между бойния стил на тримата герои няма, а бойната система е твърде проста от днешна гледна точка. Това обаче не означава, че Karateka няма своя чар (а и да не забравяме, че това все пак е римейк). Просто не очаквайте да ви плени за твърде дълго. 

 
системни изисквания
Процесор 1.5GHz dual-core, видео карта ATI X1800 или по-добра, 1 GB RAM, Win XP, Win 7, Vista, Win 8
напиши коментар
 

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 12.12.2012, 15:32 ?. :
Редактиран на 12.12.2012, 15:34 ?.

Като за Dowloadable заглавие, което струва 5 до 10 долара, играта е нещо невероятно. Ритмичната бойна система става интуитивна и всяко следващо преиграване неусетно става по-лесно. Оригиналната Karateka е едно от върховите постижения на Мехнер и аз лично се радвам изключително много на римейка. Отдавна не бях виждал игра, която да разказва история без думи и да пленява с елементарния си, носталгично аркаден геймплей. Арт дизайнът е семпъл, но убийствен - смесица между Samurai Jack и анимационните серии за Батман от 90-те. Аудиото е динамично и ненатрапващо се, дори приятно. Съгласен съм с автора, че няма да се задържите с хиляди часове пред монитора, за да я играете. Аз обаче си я купих от уважение към оригинала и не съжалявам - имам около десетина изигравания, като последното протече в рамките на 22 минути. Препоръчвам с две ръце на всички, играли оригинала! :)

952 мнения
профил »
Serious Sam каза на 12.12.2012, 17:15 ?. :

Точно пък в старите игри намирам това което търся. Доста по-голямо предизвикателство са за играча, бързо го въвеждат в своя свят и механики.
Наскоро превъртях Metal Slug 5, която освен всичко друго има бахти и саундтрака. Легенди като Cadillacs & Dinosaurs, The King of the Dragons, Knight of the Round, Snowbros, Tumblepop, Mortal Kombat поредицата (добре де, първата ми е леко мудна, но не по-малко интересна) - за аркадни автомати, Ninja Gaiden, Contra, Super C, Kage, Lunnar Ball, Burger Time, Silk Worm, Battletoads, Double Dragon поредицата за NES, The ninja warriors again!, The Mask, Contra 3, Blackthorne, UMK3, Super Bomberman поредицата (особенно втората) за SNES и още, и още, и още... Все игри които опознаваш за минути и те държат за дълго.

204 мнения
профил »
ToiletDuck каза на 12.12.2012, 17:54 ?. :

и сега да изкарат още 2, 3 продължения...

51 мнения
профил »
sed каза на 13.12.2012, 08:26 ?. :
Редактиран на 13.12.2012, 08:35 ?.

Не мога и не мога да убия тъпия Акума. Винаги стигам до него с първия играч (True Love), но като почне серията от 10 удара и ми разказва играта. С монаха е прост като гъбена чорба, още повече, че говорим за бавно възстановяване на живота при него.
P.S. Да, да... сега гледах превъртането с него в Youtube и долу пише (Of Course ultimate challenge for Karateka is Full Perfection). Тия луди ли са ;)

4 мнения
профил »
R@Z0R каза на 17.12.2012, 18:14 ?. :

Аз пък искам да знам дали в римейка принцесата пак те пребива, ако я приближиш в бойна стойка.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 18.12.2012, 05:27 ?. :

:D Това го бях забравил, беше култово. Уви, не. Просто убиваш тиранина и веднага следва анимация, не влизаш в стаята й или нещо от сорта.

51 мнения
профил »
sed каза на 25.12.2012, 20:08 ?. :
Редактиран на 28.12.2012, 17:11 ?.

След 100 изигравания, най-накрая успях ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6bFpG2pQJsw
P.S. Леле, много трудно, но не и невъзможно. Наистина може да минеш цялата игра без да те ударят ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gZRx7YA-7RY
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Karateka

новини:
Както може би знаете, през февруари Джордън Мехнер (създателят на Prince of Persia) обяви, че подготвя римейк за своята класическа Karateka.
Дизайнерът на Prince of Persia Джордън Мехнер заяви, че работи по римейк на своята класическа Karateka. Уви, той ще излезе само за конзоли.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 3 80
Assassin's Creed III 80
Alan Wake 73
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58
Thief 56
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Call of Juarez: Bound in Blood 48