facebook facebook
 
 
 
   
 
Id Software с отговор относно казуса с музиката на DooM Eternal
04.05.2020

След неколкоседмично мълчание, id Software най-накрая се осмелиха да се изкажат във връзка със скандала с официалния саундтрак на DooM Eternal. Проблемът излезе на бял свят, когато в Steam се появи официалният саундтрак на играта и феновете установиха, че качеството му е доста под това на този в играта. В последствие се оказа, че Мик Гордън няма участие в неговото миксирането му, което е осъществено от Bethesda. Скандалът в последствие стигна до там, че Гордън заяви, че прекратява съвместната си работа с Bethesda и id Software.

След дълго мълчание най-накрая имаме позицията и на другата страна: тази на Bethesda/id Software. Тя бе представена от Марти Стратън и е доста дългичка. В този дълъг пост, Стратън се спира върху спекулациите и критиката, които съпътстваха пускането на официалния саундтрак на играта.

"Някои предполагат, че ние сме равнодушни спрямо музиката на играта. Други спекулират с това, че [на Гордън] не са му предоставени достатъчно време и творчески свободи, за да създаде нещо различно или по-доборо. Фактите са, че нищо от това не е вярно. Това, което е неприемливо за мен, са директните и лични нападки към нашия водещ аудио дизайнер - особено като вземем в предвид неговия невероятен принос към играта, както и щетите които това погрешно охрактеризиране нанася на множество талантливи хора, които са допринесли към играта и продължават с нейната поддръжка." - описва Стратън в началото на изявлението.

Въпреки, че не пропуска да похвали възможностите и уменията на Гордън, той потвърждава, че двете страни са изпитали трудности, свързани с процеса на продукцията и че комуникацията във връзка с тези трудности е подкопала доверието. За id Software тива създава обстановка на несигурност за проекта и риск. В този дълъг пост Стратън прави детайлна разбивка на конкретни проблеми от създаването на саундтрака, започвайки от първоначалната договорка на id Software с Мик Гордън (който по договор се задължава да създаде напълно минимум 12 парчета за саундтрака), стигайки до това, че студиото е извършило шестседмично удължаване на крайния срок, по искане на композитора. С наближаванто на новият краен срок обаче, Стратън споделя, че той е започнал да се притеснява за това, че Гордън отново няма да успее да достави саундтрака навреме и е затова е поръчал на аудио дизайнера на id Software да започне миксиране на траковете като Back-up вариант. Той пояснява, че това вътрешно миксиране е създадено на база фрагменти, прекомпозирани от Гордън, за in-game употреба (от там и намаленият динамичен диапазон), а не суровите тракове от Гордън - ресурс, до който id Software по принцип нямат достъп.

След отлагането в последния момент Гордън успял все пак да предостави 9 от неговите собствени миксове, като останалите ще бъдат доставени възможно най-скоро. Въпреки това обаче Стратън не бил доволен, че голяма част от траковете били фонова ambient музика и само един трак бил в стила на тежката музика, която играчите чуват по време на битка и каквато хората биха били очаквали - нещо, което той почувствал, че няма да отговори на очакванията на феновете.

Поради тази причина двете страни стигнали до консенсус да съчетаят траковете, предоставени от Гордън, с траковете, които са миксирали id. Според Стратън, Гордън сам предложил това решение по-рано. По този начин крайният саундтрак бил сглобен и пуснат в публичното пространство. Стратън добавя, че след критиките, които саундтрака отнесе и коментарите на Гордън относно неговите отношения с id Software, студиото се е свързало с композитора, за да разберат какво е провокирало неговите коментари онлайн. Макар и не официално, се твърди, че Гордън е посочил някои от своите съображения, като редакция на определени парчета, характера на някои от фрагментите, използвани от id и проблеми свързани с притеснения за съавторство, които притесняват Гордън.

Към края на изявлението Стратън допълва, че до този момент никога не е обсъждано приключване на партньорството с Гордън - нещо, което композиторът заяви в прав и недвусмислен текст. След неговото изявление според Стратън студиото няма друг избор освен да продължи напред без бъдещо сътрудничество между двете страни, в това число и за предстоящото DLC, което е все още в процес на разработка. "Аз съм разочарован също както всички останали към този момент, но както много пъти по-рано ние ще се приспособим към променящите се обстоятелства и ще потърсим най-уникалните и талантливи хора в индустрията, с които да си сътрудничим". 

напиши коментар
 


128 мнения
профил »
Toadragon каза на 05.05.2020, 22:19 ч. :

Не е загуба за батак игра . Със него и без него нямаше да се промени нищо .
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
id Software

новини:
Той е под пара
Тwitter публикация oт NeoGAF разкрива, че уволненията в индустрията не са подминали и id Software - авторите на култови заглавия като Doom и Quake.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122
Blizzard също прави разпродажба на игри 122