Heroes of Annihilated Empires

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2006

Heroes of Annihilated Empires не е просто поредното симбиозно заглавие, която обединява стратегическия и ролевия жанр. Творението на Унгарците от GSC Game World всъщност е първата част от амбициозна фентъзи трилогия, която, съдейки по пилотното издание, има шанс да покори множество геймърски сърца.

Историята в Heroes of Annihilated Empires ни пренася назад във времето, където ще се превъплътим в младия елф Елхант – рейднжър, готов да премине през деветте кръга на ада, за да избави народа си от набезите на немъртвите. Битката между доброто и злото разгръща фланговете си на огромни територии, обитавани от всевъзможни същества. Основният конфликт е между немъртвите и елфите – фракции, около които гравитират всички останали неутрални обитатели на древните земи.
Задачата на смелия воин Елхант не е никак лесна. За да избави народа си от нашествието на немъртвите, той трябва да обедини елфическите воини от близките (и не само) местности и да се срещне с мъдрите друиди, които да го научат на могъщи заклинания, безценни в битката с многобройния враг. Разбира се, в тежките изпитания той няма да бъде напълно сам. Красивата дъщеря на елфическия водач Монфор Булал – Лана ще му се притича на помощ в определени моменти.

Приключенията на Елхант не се изчерпват с организирането на единна елфическа армия. Той ще пътува из далечни земи, срещайки се с чудати същества, ще разбере какво е омраза и любов, страх и гняв. Ще става все по-опитен воин, трупайки магически умения и най-вече – ще обикаля безбрежните древни земи, докато израсне дотолкова, че да поведе елфите в битката с немъртвите изчадия.

RTS & RPG или RPG & RTS?

Сюжетът на Heroes of Annihilated Empires без съмнение е внушителен, но унгарците от GSC Game World не разчитат само на него. Производителите са се постарали да създадат игра, чиито геймплей няма аналог. Основната характеристика и особеност е, че произведението се вписва едновременно в реално времевия и ролевия жанр. Не мога да кажа кой от двата преобладава, защото са умело балансирани. Точно затова не говоря за стратегия с ролеви елементи – тук двата стила се допълват, поемайки равностойни функции.

В соловата кампания, както може би се досещате, ролевият елемент е представен основно от присъствието на герои. В типичен ролеви стил, тази така важна за вас единица може да трупа боен опит, освен това сте способни да я екипирате с различни оръжия, ботушки, пръстени и т.н.. Също така тя е способна да изучава различни заклинания, и да си служи с всички останали присъщи на героите умения. Освен това може да умира по няколко пъти, сиреч имат няколко живота, точно като в аркадните игрици.

Стратегическият привкус се постига чрез събирането на ресурси, строенето на сгради, създаването на мощна армия и организирането на максимално ефективно съдействие между героя и останалите ви бойни единици. Имайте предвид, че не една или две битки ще бъдат решени именно от умелото ползване на всички достойнства, които притежава вашият специален персонаж. Интересно е, че ако искате да построите една и съща сграда два пъти, то вторият тя ще е значително по-скъпа от първия. Ресурсите, които ще събирате са: дърва, камъни, сяра, желязо, кристали и разбира се – храна.

В цифри

В бойните редици на Heroes of Annihilated Empires попадат четири (4) напълно различни раси. За две може би вече се досещате – елфи и немъртви, но за другите можете само да гадаете. Става въпрос за механиците и ледената раса. Преживяванията в компанията на всяка отделна фракция е корено различно нещо. Няма да ви давам джокери в тази насока, а ще ви оставя сами да разберете достойнствата на всяка от тях. Също така трябва да знаете, че в геймката са поместени общо дванадесет (12) героя, които са разделени съответно по трима (3) за всяка отделна гилдия.

Числото дванадесет (12) показва и броя на неутралните раси, за чието благоразположение ще се борите със зъби и нокти. Имайте предвид, че привличането на съюзници и създаването на врагове до голяма степен решава изхода на събитията. Унгарците от GSC Game World са се постарали да измислят и около сто (100) напълно различни единици, които да обитават повече от сто и петдесет (150) сгради.

2.5D енджин

В графично отношение стратегико-ролевото приключение ще се похвали с “изпънатия” до краен предел енджин, захранващ Cossacks 2: Napoleonic Wars. Който прави възможно използването на 2D и 3D елементи, “живеещи” в абсолютна хармония. Все пак в основните планове за Heroes of Annihilated Empires се включват мащабни битки (съдържащи хиляди единици), които някак си ще затормозят и най-мощните машини при използването на изцяло триизмерна графична платформа. Това естествено се отразява до някаква степен на общия облик на играта. Лично аз предпочитам маниакални битки за сметка на ле-е-е-е-ко по-небрежна визия, отколкото обратното. А освен това графичните достойнства на Heroes of Annihilated Empires не са никак малко, така че не можем да говорим за компромис в това отношение, а просто за това, че при евентуален изцяло триизмерен енджин фентъзи светът би станал още по-красив.

Групови изпълнения

Ако сте привърженици на мултиплейър приключенията, това е вашата игра. В нея могат да се сбият до седем участници едновременно съответно в LAN или интернет. Всяка от четирите уникални раси притежава коренно различен път на развитие и бойни стратегии. Преди да стартирате нова игра можете да избирате какъв стил предпочитате – RTS или RPG. Ако се спрете на първия, ще разцъквате класическа реалновремева стратегия, събирайки ресурси, строейки сгради и разбира се, създавайки внушителни по размер и сила армии.

Ако се спрете на втория вариант обаче, играта ви определено ще е по-вълнуваща. В такъв случай ще усъвършенствате героя си, трупайки опит, ще качвате нива, ще събирате предмети и ще изучавате магически карти, които впоследствие можете да използвате против вражеските войски. Изборът е изцяло ваш, а мен особено много ме радва фактът, че въобще съществува подобна опция.

Ако ви мързи да четете

всичко, то поне се спрете на тези заключителни редове. Иначе няма как да видите препоръката ми относно това заглавие. Лично аз от много време не съм оценявал така щедро дадена игра, но тази ми легна на сърцето, веднага след като се потопих в завладяващия й свят. Смятам, че и с вас ще стане същото. Няма отново да изброявам достойнствата й, а само ще ви кажа, че ще изпуснете рядко качествен продукт, ако я подминете.

Автор: Асен Георгиев