facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Hitman: Absolution
Ревю | 23.11.2012 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
IO Interactive / Nixxes Software
Издател:
Square Enix
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Страхотен Contracts режим

Някои секции от геймплея напомнят за златните времена на Blood Money

Заслужава си да я преиграете, особено на по-високите трудности

Добра визия

Точкова система

минуси

Блудкавата история застава на пътя на геймплея

Не може да избирате оръжията си преди началото на ниво в сингълплейър кампанията

Няма опция за нормален запис

Определени убийства са пресъздадени с кътсцени

Някои секции са твърде малки и съответно ограничават креативността ви

Близо шест години и половина изминаха от последния Hitman. Нормално е очакванията да са завишени, а феновете на поредицата – изгладнели за поредните кървави приключения на прословутия Агент 47. Крайният резултат обаче е някъде по средата на посредствеността и шедьовъра - ту клонящ към едното, ту към другото в определени порции от геймплея.

Hitman: Absolution отново се базира на онази простичка концепция, 

която направи поредицата толкова популярна – получавате една или повече цели, които трябва да бъдат елиминирани, като начина, по който ще стигнете до тях, зависи единствено и само от вас самите. Бавно, но сигурно, изготвяте своя план, манипулирате околната среда по десетки възможни начини и поставяте жертвите си на колене.

Всичко това обаче е осакатено по един или друг начин от трескавото желание на IO Interactive да разкажат една по-голяма история. Както във всяка Hitman игра и тази тук не е нищо особено. За първи път обаче тя застава на пътя на дизайна на нивата.

Кой е Агент 47? Онзи плешив, безскрупулен наемен убиец с баркод на врата, за чието минало се знае изключително малко. Който се движи като сянка от място на място и оставя килим от трупове по пътя си. Идеално, нали? Все пак какво повече бихте искали от един професионален убиец? Да има лична история, да се покаже като недоразбран герой, да напусне работата си, за да вземе под крилото си тинейджърка с къса поличка? Е, добре дошли в света на Hitman: Absolution.

Цялата тази безумно блудкава история 

често ще ви кара просто да стигате от една точка до друга. Понякога дори няма да имате за цел да убиете конкретна мишена. А когато се стигне дотам пък, периодично контролът над героя буквално ви се изтръгва от ръцете. Някои от убийствата на вашите крайни цели – например Даяна – са предадени под формата на кътсцени. Едно безумно според мен решение, което отнема цялото удоволствие от екзекуцията и захвърля цялата концепция на поредицата в кошчето. 

За щастие, не винаги е така. Hitman: Absolution включва и някои страхотни нива, навяващи спомени за Blood Money. Нива, в които историята е на задаен план, а от вас се изисква да стигнете до целта си и да я елиминирате. Безшумно. Собственоръчно. Именно тук играта успява да излезе от светлината на посредствеността.

Геймплей механиката е солидна

и е допълнена от система за прикритие, която работи ако не перфектно, то поне нормално. Охранителите ще ви смятат за подозрителни, само ако се държите по този начин, дегизировката ви няма да действа на хора със същия костюм, контейнерите и други подобни обекти ще събират до две тела, едно от които може да е вашето и т.н. Правилата на Hitman: Absolution са ясно поставени и всичко сработва идеално. 

Новата Instinct система 

пък позволява на Агент 47 да вижда предметите в района, с които може да взаимодейства, пътят, по който NPC-тата ще поемат и т.н. Нещо повече – тя ви позволява да виждате хората дори и през стените или да се изплъзвате от онези, които иначе биха ви разпознали с настоящата ви дегизировка. Разбира се, инстинктът не е неограничен ресурс и на по-високите нива на трудност той е значително по-малък. От друга страна обаче, той се възстановява всеки път, когато изпълните успешно дадена задача или пък когато точковата система в Hitman: Absolution реши, че сте се справили похвално. Например сте скрили нечие тяло. 

Впрочем именно тази точкова система стимулира допълнително вашата креативност и ви удря през ръцете, когато сте твърде непохватни и се налага да убиете хора, различни от целта ви. Вие, разбира се, би трябвало да се стремите към възможно най-добрия резултат, тъй като натрупването на определен брой точки отключва определени техники на Агент 47. Например Iron Man, която ви позволява да тичате по-бързо, Controlled Breathing, подобряваща стабилността на снайпера и т.н.

Hitman: Absolution окуражава и преиграването на всяко едно ниво,

тъй като няма начин да изпълните всяко едно от допълнителните предизвикателства в него. А те са много и най-разнообразни. Открийте всички улики в района, не използвайте дегизировка, не позволявайте да ви забележат и т.н.

Много често обаче Hitman: Absolution престава да е игра на внимателно планиране и екзекутиране на целта и се превръща в посредствена игра на криеница, в която вашата цел не е формулирането на перфектното убийство, а чисто и просто - достигнето до изхода на нивото. В този случай тя прилича по-скоро на Splinter Cell: Conviction, отколкото на истинска Hitman игра, и това е и един от основните й недостатъци.

Нещата се усложняват допълнително и от факта, че няма стандартна система за запис. Вместо това Hitman: Absolution разчита на чекпойнтове. Играта бързо започва да губи чара си, когато ви се налага да се връщате постоянно назад, за да преигравате определени скучни секции със стелт елементи от типа стигни от точка А до точка Б, наложени вследствие на историята, просто защото сте се провалили.

Ако се върнем към Blood Money, ще видим, че въпросът със записа на играта е решен далеч по-качествено. На най-лесната трудност разполагате с неограничен брой сейвове. На нормалната обаче са 7, на трудната - 3, а на експерт - нито една. Т.е. за всеки по нещо. Защо ли IO Interactive са решили да прибегнат до чекпойнтовете?

Може би най-добрият елемент в Hitman: Absolution няма нищо общо със сингълплейър кампанията и се казва 

Contracts

Този режим ви позволява да се фокусирате именно върху това, което прави играта толкова добра. Избирате си ниво и оръжията, с които да играете (нещо, което не е възможно в кампанията), и започвате да си проправяте път през него. Целта ви е да изберете NPC, което другите хора трябва да убият, както и начините, по които да го направят. Впоследствие онези геймъри, които свалят вашия сценарии, ще бъдат оценени на базата на техните умения и успех. Ако достатъчно хора проявят интерес към Contracts, този режим може да се превърне в единственото нещо, което наистина си заслужава в Hitman: Absolution. Само времето обаче ще покаже дали това ще стане или не.

В заключение – Hitman: Absolution определено не е най-добрата игра от поредицата. Блудкавата история, която често ще застава на пътя ви, липсата на нормален начин за запис, както и разчупването на нивата на малки сегменти, които ограничават вашата креативност, са проблеми, които трудно могат да бъдат пренебрегнати. Уви, липсата на композитора Джаспър Кид също е осезаема.

Разбира се, от време на време Hitman: Absolution успява да ни припомни и защо харесваме толкова много тази поредица и нивата, които включват внимателно планиране и екзекутиране на жертвата, са може би най-добрите. Ако нямате нервите и търпението, за да стигнете до тях обаче, най-добре изтупайте Hitman: Blood Money от праха и я изиграйте отново. Аз поне смятам да направя точно това. 

 
системни изисквания
2GHz Dual Core (Intel Core 2 Duo или по-добър / AMD Athlon X2 или по-добър), NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 MB или AMD HD2600 XT 512 MB, 2 GB RAM, 24 GB свободно дисково пространство, Windows Vista (SP2)
напиши коментар
 

524 мнения
профил »
white storm каза на 23.11.2012, 10:48 ?. :

Петърчо, явно си минал играта през пръсти или просто не си от онези хардкор играчи играещи я на една от последните трудности. Явно историята е лична обида за теб с късата поличка, но да ти напомня шедъовъра Resident Evil 4, където Ашли не попречи на играта да се превърне в хит. Второ. Именно преиграването, надхитряването и криеницата са диаманта... онзи блясък и предизвикателство. Дори и псувайки, се радвам, че няма възможност за записи, това те кара да си много по внимателен в ситуациите и да експериментираш, за сметка на това успеха на всяка задача наистина те кара да се чувстваш доволен от себе си. Поне бъди честен пред читателите и кажи, просто, че играта не ти харесва, а не, че не е добра.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 23.11.2012, 11:30 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 12:06 ?.

Какви са тия четири звезди?! PCmania, вие сериозно ли? Играта е страхотна, не знам как сте я играли и предвид бързото ви ревю, май май сте я претупали в стил "Рамбо", а чара на играта е в това да дебнеш, да се криеш и да прецениш ситуацията възможно най-точно. Малко са игрите, посветени на толкова задълбочен стелт като Хитмен и Splinter Cell, трябва да ги оценяваме подобаващо. Плюс това повечето от минусите не са съществени - за каква креативност говорим, при положение, че за да получите възможно повече точки от дадена мисия трябва да НЕ УБИВАТЕ никой друг, освен главната ЦЕЛ. Тактиката ви се простира в това как да си проправите път измежду хилядите гадове и накрая да изберете начин как да елиминирате мишената. А за графиката да не говорим - просто уникална, в комбинация с увлекателния геймплей тази игра си проправи път в челните позиции на месец ноември.
Едит: Не мога да разбера защо авторът на статията представя като огромен минус липсата на Save Game в менюто? Нима това е първата игра, разделена на чекпойнти? А и както white storm каза, липсата на чест сейф те прави по-предпазлив откъм действия, така че ако предприемеш една грешна стъпка, целия стелт отива по дяволите. А една сейф гейм опция в менюто би улеснила и без друго лесната игра (при положение, че я играя на експерт).

151 мнения
профил »
turhan RIP PC каза на 23.11.2012, 11:59 ?. :

А ще има ли ревю за Halo 4 ?

74 мнения
профил »
scream1332 каза на 23.11.2012, 12:02 ?. :

... каква оценка... какво ревю... какво чудо... :X отвратен съм... до сега винаги съм уважавал мнението Ви... обаче 4/6... тва вече е подигравка... на места даже авторът на статията (не видях кой е и вече и не искам да му виждам името...) си противоречи... уж е добре да се преиграва, пък доскучавало само да се преиграва... :X вземете да я изтриете тая статия и напишете нова, в която да има само едно мнение по въпроса...

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 23.11.2012, 12:10 ?. :

Нека правим разлика между преиграване на ниво или на играта на по-висока трудност и преиграване на секция от нивото отново и отново, защото си се провалил. Ревюто е обективно и изтъква както положителните, така и отрицателните черти на играта. Без фенбойщина.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 23.11.2012, 12:21 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 12:25 ?.

Владо, авторът сам не е споменал какво има предвид. Преиграване на ниво или на цялата игра? Информацията в ревюто е противоречива - първо споменава, че си заслужава преиграването, после пък изведнъж се хвърля в отделните секции, колко били скучни за преиграване. Всичко е представено доста постно, така че човек, който не е играл играта и би си изградил личното впечатление на базата на това ревю, ще сметне, че тази част на Хитман не е подчинена на традиционния за поредицата геймплей. Което не е вярно. Сега, ако на автора му е писнало да се крие из гардеробите и контейнерите и е извадил двата пищака или някой от големите автомати и така е раздавал правосъдие из повечето мисии, това си е негов избор за изиграване. Въпреки че играта е ориентирана предимно към стелта, може пре-спокойно да се мине и в стил Силвестър Сталоун, само че не е препоръчително за TPS с подобна концепция.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 23.11.2012, 12:27 ?. :

Никъде не се казва, че играта не е стелт ориентирана. Напротив. Аз лично оставам с впечатлението, че в сравнение с Blood Money Absolution малко или много бледнее и това се дължи на факта, че IO Interactive са решили да поставят акцент върху историята и съответно това се е отразило на дизайна на определени нива.

524 мнения
профил »
white storm каза на 23.11.2012, 13:10 ?. :

Не виждам нищо лошо в акцентирането върху историята. Дори това за мен си е плюс, че всяко ниво и локация следва хода на историята и се съобразява с него.

244 мнения
профил »
angelsx каза на 23.11.2012, 12:03 ?. :

Абе играта си е трепач бе незнам какви кусури и намирате.Това трябва да не харесваш този тип игри за да и дадеш слаба оценка както казаха по-горе.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 23.11.2012, 14:30 ?. :

Аз имам точно три проблема с играта, ама те са по-скоро дребни измрънквания. Остават ми четири-пет мисии, преди да й видя сметката и да почна борбата за най-висок възможен рейтинг. Но ето какви са тези неща, които ми се видяха досадни и/или тъпи:

- Във всички шахти на входа и изхода има купчинки с фасове. Как, по дяволите?
- Леко "вазелинения" ефект на места - прекалено се осветяват някои по-светли материи и дават отблясък като от фенерче. Ама и с това след две-три нива се свиква.
- Не е предвидено на всяко ниво да можеш да вземеш SA рейтинг.

Останалото е чист Hitman. Играя на Expert, все още не смея на Purist. И лично аз се радвам, че не е като в Blood Money - взимаш правилните дрешки и никой не го вълнува кой си, нищо че си единствения плешив и имаш баркод отзад на кратуната. Тук вече сме по-близко до реалността, има малко повече предизвикателство. Единственото, за което съм донякъде съгласен с ревюто е, че възможностите за минаване на нивата са малко - да, тези които инстинкта показва, са малко :) Колкото до историята - радвам се, че убиха Даяна - напълно логично си беше. Иначе играта си цепи мрака отвсякъде. Успях да намеря едно мазе, в което има постери и изрезки от вестници, свързани с целите от Blood Money. Видях и на два пъти Кейн и един път Линч :)

Не знам кой цитирам, но съм го чел тоя лаф в PC mania едно време: "Играй си играта, човече". Ей това е важното - мрънкането е за хората, които не умеят да се забавляват.

2715 мнения
профил »
Zlob каза на 23.11.2012, 14:31 ?. :

Аз като неособено голям фен на плешото се усетих чак като минах пролога и първото ниво.Ясно че мнението ми няма тежест понеже не съм фен,но не пречи да го споделя.Цели 5 трудности,идеята с Contracts радва.Полезни хрумки като виждането през стени,за да е в крак с модата играта.При Meat King-a хем ми казва че има 12 начина да го убия,хем се дразня че за 40 минути намерих един с мъка и не беше грам от най-красивите(със снайпер) :D Така е направена че те кара да се върнеш,да преиграеш и да експериментираш.Не мога да дам мнение за историята понеже видях само началото и.

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 23.11.2012, 14:56 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 15:11 ?.

"Ако достатъчно хора проявят интерес към Contracts, този режим може да се превърне в единственото нещо, което наистина си заслужава в Hitman: Absolution."
Това звучи сякаш авторът твърди, че сингъплейърът е пълен боклук. Аз не виждам играта да има една или две звезди, wtf?
Въздържам се от друг коментар, преди да мина по-голямата част от играта.
***
Между другото, забелязахте ли, че живеем в годината на убийците? Агент 47 (Hitman), Конър (Assassin's Creed 3) и Корво (Dishonored), пък даже и Mark of the Ninja. Радост за феновете на стелта. Адам Дженсън отдава почест, гледайки от миналата година.

150 мнения
профил »
t-ru каза на 23.11.2012, 16:26 ?. :

Оценка 4 WTF, тази игра и МАКС ПЕЙН 3 (визирам МАКС ПЕЙН 3 понеже много ама много си приличат) са уникални тва са екшъните на 2012, междудругото HITMEN е по-добра - по-разнообразна, интересна а ве уникална е, но човека който е писал статията не познава играта!!!

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 23.11.2012, 16:30 ?. :

Пише си hitman, а ти си shitman.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 23.11.2012, 16:50 ?. :

Сравняваш HitmEn с Max Payne 3? И това са екшъните на годината? А после човекът, писал статията, не познавал играта. Май ти не познаваш индустрията.

150 мнения
профил »
t-ru каза на 23.11.2012, 17:03 ?. :

Да това са екшъните на годината (да знаеш по-добри от тях), защо Хитмен прилича на Макс Пейн ли? - ами поиграй и двете и ще си отговориш (положението, движението - само Cover system-a е различен, слоу моушъна при последния враг от групата и много други).
А за Seaun - ти си EAT-MYSHITMAN!!!

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 23.11.2012, 17:09 ?. :

В такъв случай ти сам си отговаряш на въпроса защо оценката е 4, а не 5 или 6. За мен лично Hitman трябва да е игра, която ти задава цел/цели, които трябва да убиеш, захвърля те в едно гигантско ниво, и те оставя сам да решиш как да се справиш с тях. Absolution е загубила част от това и прилича по-скоро на Splinter Cell: Conviction, отколкото на Hitman: Blood Money да речем.

524 мнения
профил »
white storm каза на 23.11.2012, 17:16 ?. :

Двете игри са коренно различни една от друга, Hitman не се играе заради екшъна,а заради удоволствието да напреднеш без нито едно убийство. В голямо заблуждение си за жанровете.

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 23.11.2012, 18:08 ?. :

Когато се налага главния редактор да се оправдава и да обяснява какво всъщност са имали предвид значи автора на статия нещо не си е свършил работата както трябва с обяснението.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 23.11.2012, 18:11 ?. :

Всичко си е написано в статията точно и ясно. Просто явно някои хора разглеждат Hitman: Absolution извън контекста на поредицата. Или са я забравили. Все пак минаха повече от 6 години от Blood Money.
И 4 не е лоша оценка, а означава "добра" игра. Правете, моля, разлика.

235 мнения
профил »
Boby каза на 23.11.2012, 18:47 ?. :

Ако не отговарят - не им дреме за читателите,
ако отговарят - оправдават се ;-)

Между другото оценките за играта на самите читатели в metacritic, например, са дори по-ниски от четворка.

Ясно е, че един автор би дал 4, а друг 5, но няма спор, че играта не оправдава високите очквания и определено не заслужава най-високата оценка.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 23.11.2012, 19:23 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 19:25 ?.

@Boby - 80 оценка на критиците, 7,5 на потребителите в Metacritic. По шестобалната на PC mania това са съответно 5 звезди от критиците и 4,5 от потребителите. А че не е за 6-ца, съм напълно съгласен с теб.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 23.11.2012, 19:25 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 19:37 ?.

Проблемът според мен не е там, че играта не може да оправдае очакванията ви, а в това, че винаги имате прекалено високи очаквания за всяко едно ново заглавие - очаквате нещо невиждано досега и едва ли не някакъв феномен в жанра. Докато хора като мен, чиито очаквания не се разпростряха извън познатия ни от предните игри на поредицата геймплей, сега са с "оправдани очаквания" и в захлас и от историята, и от дизайна, абе с две думи - от цялата игра. Нямам какво вече да допълня.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 23.11.2012, 19:27 ?. :

Поздравления, братле! Имаш една виртуална бира от мен :) Евалата, според мен си е точно така - има нов Hitman, фън е да се играе и това е важното :)

1326 мнения
профил »
sollider каза на 23.11.2012, 19:38 ?. :
Редактиран на 24.11.2012, 00:38 ?.

Именно. *cheers*

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 23.11.2012, 20:20 ?. :

Принципно дори играта наистина да е различна от предишните, да даваш на добра игра по-ниска оценка защото е различна от това което си очаквал(не по-лоша, а различна), е грешно.

322 мнения
профил »
Daynov каза на 23.11.2012, 21:36 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 21:55 ?.

Играта определено е най-калпавата от поредицата, но ако се разглежда поотделно изобщо не е лоша. Нямам идея за какво е това мрънкане, че имала 4/6. Най-добре махнете точковото оценяване напълно, че някои хора идват тук, виждат оценката и почват да мърморят без да са чели ревюто, което доста точно посочва някои от по-сериозните й проблеми.

150 мнения
профил »
t-ru каза на 23.11.2012, 21:36 ?. :

Когато човек изиграе такъв тип игра за втори или трети път, тогава осъзнава тя какво предлага като цяло - ако искаш можеш да си нервак и да стреляш и колиш наред, ако искаш можеш да вземеш нивото като 100%-тов агент с никакви убииства и с разни тактики и движения, докато във предишните като те видят и край мисията отначало това беше доста дразнещо, никаква свобода не можеш да мръднеш и браво на производителите че са премахнали това във сегашната!

Не исках да засегна авторът на статията - тя е много добра, но има игри които грам не струват а имат по-високи оценки.

110 мнения
профил »
firstduo каза на 23.11.2012, 21:43 ?. :

блоод моней ми беше любима игра, сега и тази ми хареса ,както казва пича над мен играта вече предлага свобода , можеш директно да ги изколиш и пак ще минеш мисията

108 мнения
профил »
Maximus72 каза на 23.11.2012, 22:55 ?. :

Кървави пари беше много по-добра. Просто няма как игра създадена от някоя компания (в случая Еидос) да продължи да се развива със същия успех в ръцете на друга компания. А дано на 21 Декември вместо края на света,Еидос да обявят нова игра за Заветът на Кейн (Legacy of Kain).

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 23.11.2012, 23:21 ?. :

Играта е правена от IO Interactive (както и всички останали хитмени), Eidos преди бяха разпространител, сега са Square Enix. Но ти разбирам идеята.

291 мнения
профил »
bushido каза на 26.11.2012, 14:33 ?. :

Не очаквай Eidos (или Square Enix) скоро да обявят нова игра по Legacy of Kain, защото още навремето след Defiance екипът по играта се разпадна. Някои от ключовите хора починаха или напуснаха. Отделно продажбите по Defiance бяха слаби. Преди години имаше проект за следваща игра The Dark Prophecy, но бързо го отложиха. Дори и да има някога нова LOK игра, тя едва ли ще има същата силна история и едва ли ще носи същия дух на поредицата. Сори за оффтопика.

524 мнения
профил »
white storm каза на 23.11.2012, 23:23 ?. :

Създателите на Кейн за Кристал Динамикс, не Ейдос и в последните години са се концентрирали върху Лара. Може би така е по - добре, защото финала не беше лош и предпочитам да си остане така, вместо някоя друга компания да продължи поредицата.

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 24.11.2012, 14:55 ?. :
Редактиран на 24.11.2012, 14:57 ?.

Историческа справка за създаването на Legasy of Kain :)
Silicon Knights са създателите на Кейн и света му, Crystal Dynamics решиха те да правят продълженията а сюжета на Soul Reaver е създаден от Ейми Хенинг и Сет Гарус за съвсем различен проект, като шефовете на фирмата са наредили да се интегрира в Soul Reaver и света на Носгот. Blood Omen 2 също е правена от съвсем различни хора - нито един от предишия екип не участва. Defiance се прави от двата отбора само Ейми Хенинг която пише сюжета напуска по средата на разработката.

От гледна точка на продажбите най-първата игра Blood Omen продава цели 700 000 бройки , включена е в Sony greatest hits . Soul Reaver продава 1.5 милиона. Останалите три продават общо едва 1.3 милиона при все увеличения им бюджет и поредицата е изоставена.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 23.11.2012, 23:37 ?. :
Редактиран на 23.11.2012, 23:38 ?.

Вече е обявено че Square Enix Montreal, ново студио, ще работи върху следващия Hitman.

3 мнения
профил »
Raighnar каза на 24.11.2012, 18:05 ?. :
Редактиран на 24.11.2012, 18:06 ?.

Чета коментарите и нямам думи. Сега вече разбирам, че 80% от българите играят конзолни, опростени игри и че не са и чували за "Hitman: Blood Money" и "Hitman: Contracts". Sqare Enix осраха една легендарна поредица. Аз не бих дал повече от 3 звезди.

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 24.11.2012, 18:17 ?. :

Не искам да ти развалям кефа но и Contracts и Blood money са конзолни игри, както и Hitman 2.

3 мнения
профил »
Raighnar каза на 24.11.2012, 18:31 ?. :

Не искам да развалям твоя, но това, че са портнати от PC не означава че първоначално са излезли за конзоли, а още повече доказва факта, че конзолите гледат все повече и повече да изцеждат играчите, заслепени от пари, без да се замислят, че развалят геймплея.

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 24.11.2012, 19:03 ?. :
Редактиран на 24.11.2012, 19:08 ?.

Всъщност точно това означава, а PC версите бяха портове - често и със закъснение в датата на излизане.


Всякакви други делюзии са проява единствено на неосведоменост (което е чудно - все пак всеки може да провери в интернет историята на поредицата).


2 мнения
профил »
Exiren каза на 24.11.2012, 19:23 ?. :

Rado, nqma zna4enie koe ot koe e portnato. Tova koeto ima zna4enie za men e 4e igrata ima malko ob6to s predi6nite. Stila I otno6enieto na 47 nqma e totalno razli4en. Hitman nikoga ne e bil 4ovek s soft feelings koito hodi i spasqva malki momi4enca. Po golqm bi bil 6ansa da q ubie hladnokruvno :P I tova s cutscene-ovete razvalq igrata o6te pove4e.

524 мнения
профил »
white storm каза на 24.11.2012, 19:41 ?. :

Exiren ти излезе истински психолог със задълбочени познания за психиката на 47. Шапка ти свалям.

3 мнения
профил »
Raighnar каза на 24.11.2012, 22:38 ?. :

white storm това е проблемът с Absolution. Ако исках игра във стил Personal Vendeta, щях да играя The Punisher, ако исках драма и разкаяние, щях да играя Max Payne. Но на 47 определено не му отива този стил, особено като е създаден, като човек, който е нито добър, нито лош. В Absolution го изкарват като Batman, а лошите, са по толкова детски представени, че нямам думи.

2 мнения
профил »
Exiren каза на 24.11.2012, 22:40 ?. :

White storm, Ne e kato da ne sum igral vsi4ki Hitman-i po nqkolko puti. Poredicata BE6E hubava. Plus tova ne obi4am ploski geroi ili generic heroes v koito sa prevurnali 47.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 08.12.2012, 20:18 ?. :

Ало, да сте преигравали скоро втората част? Мотивът на 47 там какъв е? Не е ли, че са отвлекли негов ПРИЯТЕЛ? Сцената още в началото с изповедта и молитвата никой ли не я помни? 47 стана "хладнокръвен" и нечовечен в Blood Money. И само там - преди това Contracts се опита да покаже "психологията на убиеца", даже мисля това беше таглайна. Припомням и случая Silent Hill, при който петата част (Homecoming) имаше повече общо с филма, отколкото с предните игри. Аз лично шапка свалям на IO, че си я направиха по техния си начин. За това, че е story heavy - нямам ядове, писнало ми е да разбирам какво се случва от брифингите преди мисията. На мен единственото ми измрънкване е, че има точно седем (!) от 20-те нива, на които може да се постигне Silent Assassin. Иначе за сексистките обвинения към играта - в първия Hitman има точно три женски създания, които са (по ред на появяване) - управител на публичен дом, проститутка (държанка) и стриптийзьорка. Във втория са две - същата държанка от първата част и корумпирана лекарка, която 47 има за задача да утрепе. А те седнали да ми мрънкат, че видиш ли Светиците (:D) били анти-феминистки образ...

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 24.11.2012, 19:53 ?. :

Значение има дотолкова , докогато все се намира някой да разпространява небивалици за миналото на поредицата и с това да си обяснява (погрешно) защо новата е различна.

1 мнения
профил »
Raptor Jesus каза на 24.11.2012, 23:02 ?. :
Редактиран на 24.11.2012, 23:05 ?.

По коментара ти разбирам че изобщо не си играл предишните части на поредицата. Опитът на Absolution да превърне 47 от хладнокръвен убиец в добър чичко самарянин който няма никакъв интерес към парите (а всъщност те са единственият му мотив дотогава) и само иска да спаси малко момиченце е меко казано жалък. От кога, искам да те питам ако наистина си играл игрите от поредицата, 47 държи ръката на своята жертва след като я застрелва и от кога той изобщо има чувства? Да ти припомня, че една от мисиите на Blood Money беше да убиеш мафиот и (може би) жена му на рожденния ден на тяхното дете. Няма да споменавам тъпия геймплей който ме кара да се чувствам все едно играя с киборг виждащ през стени.

291 мнения
профил »
bushido каза на 26.11.2012, 15:03 ?. :

Raptor Jesus,
Даяна е дългогодишен хендлър и приятел на 47. Тя го спаси в Blood Money. Нормално е да имат по-близки взаимоотношения и е нормално той да се чувства зле за това, че я уби. Макар че историята не е от най-дълбоките, смятам, че посоката, която пое играта e много оригинална, а именно мотивите на 47 да бъдат изцяло лични, а не финансови. Що се отнася до неговата хладнокръвност, навремето Hitman 2: Silent Assassin повдигна моралния аспект и показа, че 47 е способен на чувства и има приятели. Но това не го правеше по-малко хладнокръвен и професионалист във всичките игри.
За коя мисия в Blood Money говориш, ако не е тайна? Има мисия, в която трябва да убиеш младоженеца и да пощадиш булката.
А като не искаш да се чувстваш като киборг в Absolution, пусни си играта на Purist.

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 27.11.2012, 02:04 ?. :

Това за "киборга", дето гледам немалко хора се оплакват къде ли не - замислете се кое е по-реалистично: един човек да усеща със сетивата си какво се случва около него (защото instinct-ът не показва хората до края на зоната) или да има някакво невероятно (дори извънземно) устройство, което да му показва всяка карта в местността с всеки човек на нея и накъде отива, при това всеки е оцветен според това дали е жертва, гард и т.н.? Аз съм "за" инстинкта, поне е малко по-интересно докато дебнеш, в старите игри колко време съм прекарал в каширане и гледане на картата, не е истина просто.

91 мнения
профил »
Vicontio каза на 25.11.2012, 01:51 ?. :
Редактиран на 25.11.2012, 02:10 ?.

Честно казано не съм запален фен на Хитмен поредицата. Играл съм всички без първата част и ми харесаха, нищо повече. От повечето ревюта, които съм виждал за предишните части, все се казва едно и също. Нещо от сорта, че играта може И да се мине като чист екшън, пътека от трупове(начин който не се препоръчва за игра, понеже не била така замислена), история за фон и т.н. и т.н.
Разбрах едно - в тази поредица движещата сила е геймплея.
Някои хора ги дразнят подсказките от сорта на опцията за виждането през стени на врагове, обекти и прочие, ами за тях има режим на най висока трудност без каквато и да е помощ. Да играят на него без да се оплакват, като са такива майстори
Бързите убийства ала Сплинтер сел ги ползвах само в първото ниво (по принуда щото е "обучаващо"), а и не са задължителен геймплей елемент.
За историята немога да кажа много докато не я превъртя, но е поносима до момента и все пак си е движеща сила, каквото и да твърдят останалите.
За избора на оръжита преди "мисия", ми те за добро или лошо зависят от сюжета. Например нож/камериерка (който е играл играта знае :).
Сигурен съм, че ако ги нямаше макар и не многото промени пак щеше да има мрънкащи, как може да се пуска отново от същото и тем подобни запазени фенбойски изрази.
И на края ще се изразя както го казва женския глас в първото ниво : Какво ще направите зависи изцяло от вас. В смисъл създателите ви хвърлят в кашата, а как ще се измъкнете си е въпрос на личен избор :)

705 мнения
профил »
sturba каза на 25.11.2012, 07:40 ?. :
Редактиран на 25.11.2012, 07:51 ?.

Аз съм още на третото ниво, защото преигравах първите две по 10 пъти за всички чаленджи и всички начини по-които може да се мине.
Само историята е слаба като цяло. Опитали са се да променят някои неща. Това за виждането през стените е глупаво, но можеш и да не го ползваш. Само когато се опитваш да се blend при преминаване с дегизировка. Ще се чака пач да оправи някой проблеми точно по твърде сензитивните намеси на АИ-то като си с дегизировка.
За сейфането винаги в Хитман игри е било ораничено. Само че тук изобщо го няма, което не е чак такъв проблем. Който е свикнал от другите игри да играе с малко сейфове няма да види в това проблем. На втората мисия има 8 начина да го убиеш за silent assassin.
Има някои минуси, които могат да се оправят с пач, но си има и някои добри въведения. За мен си е поредната добра игра Хитман.
Единственото, което ме дразни е ,че нивата са малко линейни. Не самия начин да минеш мисията, а самите локации. Като цяло предполагам е направено заради средностатистическия потребител на конзола в америка. Като им гледам средно точки на мисиите за страната ми става ясно.
Да не говорим за контрактите, създадени от други потребители. С достатъчно креативност от хората може да стане много интересно. Който я има да пише, за да се предизвикваме с трудни задачи ]:)

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 25.11.2012, 14:05 ?. :

Как аджеба си минал 1.5% от цялата игра и вече знаеш, че цялата история е слаба?!?! Стоя и цъкам с език на такива коментари...

213 мнения
профил »
Стойчо каза на 26.11.2012, 23:01 ?. :

Ако искаш да разменяме договори добави в Steam Stun Damage.

280 мнения
профил »
MadMax31 каза на 25.11.2012, 22:24 ?. :

Абе играта си е трепач бе!!Има доста часове геймплей,контракт мода е страхотен и историята ми хареса като се има впредвид,че последните две нямаха никаква.Незнам що сте я оплюли толкоз.За мен е поне пет звезди....ЗАБОГА на Код дадохте повече.Кво не и харесвате,че има мисии дето неубиваш,еми на мен мисията Run for your life,която токущо минах ми беше доста въздействаща откъм геймплей.Дори тази е по-трудна и от Blood Money Expert,на която без проблеми изкарвах Silent Assassin Rating след като разуча добре нивото,а сега на хард пак си е трън в задника.Надявам се в следващата малко да отворят нивата и да направят много добра история и плешо ще стане фаворит за GOTY.

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 26.11.2012, 04:29 ?. :
Редактиран на 26.11.2012, 04:32 ?.

Ето ги и моите наблюдения по играта:
Плюсове:
- успява да изгради малко или много интересни персонажи в кратък период - в сравнение с Dishonored тук имам много по-ясна представа защо искам да убия някого
- кинтематографично поднасяне на историята - определено им се е получило добре, само моментът около преследването на 47 в началото и сцената с хеликоптера засрамват филма от 2007-а
- point shooting-ът е добре направен, а когато гледаш ефекта, наистина имаш чувството, че играеш с перфектно трениран убиец, какъвто 47 е
- много sharp графика, уникално детайлна, много внимание към текстурите навсякъде. Crysis 2? Rage? Bitch please. При това без да е някаква безумно тежка (ако се вярва на отзивите в нета, нещата са по-добре за хората с AMD карти, веднъж да се радвам, че съм с ATI)
- дори на normal npc-тата са по-умни и подозрителни от преди, което вдига трудността малко или много
- перфектно скриптирани моменти и motion capture
- тълпите - очаквах видим fps drop, но за голямо мое учудване кадрите ми не се промениха, отлична работа
- bouncing (not oversized) boobs!
- npc-тата често подвикват и правят коментари
- сравнително много npc-та, а не както често виждаме 3 и още 100 техни клонинга
- voice acting-ът както в кътсцените, така и по време на игра е отличен
- дълга кампания с висок replay value
- внимание към детайла дори към неща като шахтите - всяка има различни боклуци в нея според това в каква сграда е
- музиката хваща идеята на създаденото от Jesper Kyd в предишните игри, отново имаме и някои мрачни мелодии, които пасват чудесно на и без това цялата тъмна история
- Contracts - определено свежа идея
- каквото и да си говорим, казвам браво поне за това, че IO Interactive имат смелостта да опитат нещо ново

Минуси:
- разделянето на нивата на на по-малки части очевидно с цел да е по-лесно хората да навлязат в играта, особено за свикналите да играят straightforward конзолни игри
- 47 почти не го виждаме в превърналия се в негова запазена марка костюм с ръкавици. Все си мисля, че ако те гонят маса хора, няма да искаш да оставяш отпечатъци, но не, дали са му някакво скучно облекло като на начинаеш убиец от долнопробен екшън филм
- чекпойнт системата е пълна глупост, ясно е, че е сложена с цел да накара играча да изучава нивата, но все пак не ми хареса
- защо the nuns се обичат така?! знаем, че сексът продава, но това беше абсолютно ненужно, фактът, че са жени убийци, е достатъчно готина врътка, нямаше нужда от тоя кич
- метърът, който се ползва за да се правиш на ударен, когато си с дегизировка, се празни твърде бързо, което обезкуражава пробването на различни костюми без да се налага да рестартираш чекпойнта, дори нивото

Мнението ми за играта като отделна от цялата поредица: най-доброто заглавие, което играх тази година, 10/10, коли всичко останало по всеки параграф.

Мнението ми като фенбой: не знам кои манафи в IO са дали тъпите идеи за разделянето на нивата на части и за новия безличен костюм на 47, но ще се радвам да прочета, че са уволнени. 7/10

291 мнения
профил »
bushido каза на 26.11.2012, 15:19 ?. :

Това, че инстинкт метъра се празни бързо е плюс, защото мотивира играчът да го ползва пестеливо и да обмисля кога, как и къде да минава покрай хората със същото облекло.
А разделянето на нивата наистина е крачка назад, но не смятам, че е болка за умиране. Структурата на повечето нива наистина напомня на Splinter Cell.

Обаче от всичко най-много се радвам, че върнаха Дейвид Бейтсън за гласа на 47.

17 мнения
профил »
Che каза на 28.11.2012, 15:27 ?. :

Никоган е съм бил по-разочарован от ревю на игра. Е, и ревюто на Assassin's Creed 3 беше доста тъпо (битките не са динамични? Друсан ли е тоя, който е правил ревюто?). Но това тук просто ме разби с тъпизъма си.

Историята била блудкава? Историята на Hitman: Absolution e една от най-добрите в последно време, а озвучението и репликите са много силни. Авторът на статията явно е поредното фенче на Call of Duty. Тогава си играй глупавите пуцала и остави тази игра, в която се изисква мисъл и стратегия на останалите.

Липса на save game? Само аз ли си спомням още roguelike игрите, които те пускат напред и няма НИТО един save point през цялата игра?

А фактът, че не можеш да си избереш оръжие преди нивото за мен неспоримо е плюс, така нивата те карат да импровизираш, да намираш нови начини да изпълниш мисията.

Ревюиращия е за уволнение!

1 мнения
профил »
Nikozi каза на 29.11.2012, 10:28 ?. :

Според мен играта е въпрос на лично мнение и на това на какво е свикнал играча.Аз лично не се водя никога от слухове.Сядам пускам играта и вече си правя изводите за себе си.За сега нямам възможност да си я взема.Че има разлика с другите игри от поредицата то е ясно,но за мен играта е хубава има интересни неща-примера:че може да взаимодействаш с предмети от околната среда.А за двата режима които можем да изберем за трепене на лошите естествено съм привърженик на тихата смърт-то и това си е логиката на играта.

36 мнения
профил »
petkov91 каза на 29.11.2012, 18:55 ?. :
Редактиран на 29.11.2012, 18:56 ?.

Не ми се чете всичко да проверя дали мнението ми не съвпада това на колегите, но ето:
Изглежда хубавите статийки са резервирани само за "ежегодните мега хитове" като Call of duty с класически директх 9 енджин, дето няма разлика дали ще ги пуснеш на нова машина или от преди 5г.
Това с кътсцените въобще не е минус за мен, аз харесвам като цъкам сингъл плеър героя да влезе в светлината на прожектора като на филм. История с малката била тъпа, батка помня едно време като излизахте на хартия как в една статия за "Hitman", ако не се лъжа, писахте за "Леон професионалиста", не е ли точно там, където серийния убиец става приятел с едно дете? Нямаше нищо лошо в старата концепция, момчето убива някъв боклук и взема парите от агенцията, но сега е много по - интересно, когато няма гръб от агенцията и някой път бяга като мишка.
Да, наистина save системата е тъпа и трябва много да преиграваш!

759 мнения
профил »
soti_n каза на 17.12.2012, 16:47 ?. :

Наистина това с чекпойнтовете не ми хареса, макар че аз не ги ползвах видях в туториъла и не ме изкефи. Аз си играх на друга трудност за това. Кътсцените наняколко пъти ми развалиха кефа, а и не могаха да се прескачат. Но все пак имаше някаква нотка на стария Хитман, което ме изкефи.

10 мнения
профил »
AcTivE каза на 10.03.2013, 21:06 ?. :

За мен Hitman 2: Silent Assasin си остава най-добрата от поредицата. И Absolution не е зле, но някои мисии са направо гавра с персонажа. А и изкуственият интелект ужасно дразнещо умее да "вижда" през стени и врати. За сметка на това бойната система и някои други съществени добавки са на ниво. Ако трябва съм обективен и аз бих дал 4/6.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Hitman: Absolution

новини:
Името на епизода е Freedom Fighters, което както си спомняте е и названието на популярна игра на датското студио IO Interactive от преди десетина години.
След първоначалното забавяне на версията, Square Enix най-сетне фиксира датата на 31 януари 2017 г.
В основата си е същата тази популярна мобилна игра, но с малко преработена графика и бонус съдържание.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Hitman: Codename 47 2
Hitman 2: Silent Assassin 2
Hitman: Blood Money 1
Hitman: Blood Money
Hitman: Contracts
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 101
Middle-Earth: Shadow of Mordor 99
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80