facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Homefront
Ревю | 28.03.2011 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Kaos Studios/Digital Extremes
Издател:
THQ
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв
купи играта »

плюсове

Дръзка идея с потенциал

Автентична атмосфера и озвучаване

Доста екшън

минуси

Обидно кратка кампания

Линейна и стандартна до болка

Мултиплейърът също не впечатлява много

Сякаш направо без да иска, Homefront се превърна в една от най-одумваните и противоречиви игри в последните няколко месеца. Освен че се замеси в политически противоречия, играта на Kaos Studios предизвика мини екологична катастрофа и си навлече гнева на геймърите още преди да е излязла. Но както се казва, няма лоша реклама, така че в централата на издателя THQ само могат да бъдат доволни, че играта е толкова често обсъждана тема в геймърската общност, а и извън нея. Очевидно е, че поне до един момент стратегията работеше, защото Homefront се превърна в най-поръчваната предварително игра в историята на THQ. Компанията може и да няма каталога на Electronic Arts или Activision да речем, но фактът, че 200 хил. души само в Северна Америка направиха своите приордъри все пак говори нещо.

Така или иначе времето за догадки беше до днес. Homefront е на пазара и е време да разберем от първа ръка дали амбициите на THQ и Kaos са оправдани или ще видим поредния клонинг на Call of Duty.

Една доста по-различна Америка

Миналата есен новият Medal of Honor разбуни страстите, като се опита да пресъздаде автентичната атмосфера на американската инвазия в Афганистан. Homefront обаче прави още по-дръзка крачка, като пренася войната в задния двор на Съединените щати. Не в наши дни, но не и толкова далеч.

2027 г. е достатъчно далеч във времето, за да позволи художествен сценарии и в същото време не е чак толкова отдалечена, за да не предизвика поне мъничко истинска емоция в сърцата на геймърите. По това време петролната криза в Близкия изток е довела да срив на световните финансови пазари и рязък недостиг на петрол. Като най-големият потребител на черното злато в света Съединените щати усещат удара най-силно. Страната се тресе от вътрешна нестабилност и заплашва отново да се разцепи, но този път не между Севера и Юга, а чисто географски – по протежението на великата река Мисисипи. Точно в този момент диктаторският ботуш на Северна Корея, който вече принудително е завзел Юга, решава да стъпи на американския бряг. Над САЩ е взривена познатата на всеки FPS фен EMP бомба, която блокира цялата електроника и хвърля страната в тотален хаос. Game over!

Или не, точно обратното. Именно в този момент почва вашето Homefront приключение. Играта ви поставя в ролята на пилот, призован от силите на съпротивата за една мисия в района на Сан Франциско. Оттам нещата се развиват на свой собствен ход и вече сте въвлечени в една мащабна кампания за борба с нашественика. В доста краткия ход на играта (но за това по-надолу) ще срещнете дузина персонажи, които ще ви помагат или пречат, но сред тях се открояват няколко. Това са Конър Морган, твърдият лидер на съпротивата; Риана, която е повече или по-малко задължителния женски персонаж; бившият полицай Карлсън и Лий – американец от корейски произход, който очевидно трябва да внася някакъв драматизъм, тъй като често бива гледан с недоверие от останалите заради етническия си произход.

Войната вкъщи


Хубавото на играта е, че не се обляга на поредния екип елитни супер бойци, които могат всичко, а се опитва да изгради достоверна картина на една повалена някогашна суперсила. Вместо да ви пренесе в някоя далечна джунгла или пустиня, действието в Homefront се развива на фона на познати за средния американец или изобщо западняк кадри. Еднофамилни къщи в предградията, бензиностанции, местни супермаркети, училища, задни дворове – всяко едно от тези места може да стане арена на бойни действия. Преди време Modern Warfare 2 също загатна за това как би изглеждала битката в градска Америка, но този път нещата са развити много по-цялостно.

Няма съмнение, че атмосферата и вниманието към детайла са силни черти на Homefront. Многото пейзажите изглеждат застинали, сякаш зловещата инвазия е хванала обитателите съвсем неподготвени (което реално май е точно така) и те не са имали време да реагират. На различни места из нивата може дори да откриете страници от вестници, които разказват историята до момента. Едва ли всеки ще бъде склонен да спре на средата на ожесточена престрелка, за да чете вестник, но безспорно това е интересен нюанс, който засилва усещането за надвисналата обреченост.

Но все пак това е игра

Атмосфера или не, Homefront е шутър от първо лице, а виртуална Америка гъмжи от нашественици, които си плачат да застанат в мерника на вашия автомат или снайпер. И тук започват да се проявява посредствеността на играта.

Въпреки че PC версията на играта е дело на Digital Extremes, които вече работят по The Darkness 2, тя с нищо не се отличава от „оригиналния” конзолен продукт на Kaos Studios. Ако приемем, че цялата амбиция на дизайнерите е отишла в историята на играта, очевидно е, че за геймплея не е останала и капка новаторство. Ако сте играли всеки един съвременен шутър от последните няколко години, значи сте играли Homefront. Управлението е идентично, а геймплеят почти стандартен, макар и малко по-бавен от този в Call of Duty серията. Освен че стреляте по доста врагове, периодично може да управлявате някое превозно средство или тежко оръдие. Виждали сте го и преди, нали?

Отново в традициите на FPS модела напоследък не се сражавате сами, а в компанията на другари от съпротивата. AI-то на вашите партньори е на средно ниво – те не са неподвижни мишени, но не са и особено активни. Така или иначе лъвската част от стрелбата се пада именно на вас, но поне не сте единствената мишена за враговете. От убитите може да взимате нови оръжия, като някои от тях са с допълнителни приставки като по-силна оптика или лазерен мерник. Мунициите обикновено са в изобилие, така че няма особена нужда да отпускате спусъка. Арсеналът е стандартен за жанра – пистолети, помпи, автомати и снайпери – но спокойно може да си изберете едно оръжие, което ви допада и да продължите само с него.

Говорейки за оръжия, ето ви един пример, който много точно описва проблема на играта – в самото начало получавате един пистолет заедно с мрачната заръка да оползотворите всеки един куршум от него. Нормално, времената са тежки, корейските окупатори са навсякъде, оръжията се намират трудно, а мунициите са рядкост…. само дето един поглед към дисплея на играта ви показва, че имате цели 100 патрона. Ето ви големия недостатък на Homefront – на пръв поглед играта се опитва да ви накара да повярвате, че историята е необикновена и ситуацията наистина изисква всичките ви сили и отдаденост, докато под повърхността това е най-обикновен шутър без никаква оригиналност.  

Дизайнът на нивата е доста линеен, което е наистина жалко, защото както споменахме, светът на Homefront изглежда крайно достоверно и ви мами да се потопите в него. Вместо това обаче в огромната част от случаите сте принудени да следвате невидимата пътека, която авторите са избрали за вас. Картите изглеждат широки и отворени, но това е измамно чувство, тъй като просто няма как да се доберете до голяма част от местата. На всичкото отгоре играта страда от т.нар. невидими стени, които може да уцелите дори, когато реално не виждате преграда между вас и противника. Ако в Homefront имаше система за прикритие, подобна на тази в Rainbow 6: Vegas 2, геймплеят определено щеше да е по-добър, защото нямаше да се налага да се показвате изцяло всеки път, когато искате да бъдете по-прецизни в стрелбата. Такава обаче няма и не един и два пъти героят ви ще умре именно заради дъжда от куршуми, които се изсипва отвсякъде.

За окото и ухото

Графиката в Homefront отново е средна работа и със сигурност няма да спечели никакви награди в това отношение. Моделите на героите като цяло са солидни, но далеч не са перфектни. Едва ли е нужно да се споменава, че РС версията на играта изглежда по-добре от конзолните, за което помага и DirectX 11 поддръжката, обещана от Digital Extremes.

Озвучаването определено е на ниво, като ехото от стрелбата на моменти се смесва с писъците на ранените. Звуковите ефекти са добри и напомнят автентичното звучене на оръжията в последния Medal of Honor. Изглежда създателите са вложили доста усилия в това отношение, защото саундтракът към играта вече бе издаден като самостоятелен диск.

Безспорно истинският фокус на играта е върху онлайн сраженията, като за целта Homefront предлага уж амбициозен мултиплейър. В него може да премерите сили в режими като Ground Control (борба за овладяване на ключови позиции) и Team Deathmatch (стандартен отборен екшън), но като цяло тук няма особено разнообразие. Основната единица в мултиплейъра са т.нар. Battle points, които се печелят от килове и постигането на задачи. На свой ред точките могат да се харчат за нови оръжия, въздушни удари и др. Развитието на героя ви става относително бързо, което позволява и на новаци в жанра да се включат активно. Началната бройка на картите, с които идва играта обаче, е доста малко – седем плюс една ексклузивна за ХВОХ360, която се предлага като DLC още от деня на премиерата на играта. Липсва и достатъчна функционалност от техническа гледна точка.

А ако не обичате да играете онлайн?

Дойдохме си на думата – на каквато и трудност да играете Homefront, сингъл кампанията ще ви се стори прекалено кратка. Всъщност в това отношение тя конкурира Medal of Honor и единственият начин да я удължите, при това напълно излишно и изкуствено, е все да играете на най-високата трудност и да прахосате малко повече време в търсене на вестниците (общо 61 на брой) или постигане на achievements, ако сте с конзолната версия. Много разработчици твърдят, че FPS жанрът е прекалено динамичен, за да се нуждае от дълга сингъл кампания, но истината е, че ако тя бъде реализирана както трябва и с необходимото геймплей разнообразие, 10-12 часа игра са напълно постижими. За съжаление обясненията на шефът на Kaos Studios предни броени дни, че „само експертите могат да изиграят играта за 4-5 часа, докато на средния геймър ще са му нужни 10 се оказаха прекалено плоски… Е, от позитивна гледна точка поне всички сме експерти. Някакъв ко-оп или аркаден режим подобен на Tier One от Medal of Honor или на онзи от CoD 4: Modern Warfare щеше да бъде добре дошъл, но такъв няма. Когато Homefront свърши – а това става почти внезапно и ви оставя леко разочаровани – това е завинаги.

Или поне докато не дойде следващата част на играта. Не е тайна, че THQ предвижда да превърне Homefront в поредица, която да се сравнява с Call of Duty и да разгърне историята много над приключенията на вашия пилот. Ако евентуалната втора част се опита да предложи както дръзка история, така и по-разнообразен геймплей, тя със сигурност ще има успех. А дотогава оригиналният Homefront вероятно ще събира прах някъде по бюрото ви. 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz или AMD Athlon X2 2.8 GHz; 2 GB RAM; видео: GeForce 7900GS или AMD Radeon 1900XT с Pixel Shader 3 и 256 MB RAM
напиши коментар
 

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 28.03.2011, 12:53 ?. :

За мен това е фейл.Но и преди нямах големи очаквания...

158 мнения
профил »
NeoRage-X каза на 28.03.2011, 12:54 ?. :

По колко пъти ще я гледаме тая статия ?
Още предният път я квалифицирахме като фейл а в последствие стана и епик гейл !

233 мнения
профил »
dareas каза на 28.03.2011, 13:40 ?. :
Редактиран на 28.03.2011, 18:52 ?.

Очаквах нещо повече от Homefront. Минах първата мисия, след което спрях играта. Графиката е на средно ниво, не по-добра от на MW2, а играта е тежка. Има опит за динамика и екшън, личи си, но не се е получило - скучна и еднообразна е. Не бих и дал оценка по-голяма от 3.

130 мнения
профил »
RastaMandita каза на 28.03.2011, 16:33 ?. :

Играта е FAIL на годината , нищо с нищо си няма.Оръжията са смешни графиката е обидна за 2011 / CoD:MW2 е с по добра графика в някой отношения/ и не на последно място мултито е нещо твърде стандартно , по ще седна да играя UT от колкото това мулти

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 28.03.2011, 14:14 ?. :

Не съм играл играта,но ако гледам обективно на нещата май скоро THQ не са пускали свой FPS?Каквото направили,направили.Сега е момента да се вслушат в критиката,да си извлекат поука и да направят по-добро продължение след като смятат да правят поредица от това.

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 28.03.2011, 18:56 ?. :

Даже на същото студио е Frontlines: Fuel of War

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 28.03.2011, 19:13 ?. :

Яд ме е да го призная, но в последно време у разработчиците се е създала идеята, че кампанията на един шутър не е голяма работа.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 28.03.2011, 19:19 ?. :

По тая логика поне да беше як multiplayer-a, а то кво
файл, файл

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 28.03.2011, 20:16 ?. :

Очаквах някак си повече. Готините елементи от Фронтлайнс са запазени, но има много нелогични неща - погледнете артуърка и открийте очевадните разлики. Като започнем с въоражението и стигнем до униформите. Те май са я избързали И тази игра.

За мен лично Фрнтлайнс има по-голяма тажест в развитието на шутърите от колкото това им заглавие, тъй като Хоумфронт не вкарва кой знае какво ново. Не че нямаше интересни персонажи, звукът също беше добър, добри кътсцени имаше... обаче - линейна, скромен арсенал, слаб ИИ, опити да се вградят МУ елементи, концептуално повторение на предишният им прект, не спазени обещания относно геймплея в кампанията. Като цяло минусите са повече от плюсовете, не знам кой е виновен за това слабо "повтаряне", но силно се надявам да не е ТХК.

335 мнения
профил »
GreeN каза на 28.03.2011, 22:57 ?. :

Очаквах да е по-добре , още от трейлърите ме грабна , но уви не е толкова добра :(

8 мнения
профил »
NightWatch каза на 29.03.2011, 07:26 ?. :

Добре занех че ше е кратка,но толкова глупав финал не бях очаквал ...

150 мнения
профил »
StubbsZombie каза на 29.03.2011, 10:23 ?. :

А аз даже не помня какъв беше финала...
Смятай... :)

354 мнения
профил »
[BG]QQ каза на 29.03.2011, 17:08 ?. :

Кога пак ще излезе игра като Халфа-та хем дълга,хем с яка история?

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 30.03.2011, 16:37 ?. :

+1 Чакаме Ep. 3!

354 мнения
профил »
[BG]QQ каза на 31.03.2011, 08:39 ?. :

Е да ама аз искам цяла игра а не експанжън,примерно Халф 3 .

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 05.04.2011, 15:34 ?. :

Аз ще се зарадвам на каквото и да е от поредицата... пък и щом се бавят толко, значи ще е нещо длъжко!

281 мнения
профил »
needar каза на 05.04.2011, 18:01 ?. :

Ем такава история в Батълфилд 3 и надявам се Мас Ефект 3 :)

3 мнения
профил »
Stoyanski каза на 30.03.2011, 10:56 ?. :

По - дървена игра от тая НЯМА! Големи очаквания и накрая брутъл фейл...

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 30.03.2011, 13:01 ?. :

"лъвската част от стрелбата се пада именно на вас", това ми хареса :))

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 13.04.2011, 23:19 ?. :

+1 Хехе, боже, това все още си е старата PCM :)

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 31.03.2011, 17:37 ?. :

Добре бе, хора, някой сериозно ли е очаквал тая игра да не е боклук? От геймплей клиповете още преди да излезе си изглеждаше зле...

88 мнения
профил »
Nerozavar каза на 01.04.2011, 14:44 ?. :

Много се кефя когато подобни цървули се прецакват яко. А дано да се научат, че с един следобяд работа и двучасова кампания не се прави хит.

285 мнения
профил »
RogueSpeed каза на 02.04.2011, 04:26 ?. :

Нима някой е очаквал да излезе нещо добро от т'ва ? Щяла да бие Call of Duty... В 90% от случайте, в които някой издател се хвали че играта му ще убие всякаква конкуренция се случва точно това - fail.

227 мнения
профил »
Brakedown3 каза на 09.04.2011, 20:51 ?. :

Боклук. Просто, кратко, ясно.

759 мнения
профил »
soti_n каза на 23.04.2011, 11:05 ?. :

Сега ви чета за сефте коментатрите. А си мислих, че само аз съм намразил тази игра? Ужасна! Сорри!

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 15.06.2011, 12:11 ?. :

И уж щяло да е нещо неповторимо епично. Спомням си как оня от THQ или някой друг от тези дето правиха играта викаха че "...в FPS жанра трябва да се рискува"
Това ли му беше риска copy paste от историята на Freedom Fighters само че вместо руснаци- корейци които пак комунисти.
И пак поредния супер войник който избива всичко по пътя си.
EPIC FAIL
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Homefront

Превю:
Достоен конкурент на Call of Duty? Или просто поредният обикновен и неоригинален шутър? Времето ще покаже, но THQ определено се надяват на първото.

новини:
Новата седмица ще ни предложи няколко интересни игри, сред които е дългоочакваният шутър Homefront: The Revolution.
Пуснатите над града балони в чест на премиерата на шутъра тази пролет не бяха почистени навреме и това накара местните власти да глобят организаторите.
Създателите на Crysis са получили вот на доверие от THQ да работят по продължението на злополучния шутър, но то се очаква най-рано след две години.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69