Homefront

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Напоследък международните отношения се характеризират с по-висока динамика от обикновено. Изграждат се коалиции, сключват се договори, разработват се нови оръжия. Малцина са онези, които биха се наели да предрекат какво ще стане в следващите десет-петнадесет години. Ето ви например един хипотетичен сценарии: бившите врагове Северна и Южна Корея изненадващо се обединяват и създават могъща държава, която се опира на технологичната мощ на Юга и войнстващия фанатизъм на Севера. Новата Корея бързо подчинява почти цялата останала Част от Азия с изключение на Китай и Русия, след което обръща поглед към новия си стар враг – Съединените щати. Корейците започват масирана инвазия и взривяват над западната половина на Америка познатите на всеки Modern Warfare 2 фен ЕМР-та. Американците подхващат мъчителна съпротивителна война за оцеляване…

Не, това не е роман на Том Кланси

нито увод към следващата Call of Duty игра, макар че всички те са известни с меко казано неправдоподобните си истории. Сценарият от по-горе е дело на студиото Kaos и ще бъде претворен в нов мултиплатформен шутър, наречен Homefront. Когато се появи в самото начало на следващата година, Homefront ще разкаже една дръзка история, която може и да не се случи, но със сигурност ще предложи доста вълнения на феновете на шутърите.  

От видяното до момента изглежда, че Homefront е издържана в стила на предната игра на Kaos Studios Frontlines: Fuel of War. На практика това значи, че можем да очакваме един екшън от първо лице, който се развива в напрегната политическа обстановка и включва модерни и леко футуристични оръжия. В централата на издателите THQ обаче залагат особено големи надежди на тази игра и по време на Е3 дори се опитваха да я рекламират като тяхната собствена Modern Warfare 2.

Дори и да оставим настрана приликите в странно скроения сюжет, по всичко личи, че Kaos са черпили доста вдъхновение от шедьовъра на Infinity Ward. THQ не пожелаха да предоставят на присъстващите сами да поиграят на функционално демо, а вместо това показаха поредица от геймплей кадри, идващи направо от играта.

Още холивудски игри

От тях ясно се видя, че Homefront ще залага на една характерна за поредицата Call of Duty черта, а именно скриптирани сцени, които са адски интересни първия път, но имат малка стойност при повторно изиграване. Това, което обаче прави играта интересна, е средата, в която се развива. Представете си нещо като комбинация между Metro 2033 и S.T.A.L.K.E.R. – един опустошен свят, в който няма и помен от величието на Америка.

Цялaта източна половина на страната е една огромна радиоактивна зона, а великата река Мисисипи разделя двете територии. В тази постапокалиптична обстановка ще поемете ролята на Джейкъбс, един от бойците в американската съпротива, който ще действа в западната част на страната. Засега сред потвърдените локации са Колорадо и известния мост Голдън гейт в Сан Франциско. 

Атмосферата

Както подсказва и името, Homefront  не е игра за армии, а игра на оцеляване. Америка е в руини и навсякъде могат да се видят тежките последици от изненадващата атака. Предградията са в развалини, а хората се борят както с нашествениците, така и с враждебната среда. Това определено създава по-интересна атмосфера, в която да се развива играта, отколкото сме свикнали да виждаме във военни шутъри. Kaos твърдят, че тепърва ще повишават нивото на AI на противниците и приятелите, както и че ще поработят здраво върху скриптираните сцени и диалозите. Може да се надяваме, че енджинът Unreal, верен приятел на хиляди разработчици, ще бъде използван по достойнство при пресъздаването на атмосферата.

THQ твърдят, че мултиплейър режимът на играта също ще бъде много интересен, но обещават да разкрият повече подробности през август. За момента можем само да кажем, че в Kaos откриваме един млад и амбициозен екип, който се е занимавал с модове на серията Battlefield, което може да ни даде надежди, че самостоятелният им продукт ще бъде качествен.

Въпреки че  не крият амбицията си за Homefront, THQ мълчат що се отнася за възможността да я превърнат в поредица. Идеята за продължение, в което играчите ще прекосят Мисисипи, за да навлязат в заразения Ню Йорк например, изглежда обещаващо. До голяма степен обаче нейната реализация зависи от това как ще се представи играта, когато излезе на пазара. А това ще бъде през февруари 2011 г.

Автор: Филип Станиславов